Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
COMP 01-Resolver problemas con iniciativa y toma de decisiones, con creatividad y razonamiento crítico. |
AI1
|
|
|
COMP 04-Elaborar, desarrollar y gestionar proyectos I+D+I en el ámbito textil |
AI4
|
|
|
COMP 06-Planificar y coordinar tareas en equipos interdisciplinares o transdiciplinares ofreciendo propuestas que contribuyan a la eficacia del trabajo colaborativo. |
AI6
|
|
|
CON 02-Distinguir las tendencias de desarrollo industrial y de mercado en el sector textil. |
AI8
|
|
|
CON 09-Interpretar la legislación y normativa en el ámbito textil |
AI15
|
|
|
HAB 03-Utilizar tecnologías de la información para el desarrollo de tareas de investigación, así como para el control y la mejora de la calidad de cualquier proceso o producto textil. |
AI19
|
|
|
HAB 05-Garantizar el cumplimiento de los estándares de calidad y la legislación aplicable en la producción de innovaciones textiles |
AI21
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE I:XESTIÓN DA CALIDADE |
Tema 1: Calidade e empresa
Tema 2: Infraestructura da Calidade e Seguridade Industrial
Tema 3: Sistemas de Xestión de Calidad
Tema 4: Auditorías de Calidade |
BLOQUE II: CONTROL DE CALIDADE |
Tema 5: Introducción ao control estadístico da calidade
Tema 6: Control estadístico de procesos.
Tema 7: Deseño de experimentos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A8 A15 |
15 |
0 |
15 |
Prácticas a través de TIC |
A1 A19 |
10 |
13 |
23 |
Solución de problemas |
A1 A4 A6 A21 |
4 |
17 |
21 |
Traballos tutelados |
A1 A4 A6 A21 |
0 |
20 |
20 |
Seminario |
A8 |
1 |
0 |
1 |
Proba obxectiva |
A1 A21 |
2 |
28 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
2.5 |
0 |
2.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Prácticas a través de TIC |
Prácticas no ordenador, para afianzar os coñecementos teóricos e aprender o manexo de software para o empleo de ferramentas de control de calidade |
Solución de problemas |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma do estudantado, baixo a tutela do profesorado e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do “como facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polo alumnado da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente do alumnado e o seguimento desa aprendizaxe polo/o docente-titor/a. |
Seminario |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas.
A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/o de asociación. Tamén se pode construír cun só tipo dalgunha destas preguntas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Resolución de dúbidas dos problemas ou traballos plantexados no horario de tutorías dos profesores |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A1 A4 A6 A21 |
Resolución de problemas prácticos ou simulacións de procesos, que poderán entregarse en clase ou se requirirá a súa realización polo alumno fóra das aulas. |
25 |
Proba obxectiva |
A1 A21 |
Realizarase unha proba escrita para avaliar as aprendizaxes adquiridas na materia. Esta proba pode combinar diferentes tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, preguntas de resposta curta, preguntas de desenvolvemento, etc.
|
50 |
Traballos tutelados |
A1 A4 A6 A21 |
Plantearanse un o varios traballos tutelados ao longo do curso. |
25 |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar a materia requírese obter unha cualificación mínima de 3,5 sobre 10 en cada unha das metodoloxías da táboa anterior. No caso de non alcanzar as notas mínimos, pero si obtido unha nota media igual ou superior a 5 sobre 10, a cualificación final da materia será de SUSPENSO (4). O sistema de avaliación da 2º oportunidade é o mesmo que na 1º oportunidade. As notas dos traballos e dos problemas gardaranse ata a 2º oportunidade (xullo). Na avaliación da oportunidade adiantada de decembro, só se terá en conta o exame que terá unha ponderación do 100%.
Todos os aspectos normativos relacionados coa "exención académica", "dedicación ao estudo", "permanencia" e "fraude académico" rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Alcalde San Miguel, P. (2009). Calidad. Paraninfo
González Gaya, Cristina; Manzanares Cañizares, Carlos (2020). Gestión de la Calidad ISO 9001. Guía de aplicaciónSistemas de . UNED
Jesús González Babón; Lluís Cuatrecasas Arbós (2017). Gestión integral de la Calidad:implantación, control y certificación. Profit Editorial
Montgomery, D. (2009). Introduction to Statistical Quality Control. Wiley & Sons
Cano, E. L.; Moguerza, J.M.y Redchuk, A. (2012). Six Sigma with R; statistical engineering for process improvement (vol 36). Springer Science &Business Media
Flores, M; Fernández-Casal, R; Naya, S y Tarrip-Saavedra,J. (2021). Statistical Quality Control with the qtr Package. The R Journal
AENOR (2015). UNE-EN ISO: 9001 SISTEMAS DE GESTIÓN DE CALIDAD. AENOR |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unnha contorna inmediata sustentable e cumplir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do Plan de Acción Green Campus Ferrol:
- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: - Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático.
- Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sin necesidade de imprimilos.
- De ser necesario realizalos en papel:
- Non se empregarán plásticos.
- Realizaranse impresións a doble cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores.
- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. |
|