Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Mobilidade Eléctrica Código 730547010d
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Non presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Chouza Gestoso, Jesus Diego
Correo electrónico
jesus.chouza@udc.es
Profesorado
Chouza Gestoso, Jesus Diego
Correo electrónico
jesus.chouza@udc.es
Web http://udc.es/es/online/
Descrición xeral Introdución á mobilidade eléctrica. Tipos dos vehículos eléctricos. Sistemas de tracción para vehículos eléctricos. Necesidades enerxéticas dun vehículo eléctrico. Tecnoloxías do VEB: motores, baterías, electrónica de potencia.
Impacto da mobilidade eléctrica no sistema eléctrico de potencia, rede de transporte e de distribución.
O vehículo eléctrico e a smartgrid. Beneficios da carga de vehículos eléctricos mediante redes intelixentes.

Poderá acceder ao material docente a través da plataforma Moodle, e asistir ás clases virtualmente a través de TEAMS

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecer os distintos tipos de vehículos eléctricos AM1
AM2
AM5
AM16
BM9
BM11
BM12
BM13
BM16
BM17
BM18
CM2
CM4
CM5
Comprender e saber aplicar enfoques sistémicos a problemas relacionados cos vehículos eléctricos AM2
AM5
BM12
BM13
BM17
BM18
CM2
CM4
CM5
Analizar e saber deseñar sistemas eléctricos de tracción/propulsión AM1
AM13
AM16
BM9
BM12
CM4
CM5
Comprender as necesidades dos usuarios na selección de sistemas eléctricos de tracción/propulsión AM2
AM5
AM15
AM16
BM9
BM11
BM12
BM13
BM18
Coñecer os diferentes procesos, produtos e equipamentos relacionados co deseño de sistemas eléctricos de tracción/propulsión AM1
AM2
AM5
AM16
BM9
BM11
BM12
BM13
BM17
BM18
CM2
CM4
CM5

Contidos
Temas Subtemas
Movilidad sostible e vehículo eléctrico, unha transición ordenada Introdución á mobilidade eléctrica. Necesidades enerxéticas, eficiencia, vantaxes e inconvenientes.

Tipos de vehículos eléctricos: Híbridos autorrecargables, híbridos enchufables, eléctricos puros, microhíbridos, vehículos eléctricos de pila de combustible de hidróxeno

Zonas de baixas emisións. Etiquetas distintivas, dirección xeral de tráfico
O vehículo eléctrico e a smartgrid Beneficios da carga de vehículos eléctricos mediante redes intelixentes.

Carga de vehículos eléctricos: tipos, normativa e estándares. Punto de recarga públicos operativos en España

Casos prácticos. Planificación de viaxes.
Tecnoloxías do VEB: motores, baterías, electrónica de potencia Diferentes sistemas de tracción, análise, vantaxes e inconvenientes

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Foro virtual A1 A2 A5 A13 A15 A16 B9 B11 B12 B13 B16 B17 B18 C2 C4 C5 9 20 29
Aprendizaxe colaborativa A1 A2 A5 A13 A15 A16 B9 B11 B12 B13 B16 B17 B18 C2 C4 C5 12 8 20
Traballos tutelados B9 B11 B12 B13 B18 6 2 8
Proba práctica A1 A2 A5 A13 A15 A16 B9 B11 B12 B13 B16 B17 B18 C2 4 12 16
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Foro virtual Actividade virtual a través de TEAMS, onde se explicarán os conceptos fundamentais da materia, mediante unha exposición oral, complementada con medios audiovisuais e multimedia para facilitar a aprendizaxe.
Aprendizaxe colaborativa Aprendizaxe baseada en proxectos, cooperativo e colaborativo (Modalidade presencial e modalidade a distancia), os alumnos propoñerán un tema, sempre relacionado coa materia da materia, o profesor deberá admitir.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor
Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade na súa propia aprendizaxe.
Proba práctica Permite a avaliación dos traballos, competencias e habilidades adquiridas polos alumnos, fomentando o seu traballo autónomo

Atención personalizada
Metodoloxías
Aprendizaxe colaborativa
Traballos tutelados
Descrición
Ao tratarse de grupos moi reducidos é posible realizar un seguimento do traballo realizado. Analizar os puntos fundamentais e defender as propostas adoptadas.

O profesor tutela e promove a aprendizaxe autónoma dos estudantes, os cales deben asumir as súas propias responsabilidades.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Aprendizaxe colaborativa A1 A2 A5 A13 A15 A16 B9 B11 B12 B13 B16 B17 B18 C2 C4 C5 Aprendizaxe baseada en proxectos, cooperativo e colaborativo, os alumnos deberán defender os traballos propostos, mostrando a súa capacidade de comunicación de maneira fluída, expoñer claramente as solucións adoptadas e ser capaces de defendelas de opinións contrarias. 50
Traballos tutelados B9 B11 B12 B13 B18 Avaliación dos traballos e proxectos academicamente dirixidos e aceptados polo profesor a proposta dos alumnos 20
Proba práctica A1 A2 A5 A13 A15 A16 B9 B11 B12 B13 B16 B17 B18 C2 Consiste na resolución de diferentes propostas por parte do profesor ou o alumno, onde deberá demostrar as súas habilidades, competencias e coñecementos adquiridos. 30
 
Observacións avaliación
Os alumnos deberán elaborar e defender ao longo do curso os seus traballos propostos e aceptados polo profesor e nas convocatorias oficiais realizar as probas prácticas. 
A materia non pode superarse unicamente  coa proba práctica, en ningún caso.

Recoméndase un seguimento  constante da materia a través da plataforma Teams e Moodle, para que sexa posible  a consecución dos obxectivos.

- Os criterios de avaliación serán os mesmos para a 1ª e 2ª oportunidade e as convocatorias extraordinarias. As probas similares.

-As probas prácticas consistirán na resolución dun cuestionario posto en moodle, o alumno realizarao conectado á plataforma TEAMS coa cámara conectada en todo momento enfocando ao escritorio, o tempo de realización da proba está limitado.

- A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta prodúcese na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.

Fontes de información
Bibliografía básica (). .
KRAUSE,P.C. ; WASYNCZUK, O.; SUDHOFF, S.D. (March 5th 2002). Analysis of Electric Machinery and Drive Systems. Wiley-IEEE Press. Piscataway. N.J
KRISHNAN, R. (2001). Electric Motor Drives Modeling, Analysis, And Control. Prentice Hall.Pearson Education. Upper Saddle River. N.J.
Mohamed El-Sharkawi (2018). Fundamentals of Electric Drives. CL Engineering
Eickelman, Jens (2017). La electromovilidad como impulso del cambio. Phoenix Contact E-Mobility GmbH. Schieder-Schwalenberg
El-Sharkawi, Mohamed (2017). Wind Energy: An Introduction. Editorial: CRC Press

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías