Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os principais métodos de avaliación da sustentabilidade existentes e ser quen de aplicar un deles empregando aplicacións informáticas comerciais. |
AM4
|
BM1 BM2 BM3 BM6 BM7 BM10 BM16
|
CM2 CM3 CM4
|
Coñecer os principais métodos de optimización en enxeñaría. Ser quen de concibir modelos de sustentabilidade de sistemas enerxéticos sinxelos, cara a súa optimización. |
AM4
|
BM1 BM2 BM3 BM6 BM7 BM10 BM16
|
CM2 CM3 CM4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os bloques ou temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación. |
Contido da ficha da Memoria de Verificación. |
Avaliación e Optimización da Sustentabilidade de Sistemas Enerxéticos |
Conceptos básicos. Desenvolvemento sustentable, sustentabilidade. Estado actual da avaliación e optimización da sustentabilidade en enxeñería.
Principais métodos de avaliación da sustentabilidade. Aplicacións informáticas de utilidade.
Aplicación a un caso práctico: avaliación da sustentabilidade de centrais de produción de enerxía, renovables e non renovables.
Métodos de optimización en enxeñería. Aplicacións informáticas de utilidade.
Modelos de sustentabilidade de sistemas enerxéticos sinxelos, con vistas á súa optimización. Marco conceptual, modelos e métodos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A4 B1 B6 B7 B10 B16 C2 C3 C4 |
10 |
15 |
25 |
Estudo de casos |
A4 B1 B2 B3 B6 B7 B10 B16 C2 C3 C4 |
10 |
32 |
42 |
Proba obxectiva |
A4 B1 B2 B3 B6 B7 B10 B16 C2 C3 C4 |
1 |
2 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
En situacións nas cales non sexa posible ou recomendable a presencialidade, as clases serán en liña. |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto de maneira individual ou por un grupo de persoas. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión motivada, ou a un resultado de cálculo completamente razoado, sexa de forma individual, sexa a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. En situacións nas cales non sexa posible ou recomendable a presencialidade, as clases prácticas serán en liña. |
Proba obxectiva |
Os alumnos que realicen todos os traballos obrigatorios de curso (casos de estudo) só terán un exame consistente na defensa dos seus traballos de curso, oral ou escrita, normalmente na forma de preguntas curtas, aínda que puidese poñerse algunha pregunta de resposta múltiple.
Os alumnos que non realicen os traballos obrigatorios de curso terán un exame no que entrará toda a materia da materia, e que poderá incluír preguntas longas, preguntas curtas, preguntas de resposta múltiple, exercicios, e casos prácticos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba obxectiva |
Estudo de casos |
|
Descrición |
O profesor atenderá en titorías a cada alumno que o requira para resolver dúbidas sobre teoría ou práctica.
As titorías serán no despacho de profesor, situado no centro ao cal pertence.
A atención ao alumno poderá ser dentro ou fóra dos horarios oficiais de titorías aínda que, para evitar esperas innecesarias ao alumno, tanto nun caso como no outro, sempre a data e hora acordaranse previamente a través correoE ou teléfono.
As cifras de atención personalizada recollidas na planificación son orientativas.
En situacións nas cales non sexa posible ou recomendable a presencialidade, as titorías serán en liña.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A4 B1 B2 B3 B6 B7 B10 B16 C2 C3 C4 |
Véxase o devandito con respecto é este tipo de avaliación, na parte de Metodoloxías. |
40 |
Estudo de casos |
A4 B1 B2 B3 B6 B7 B10 B16 C2 C3 C4 |
Véxase o devandito con respecto é este tipo de avaliación, na parte de Metodoloxías. |
60 |
|
Observacións avaliación |
Avaliación e criterios de corrección
Para solucionar os problemas dos alumnos con dispensa académica, ou con coincidencia de horarios de clase, ou con outros problemas que impidan a asistencia a clase, dita asistencia non é obrigatoria.
Con todo, é un feito que a probabilidade de superar a materia e a de obter unha cualificación alta aumentan coa asistencia a clase e, por iso, recoméndase a asistencia.
Haberá dous tipos de traballo de curso, un ou máis serán obrigatorios, e un será optativo. Os obrigatorios supoñerán un 80% da nota dos traballos de curso, e o traballo optativo o resto. Para superar a materia é suficiente con realizar os traballos obrigatorios, e superar a correspondente defensa.
En situacións nas cales non sexa posible ou recomendable a presencialidade, a titorización dos traballos optativos será en liña.
Unha parte dos traballos obrigatorios realizaranse en horario de clase, con apoio do profesor. Os alumnos que non asisten a clase deberán tamén realizar estes traballos, consultando as súas dúbidas co profesor.
Para superar o exame de defensa dos traballos de curso os profesores realizarán preguntas ao alumno, e este deberá demostrar que posúe os coñecementos teóricos necesarios para saber realmente o que fixo co computador durante a realización do referido traballo, e para interpretar os resultados aos cales chegou. Estas preguntas poderán realizarse de maneira oral, ou ben por escrito. En situacións nas cales non sexa posible ou recomendable a presencialidade, estas preguntas faranse en liña. Os criterios básicos de corrección son os seguintes:
A nota será nula se a resposta ou resultado do cálculo:
- Inclúen un erro de concepto.
- Non inclúen xustificación adecuada da decisión tomada ou, en xeral, da resposta que se pedía (no caso de que se pida dita xustificación).
- Ou non respectan algún dos requisitos imprescindibles que o enunciado establece.
- En caso de resultados numéricos, se o resultado que se pide non coincide co que debe obterse (deixando á marxe posibles diferenzas por redondeos), ou se non se inclúe o necesario detalle das operacións realizadas, ou ben o arquivo informático de cálculo empregado para realizar o exercicio.
Se a redacción realizada polo alumno non é clara, non se entende ou é incorrecta gramaticalmente, a puntuación poderá baixar, mesmo, ata cero puntos, se dita redacción é imposible de comprender, ou ben pode dar lugar a malentendidos, ou ben poden levar a que non se respecte algún dos requisitos imprescindibles que o enunciado establecese. Téñase en conta que una das misións dun titulado deste Máster é redactar proxectos e dar ordes escritas para que se realicen os oportunos traballos; isto supón a necesidade de redactar correctamente. É clave xerar documentos que sexan facilmente inteligibles, de maneira que o resto de partes interesadas no proxecto entendan o que sucede ou o que teñen que facer. O anterior inclúe, entre outras cousas, que o alumno debe redactar con ortografía e sintaxe correctas, e debe empregar sempre a oportuna linguaxe técnica, e non unha linguaxe coloquial, profano. De acordo coa normativa e directrices internas da UDC, os traballos que sexan susceptibles de levar a este problema, serán analizados por medio dun sistema anti-plaxio. O software deste tipo non traballa de forma intelixente (p. ex., pode considerar plaxio o nome ou a filiación do alumno) e, por tanto, o profesor avaliará os resultados da análise coa debida prudencia. Tendo en conta este problema, en xeral, todo traballo que teña máis dun 25% de texto considerado como plaxio polo software, non será aceptado. Será devolto ao alumno, que deberá entregalo co problema resolvido na seguinte oportunidade ou, se se trata da segunda oportunidade, no curso seguinte.
Os criterios de avaliación son os mesmos para a primeira e para a segunda oportunidade, incluidos os alumnos de dispensa académica. No caso de que o alumno solicite convocatoria adiantada, deberá cumprir os mesmos requisitos que os demais alumnos, avisando ao profesor a principio do curso, para que poida facer as xestións oportunas.
Responsabilidades do alumno.
