Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento da función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12
|
B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12
|
B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1 - A sociedade internacional e o seu ordenamento xurídico |
A) A sociedade internacional
B) Dereito Internacional Público como ordenamento xurídico da sociedade internacional
C) Funcións do Dereito Internacional Público
|
TEMA 2 - A formación do Dereito Internacional Público |
A) A creación e o desenvolvemento progresivo do Dereito Internacional Público
B) Os tratados internacionais
C) O Dereito internacional consuetudinario
D) Os principios xerais
E) Os actos unilaterais e os instrumentos xurídicos das organizacións internacionais
F) Soft law
G) A recepción das normas internacionais nos ordenamentos internos
|
TEMA 3- Os suxeitos do Dereito Internacional Público |
A) A subxectividade internacional
B) O Estado como suxeito primario do Dereito internacional público
C) A competencia territorial dos Estados
D) A competencia persoal dos Estados
E) A persoa humana perante o Dereito internacional público
|
TEMA 4 - A aplicación do Dereito Internacional Público |
A) A responsabilidade internacional
B) Os procedementos para asegurar a aplicación das normas internacionais
C) Introdución aos procedementos pacíficos de solución de controversias internacionais
D) Control do uso da forza
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A9 A11 A12 B6 B7 B9 B11 B12 B13 B8 B10 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
16 |
0 |
16 |
Estudo de casos |
A2 A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A9 A11 A12 B6 B7 B9 B11 B12 B13 B8 B10 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
20 |
57.5 |
77.5 |
Proba obxectiva |
A2 A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A9 A11 A12 B6 B7 B9 B11 B12 B13 B8 B10 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
1.5 |
0 |
1.5 |
Proba de resposta breve |
A3 |
2 |
20 |
22 |
Discusión dirixida |
A2 A1 A3 A4 A5 A6 A8 A10 A9 A11 A12 B6 B7 B9 B11 B12 B13 B8 B10 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
12 |
19 |
31 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A2 A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A9 A11 A12 B6 B7 B9 B11 B12 B13 B8 B10 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Docencia expositiva e orientativa sobre os contidos do programa. |
Estudo de casos |
As actividades dirixidas consistirán, fundamentalmente, en actividades de simulación ou de rol, en traballos de investigación, de reflexión ou en casos prácticos, para cuxa elaboración ou resolución os alumnos contarán coas correspondentes orientacións e instrucións metodolóxicas, bibliográficas e documentais. |
Proba obxectiva |
O exame será final e escrito. |
Proba de resposta breve |
Contestación a preguntas tipo test. |
Discusión dirixida |
Discusión e reflexión sobre temas de actualidade da Sociedade internacional e do ordenamento xurídico internacional. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Conferencias e seminarios de especialidade nos que intervirán especialistas na temática das actividades organizadas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
Na avaliación global tamén se terá en conta positivamente a asistencia e a activa participación do alumnado nas clases, nas tutorías e nas demais actividades que se desenvolvan durante o curso, de tal modo que o profesor poida levar a cabo un seguimento personalizado do estudante. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A2 A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A9 A11 A12 B6 B7 B9 B11 B12 B13 B8 B10 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Docencia expositiva e orientativa sobre os contidos do programa. |
1 |
Estudo de casos |
A2 A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A9 A11 A12 B6 B7 B9 B11 B12 B13 B8 B10 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
As actividades dirixidas consistirán, fundamentalmente, en actividades de simulación ou de rol, en traballos de investigación, de reflexión ou en casos prácticos, para cuxa elaboración ou resolución os alumnos contarán coas correspondentes orientacións e instrucións metodolóxicas, bibliográficas e documentais. |
20 |
Proba obxectiva |
A2 A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A9 A11 A12 B6 B7 B9 B11 B12 B13 B8 B10 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
O exame será final e escrito. |
40 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A2 A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A9 A11 A12 B6 B7 B9 B11 B12 B13 B8 B10 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Conferencias y seminarios de especialidad en los que intervendrán especialistas en la temática de las actividades organizadas. |
1 |
Proba de resposta breve |
A3 |
Contestación a preguntas tipo test. |
20 |
Discusión dirixida |
A2 A1 A3 A4 A5 A6 A8 A10 A9 A11 A12 B6 B7 B9 B11 B12 B13 B8 B10 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Discusión e reflexión sobre temas de actualidade da Sociedade internacional e do ordenamento xurídico internacional. |
18 |
|
Observacións avaliación |
Existen dúas modalidades de avaliación: continua e global. Se un membro do alumnado desexa optar polo modelo de avaliación global, deberá comunicar esta decisión ao profesorado da materia dentro do primeiro mes do curso. Enténdese que todo o alumnado que non o comunique ao profesorado optará pola avaliación continua, que se considera o modelo por defecto. O tipo de avaliación non pode cambiarse durante o cuadrimestre.
