Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Distinguir as tendencias de desenvolvemento industrial e de mercado no sector téxtil. |
AI1 AI8
|
|
|
Identificar as propiedades de fibras e fíos e saber aplicar as súas tecnoloxías de fabricación. |
AI9
|
|
|
Distinguir as diferentes tecnoloxías de hilatura e tejeduría para o desenvolvemento de tecidos |
AI9 AI23
|
|
|
Investigar novos materiais para a súa aplicación no sector téxtil e desenvolver materiais compostos, optimizando as súas propiedades e procesos de produción de maneira que se garanta a súa calidade e seguridade. |
AI1 AI8 AI17 AI23
|
|
|
Detectar as sinerxías dos produtos téxtiles en outros ámbitos de aplicación. |
AI1 AI23
|
|
|
Resolver problemas con iniciativa e tomar decisións, con creatividade e razoamento crítico. |
AI1
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución a os tipos de tecidos |
Definición e clasificación dos tecidos.
Principais características. |
Tecidos de plana ou calada. |
Ligamentos fundamentais
Tecidos planos máis comúns
Deseño e creación |
Tecidos de punto. |
Tecidos de punto por urdimbre
Tecidos de punto por trama
Deseño e creación |
Tecidos non tecidos |
Métodos de fabricación.
Tipos e características |
Tecidos especiais. |
Tecidos técnicos e de alto rendemento
Tecidos con acabados especiais
Innovacións e tendencias |
Procesado e maquinaria. |
Procesos (fíos, tecidos, acabados)
Maquinaria (urdidoras, teares, máquinas de tecer, ...) |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A8 A9 A17 A23 |
10 |
20 |
30 |
Traballos tutelados |
A1 A8 A9 A17 A23 |
4 |
22 |
26 |
Solución de problemas |
A1 A8 A9 A17 A23 |
6 |
12 |
18 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A9 A17 A23 |
7 |
11 |
18 |
Proba obxectiva |
A1 A8 A9 A17 A23 |
2 |
16 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
2.5 |
0 |
2.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas ao alumnado, con a finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un/a docente en ocasións especiais, con un contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información a a audiencia. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma de o estudiantado, baixo a tutela do profesorado e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do “como facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción por o alumnado da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente de o alumnado e o seguimento desa aprendizaxe polo/o docente-titor/a. |
Solución de problemas |
Técnica mediante a que debe resolverse unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que o alumnado aprenda efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, talles como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar si as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa. A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír cun só tipo dalgunha de estas preguntas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Aclaración de dúbidas que xurdan despois das sesións maxistrais e fundamentalmente explicacións, comentarios, e resolución de dúbidas que xurdan durante o desenvolvemento das clases en xeral. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A1 A9 A17 A23 |
Metodoloxía que permite que o alumnado aprenda efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, talles como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
25 |
Traballos tutelados |
A1 A8 A9 A17 A23 |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma de o estudiantado, baixo a tutela do profesorado e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do “como facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción por o alumnado da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente de o alumnado e o seguimento desa aprendizaxe polo/o docente-titor/a. |
25 |
Proba obxectiva |
A1 A8 A9 A17 A23 |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar si as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa. A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír cun só tipo dalgunha de estas preguntas. |
50 |
|
Observacións avaliación |
O alumnado con dispensa académica: Terá que facer a proba obxectiva e presentar un traballo previamente acordado cos profesores da materia. A valoración será dun 60% a proba mixta e un 40% o traballo titorizado.
Para aprobar a materia requírese unha puntuación mínima dun 4 (en escala de 0 a 10) na proba obxectiva.
Os criterios de avaliación da 2ª oportunidade son os mesmos que os da 1ª oportunidade. Se o/a estudante non realizou as prácticas de laboratorio e/ou o traballo titorizado deberá presentar un traballo previamente acordado cos profesores da materia, ademais de realizar a proba obxectiva e neste caso a cualificación será 60% proba obxectiva e 40% o traballo (obrigatorio mínimo un 4 na proba obxectiva).
Os criterios de avaliación da convocatoria adiantada son os mesmos que os da 1ª oportunidade. Se o/a estudante non realizou as prácticas de laboratorio e/ou o traballo titorizado deberá presentar un traballo previamente acordado cos profesores da materia, ademais de realizar a proba obxectiva e neste caso a cualificación será 60% proba obxectiva e 40% o traballo (obrigatorio mínimo un 4 na proba obxectiva).
Tódolos aspectos relacionados coa dispensa académica, dedicación ao estudo, permanencia e fraude académico rexiranse de acordo coa normativa académica vixente na UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Jan Shenton (2014). Diseño de tejidos. Blume
Nawab, Yasir, Syed Talha Ali Hamdani, and Khubab Shaker, eds. (2017). Structural textile design: interlacing and interlooping. CRC Press |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostible e cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sostible ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": A entrega dos traballos documentais que se realicen en esta materia: - Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático - Realizarase en formato dixital sen necesidade de imprimilos - En caso de ser necesario realizalos en papel: - Non se empregarán plásticos - Realizaranse impresións a dobre cara - Empregarase papel reciclado - Evitarase a impresión de borradores. Débese de facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. |
|