A diferenza entre as Universidades a distancia (p. ex., a UNED) e o resto de Universidades é que, nas primeiras, é a Universidade a responsable de poñerse en contacto co alumno e de proporcionarlle todo o material necesario para que, mediante o seu estudo, poida superar a materia. Ese non é o caso do resto de Universidades, como a UDC, nas cales é responsabilidade do alumno poñerse en contacto co profesor, descargar os materiais de Moodle e traballar con eles, asistir a clase e tomar notas do que nela dígase, seguir as indicacións verbais e escritas do profesor, e estudar todos os materiais aludidos, para poder superar a materia. O alumno que non asiste a unha ou varias clases, incluídos os alumnos con dispensa académica, teñen as mesmas responsabilidades que o resto de alumnos, aínda que neste caso, ao non asistir a clase, teñen a responsabilidade de poñerse en contacto cos seus compañeiros e cos profesores, con obxecto de recompilar todo o material docente que se comentou.
Liberdade de Cátedra
En todo caso, sempre desenvolvendo o temario para impartir e, por tanto, cumprindo o encargo docente no marco que establece o número de créditos da materia, o profesor ten dereito á Liberdade de Cátedra, tal como recoñecen a Constitución Española, o Tribunal Constitucional, a Lei Orgánica de Universidades, a Carta de Dereitos Fundamentais da Unión Europea, e a UNESCO. Obviamente, o profesor debe actuar sempre dentro da lei, e debe impartir contidos actuais, en vigor, e correctos, que abarquen todo o alcance definido polo plan de estudos.
A Constitución Española (Art. 20) establece o respecto a Liberdade de Cátedra que, nas súas diferentes definicións (p. ex., Real Academia Española e Consello Xeral do Poder Xudicial; https://dej.rae.es), supón a posibilidade do profesor para expoñer a materia conforme as súas propias conviccións, cumprindo os programas establecidos, e no marco das institucións que teñen atribuída a organización da docencia, a condición de que esta exérzase adecuadamente. Á súa vez, Castillo Córdova (2006) inclúe nela a facultade de optar pola metodoloxía que o profesor considere máis adecuada para transmitir os coñecementos.
Isto último leva a que os aspectos desta guía correspondentes a métodos docentes a empregar, e porcentaxe de horas a dedicar a cada un deles, son meramente orientativos, tentativos, e o profesor poderá facer cambios se o considera positivo, podendo investigar se existen mellores enfoques metodolóxicos para a docencia, como algúns dos que se propoñen na literatura científica ou en monografías especializadas na materia (Felder e Brent, 2016), sempre a favor dos resultados académicos.
Todo o aquí devandito con respecto a metodoloxías docentes nunca afectará negativamente o modo de avaliar, no cal o alumno poderá sempre obter a máxima nota independentemente das súas condicións de contorno, de acordo co establecido neste epígrafe de avaliación.
Referencias
- Castillo Córdova, Luis (2006). Libertad de Cátedra en la relación laboral con ideario. Valencia: Tirant lo Blanch. ISBN: 9788484565567
- Felder, RM, Brent, R (2016), Teaching and learning STEM. USA: Jossey-Bass (Wiley).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Apuntes e transparencias da materia, ao dispor do alumno en Moodle. |
Bibliografía complementaria
|
|
Sistemas enerxéticos • Bradford, T (2018). The Energy System: Technology, Economics, Markets, and Policy. USA: The MIT Press. ISBN: 9780262037525. • Hodge, BK (2017). Alternative Energy Systems and Applications. USA: John Wiley. ISBN: 9781119109211. • Jain, P (2016). Wind Energy Engineering. USA: McGraw-Hill Education. ISBN: 0071843841. • Jenkins, N, Ekanayake, J (2017). Renewable Energy Engineering. UK: Cambridge University Press. ISBN-10: 1107680220. • Kreith, F (2013). Principles of Sustainable Energy Systems. USA: CRC Press. ISBN: 9781466556966. • Messenger, RA, Abtahi, A (2017). Photovoltaic Systems Engineering. USA: CRC Press. ISBN: 9781498772778. • Pecher, A, Kofoed, JP (Editors) (2017). Handbook of Ocean Wave Energy. Switzerland: Springer. ISBN: 9783319398884. • Vanek, F, Albright, LD, Angenent, L (2016). Energy Systems Engineering: Evaluation and Implementation. USA: McGraw-Hill Education. ISBN: 1259585093. • Yan, Jinyue (Editor) (2015). Handbook of Clean Energy Systems (6 Volume Set). UK: John Wiley. ISBN: 9781118388587. Sustentabilidade e desenvolvemento
sustentable. • United Nations. Our common future. World
commission on environment and development. 1st ed. Oxford, UK: Oxford
University Press; 1987, ISBN 978-0-19-282080-8. p. 416. • United Nations. The Rio declaration on
environment and development [Internet]. In: The United Nations conference on
environment and development (UNCED); 1992 June 3-14. Rio of Janeiro, Brazil. • Bouvier LF, Grant L. How many Americans?:
population, immigration and the environment. San Francisco, CA, USA:
Sierra Club Books; 1994, ISBN 978-0-87156-496-2. • Meadows D, Meadows D, Randers J. Limits to
growth: the 30-year update. 3rd ed. White River
Jct., VT, USA: Chelsea Green Publishing; 2004, ISBN 978-1-931498-58-6. Avaliación
da sustentabilidade de centrais eléctricas renovables e non renovables. Métodos
de avaliación da sustentabilidade. • Kaya T, Kahraman C. Multicriteria
renewable energy planning using an integrated fuzzy VIKOR & AHP
methodology: the case of Istanbul. Energy 2010; 35(6): 2517-27. • Diakoulaki D, Karangelis F. Multi-criteria
decision analysis and cost-benefit analysis of alternative scenarios for the
power generation sector in Greece. Renew Sustain Energy Rev 2007; 11(4):
716-27. • Everett, B, Boyle, G, Peake, S, Ramage, J (Editors) (2012). Energy Systems and Sustainability: Power for a Sustainable Future. UK: Oxford University Press. ISBN: 0199593744. • Jovanovic M, Afgan A, Radovanovic P,
Stevanovic V. Sustainable development of the Belgrade energy system. Energy
2009; 34(5): 532-9. • Kowalski K, Stagl S, Madlener R, Omann I.
Sustainable energy futures: methodological
challenges in combining scenarios and participatory multicriteria analysis. Eur J
Operational Res 2009; 197(3): 1063-74. • Afgan NH, Carvalho MG. Multi-criteria
assessment of new and renewable energy power plants. Energy 2002; 27(8): 739-55. • Afgan NH, Carvalho MG, Jovanovic M.
Biomass-fired power plant: the sustainability option. Int J Sustain Energy
2007; 26(4): 179-93. • Begic F, Afgan NH. Sustainability
assessment tool for the decision making in selection of energy systemdBosnian
case. Energy 2007; 32(10): 1979-85. • Burton J, Hubacek K. Is small beautiful? A
multi-criteria assessment of smallscale energy technology applications in local
governments. Energy Policy 2007; 35(12): 6402-12. • Doukas HCh, Andreas BM, Psarras JE.
Multi-criteria decision aid for the formulation of sustainable technological
energy priorities using linguistic variables. Eur J Operational Res
2007; 182(2): 844-55. • Varun, Prakash R, Bhat IK. Energy,
economics and environmental impacts of renewable energy systems. Renew Sustain
Energy Rev 2009; 13(9): 2716-21. • Kahraman C, Kaya I, Cebi S. A comparative
analysis for multiattribute selection among renewable energy alternatives using
fuzzy axiomatic design and fuzzy analytic hierarchy process. Energy 2009; 34(10):
1603-16. • Dombi M, Kuti I, Balogh P. Sustainability
assessment of renewable power and heat generation technologies. Energy Policy 2014; 67: 264-71. • Gómez D, del Caño A, de la Cruz MP, Josa A. Metodología genérica
para la evaluación de la sostenibilidad de sistemas constructivos. El método
MIVES. In: Aguado A, editor. Sostenibilidad y construcción. Madrid, Spain:
Asociación Científico-Técnica del Hormigón Estructural; 2012. p. 385-411. • de la Cruz MP, Castro A, del Caño A, Gómez D, Lara M, Cartelle JJ.
Comprehensive
methods for dealing with uncertainty in assessing sustainability. Part I: the
MIVES e Monte Carlo method. In: García-Cascales MS, Sánchez-Lozano JM,
Masegosa AD, Cruz-Corona C, editors. Soft computing applications for renewable
energy and energy efficiency. Hershey, PA, USA: IGIGlobal; 2015, ISBN
978-1-4666-6631-3. p.69-p106. • Cartelle Barros JJ, et al., Assessing the
global sustainability of different electricity generation systems. Energy 2015; 89(2015): 473-489. Métodos
de optimización en enxeñaría. Optimización da sustentabilidade de sistemas
enerxéticos. • B.D. Ripley, Stochastic simulation, Wiley
& Sons, New York (1987). • C.A. Floudas and P.M. Pardalos,
Encyclopedia of optimization, Springer, USA (2009). • F. Rothlauf, Design of modern heuristics:
principles and application, Springer, Germany (2011). • R.L. Haupt and S.E. Haupt, Practical
genetic algorithms, Wiley, Hoboken, New Jersey (2004). • A. Aboshosha and Y. Khalyfa, Genetic
algorithms theories and applications, LAP Lambert, Saarbrücken, Germany (2012). • F. Glover, “Tabu search: Part I”, in ORSA
J Comput 1989, Vol. 1(3) pp. 190–260. • F. Glover, “Tabu search: Part II”, in ORSA
J Comput 1989, Vol. 2(1), pp. 4–32. • S. Kirkpatrick, C.D. Gelatt and M.P.
Vecchi, “Optimization by simulated annealing”, in Science 1983, Vol. 220(4598),
pp. 671-680. • A. Dekkers and E.H. Aarts, “Global
optimization and simulated annealing”, In Mathematical Programming 1991, Vol.
50(3), pp. 367-393.
• Del Caño A, de la Cruz P, Cartelle JJ, Lara M, Conceptual framework for
an integrated method to optimize sustainability of engineering systems. Journal
of Energy and Power Engineering 9 (2015) 608-615. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Traballo Fin de Mestrado/770523023 |
|
Observacións |
No caso de que os horarios oficiais non permitan impartir todas as horas de clase que se corresponden co número de ECTS (p. ex., por razóns dos festivos que coinciden cos días de clase), o profesor poderá fixar clases presenciais ou virtuais para completar o temario.
Desenvolvemento das clases.
En clases presenciais, os alumnos respectarán a oportuna puntualidade, e non poderán entrar en clase tras o comezo da mesma, salvo que se trate de sesións nas cales os alumnos están a traballar de forma tutorizada.
Coa tecnoloxía actual, o alumno está a perder a capacidade de tomar apuntamentos (cousa necesaria na empresa) e, noutra orde de cousas, tende á distracción cando emprega medios informáticos para seguir unha explicación. Por iso, e a pesar de que esta materia conta con apuntamentos en Moodle para todo o temario, os alumnos non poderán empregar computadores, tabletas nin móbiles en clase, mentres o profesor estea a realizar unha explicación. Nestes momentos o alumno debe concentrarse na explicación e tomar notas manuais, ben como elemento de estudo, ben como complemento aos seus apuntamentos virtuais.
Sustentabilidade
Para axudar a conseguir unha contorna sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol", débese de facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.
Por iso, a entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia farase exclusivamente en formato electrónico. O alumno non debe empregar, por ningunha causa, material físico de tipo algún (papel, tinta, encadernación, etc.).
Ademais, baixo demanda, facilitarase a plena integración do alumnado que, tendo unha preparación previa adecuada para poder superar a materia, experimente dificultades (físicas, sensoriais, psíquicas, socioculturais) para un acceso idóneo, igualitario e proveitoso á vida universitaria.
|
|