Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Téxtiles Intelixentes e Téxtiles Técnicos Código 730554010
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 4.5
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Física e Ciencias da Terra
Coordinación
Jove Pérez, Esteban
Correo electrónico
esteban.jove@udc.es
Profesorado
Jove Pérez, Esteban
Montero Rodríguez, María Belén
Correo electrónico
esteban.jove@udc.es
belen.montero@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia ofrece unha visión detallada das innovacións e aplicacións do téxtil avanzado na industria da moda. Abórdanse os téxtiles técnicos, explorando os distintos procesos de fabricación e as súas múltiples aplicacións nun amplo abano de campos. Tamén se analizan téxtiles funcionais, interactivos e intelixentes, entendendo a súa evolución e as súas características distintivas.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
CON-01 - Comprender a natureza dos téxtiles, as súas estruturas, modos de fabricación e propiedades. AI7
CON-02 - Distinguir as tendencias de desenvolvemento industrial e de mercado no sector téxtil. AI8
HAB-02 - Aplicar tecnoloxías de fabricación avanzada, para a xeración de téxtiles funcionais, interactivos e intelixentes. AI18
HAB-06 - Desenvolver e caracterizar novos produtos téxtiles segundo a normativa aplicable para o seu desenvolvemento. AI22
HAB-08 - Empregar ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión. AI24
COMP-01 - Resolver problemas con iniciativa e tomar decisións, con creatividade e razoamento crítico. AI1
COMP-04 - Elaborar, desenvolver e xestionar proxectos de I+D+i no ámbito téxtil. AI4

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1: Introducción aos téxtiles funcionais, interactivos e intelixentes 1.1. Definición de téxtiles funcionais, interactivos e intelixentes
1.2. Capacidades, tecnoloxías e aplicacións
1.3. Diferenzas entre téxtiles funcionais, interactivos e intelixentes
Tema 2: Proceso de fabricación e aplicacións dos téxtiles técnicos. 2.1. Introducción os téxtiles técnicos
2.2. Materias primas utilizadas en téxtiles técnicos
2.3. Procesos de fabricación: técnicas e maquinarias
2.4. Aplicacións dos téxtiles técnicos
Tema 3: Tecnoloxía e deseño de téxtiles inteligentes 3.1. Introduccón aos téxtiles intelixentes
3.2 Tecnoloxías de sensores e actuadores para o téxtil
3.3 Integración de sistemas electrónicos e comunicación
3.4 Aplicación en moda, saúde e outros ámbitos
3.5 Desafíos futuros dos téxtiles intelixentes
Tema 4: Requerimentos técnicos para téxtiles inteligentes e técnicos 4.1. Estándares e normativas
4.2. Ensaios e certificación de téxtiles técnicos e intelixentes
4.3. Evaluación do desempeño e durabilidade
4.4. Consideracións de seguridade y sostenibilidade
Contidos da memoria da titulación asignados a cada tema - Introdución a téxtiles funcionais, interactivos e intelixentes. (Tema 1)
- Téxtiles técnicos. Proceso de fabricación e aplicacións. (Tema 2)
- Tecnoloxías de fabricación. Sistemas de atrapamiento.(Tema 2)
- Aplicacións e tipoloxías de téxtiles intelixentes. (Tema 3)
- Sistemas electrónicos aplicados ao textil. (Tema 3)
- Requerimentos técnicos. (Tema 4)

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio A18 A22 A24 12 24 36
Traballos tutelados A1 A4 5 38 43
Proba mixta A1 A4 A7 A8 A18 A22 A24 3 18 21
Sesión maxistral A7 A8 11.5 0 11.5
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio Desenvolvemento de prácticas nas que se apliquen os coñecementos teóricos adquiridos. Manexo de diferentes materiais como software, hardware, equipos de laboratorio e outros para abordar as actividades propostas polo profesorado
Traballos tutelados Realización de a lo menos un traballo que poderá ser planteado para resolverse de manera individual o grupal. Puede abarcar actividades teóricas e/ou prácticas
Proba mixta Probas de avaluación que poderán incluir preguntas sobre os contenidos teóricos da asignatura, así como exercizos ou problemas teóricos ou prácticos relacionados cos seus contidos
Sesión maxistral Exposición oral e mediante o uso de medios audiovisuais do temario da asignatura

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba mixta
Traballos tutelados
Prácticas de laboratorio
Descrición
Os profesores atenderán persoalmente as dúbidas sobre calquera das actividades desenvolvidas ao longo do curso. O horario de tutorías será publicado ao comezo do cuadrimestre na páxina web do centro.
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, poderá realizar sesión periódicas co coordinador da materia a través de Microsoft Teams ou correo electrónico.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba mixta A1 A4 A7 A8 A18 A22 A24 Probas de avaluación que poderán incluir preguntas sobre os contenidos teóricos da asignatura, así como exercizos ou problemas teóricos ou prácticos relacionados cos seus contidos. 30
Traballos tutelados A1 A4 Realización de a lo menos un traballo que poderá ser planteado para resolverse de manera individual o grupal. Puede abarcar actividades teóricas e/ou prácticas
70
 
Observacións avaliación

As cualificacións das tarefas avaliables só terán validez para o curso académico en que se realicen. 

O alumnado que opte pola matrícula parcial poderá acordar co profesor a posibilidade de realizar actividades alternativas ás presenciais. 

Os criterios de valoración da segunda oportunidade e convocatoria extraordinaria (adiantada) son os mesmos que os da primeira oportunidade.

Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC


Fontes de información
Bibliografía básica Tilak Dias (2015). Electronic Textiles. Elsevier
A. Richard Horrocks and Subhash C. Anand (2016). Handbook of Technical Textiles. Elsevier
Vladan Koncar (2016). Smart Textiles and Their Applications. Elsevier

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático.

1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos.

1.3. De se realizar en papel:

- Non se empregarán plásticos.

- Realizaranse impresións a dobre cara.

- Empregarase papel reciclado.

- Evitarase a impresión de borradores.

2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.

3.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais.

4.- Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…).

5.- Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.

7. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías