Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A4 |
Coñecer e aplicar técnicas estatísticas á análise de datos procedentes de ensaios de materiais complexos |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B7 |
Resolver problemas de forma efectiva |
B9 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa |
B12 |
Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo |
B13 |
Actitude orientada á análise |
B18 |
Capacidade de abstracción, comprensión e simplificación de problemas complexos |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Formar aos alumnos nos principios da investigación cuantitativa, no sentido dos métodos estatísticos. |
AI4
|
BI2 BI18
|
CI6 CI8
|
Conocer as técnicas estatísticas más habituais no ámbito do estudo. |
AI4
|
BI13 BI18
|
|
Coñecer e aplicar técnicas estatísticas á análise de datos procedentes de ensaios de materiais complexos
|
AI4
|
BI2 BI3 BI9
|
CI7
|
Coñecer os métodos e técnicas de investigación principais para deseñar un experimento de laboratorio en Análise Térmica e Reología e a posterior modelización dos resultados. |
AI4
|
BI2 BI4 BI7 BI12 BI13
|
CI2 CI4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os bloques ou temas seguintes desenrolan os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación, que son: |
Deseño de Experimentos (Principios básicos, modelo ANOVA, deseños factoriales, deseños de medidas repetidas, deseño
de laboratorio RyR), Análise de Regresión (Regresión lineal simple, Regresión lineal xeneral: regresión múltiple, Diagnose
de observacións atípicas ou influentes, Construción dun modelo de regresión, Regresión non lineal),
Aplicacións en datos de análise térmica e reología. |
I. Análise Exploratorio de Datos |
1.1. Introdución a estatística.
1.2. Distribucións de frecuencias.
1.3. Representacións gráficas.
1.4. Medidas características: medidas de posición, de dispersión e de forma.
1.5. Vectores estatísticos.
1.6. Distribucións de frecuencias de vectores bidimensionais.
1.7. Representacións gráficas de vectores bidimensionais.
1.8. Medidas características de vectores bidimensionais.
|
II. Inferencia Estatística |
2.1. Introdución.
2.2. Estiamción puntual.
2.3. Intervalos de confianza.
2.4. Contrastes de hipótesis.
|
III. Modelos de Regresión |
3.1. Introdución
3.2. Modelo de regresión linear simple.
3.3. Estimación dos parámetros por mínimos cadrados.
3.4. Propiedades dos estimadores.
3.5. Inferencia sobre os parámetros.
3.6. Validación dun modelo de regresión.
3.7. Correlación.
3.8. Outros modelos de regresión.
|
IV. Diseño e Análise de Experimentos. |
4.1. Principios básicos do deseño de experimentos.
4.2. Etapas na planificación dun experimento.
4.3. Diseños cunha fuente de variación. O modelo ANOVA.
4.4. Diseños con varios factores. Diseños factoriales.
4.5. Superficies de resposta.
4.6. Aplicaciones de diseños de experimentos a materiais complexos.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A4 B2 B3 B4 B6 |
10 |
13 |
23 |
Traballos tutelados |
C2 C4 C6 C7 C8 |
5 |
20 |
25 |
Prácticas a través de TIC |
B7 B12 B13 |
2 |
12 |
14 |
Proba obxectiva |
A4 B2 B9 B18 |
2 |
8 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O alumno recibirá clases maxistrais nas que o profesor, coa axuda dos medios audiovisuais pertinentes, exporá os contidos teórico-prácticos da asignatura. Fomentarase en todo momento a participación e o debate. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía destinada a promover a aprendizaxe do alumno independente baixo a tutela do profesor e escenarios variados (académicos e profesionais). É mencionado sobre todo para aprender "como facer as cousas." |
Prácticas a través de TIC |
Metodoloxía que permite que os alumnos aprendan de forma eficaz a través de actividades prácticas (análise de demostracións, simulacións, datos utilizando paquetes estatísticos, etc) a teoría dun campo do coñecemento, a través do uso da tecnoloxía da información e comunicación . As TIC son un excelente canle para soporte e procesamento de información e aplicación práctica do coñecemento, facilitando a aprendizaxe e desenvolvemento de competencias polos alumnos. |
Proba obxectiva |
Prueba tipo test de cuestións elementais da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Resolución de dúbidas, aclaracións, etc.
