Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Estruturas Téxtiles Código 730554002
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 4.5
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
López Beceiro, Jorge José
Correo electrónico
jorge.lopez.beceiro@udc.es
Profesorado
López Beceiro, Jorge José
Pereira Rodríguez, Mercedes
Correo electrónico
jorge.lopez.beceiro@udc.es
mercedes.pereira@udc.es
Web
Descrición xeral O alumno coñecerá as distintas estruturas téxtiles utilizadas no sector téxtil, así como as características máis importantes de cada unha delas

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Distinguir as tendencias de desenvolvemento industrial e de mercado no sector téxtil. AI1
AI8
Identificar as propiedades de fibras e fíos e saber aplicar as súas tecnoloxías de fabricación. AI9
Distinguir as diferentes tecnoloxías de hilatura e tejeduría para o desenvolvemento de tecidos AI9
AI23
Investigar novos materiais para a súa aplicación no sector téxtil e desenvolver materiais compostos, optimizando as súas propiedades e procesos de produción de maneira que se garanta a súa calidade e seguridade. AI1
AI8
AI17
AI23
Detectar as sinerxías dos produtos téxtiles en outros ámbitos de aplicación. AI1
AI23
Resolver problemas con iniciativa e tomar decisións, con creatividade e razoamento crítico. AI1

Contidos
Temas Subtemas
Introdución a os tipos de tecidos Definición e clasificación dos tecidos.
Principais características.
Tecidos de plana ou calada. Ligamentos fundamentais
Tecidos planos máis comúns
Deseño e creación
Tecidos de punto. Tecidos de punto por urdimbre
Tecidos de punto por trama
Deseño e creación
Tecidos non tecidos Métodos de fabricación.
Tipos e características
Tecidos especiais. Tecidos técnicos e de alto rendemento
Tecidos con acabados especiais
Innovacións e tendencias
Procesado e maquinaria. Procesos (fíos, tecidos, acabados)
Maquinaria (urdidoras, teares, máquinas de tecer, ...)

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A8 A9 A17 A23 10 20 30
Traballos tutelados A1 A8 A9 A17 A23 4 22 26
Solución de problemas A1 A8 A9 A17 A23 6 12 18
Prácticas de laboratorio A1 A9 A17 A23 7 11 18
Proba obxectiva A1 A8 A9 A17 A23 2 16 18
 
Atención personalizada 2.5 0 2.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas ao alumnado, con a finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un/a docente en ocasións especiais, con un contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información a a audiencia.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma de o estudiantado, baixo a tutela do profesorado e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do “como facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción por o alumnado da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente de o alumnado e o seguimento desa aprendizaxe polo/o docente-titor/a.
Solución de problemas Técnica mediante a que debe resolverse unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución.
Prácticas de laboratorio Metodoloxía que permite que o alumnado aprenda efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, talles como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar si as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa. A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír cun só tipo dalgunha de estas preguntas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Traballos tutelados
Solución de problemas
Descrición
Aclaración de dúbidas que xurdan despois das sesións maxistrais e fundamentalmente explicacións, comentarios, e resolución de dúbidas que xurdan durante o desenvolvemento das clases en xeral.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A1 A9 A17 A23 Metodoloxía que permite que o alumnado aprenda efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, talles como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. 25
Traballos tutelados A1 A8 A9 A17 A23 Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma de o estudiantado, baixo a tutela do profesorado e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do “como facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción por o alumnado da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente de o alumnado e o seguimento desa aprendizaxe polo/o docente-titor/a. 25
Proba obxectiva A1 A8 A9 A17 A23 Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar si as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa. A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír cun só tipo dalgunha de estas preguntas. 50
 
Observacións avaliación
O alumnado con dispensa académica: Terá que facer a proba obxectiva e presentar un traballo previamente acordado cos profesores da materia. A valoración será dun 60% a proba mixta e un 40% o traballo titorizado.

Para aprobar a materia requírese unha puntuación mínima dun 4 (en escala de 0 a 10) na proba obxectiva.

Os criterios de avaliación da 2ª oportunidade son os mesmos que os da 1ª oportunidade. Se o/a estudante non realizou as prácticas de laboratorio e/ou o traballo titorizado deberá presentar un traballo previamente acordado cos profesores da materia, ademais de realizar a proba obxectiva e neste caso a cualificación será 60% proba obxectiva e 40% o traballo (obrigatorio mínimo un 4 na proba obxectiva).

Os criterios de avaliación da convocatoria adiantada son os mesmos que os da 1ª oportunidade. Se o/a estudante non realizou as prácticas de laboratorio e/ou o traballo titorizado deberá presentar un traballo previamente acordado cos profesores da materia, ademais de realizar a proba obxectiva e neste caso a cualificación será 60% proba obxectiva e 40% o traballo (obrigatorio mínimo un 4 na proba obxectiva).

Tódolos aspectos relacionados coa dispensa académica, dedicación ao estudo, permanencia e fraude académico rexiranse de acordo coa normativa académica vixente na UDC.

 

 


Fontes de información
Bibliografía básica Jan Shenton (2014). Diseño de tejidos. Blume
Nawab, Yasir, Syed Talha Ali Hamdani, and Khubab Shaker, eds. (2017). Structural textile design: interlacing and interlooping. CRC Press

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostible e cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sostible ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

 A entrega dos traballos documentais que se realicen en esta materia:

  - Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático

 - Realizarase en formato dixital sen necesidade de imprimilos

 - En caso de ser necesario realizalos en papel:

 - Non se empregarán plásticos

- Realizaranse impresións a dobre cara

- Empregarase papel reciclado

- Evitarase a impresión de borradores.

Débese de facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías