Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Animación de Personaxes Código 730529037
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Segundo Optativa 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Enxeñaría Civil
Coordinación
Fariña Lamosa, Ángel José
Correo electrónico
angel.farina@udc.es
Profesorado
Castro Pena, Luz
Fariña Lamosa, Ángel José
Correo electrónico
maria.luz.castro@udc.es
angel.farina@udc.es
Web http://anxotutoriales.blogspot.com
Descrición xeral Animación e rigging de personaxes.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Entender o pipeline (proceso de traballo e convención da nomenclatura) e a metodoloxía de traballo no ámbito profesional do 3D aplicado ós videoxogos. BP1
BP3
BP4
BP5
BP10
CP2
CP4
CP6
CP8
Analizar e crear os sistemas de controis básicos para animar modelos 3D AP17
AP37
BP2
BP7
BP8
BP11
CP2
CP5
CP6
CP8
Aplicar todos os conceptos básicos da animación para conseguir unha mecánica corporal crible. AP17
AP37
BP2
BP10
BP11
CP4
CP6

Contidos
Temas Subtemas
Introdución Introdución. Contexto e aplicacións. Estrutura do departamento de rigging e animación nunha produción 3D. Fluxo de traballo para a creación de assets animados.
Rigging Character TD. Sistema de Skin. Sistema de control. Bind Skin. Sistemas simétricos. Sistema IK-FK. Sistema bending. Optimización do sistema de control
Animación O spacing e o timing nas mecánicas básicas. A silueta. Ciclos de animación

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A17 B3 B4 B10 C5 15 22.5 37.5
Solución de problemas A17 B1 B3 B4 B7 B10 C5 9 18 27
Obradoiro A17 A37 B2 B8 B10 B11 C2 C6 C8 15 30 45
Proba mixta B1 B4 C4 0.5 0 0.5
Proba práctica B1 B7 B8 C4 C6 1.5 0 1.5
Portafolios do alumno A37 B2 B5 B8 B11 C2 C5 C8 0 37.5 37.5
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Método expositivo complementado co uso de material audiovisual, coa finalidade de transmitir coñecementos, mostrar diferentes métodos de aprendizaxe e definir un " workflow" de traballo.
Solución de problemas Modalidade expositiva e participativa na que o equipo docente mostra as posibles solucións aos problemas detectados nas prácticas e ás dúbidas expostas polo alumnado.
Obradoiro Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Proba mixta Exame teórico
Proba práctica Exame práctico
Portafolios do alumno Traballo final

Atención personalizada
Metodoloxías
Portafolios do alumno
Obradoiro
Descrición
A atención personalizada que se describe para as actividades que se desenvolverán ao redor destas metodoloxías concíbese como momentos de traballo co equipo docente para a atención e seguimento do traballo individual e o realizado en grupo. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso según o plan de traballo da materia.

Ademais, as titorías telemáticas e os video-titoriais complementarán os talleres e o contido expositivo, para resolver de forma individual ou en pequenos grupos as dúbidas ou dificultades que xurdan durante o estudo e o traballo non presencial dos alumnos.

-----------------------------------------------------------------------------

Todos os aspectos relacionados con dispensa académica e/ou a dedicación ao estudo rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.

Este alumnado desenvolverá a súa actividade coa asistencia e participación nas dinámicas que se recollen no Paso 4 e na “Atención personalizada” descrita para os “Talleres”. A actividade adaptarase atendendo sempre ás observacións da avaliación sobre a flexibilidade da asistencia, participación e os requisitos para superar a materia.


Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba práctica B1 B7 B8 C4 C6 Exame práctico 20
Portafolios do alumno A37 B2 B5 B8 B11 C2 C5 C8 Traballo final 30
Obradoiro A17 A37 B2 B8 B10 B11 C2 C6 C8 Exercicios prácticos 40
Proba mixta B1 B4 C4 Exame teórico 10
 
Observacións avaliación

A avaliación da materia consistirá nun exame práctico (20% da nota final), un exame teórico (10%), un traballo final (30%) e os exercicios prácticos (40%) realizados ao longo da materia.

Os resultados de aprendizaxe, as datas de entrega e os criterios de avaliación que se desenvolverán en cada proba notificaranse previamente en clase e publicaranse no Campus Virtual ao longo do cuadrimestre.