Análise e valoración crítica de literatura científica.
Axuda a seu plantexamento e seguimiento.
Seguimento personalizado de cada unha das fases dos traballos de curso plantexados (individuales ou en grupo).
Acompañamiento do alumnado con explicacións. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A4 B2 B3 B4 B6 |
Explicación teórica de temas nucleares ou nociones básicas da materia. A asistencia e seguimiento por parte do alumnado destas sesións (evaluación continua) computa na calificación final.
Para os alumnos matriculados a tempo parcial este porcentaje da nota poderá ser menor do 20%. |
20 |
Traballos tutelados |
C2 C4 C6 C7 C8 |
Metodoloxía deseñada para promover o aprendizaxe autónomo, e en grupo, dos estudantes; baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade polo seu propio aprendizaxe baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionales). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. |
40 |
Prácticas a través de TIC |
B7 B12 B13 |
Incluida a presentación que los alumnos fan dos diferentes traballos tutelados. Versa sobre cuestións fundamentais da materia utilizando as TIC, principalmente o empleo de programas de estatística para o tratamento da información. Mediante un pequeno grupo o tutoría individualizada, o profesor guiará o proceso de realización do traballo como metodoloxía non presencial, baseandose nas prácticas realizadas durante a asignatura. |
20 |
Proba obxectiva |
A4 B2 B9 B18 |
Examen dos conceptos tratados no curso. |
20 |
|
Observacións avaliación |
A cualificación final procederá ao 20% da avaliación continua, que consistirá na realización dunha proba intermedia acerca dos temas 1, 2 e 3 da materia. Aqueles alumnos que non obtivesen o máximo do 20% da nota correspondente a esta parte poderán recuperar a parte faltante ao realizar o exame final da materia. No exame final, o alumnado será avaliado mediante un exame teórico/práctico que se realizará ao final do curso cun peso na nota final de entre o 80% e o 100%, dependendo da cualificación obtida na proba intermedia. Na segunda oportunidade de avaliación, as notas obtidas por avaliación continua mantéñense e o alumnado só ten que repetir o exame final que será do mesmo tipo e co mesmo peso na nota final que na primeira oportunidade. Todos os aspectos relacionados con "dispensa académica" e "fraude académica" rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
http://www.r-project.org/ (). .
Peña, D. (2002). Regresión y diseño de experimentos. . Alianza Editoria
Gareth J., Witten, D., Hastie, T. and Tibshirani R. (2013). An Introduction to Statistical Learning. Springer
Vikneswaran (2005). An R companion to “Experimental Design”. URL http://CRAN.R-project.org/doc/contrib/Vikneswaran-ED-companion.pdf.
Draper, N.R. y Smith, H. (1998). Applied Regression Analysis.. Wiley. Greene, W.
Cao R., Franciso M, Naya S., Presedo M., Vázquez M., Vilar J.A. and Vilar J.M. (2001). Introducción a la Estadística y sus aplicaciones. . Editorial Pirámide
José Hernández Orallo, M.José Ramírez Quintana, Cèsar Ferri Ramírez. (2004). INTRODUCCIÓN A LA MINERÍA DE DATOS. Editorial Pearson.
Faraway, J.J. (2004). Linear models with R. . Chapman and Hall.
Venables, W.N. y Ripley, B.D. (2002). Modern applied statistics with S. . Springer
Ugarte L. Militino A. and Arnholt A. (2007). Probability and Statistics with R. CRC Press |
|
Bibliografía complementaria
|
Montgomery, D.C. (2009). Design and Analysis of Experiments. 7th Edition,. J. Wiley and Sons
Box, G.E.P., Hunter, W.G. y Hunter J.S. (2005). Statistics for Experimenters: Design, Innovation, and Discovery. 2nd. Edition, . Wiley, New York |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
-Usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas. -Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.
-Tratarase de detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.
-Todos os aspectos relacionados con "dispensa académica", "dedicación ao estudio", "permanencia" e "fraude académica" rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC. |
|