Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Deseño de Interfaces Código 730529014
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Oliveros Mediavilla, Miguel
Correo electrónico
miguel.oliveros@udc.es
Profesorado
Castro Pena, Luz
Oliveros Mediavilla, Miguel
Correo electrónico
maria.luz.castro@udc.es
miguel.oliveros@udc.es
Web
Descrición xeral A materia pretende formar ao alumnado nas técnicas máis comúns de creación e ideación de interfaces, desde o punto de vista do deseño visual, a disposición de elementos en pantalla e a usabilidade e experiencia de usuario.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Deseñar as interfaces de usuario dun videoxogo. AP14
AP15
BP1
BP2
BP3
BP5
BP6
BP7
BP8
BP11
BP12
BP14
CP2
CP3
CP4
CP6
CP8
Deseñar as interfaces visuais que aparecen na pantalla do xogo estruturando correctamente a información e integrando elementos tanto interactivos coma non interactivos. AP14
AP15
BP1
BP2
BP3
BP5
BP6
BP7
BP8
BP11
BP12
BP14
CP2
CP3
CP4
CP6
CP8
Adquirir coñecementos para deseñar a interacción física co xogo. AP14
AP15
BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
BP7
BP8
BP11
BP12
BP14
CP1
CP2
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
CP8
Identificar as accións necesarias e a súa correspondencia cos distintos dispositivos físicos que se poden empregar para manexar un xogo. AP14
AP15
BP2
BP7
BP12
BP14
CP4
CP6
CP8
Realizar o deseño de interfaces en función do xénero do xogo e en coherencia co estilo, narrativa e xogabilidade do mesmo. AP14
AP15
BP1
BP2
BP3
BP7
BP14
CP3
CP4

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1: Introdución 1.1. Definición de interfaz
1.2. Evolución
1.3. Concepto
1.4. Estilos: diexéticas, non diexéticas, espaciais, meta e combinadas

TEMA 2: Deseño da interfaz 2.1. Integración no documento de deseño
2.2. Regras e modelos
2.3. Proceso de deseño
2.4. Problemas
TEMA 3: Interfaces e experiencia de usuario 3.1. Conceptos básicos
3.2. Principios de deseño
3.3. Métodos de avaliación e mellora
3.4. Boas interfaces

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A15 B1 B3 B4 B5 B8 B11 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 10 5 15
Solución de problemas A14 A15 B2 B3 B6 B7 B8 B11 B12 B14 C2 C3 C4 C6 C8 10 5 15
Traballos tutelados A14 A15 B2 B3 B6 B7 B8 B11 B12 B14 C2 C3 C4 C6 C8 1 42 43
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clases expositivas nas que se desenvolverán os temas indicados no punto de contidos, explicando teorías e tendencias relacionadas con cada un deles e amosando exemplos específicos que faciliten a comprensión.
Solución de problemas Situacións onde o/o alumno/para debe desenvolver e interpretar solucións adecuadas a partir da aplicación de rutinas,
fórmulas, ou procedementos para transformar a información proposta inicialmente. Adóitase usar como complemento á lección maxistral.
Traballos tutelados O alumnado, en grupo ou de xeito individual, elaborará prácticas diarias relacionadas con UX/UI e un traballo final consistente no deseño da interface (para distintos dispositivos) dun videoxogo.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
O alumnado recibirá atención personalizada na aula durante a realización dos traballos tutelados, ao igual que nas horas de titorías, que deben ser concertadas previamente co profesorado a través do seu correo electrónico.

O alumnado con dispensa académica deberá contactar co profesorado antes do 16 de abril, a fin de acordar un itinerario personalizado que permita suplir as ausencias ás sesións maxistrais, horas de traballo en aula e á conferencia / masterclass planificadas.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Solución de problemas A14 A15 B2 B3 B6 B7 B8 B11 B12 B14 C2 C3 C4 C6 C8 O alumnado, en grupo ou de forma individual, elaborará prácticas diarias relacionadas con UX/UI e o deseño de interfaces (para distintos dispositivos) dun videoxogo. Estas prácticas entréganse ao final de cada sesión a través do campus virtual. 5
Traballos tutelados A14 A15 B2 B3 B6 B7 B8 B11 B12 B14 C2 C3 C4 C6 C8 O traballo tutelado, entendendo por tal a entrega final que deban facer os alumnos/as a través do Moodle, así como os traballos parciais feitos na aula (que serán entregados en cada sesión) constitúen o criterio fundamental de avaliación da materia, pois neles serán plasmados os coñecementos adquiridos ao longo das sesións maxistrais e do seminario. 95
 
