Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
O alumnado será capaz de mellorar as súas habilidades analíticas e mellorar a súa capacidade de razoar loxicamente sobre cuestións normativas no ámbito político. |
A3 A4 A7 A8 A10
|
B7
|
C2 C4
|
O alumnado será capaz de comprender, identificar, caracterizar e avaliar diferentes posicións e argumentos teóricos e construír os seus propios argumentos normativos. |
A4 A7 A10
|
B7
|
C2 C4
|
O alumnado será capaz de familiarizarse cos problemas e enfoques teóricos máis importantes que aborda a filosofía política contemporánea. |
A2 A3 A4 A7 A10
|
B7
|
C2 C4
|
O alumnado será capaz de comprender, presentar e criticar argumentos filosóficos básicos sobre os problemas tratados, axudándolles a relacionar estes argumentos con problemas e situacións reais. |
A3 A4 A7 A8 A10
|
B7
|
C2 C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1 |
Que é a filosofía política? |
Tema 2 |
Conceptos básicos |
|
2.1. Liberdade |
|
2.2. Igualdade |
|
2.3. Democracia |
|
2.4. Obrigación política (e xustificación da desobediencia civil) |
Tema 3 |
Modelos de xustificación ou argumentación en filosofía política |
|
3.1. Utilitarismo: John Stuart Mill |
|
3.2. A xustiza como equidade (John Rawls I) Liberalismo político (John Rawls II) |
|
3.3. Críticas a Rawls. Libertarismo (Robert Nozick). Comunitarismo (Michael Sandel). |
|
3.4. Outros enfoques: Multiculturalismo (AA.VV.). Feminismo (AA.VV.). |
Tema 4 |
Novos debates |
|
4.1. xustiza global |
|
4.2. Xustiza interxeracional |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A2 A3 A4 A7 A8 A10 B7 C2 C4 |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
A4 A7 A10 C2 |
40 |
18 |
58 |
Lecturas |
A4 A7 A8 A10 C2 C4 |
5 |
10 |
15 |
Traballos tutelados |
A2 A3 A4 A7 A8 A10 B7 C2 C4 |
5 |
30 |
35 |
Obradoiro |
A7 A8 C2 C4 |
10 |
10 |
20 |
Análise de fontes documentais |
A2 A3 A4 A10 C2 C4 |
5 |
10 |
15 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Cuestionarios e actividades previas de avaliación informal de coñecementos básicos de Filosofía Política, así como de Filosofía en xeral. |
Sesión maxistral |
Desenvolvemento das unidades en clase presencial mediante o apoio de presentacións que se porán a disposición dos alumnos ao remate de cada unha das unidades. Todo o material exposto baséase no traballo de investigación do profesor responsable da materia. |
Lecturas |
Revisar e comentar as exposicións das unidades temáticas facilitadas polo profesor, así como a bibliografía de secundaria obrigatoria e/ou recomendada. |
Traballos tutelados |
Respostas progresivas e supervisadas aos exercicios de control incluídos ao final de cada unidade previamente facilitadas ao alumnado xunto coas presentacións complementarias das unidades. |
Obradoiro |
Debate e realización dun breve exercicio escrito individual tras o visionado e comentario colectivo dunha película de contido filosófico-político. |
Análise de fontes documentais |
Lectura, análise e comentario de textos orixinais dos autores e/ou modelos de pensamento político examinados co alumnado sobre o tema. No caso de textos que non foron escritos orixinalmente en inglés, na medida do posible, o alumnado tamén tentará traballar con versións orixinais dos textos para familiarizarse, polo menos, coa terminoloxía orixinal. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Lecturas |
Actividades iniciais |
Obradoiro |
Análise de fontes documentais |
|
Descrición |
Este curso realizarase de forma presencial (se as circunstancias o permiten). Cada sesión incluirá unha presentación do profesor e debates tipo seminario nos que os estudantes participarán activamente. En ocasións realizaranse exercicios en pequeno grupo. A materia inclúe seminarios conxuntos de textos clásicos e contemporáneos con contido filosófico-político e obradoiros de cine político-filosófico. A avaliación continua e a supervisión persoal en polo menos 5 titorías por alumno durante o cuadrimestre fan que os exames tradicionais non teñan un lugar importante na materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A4 A7 A10 C2 |
Desenvolvemento das unidades na docencia presencial mediante o apoio de presentacións que se porán a disposición do alumnado ao remate de cada unidade. Espérase que o alumnado asista periodicamente (polo menos nun 60%) a estas sesións presenciais e/ou virtuais, salvo casos xustificados ou regulamentados. |
25 |
Traballos tutelados |
A2 A3 A4 A7 A8 A10 B7 C2 C4 |
Respostas progresivas e monitorizadas aos exercicios de control ao final de cada unidade, facilitadas previamente ao alumnado xunto coas presentacións complementarias da unidade. |
50 |
Obradoiro |
A7 A8 C2 C4 |
Debate e preparación dunha breve tarefa escrita individual tras a visualización e comentario conxunto dunha película de contido político-filosófico. |
25 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
As referencias máis axeitadas para este curso son Jean Hampton Political Philosophy (Boulder (Colorado): Westview Press, 1997), Will Kymlicka Contemporary Political Philosophy (Oxford [etc.]: University Press, 2a ed. 2002) e Adam Swift Political Philosophy (Cambridge, Reino Unido: Polity, 2014). Os dous primeiros son traballos introdutorios avanzados que inclúen análises en profundidade dalgunhas cuestións centrais no campo da filosofía política, pero tamén son axeitados para estudantes con pouca ou nula experiencia en filosofía política normativa. Porén, aos estudantes con pouca formación neste campo tamén lles pode resultar útil consultar algúns manuais deseñados para un nivel máis básico, como Political Philosophy: A very short introduction (Oxford University Press, 2003), de David Miller. Outra introdución xeral de carácter moi básico pero amplo e con cobertura xeral de case todos os problemas actuais da filosofía política é Parvin, P. e Chambers, C. (2012). Filosofía política: a complete introduction (Londres: Hodder & Stoughton, 2012). |
Bibliografía complementaria
|
|
Outros traballos moi interesantes, aínda que de carácter máis global e especializado, son:Goodin, R. E., & Pettit, P. (1993). A companion to contemporary political philosophy. Oxford: Blackwell. Bird, C. (2010). An introduction to political philosophy. Cambridge: Cambridge University Press. Wolff, J. (2006). An introduction to political philosophy. Oxford ; New York: Oxford University Press. Smith, P. M. (2008). Moral and political philosophy: key issues, concepts and theories. Basingstoke: Palgrave Macmillan. Estlund, D. M. (2012). The Oxford handbook of political philosophy. New York: Oxford University Press. Knowles, D. (2004). Political philosophy. London: Routledge. Christman, J. (2018). Social and political philosophy: a contemporary introduction. London: Routledge. Christiano, T., Christman, J. P. (2009). Contemporary debates in political philosophy. Chichester, U.K.; Malden, MA: Wiley-Blackwell. Finalmente e dende unha perspectiva máis histórica: Klosko, G. (2013). The Oxford handbook of the history of political philosophy. Oxford: Oxford University Press. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Ética e Deontoloxía Profesional na Cooperación para o Desenvolvemento/710G05037 |
|
|