Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Resolver problemas con iniciativa e tomar decisións, con creatividade e razoamento crítico. |
AI1
|
|
|
Promover a creatividade, innovación e transferencia de tecnoloxía no sector téxtil. |
AI3
|
|
|
Elaborar, desenvolver e xestionar proxectos de I+D+i no ámbito téxtil. |
AI4
|
|
|
Planificar e coordinar tarefas en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares ofrecendo propostas que contribúan á eficacia do traballo colaborativo. |
AI6
|
|
|
Distinguir as técnicas analíticas para actividades de investigación e desenvolvemento en procesos téxtiles. |
AI13
|
|
|
Recoñecer as necesidades asociadas á iniciativa emprendedora, analizando os requirimentos técnicos. |
AI16
|
|
|
Empregar ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión. |
AI24
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1: Metodoloxías de Deseño e Innovación en Produtos Téxtiles |
1.1 Introdución ás metodoloxías de deseño
1.2 Proceso de deseño téxtil baseado en Design Thinking
1.3 Innovación no deseño téxtil |
Tema 2: Fundamentos da Metodoloxía de Deseño |
2.1 Principios Básicos do Deseño Téxtil
2.2 Etapas do Proceso de Deseño
2.3 Uso de Tecnoloxías da Información e Comunicacións (TIC) no Deseño Téxtil |
Tema 3: Definición de Requisitos e Patronaje Téxtil |
3.1 Identificación de Requisitos do Cliente
3.2 Requisitos Funcionais e Estéticos
3.3 Patronaje Téxtil
3.4 Dixitalización do Patronaje Téxtil
|
Tema 4: Ferramentas Dixitais para o Deseño de Pezas en 2D e 3D |
4.1 Software para Deseño Téxtil en 2D
4.2 Introdución ao Deseño en 3D
4.3 Integración de Ferramentas Dixitais no Proceso de Deseño |
Tema 5: Escaneo Corporal e Deseño de Indumentaria en 3D |
5.1 Tecnoloxía de Escaneo Corporal
5.2 Aplicacións do Escaneo Corporal no Deseño Téxtil
5.3 Deseño de Indumentaria en 3D
5.4 Realidade Aumentada no Deseño Téxtil |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas a través de TIC |
A3 A4 A6 A13 |
16 |
48 |
64 |
Traballos tutelados |
A1 A3 A4 A6 A13 A16 A24 |
6 |
13.5 |
19.5 |
Seminario |
A1 A3 A4 A6 A13 A16 A24 |
1.5 |
3 |
4.5 |
Sesión maxistral |
A1 A3 A4 A13 A16 A24 |
8 |
16 |
24 |
|
Atención personalizada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas a través de TIC |
Nestas sesións, os estudantes utilizarán diversas ferramentas tecnolóxicas para levar a cabo actividades prácticas relacionadas co deseño téxtil. As Tecnoloxías da Información e Comunicacións (TIC) permitirán aos estudantes experimentar con software de deseño en 2D e 3D, dixitalización de patróns e escaneo corporal. A través destas prácticas, os estudantes desenvolverán habilidades técnicas e aprenderán a integrar tecnoloxías avanzadas no proceso de deseño téxtil. |
Traballos tutelados |
Os traballos tutelados consisten en proxectos individuais ou grupais que os estudantes realizarán baixo a supervisión e guía do/da docente. Estes proxectos están deseñados para aplicar os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos en clase a situacións reais do deseño téxtil. O/A docente proporcionará asesoramento e feedback continuo, axudando aos estudantes para mellorar as súas habilidades de deseño, innovación e resolución de problemas. |
Seminario |
Os seminarios son sesións interactivas nas que se abordarán temas específicos do curso en profundidade. Estas sesións estarán dirixidas polo docente ou por expertos convidados do sector téxtil. Os seminarios ofrecerán aos estudantes a oportunidade de discutir e debater sobre tendencias actuais, metodoloxías innovadoras e casos de estudo reais. Ademais, fomentarán a aprendizaxe colaborativa e o intercambio de ideas entre os estudantes. |
Sesión maxistral |
As sesións maxistrais son clases expositivas nas que o docente presentará os conceptos fundamentais e avanzados do deseño e desenvolvemento de produtos téxtiles. A través destas sesións, os estudantes recibirán unha base teórica sólida que complementará as actividades prácticas e os traballos tutelados. As sesións maxistrais incluirán presentacións, explicacións detalladas e exemplos ilustrativos para facilitar a comprensión dos temas tratados na materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Sesión maxistral |
Prácticas a través de TIC |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada nas prácticas a través de TIC é clave para asegurar que cada estudante comprenda e manexe adecuadamente as ferramentas tecnolóxicas utilizadas no deseño téxtil. Durante estas sesións, o/a docente supervisará activamente aos estudantes, proporcionando feedback e asistencia técnica en tempo real. Ademais, estableceranse momentos para consultas individuais, permitindo que cada estudante reciba orientación específica sobre problemas particulares relacionados co uso do software e a aplicación de técnicas dixitais.