O alumnado que se atope en modalidades específicas de aprendizaxe e apoio á diversidade terá a obrigación de realizar todas as probase entregalas nas datas sinaladas. As sesións expositivas, os talleres, as probas avaliables e o traballo final foron deseñados para abarcar o maior grao de inclusión posible. Se fose necesario e sempre baixo petición previa do alumnado;realizaranse as adaptacións necesarias para non prexudicar a cualificación do alumnado.

As sesións expositivas, os talleres,as probas avaliables e o traballo final foron deseñados para garantir a aprendizaxe autónoma non presencial; por tanto o alumnado que se atope en situación de dispensa académica terá a obrigación de realizar todas as probas e entregalas durante os períodos de tempo sinalados.

Os criterios de avaliación para a segunda oportunidade serán os mesmos.

Todos os aspectos relacionados coa permanencia e o fraude académico rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.


Fontes de información
Bibliografía básica Paul Wells (1988). Dibujo para animación. Blume
Derek Hayes (2013). Acting and performance for animation. Burlington, MA : Focal Press
Ed Hooks (2011). Acting for Animators. Abingdon : Routledge
Chris Webster (2012). Action Analysis for Animators. Burlington, MA : Focal Press
Cheryl Briggs (2001). An Essential Introduction to Maya Character Rigging. Routledge
Uldis Zarins (2017). Anatomy for Sculptors : understanding the Human Form. Boston : Exonicus LLC
Tony White (2009). Animación. Del Lápiz al pixel. Barcelona : Omega
David Rodríguez (2003). Animation Methods - Rigging Made Easy: Rig your first 3D Character in Maya. CreateSpace Independent Publishing Platform
Dan McLaughlin (2017). Animation Rules. CreateSpace Independent Publishing Platform
Paul Wells (2008). Basics Animation 03: Drawing for Animation. AVA Publishing
Eric Allen (2008). Body language : advanced 3D character rigging. Indianapolis : Wiley
Preston Blair (1996). Cartoon Animation. California : Walter Foster Pub
Eric Goldberg (2008). Character Animation Crash Course. Silman-James Press
Andrei Tarkovski (2019). Esculpir En El Tiempo. Madrid : Rialp
Paul Wells (2007). Fundamentos de la animación. Barcelona: Parramón
Ollie Johnston & Frank Thomas (1997). Illusion Of Life: Disney Animation. New York : Disney Editions
Wayne Gilbert (2014). Simplified drawing for planning animation. San Rafael, CA : Anamie Entertainmen
Jason Osipa (2010). Stop staring : facial modeling and animation done right. Indianapolis : Wiley
Chris Webster (1954). Técnicas de Animación. Madrid : Anaya Multimedia
Richard E. Williams (2009). The Animator's Survival Kit. London : Faber and Faber
Tony White (1988). The Animator's Workbook. New York : Watson Guptill Publications
Brian Tindall (2013). The Art of Moving Points. Facial Articulation.
Gary Faigin (2009). The Artist's Complete Guide To Facial Expression. New York : Watson-Guptill
John Halas & Harold Whitaker (2009). Timing for animation. New York : Focal Press
Tony White (2012). Tony White's Animator's Notebook. Amsterdam : Focal Press

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Modelaxe de Personaxes II. Materiais/730529036
Modelaxe de Personaxes I. Xeometría/730529035
Modelaxe e Animación 3D para Videoxogos II/730529016
Modelaxe e Animación 3D para Videoxogos I/730529006

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

 1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:  

          1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático.   

          1.2.  Realizarase  a  través  de  Moodle,  en  formato  dixital  sen  necesidade  de  imprimilos  

          1.3. De se realizar en papel:  

                    Non se empregarán plásticos.  

                    Realizaranse impresións a dobre cara.  

                    Empregarase papel reciclado.  

                    Evitarase a impresión de borradores.  

2. Débese  facer  un  uso  sostible  dos  recursos  e  a  prevención  de  impactos  negativos  sobre o medio natural.  

3. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais.  

4.  Segundo  se  recolle  nas  distintas  normativas  de  aplicación  para  a  docencia  universitaria  deberase  incorporar  a  perspectiva  de  xénero  nesta  materia  (usarase  linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase  a intervención en clase de alumnos e alumnas…).  

5. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na  contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.  

6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse  accións e medidas para corrixilas.  

7.  Facilitarase  a  plena  integración  do  alumnado  que  por  razón  físicas,  sensoriais,  psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario  e proveitoso á vida universitaria. 



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías