Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Analizar información relacionada con fontes e feitos internacionais en contornas xeopolíticas, económicos e xurídicos complexos, presenciais ou virtuais. |
A2 |
CE2 - Comprender a estrutura, as competencias e o funcionamento das institucións e organizacións internacionais, así como as súas relacións con outros actores, estatais e non estatais. |
A3 |
CE3 - Coñecer os conceptos, teorías e técnicas aplicadas á análise dos actores e relacións internacionais, tanto no ámbito universal como no rexional, cunha perspectiva tanto histórica como contemporánea. |
A8 |
CE8 - Ser capaz de aplicar a metodoloxía científica aos retos sociais, políticos, económicos e xurídicos con elemento internacional. |
A10 |
CE10 - Adquirir coñecemento das técnicas, métodos de traballo e análise das ciencias humanas, sociais e xurídicas. |
A12 |
CE12 - Comprender os instrumentos e mecanismos políticos, xurídicos e económicos que garanten unha xestión eficiente de proxectos e negocios internacionais. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía. |
B7 |
CG2 - Adquirir habilidade para traballar nun contexto internacional. |
C4 |
CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero, nos distintos ámbitos de coñecemento e na práctica profesional, co obxectivo de alcanzar unha sociedade máis xusta e igualitaria. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Identificar factores determinantes de contornos dinámicos e complexos no ámbito do desenvolvemento local. |
A1 A2 A3
|
B7
|
|
Avaliar a estrutura e o funcionamento axeitados das organizacións e institucións a nivel local. |
A1 A2 A8 A12
|
|
C4
|
Aplicar os conceptos e técnicas á análise das relacións entre os actores implicados nos proxectos de desenvolvemento local. |
A2 A3 A10 A12
|
B2
|
|
Aplicar a metodoloxía científica ao reto da planificación integral do desenvolvemento local. |
A1 A8
|
B2
|
|
Identificar, avaliar e resolver problemas de desenvolvemento local. |
A1
|
B2 B7
|
|
Aplicar técnicas e métodos de traballo e análise axeitados aos plans de desenvolvemento local. |
A1 A3
|
B2 B5
|
|
Identificar os distintos aspectos da análise da realidade política, social e económica no marco do desenvolvemento local. |
A1 A3 A10
|
|
|
Distinguir os instrumentos e mecanismos políticos, legais e económicos que garantan unha xestión eficiente dos proxectos de desenvolvemento local. |
A1 A12
|
B5 B7
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. Definición e aspectos clave dos proxectos de desenvolvemento local. A estratexia de desenvolvemento local como enfoque integral. |
- |
TEMA 2. O plan de desenvolvemento local (PDL). Fases da planificación estratéxica |
- |
TEMA 3. Diagnóstico estratéxico. Fontes de recollida de datos. |
- |
TEMA 4. Aspectos socioeconómicos. O plan de investimento. Iniciativas comunitarias: Interreg, Urban, Equal. Sistemas de produción e recursos tecnolóxicos, infraestruturas. |
- |
TEMA 5. Aspectos demográficos e mercado laboral. A pirámide da idade. Índice sintético de fertilidade. Crecemento absoluto. Saldo migratorio. Desemprego. Niveis de renda. |
- |
TEMA 6. Aspectos asociativos. Fomento das asociacións que contribúan á expansión do PDL. |
- |
TEMA 7. Aspectos turísticos. Corresponsabilidade e sustentabilidade. Localización. Recursos naturais e ambientais. |
- |
TEMA 8. Análise DAFO. Ameazas e oportunidades. Debilidades e fortalezas. Estudo da situación competitiva do concello. |
- |
TEMA 9. Formulación de estratexias de desenvolvemento local. A matriz de confrontación. A matriz CAME. Indicadores de seguimento e consecución de obxectivos. |
- |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A3 A10 |
20 |
0 |
20 |
Solución de problemas |
A1 A8 B2 C4 |
20 |
20 |
40 |
Traballos tutelados |
A1 A8 A12 B2 B5 B7 |
17 |
49 |
66 |
Análise de fontes documentais |
A1 A8 A10 |
0 |
20 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O profesor expoñerá os contidos dos temas da materia co uso de medios audiovisuais. |
Solución de problemas |
Debatiranse en grupo as distintas cuestións formuladas na clase ou realizaranse procuras ad hoc previamente plantexadas e que teñan que ver co temario en estudo. |
Traballos tutelados |
Desenvolverase un proxecto cuxo obxectivo será trasladar os contidos da sesión maxistral a un caso práctico. |
Análise de fontes documentais |
Se analizarán fuentes de datos primarias y secundarias que sirvan para enriquecer tanto la dinámica de clase como el trabajo tutelado. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Solución de problemas |
|
Descrición |
O traballo en equipo será titorizado, e resolveranse as dúbidas que poidan xurdir durante a súa elaboración.
