Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os medios de comunicación comunitarios e non comunitarios para aprender a incorporalos aos plans de comunicación
|
A3 A10
|
B2 B3 B7
|
C1
|
Acadar unha maior comprensión dos conflictos interculturais e as súas posibles causas. |
A3
|
B2 B6 B7 B8
|
C4 C7
|
Aprender a planificar diferentes estratexias de comunicación |
|
B2 B3
|
C1 C7
|
Saber interpretar a importancia da comunicación nas relacións internacionais e na percepción que
se ten do mundo. |
A3 A10
|
B3 B6 B8
|
C4
|
Mellorar a comprensión dos conflitos interculturais e as súas posibles causas. |
A3
|
B2 B6 B8
|
C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Comunicación intercultural. |
. |
2. Comunicación e desarrollo. |
. |
3. Estructura de comunicación. |
3.1 Modelos de comunicación
3.2 Imperialismo cultural e estudios culturais.
3.3 Fontes e desinformación. |
4. Comunicación alternativa. Valores sociais e comunitarios na comunicación. |
. |
5. Novas tecnoloxías da comunicación e desarrollo social |
. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
B7 |
1 |
1 |
2 |
Sesión maxistral |
B2 B3 |
16 |
16 |
32 |
Presentación oral |
C1 |
2 |
4 |
6 |
Estudo de casos |
B6 B7 B8 C1 |
7 |
7 |
14 |
Traballos tutelados |
B7 B3 C1 C4 C7 |
24 |
48 |
72 |
Proba mixta |
A3 A10 C4 C7 |
2 |
20 |
22 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos saberes previos do alumnado. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Presentación oral |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado. |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Proba mixta |
Proba que pode integrar preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O desenvolvemento de cada unha destas actividades contará con atención personalizada e continuada tanto na aula como fóra dela, co obxecto de apoiar ou reconducir a planificación ou execución de cada un dos traballos e liquidar as dúbidas oportunas.
Para o desenvolvemento desta atención personalizada contémplanse titorías presenciais, xunto co seguimento continuo na aula e a través da plataforma virtual docente. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A3 A10 C4 C7 |
Proba escrita na que se avaliarán os contidos impartidos na materia.
Para superar a materia é preciso superar o exame . |
50 |
Estudo de casos |
B6 B7 B8 C1 |
Valorarase a participación activa.
|
10 |
Traballos tutelados |
B7 B3 C1 C4 C7 |
Os docentes presentarán ao longo do curso un ou varios traballos ao alumnado. É imprescindible seguir as instruccións dadas e cumprir cos prazos e requisitos previstos.
O incumprimento destes requerimentos implicará a anulación da entrega e, por tanto, da súa valoración (cero puntos).
|
40 |
|
Observacións avaliación |
O sistema de avaliación descrito nesta guía corresponde a un modelo de avaliación continua, que require asistencia ás clases. Porén, o alumnado pode optar por unha avaliación final, baseada nunha serie de metodoloxías comunicadas ao alumnado polo docente co fin de avaliar a adquisición das competencias requeridas. A partires do inicio do curso académico, o alumnado que opte por esta última opción deberá comunicar ao profesorado encargado, no prazo dun mes, a súa renuncia á avaliación continua. As datas, horarios e lugar de realización das probas de avaliación das diferentes convocatorias serán os sinalados no calendario de probas de avaliación aprobado pola Xunta de Facultade para o curso 2024-2025 e documentación concordante. O alumnado que goce de dispensa académica e non desexe a avaliación final pode poñerse en contacto coa profesora da asignatura, ata o día 25 de setembro, a fin de acordar un itinerario personalizado que supla as ausencias nas aulas. Fóra desta data non serán atendidas peticións deste tipo. Na avaliación continua, a superación da materia require que o/a estudante obteña un mínimo de 5 na puntuación global (50 puntos), sendo preciso aprobar ambas partes (teórica e práctica). Neste cómputo non se inclúen os exercicios non orixinais do/a estudante nin aqueles traballos entregados fóra de prazo ou nun formato diferente ao indicado. Valorarase positivamente a participación activa durante as clases, tanto nas teóricas como nas prácticas. Coa proposta de cada traballo e/ou actividade, o/a docente explicará detalladamente o contido e normas formais, así como o tipo de soporte e data de entrega. Aqueles estudantes que non completen o proceso de avaliación continua e/ou que non se presentaron ao exame da convocatoria oficial poderán optar á segunda oportunidade establecida polo calendario de exames oficiais. Nesta convocatoria o/a docente fixará un novo prazo de entrega dos traballos prácticos antes da data prevista para a convocatoria oficial do exame. En termos xerais, en todos os exercicios prácticos valorarase a capacidade de expresión, análise e síntese; a capacidade crítica, analítica e reflexiva; a redacción, o estilo e a corrección gramatical e ortográfica, así como o coidado formal na presentación dos exercicios. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con "suspenso" (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario. As titorías do profesorado da poden consultarse e/ou solicitarse enviando unha mensaxe a través da páxina da materia na plataforma virtual docente.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Barranquero, A., & Baeza, C. S. (2021). La
comunicación desde abajo: Historia, sentidos y prácticas de la comunicación alternativa en España. Editorial Gedisa.
Grupo CRIT (2006). Culturas
cara a cara: relatos y actividades para la comunicación intercultural.
Edinumen. León Civera, José María de (2003). Entre culturas
anda el juego: comunicación intercultural e internacionalización. Granica. Rodrigo Alsina, Miquel (1999). Comunicación intercultural. Anthropos. |
Bibliografía complementaria
|
|
Celedón, Margarita
(2021). Comunicación intercultural. Guía para saber comunicar y negociar con
otras culturas. Fundación Confemetal.
García López, M., García Galindo, J. A., & Huerta
Floriano, M. A. (2014). El papel de la Universidad en los procesos de comunicación y cooperación
para el desarrollo social y humano. Fragua
Grupo, C. R. I. T. (2003). Claves
para la comunicación intercultural (Vol. 11). Publicacions de la
Universitat Jaume I. ON LINE UDC
Martínez Hermida, M. A., & Sierra Caballero, F. (Eds.).
(2012). Comunicación y desarrollo: prácticas comunicativas y empoderamiento
local. Gedisa.
Ivorra Pérez, F. M. (2014). La
comunicación intercultural y el discurso de los negocios. Universidad de
Alicante. UDC On line Candón-Mena, J. (2023). El tercer sector de la comunicación. Comunicación Social Hernández Sacristán, C. (1999). Culturas y acción comunicativa. Introducción a la pragmática intercultural. Octaedro. McEntee, E. (2023). Comunicación interultural. McEntee. Meyer, E. (2022). El mapa cultural. Península.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Os/as alumnos/as deberán consultar semanalmente a plataforma virtual de docencia,
pois será o espazo a través do cal se lles comunicará toda a información
necesaria sobre a materia: documentos, avisos e calificacións. No inicio do curso os docentes poderán facilitar máis bibliografía e material centrado na materia. |
|