MODELO DE AVALIACIÓN CONTINUA (1ª OPORTUNIDAD): Para superar a materia, o alumnado deberá realizar ao longo do cuadrimestre dous cuestionarios tipo test, así como asistir e participar nas clases prácticas. Con estas probas, poderase alcanzar un máximo de seis puntos. Requírese a asistencia a un 80% das clases prácticas. Ademais, ao final do cuadrimestre, o alumnado realizará un exame escrito de preguntas de desenvolvemento, que puntuará cun máximo de catro puntos. O nivel mínimo esixido para a superación do exame final será de dous puntos. A cualificación das probas de avaliación continua sumarase á do exame final soamente se no exame final se alcanza unha nota igual ou superior a dous puntos.
MODELO DE AVALIACIÓN GLOBAL (1ª OPORTUNIDAD): A avaliación do alumnado que non siga o modelo de avaliación continua consistirá en dúas partes, cada unha das cales debe ser superada para aprobar a asignatura: (1) a realización dun exame escrito de preguntas de desenvolvemento, que representará o 60% da cualificación final da materia; e (2) a realización dun exame práctico, que representará o 40% da cualificación final da materia.
Polo que se refire á segunda oportunidade de exames, o sistema de avaliación será similar ao da primeira oportunidade.
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, a avaliación consistirá nun exame final sobre os contidos da materia cuxa cualificación máxima será de dez puntos sobre dez.
A realización fraudulenta de probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia nas dúas oportunidades de exame.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
DIEZ DE VELASCO, M. (2013). Instituciones de Derecho Internacional Público, 18ª ed.. Madrid: Ed. Tecnos. DIEZ DE VELASCO, M. (SOBRINO HEREDIA, J.M. coord.) (2010). Las Organizaciones internacionales. Madrid: Ed. Tecnos. HERNÁNDEZ, G. (2022). International law, 2nd ed.. Oxford: Oxford University Press. SHAW, M.N. (2021). International law, 9th ed.. Cambridge: Cambridge University Press. OANTA, G.A. (2022). Main legal texts for the study of public international law. Valencia: Tirant lo Blanch. KACZOROWSKA, A. (2015). Public International Law, Roudledge.
|
Bibliografía complementaria
|
|
BENEYTO, J.M. y JIMENEZ PIERNAS, C. (dir.) (2022). Concepto y Fuentes del Derecho Internacional. Valencia: Tirant lo blanch. CASANOVAS, O.; RODRIGO, A. (2022). Compendio de Derecho internacional público, 11ª ed.. Madrid: Tecnos. PASTOR RIDRUEJO, J.A. (2022). Curso de Derecho internacional público y Organizaciones internacionales, 26ª ed.. Madrid: Ed. Tecnos. REMIRO BROTONS, A. Y OTROS (2014). Derecho internacional: curso general, 2ª ed.. Valencia: Ed. Tirant lo Blanch. SÁENZ DE SANTAMARÍA, P.A. (2020). Sistema de Derecho Internacional Público, 6ª ed.. Pamplona: Ed. Civitas-Thomson Reuters. CASADO RAIGÓN, R. (2020). Derecho internacional, 4ª ed.. Madrid: Tecnos. TORRES CAZORLA, M.I. (dir.) (2019). Derecho internacional público y Organizaciones internacionales. Actividades prácticas / Public International Law and International Organizations. Practical activities. Valencia: Tirant lo Blanch. EVANS, M.D. (ed.) (2018), International Law, 5th ed., Oxford University Press, Oxford. FOCARELLI, C., International Law, Edward Elgar, Cheltenham, 2019. KLABBERS, J. (2017), International Law, 2nd ed., Cambridge University Press, Cambridge, Cambridge. PATARAIA, D. (2022), International law: text, cases, and materials, Routledge, London. CECILY, R. (et al). (2022). An introduction to Public International Law, Cambridge University Press. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Teoría das Relacións Internacionais/710G05006 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Organizacións Internacionais/710G05016 | Institucións e Políticas da Unión Europea/710G05018 | Resolución de Conflictos Internacionais/710G05020 |
|
|