Valorarase as dúbidas que xurdan en relación coas tarefas realizadas na resolución de problemas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A8 A12 B2 B5 B7 |
Asignarase un posto de traballo a cada grupo. O obxectivo principal é a aplicación dos contidos teóricos a un estudo de caso. |
70 |
Solución de problemas |
A1 A8 B2 C4 |
O profesor formulará preguntas para resolver na clase, utilizando diferentes metodoloxías, e os alumnos deberán resolver estas tarefas. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Durante o desenvolvemento da parte práctica avaliarase: - Adaptación de contidos/fundamentos teóricos
- Organización e estrutura formal
- Alcance das conclusións/Revisión bibliográfica
- Organización de presentacións e capacidade de síntese.
- Calidade das respostas na presentación.
Avaliación das observacións 1. No caso daquel alumno que non compareza a ningunha das partes a avaliar, a cualificación que constará na acta será a media dos pesos correspondentes. 2. Nota de non presentado: Corresponde ao alumno, cando só participe en actividades de avaliación que teñan un peso inferior ao 20% sobre a nota final, independentemente da cualificación acadada. 3. Segunda oportunidade e convocatoria anticipada: Os criterios de avaliación son os mesmos para todas as oportunidades de avaliación. Ademais, se o alumno non realiza o traballo en grupo ou o suspende na primeira oportunidade ou na convocatoria anticipada, na segunda oportunidade poderá optar por realizar traballos grupais ou individuais. As características do traballo serán as mesmas que na primeira oportunidade ou na convocatoria anticipada. 4. Alumnado con recoñecemento de dedicación parcial e exención académica de exención de asistencia: Salvo as datas aprobadas pola Xunta de Facultade para a proba obxectiva final, para o resto das probas acordarase un calendario específico de datas compatibles a principios de o curso coa túa dedicación. 5. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez acreditada, implicará directamente a cualificación de '0' suspenso na materia na convocatoria correspondente, quedando sen efecto calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación da convocatoria extraordinaria. 6. En todo caso e para todos os efectos, os aspectos relacionados coa "exención académica", "dedicación ao estudo", "permanencia" e "fraude académica" rexeranse conforme á normativa académica vixente da UDC, https://www. udc.es/es/normative/academic/
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Pike, A., Rodríguez-Pose, A., & Tomaney, J. (2011). Desarrollo local y regional. Universitat de València
Antonio Vázquez Barquero (1999). Desarrollo local: Teorías y estrategias. Síntesis
Jo Beall (1997). Integrated Local Development Planning: Towards a new development model for urban settlements. Environment and Urbanization
Organización de las Naciones Unidas para la Agricultura y la Alimentación (FAO) (2005). Organización de las Naciones Unidas para la Agricultura y la Alimentación (FAO). FAO
John M. Levy (2016). Planificación urbana y regional. Pearson |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
- Esta materia é optativa e debe cursarse na mención de Cooperación ao Desenvolvemento. - Todos os aspectos normativos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC. |
|