Nos traballos tutelados, a atención personalizada permite aos estudantes recibir orientación específica e detallada nos seus proxectos, mellorando a calidade do traballo e fomentando a innovación. O/A docente realizará reunións periódicas con cada estudante ou grupo para revisar o progreso dos proxectos e proporcionar comentarios e suxestións de mellora. Estas reunións poden ser presenciais ou virtuais, asegurando que se establezan obxectivos claros e prazos para un seguimento eficaz.
A atención personalizada nos seminarios é fundamental para fomentar unha comprensión profunda dos temas tratados e promover a discusión interactiva. Durante os seminarios, o/a docente incentivará a participación activa e a discusión aberta, permitindo aos estudantes expor preguntas e debater temas de interese.
Nas sesións maxistrais, aínda que son expositivas, a atención personalizada é esencial para asegurar que os estudantes comprendan completamente os conceptos presentados. Ao final de cada sesión, reservarase un tempo para preguntas e respostas, onde os estudantes poden expor as súas dúbidas. Ademais, os estudantes dispoñerán de sesións de titoría fose do horario de clase para brindar atención individual e profundar nos temas tratados. Tamén se incentivará o uso do correo electrónico, o campus Virtual e a plataforma Microsoft Teams para consultas adicionais. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
A3 A4 A6 A13 |
Avaliación baseada en actividades prácticas utilizando ferramentas dixitais para deseño téxtil. |
60 |
Traballos tutelados |
A1 A3 A4 A6 A13 A16 A24 |
Elaboración dun traballo tutelado e exposición oral do mesmo. |
40 |
|
Observacións avaliación |
As Prácticas a través de TIC representan o 60% da cualificación da materia, e avalían os contidos relacionados co deseño dixital de produtos téxtiles. Os Traballos Tutelados representan o 40% da cualificación da materia, e avalían os contidos relacionados co desenvolvemento de produtos téxtiles. Os criterios de avaliación para a segunda oportunidade serán os mesmos que os da primeira oportunidade, con excepción do alumnado que renuncie á avaliación continua. Neste caso, así coma na oportunidade adiantada e para o alumnado con dispensa académica, a cualificación final da materia resultará da cualificación dun traballo final e un conxunto de exercicios prácticos, que se entregarán no prazo establecido. No caso de segunda matrícula ou sucesivas, non se conservarán eventuais partes superadas en cursos anteriores, debendo o estudante realizalas e superalas. Todos os aspectos relacionados con dispensa académica, dedicación ao estudo, permanencia e fraude académico rexeranse dacordo coa normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Bowles, M., Isaac, C. (2009). Deseño e estampación téxtil dixital. España: BLUME (Naturart). Clarke, simon. (2011). Deseño téxtil. Blume. Estrada García, F., Botello Ortíz, M. (2017). Debuxo Industrial: Modelado de Obxetos En 3D. (n.p.): Lulu.com. Gilewska, T. (2012). Patronaxe: as bases. España: Editorial El Drac, S.L. Russell, A. (2014). Principios básicos do deseño téxtil. España: Gustavo Gili Editorial S.A. Villarreal, A. P. (2018). Deseño Digital Téxtil. Estados Unidos: Blurb, Incorporated. |
Bibliografía complementaria
|
|
Bowles, M., Isaac, C. (2009). Digital Textile Design: Portfolio Skills. Reino Unido: Laurence King Publishing. Donnanno, A. (2019). Técnicas de patronaxe para acesorios de moda - Zapatos, bolsos, sombreros, guan . Incluye también ropa para perros. España: Hoaki Books (Promopress). Julián, F., Albarracín, J. (2022). Debuxo para deseñadores industriais. España: Parramón Paidotribo. Smith, A. (2018).O gran libro da costura: Máis de 300 técnicas paso a paso. Reino Unido: DK. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Non existen requisitos previos para cursar a materia, aínda que se demanda que o alumno posúa un coñecemento de debuxo técnico e fundamentos de xeometría ao nivel esixido en Bacharelato. Tamén sería aconsellable que o alumno dispuxese dun computador, con acceso a Internet e as aplicacións informáticas adecuadas. Recomendacións sobre sustentabilidade e Medio Ambiente: - Tentarase transmitir aos/as estudantes a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade para que estes aplíquenos non só na aula, senón nos comportamentos persoais e profesionais.
- Para axudar a alcanzar unha contorna inmediata sostible e cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sostible ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":
- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:
- Solicitaranse en formato virtual e/o en soporte informático.
- Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos.
- En caso de ser necesario realizalos en papel:
- Non se empregarán plásticos.
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores.
- Debe facerse un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.
Recomendacións sobre Igualdade de Xénero e respecto á diversidade: - Segundo recóllese nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...).
- Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitude sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.
- Detectaranse situacións de discriminación por razón de xénero e propoñeranse accións e medidas para corrixilas.
- Facilitarase a plena integración do alumnado que, por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso idóneo, igualitario e proveitoso á vida universitaria.
|
|