Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e profanos dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que terá que ser en boa medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
G1 - Ter coñecementos adecuados dos aspectos científicos e tecnolóxicos na Enxeñería Industrial. |
B13 |
G8 - Aplicar os coñecementos adquiridos e resolver problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos e multidisciplinares. |
B14 |
G9 - Ser capaz de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B15 |
G10 - Saber comunicar as conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B16 |
G11 - Posuír as habilidades de aprendizaxe que permitan continuar estudando dun modo autodirigido ou autónomo. |
C1 |
ABET (a) - An ability to apply knowledge of mathematics, science, and engineering. |
C2 |
ABET (b) - An ability to design and conduct experiments, as well as to analyze and interpret data. |
C3 |
ABET (c) - An ability to design a system, component, or process to meet desired needs within realistic constraints such as economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, manufacturability, and sustainability. |
C6 |
ABET (f) - An understanding of professional and ethical responsibility. |
C7 |
ABET (g) - An ability to communicate effectively. |
C8 |
ABET (h) - The broad education necessary to understand the impact of engineering solutions in a global, economic, environmental, and societal context. |
C9 |
ABET (i) - A recognition of the need for, and an ability to engage in life-long learning. |
C11 |
ABET (k) - An ability to use the techniques, skills, and modern engineering tools necessary for engineering practice. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer de forma xenérica as características e aplicacións das distintas técnicas de modificación superficial. |
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP13 BP14 BP15 BP16
|
CP2 CP3 CP6 CP7 CP8 CP9 CP11
|
Coñecer de forma específica as tecnoloxías de deposición de recubrimentos protectores en materiais metálicos. |
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP13 BP14 BP15 BP16
|
CP1 CP2 CP3 CP6 CP7 CP8 CP9 CP11
|
Seleccionar as aliaxes máis idóneas en función das súas propiedades funcionais. |
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP13 BP14 BP15 BP16
|
CP1 CP2 CP3 CP6 CP7 CP8 CP9 CP11
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os capítulos e temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación. |
Técnicas de modificación superficial. Recubrimentos protectores: superaleaciones, aliaxes lixeiras, materiais avanzados.
Micromecanizado.
Biocompatibilidade. |
Técnicas electroquímicas e de inmersión |
Introducción aos procesos electroquímicos
Galvanizado, niquelado, cromado
Revestimentos de conversión (anodizado, pavonado) |
Pintura |
Clasificación
Preparación da superficie
Técnicas de aplicación |
Introdución ás aliaxes metálicas. |
Superaleaciones.
Aliaxes lixeiras.
Materiais avanzados. |
Técnicas de modificación superficial. |
Endurecemento superficial.
Procesos mecánicos.
Tecnoloxías de pulverización térmica.
Difusión e implantación de ións.
Deposición física e química (PVD, CVD)
Tratamento de superficie con láser (DED, micromecanizado)
|
Biocompatibilidade. |
Introducción a biocompatilidade.
Materiais biocompatibles. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
B1 B13 B14 B16 B6 C1 C2 C6 C11 |
14 |
28 |
42 |
Prácticas de laboratorio |
B1 B2 B3 B5 B13 B14 B6 C3 |
5 |
11 |
16 |
Traballos tutelados |
B1 B2 B3 B4 B5 B13 B15 B14 B16 C1 C2 C3 C6 C7 C8 C9 |
1 |
11 |
12 |
Proba obxectiva |
B1 B2 B3 B4 C1 C11 |
1 |
2 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do "como facer as cousas". Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor titor. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Alumnado con dedicación completa:
a) Prácticas de laboratorio: Resolución de dúbidas durante a realización das sesións de prácticas.
b) Traballos tutelados: Seguimento do traballo do alumno durante o desenvolvemento dos traballos tutelados propostos.
Alumnado a tempo parcial:
a) Prácticas de laboratorio: Resolución de dúbidas durante a realización das sesións de prácticas.
b) Traballos tutelados: Seguimento do traballo do alumno durante o desenvolvemento dos traballos tutelados propostos.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
B1 B2 B3 B4 B5 B13 B15 B14 B16 C1 C2 C3 C6 C7 C8 C9 |
Traballos realizados polo alumno |
70 |
Prácticas de laboratorio |
B1 B2 B3 B5 B13 B14 B6 C3 |
Prácticas realizadas polo alumno |
10 |
Proba obxectiva |
B1 B2 B3 B4 C1 C11 |
A proba obxectiva consiste na superación dun exame final que engloba todos os contidos vistos ao longo do curso |
20 |
|
Observacións avaliación |
A proba final abarcará todos os contidos da materia.
A asistencia ao laboratorio é obrigatoria e a realizar durante o
primeiro ano de matrícula. A nota de prácticas manterase. Non se admiten
faltas non xustificadas.
En segunda oportunidade e na convocatoria adiantada avaliarase nos mesmos termos que
na primeira oportunidade.
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial segundo a
"Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de
Grao na UDC" deberá poñelo en coñecemento do coordinador da materia. A
avaliación realizarase nos mesmos termos que a do alumnado a tempo
completo. A posible dispensa académica de exención de asistencia a clase
non será de aplicación nas prácticas de laboratorio, ás que deberán
asistir obrigatoriamente e no horario establecido, así como ao exame
final correspondente.
As consecuencias da realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación rexeranse pola normativa vixente da UDC.
Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Phipps, Claude R. (editor) (2007). Laser ablation and its applications.. Springer.
Misawa, Hiroaki (editor) (2006). 3D laser microfabrication : principles and applications.. Wiley-VCH.
Cartier, Michael (coordinator) (2003). Handbook of Surface Treatments and Coatings. . Professional Engineering Publishing Limited.
(2004). Handbook of Thermal Spray Technology.. ASM International.
Toyserkani, Ehsan (2002). Laser cladding.. CRC Press.
Schaaf, Peter (editor) (2010). Laser processing of materials : fundamentals, applications and developments.. Springer. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
ara axudar a acadar un entorno inmediato sostido e cumprir co obxetivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": A entrega dos traballos documentais que se realicen en esta materia: - Solicitaránse en formato virtual e/ou en soporte informático
- Realizarase a traverso de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
- En caso de ser necesario realizalos en papel:
- Non se emplearán plásticos
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Emplearase se papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores
Debe facerse un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural |
|