Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Dereito Ambiental para Xestores de Empresas Téxtiles Código 730554008
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 1.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Dereito Público
Coordinación
Pernas Garcia, Juan Jose
Correo electrónico
jose.pernas@udc.es
Profesorado
Pernas Garcia, Juan Jose
Correo electrónico
jose.pernas@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia ten como finalidade ofrecer unha formación xeral profesionalizadora sobre a producción e xestión de residuos, coa finalidade de adquirir coñecementos para unha xestión ambiental adecuada de actividades económicos xeradoras de residuos.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Adquirir coñecementos básicos sobre a normativa ambiental que afecta ás actividades do sector textil AI5
AI15
Comprender a complexidade regulatora e a interrelación entre os diferentes instrumentos xurídicos que afectan a xestión ambiental das actividades económicas do sector textil. AI5
AI6
AI15
Poder manexar a lexislación ambiental e, particularmente, a regulación de residuos e economía circular que afecta ao sector, con fiabilidade e seguridade AI1
AI5
AI6
AI8
AI9
AI14
AI15
AI20
AI21
AI22
Resolver problemas básicos sobre a aplicación da normativa en materia de residuos e identificar as administracións competentes AI5
AI6
AI14
AI15
AI20
AI21

Contidos
Temas Subtemas
I. Introdución ao dereito ambiental
II. As técnicas xurídicas para a tutela ambiental: Cadro xeral.
III. A Lei de residuos e solos contaminados para unha economía circular.
IV. Perspectivas de futuro: A responsabilidade ampliada do produtor e a súa incidencia no sector téxtil.
I. Introdución ao dereito ambiental
1. Marco normativo
2. Fuentes
3. Administración ambiental e distribución de competencias
II. As técnicas xurídicas para a tutela ambiental
1. Cadro xeral
2. Instrumentos de intervención administrativa: autorizacións ambientais e comunicación previa
3. Instrumentos depresivos e de reparación ambiental
4. Instrumentos económicos. Espercial referencia a contratación pública verde
III. A Lei de residuos e solos contaminados para unha economía circular
1. Producción e xestión de residuos
2. Réxime de interveción administrativa
3. Réxime xurídico da responsabilidade ampliada do produtor
4. Conceptos de residuos, subproductos e fin de condición de residuos
5. Traslado de residuos
IV. Perspectivas de futuro: A responsabilidade ampliada do produtor e a súa incidencia no sector téxtil
1. Análise das tendencias do Dereito comunitario e estatal no sector textil

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Aprendizaxe colaborativa A1 A5 A6 A14 A15 A22 2 6 8
Estudo de casos A1 A5 A6 A8 A9 A15 A20 A21 2 5 7
Presentación oral A5 A15 A22 3.5 4 7.5
Seminario A5 A8 A15 2 0 2
Proba obxectiva A1 A5 A15 1 10 11
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Aprendizaxe colaborativa Realización de traballos colaborativos na aula, como metodoloxía dinámica de achegamento aos conceptos xurídicos básicos da materia
Estudo de casos Realización de casos prácticos y actividades presenciales para una mejorar comprensión de los conocimientos teóricos recibidos en el aula.
Presentación oral Exposición de los conceptos básicos de la materia, mediante al apoyo de presentaciones PPT y de otros materiales online.
Seminario Realización de un seminario sobre temas vinculados a la gestión de residuos, con profesionales y actores representativos de la gestión.
Proba obxectiva Proba tipo test para avaliar os coñecementos teórico-prácticos adquiridos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Aprendizaxe colaborativa
Estudo de casos
Descrición
A realización da actividades se realizará co acompañamento docente, cona finalidade de orientar o desenvolvemento adecuada das actividades.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Aprendizaxe colaborativa A1 A5 A6 A14 A15 A22 Valoraranse os traballos de grupo encargados, que serán un mínimo 3 durante todo o cuadrimestre, e serán realizados preferentemente na aula. 30
Proba obxectiva A1 A5 A15 Resultado da proba tipo test. 50
Seminario A5 A8 A15 Valorarase a asistencia e a realización dunha actividade individual acreditativa dos resultados de aprendizaxe. 20
 
Observacións avaliación
A avaliación da segunda oportunidade manterán os mesmos criterios de avaliación indicados. Manteranse as notas das actividades de avaliación continua. 
Para a convocatoria adiantada manteranse os criterios de avaliación xerais.
Todos os aspectos relacionados con dispensa académica, dedicación ao estudo, permanencia e fraude académica rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.

Fontes de información
Bibliografía básica PERNAS GARCÍA (). Presentacións PPT sobre as materias impartidas.
PERNAS GARCÍA (). Relacións de páxinas web indentificadas polo profesor como fontes claves e fiables.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:
1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático.
1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
1.3. De se realizar en papel:
- Non se empregarán plásticos.
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores.
2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.
3.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais.
4.- Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…).
5.- Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.
6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.
7. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías