Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Entender o concepto da economía circular, así como das súas potencialidades e riscos para o desenvolvemento económico e sustentable |
A1 A2 A4 A5
|
|
C5
|
Coñecer e saber cómo analizar a evolución e as tendencias do comercio internacional nos últimos séculos, así coma a súa distribución actual e os seus retos futuros. |
A7 A9 A10 A11 A12
|
|
C4
|
Coñecer e ser capaz de analizar as fontes de información económica e estatística relevante no comercio internacional. |
|
B2 B7
|
|
Ser fluido tanto oralmente como por escrito utilizando a terminoloxía económica adecuada. |
|
B2
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Parte I |
Tema 1. Introducción a os instrumentos de análise do comercio internacional.
Tema 2. Evolución da composición dos fluxos comerciais.
Tema 3. Os oríxes e destinos dos fluxos comerciais.
Tema 4. O comercio de servicios. |
Parte II |
Tema 5. Os modelos clásico e neoclásico do comercio internacional.
Tema 6. Os novos enfoques e modelos recentes do comercio internacional.
Tema 7. A política comercial e os procesos de integración económica. |
Parte III |
Tema 8. Introdución á operativa práctica do comercio internacional |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A4 A5 |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
A2 A1 A4 A5 A7 A10 A9 A11 A12 B7 C4 |
14 |
26 |
40 |
Seminario |
A1 A5 A9 B2 B7 C5 |
18.5 |
51.5 |
70 |
Solución de problemas |
A7 A10 A9 A11 |
4 |
0 |
4 |
Proba obxectiva |
A1 A7 A9 A11 |
10 |
20 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Introducción a asignatura onde o/a profesor/a explica ao estudantado o desenvolvemento do programa, as ferramentas básicas para medir a actividade económica, as fontes estadísticas a ser usadas durante o curso así como as lecturas recomendadas e os requerimentos para a avaliación continua. |
Sesión maxistral |
Utilizarase un método expositivo co o fin de facilitar ao alumnado unha información adecuada sobre os coñecementos fundamentais relacionados cos diferentes temas. |
Seminario |
Realizaranse diferentes actividades que requiren a participación activa do alumnado. Valorarase a capacidade de análise e razoamento dos alumnos, profundizando nos contidos propios da asignatura. En canto o traballo específico do alumnado, plantearanse preguntas de resposta curta para valorar tanto o nivel de aprendizaxe logrado como a capacidade de síntese; ademais, haberá preguntas de resposta ampla relacionadas con aspectos da materia normalmente con referencia a un texto, un gráfico, unha noticia, etc. e no seu caso, tamén poderá haber preguntas de opción múltiple. |
Solución de problemas |
Proba sobre coñecementos e habilidades teórico-prácticos adquiridos sobre o mundo e as economías españolas. |
Proba obxectiva |
Proba escrita sobre os coñecementos e habilidades teórico-prácticos adquiridos sobre o mundo e a economía española. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
|
Descrición |
Atenderase de xeito individual o alumnado que teña dúbidas na resolución de problemas. Podrán tamén resolver as súas dúbidas cos temas dos exercicios prácticos feitos nos seminarios en titorías presenciales (cando sexa posible), por correo electrónico ou por videoconferencia (Teams). As titorías presenciais ou por videoconferencia faranse na modalidade de concertación de cita previa. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A7 A10 A9 A11 |
Resolución de cuestións prácticas plantexadas a partir da información de clase. |
40 |
Proba obxectiva |
A1 A7 A9 A11 |
Examen escrito para poñer a proba os coñecementos e habilidades adquiridos no curso. |
40 |
Seminario |
A1 A5 A9 B2 B7 C5 |
Actividades realizadas ao longo do curso. Dentro deste apartado se contemplará a participación nas clases e actividades prácticas desenvolvidas e presentadas polo alumnado. |
20 |
|
Observacións avaliación |
As calificacións publicaranse na plataforma interna ou aula virtual oficial da Universidade de Vigo con acceso limitado a o profesorado da materia e a todolo estudiantado matriculado. De ser necesario, por motivos excepcionais, modi?car ou precisalos métodos de avaluación señalados na guía, tales modi?caciones ou precisions publicaranse no mesmo soporte telemático. A) ALUMNOS QUE OPTEN POR AVALIACIÓN CONTINUA: Nas convocatorias de xuño e xullo, a nota final da materia resultará da suma ponderada da nota obtida nas diferentes actividades de avaliación continua, que suporá un 60% da nota final (até 6 puntos) e a nota obtida nun exame final escrito, que valerá o 40% restante da nota final (até 4 puntos). A avaluación continua inclúe a asistencia tanto ás clases teóricas como ás clases prácticas, a entrega de follas de ejercicios e a nota das actividades que se realizan ao longo do curso. B) ALUMNOS QUE NON OPTEN POR AVALIACIÓN CONTINUA: Nas convocatorias de xuño e xullo, a nota final da materia resultará da suma da nota obtida nun exame final escrito (que coincidirá co que realicen os alumnos que opten por avaliación continua), que valerá o 40% da nota final (até 4 puntos), e a nota dun exame oral ou escrito (a especificar ao principio do curso), que valerá o 60% restante da nota final (até 6 puntos). Haberá unha calificación de "non-presentado" paralos alumnos cuxa participación nas actividades de avaluación sexa inferior o 20 % da avaluación total, independentemente da cali?cación obtida. Para aprobala asignatura é necesario obter un mínimo de 5 puntos sobre 10 na nota final da materia, sempre que se obteña, como mínimo, un 1'5 sobre 4 no examen final escrito (común ás dúas modalidades). Identificación do estudante: De acordo con as reglas actuais, os estudantes deben colocar a sua tarxeta de estudante no escritorio para que os supervisores a vexan. Estudantes a tempo parcial. Aplicaranse os mesmos criterios de cali?cación que os estudantes de tempo completo (incluidos os estudantes con exención de asistencia a clase aprobada). O alumnado, por defecto, será avaliado baixo a metodoloxía de avaliación continua. Nembargantes, pode renunciar a ela e optar por unha avaliación global, a partires dos exames finais nas datas establecidas polo centro. A solicitude de avaliacion global poderá realizarse por escrito o profesor da materia dende o 29 de xaneiro ata o 29 de febreiro. C) EXAMEN DE SEGUNDA OPCIÓN e FIN DE CARREIRA: No examen de recuperación os criterios de avaluación e as competencias avaliadas serán os mesmos que na proba de primeira oportunidade. As datas, horas e lugar de realización das probas de avaliación das distintas convocatorias serán as sinaladas no calendario de probas de avaliación aprobado pola Xunta de Facultade para o curso correspondente. As titorías poderán realizarse por medios electrónicos (correo electrónico, videoconferencia, foros da plataforma de teledocencia...) baixo modalidade de acordo previo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Krugman, Paul., Maurice. Obstfeld, and Marc Melitz., Economía internacional: teoría y política, Pearson, 2016 |
Bibliografía complementaria
|
|
Feenstra, Robert C., and Alan M. Taylor, Comercio internacional, Reverté, 2011 González López, Isabel, Gestión del comercio exterior de la empresa: Manual teórico y práctico, Esic, 2014 Polo García, José Manuel, Comercio internacional: teoría y técnicas, Universidad de Granada,Tugores Ques, Juan, Economía internacional, Mc-Graw Hill, 2005
UN, New globalization report,
IMF, Globalization: A Brief Overview,
IMF, Finance and Development Magazine, The Global Village, 2012
World Bank website,
EUROSTAT website,
OECD website,
UNCTAD website,
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|