Observacións avaliación

Para superar a materia é imprescindible ter aprobado o traballo tutelado (mínimo 5 puntos) e ter entregadas un mínimo do 50% das prácticas e exercicios de resolución de problemas. No caso de non entregar o traballo tutelado e/ou un mínimo do 50% dos exercicios e prácticas, a cualificación será a de "Non presentado"


Todos os aspectos normativos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.

Convocatoria de segunda oportunidade: no caso de que o/a alumno/a non teña entregado os elementos requiridos para superar con éxito a avaliación ordinaria, deberá entregalos en calquera das demais convocatorias. Se entregou os materiais requiridos pero estes teñen sido obxecto de correccións ou suxestións de mellora (que impediron superar a materia na convocatoria ordinaria), na seguinte convocatoria á que concorra deberá presentar ditos materiais coas melloras ou cambios que se lle comunicaron e/ou as ampliacións de contido requiridas pola docente da materia. 

A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación suporá directamente a cualificación de suspenso '0' na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en toda as actividades de avaliación de cara á convocatoria extraordinaria.


Fontes de información
Bibliografía básica Ordóñez, Juan P. (2018). Diseño de videojuegos. Madrid: Editorial Síntesis
Hassan Montero, Y. (2017). Experiencia de Usuario: Principios y Métodos. Granada: Hassan Montero, Y.
Mora Fernández, J. (2009). La interfaz hipermedia: el paradigma de la comunicación interactiva. Madrid: Fundación Autor

Bibliografía complementaria Weng, Heda (2020). Beyond the edge of display: the integrated future of industrial design and interface innovation. Docta Complutense
González, D. (2015). Diseño de videojuegos: da forma a tus sueños. Paracuellos del Jarama: Ra-Ma
Oliveros Mediavilla, Miguel (2019). Esto no es Irak: Un juego Serio.. Accesos: prácticas artísticas y formas de conocimiento contemporáneas, Núm. 1.
Bateman, C. (2011). Game Writing Narrative Skills for Videogames. Boston: 2011
Quesnel, J., Guerrero, H. e Ávila, N. (2017). Manual de desarrollo de videojuegos. México: Centro de Cultura Digital
Oliveros Mediavilla, Miguel (2022). This is not Irak.. Ionian University - Department of Audio & Visual Arts.
Cordella Sandoval, P. C. (2011). Uso de interfaces tangibles para mejorar la interacción en los videojuegos. Santiago de Chile: Universidad de Santiago de Chile
Gros, B. (2008). Vídeojuegos y aprendizaje. Barcelona: Graó
Thompson, J. (2008). Videojuegos: manual para diseñadores gráficos. Barcelona: Gustavo Gili


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Deseño de Xogabilidade/730529011
Deseño Narrativo/730529003

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Deseño de Xogabilidade/730529011
Deseño Narrativo/730529003

Materias que continúan o temario
Desenvolvemento de Interfaces e Experiencia de Usuario/730529027

Observacións

Green Campus

1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 

  • Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático. 
  • A entrega realizarase  a  través  de  Moodle,  en  formato  dixital  sen  necesidade  de imprimilos.
  • De se realizar en papel: 
    • Non se empregarán plásticos. 
    • Realizaranse impresións a dobre cara. 
    • Empregarase papel reciclado. 
    • Evitarase a impresión de borradores. 

2. Débese  facer  un  uso  sostible  dos  recursos  e  a  prevención  de  impactos  negativos sobre o medio natural. 

3. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais. 

4. Segundo  se  recolle  nas  distintas  normativas  de  aplicación  para  a  docencia  universitaria  deberase  incorporar  a  perspectiva  de  xénero  nesta  materia  (usarase  linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…). 

5. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 

6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. 

7. Facilitarase  a  plena  integración  do  alumnado  que  por  razón  físicas,  sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías