Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Innovación na Industria Téxtil Código 730554011
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
Álvarez García, Ana
Correo electrónico
ana.alvarez1@udc.es
Profesorado
Álvarez García, Ana
López Beceiro, Jorge José
Pereira Rodríguez, Mercedes
Correo electrónico
ana.alvarez1@udc.es
jorge.lopez.beceiro@udc.es
mercedes.pereira@udc.es
Web
Descrición xeral A materia de Innovación na Industria Téxtil ten un carácter teórico-práctico e con ela preténdese conseguir que o/o alumno/a desenvolva a capacidade de identificar, interpretar e investigar sobre tecnoloxías, produtos e materiais innovadores.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Promover a creatividade, innovación e transferencia de tecnoloxía no sector téxtil. TIPO: Competencias. AI3
Elaborar, desenvolver e xestionar proxectos de I+D+I no ámbito téxtil. TIPO: Competencias. AI4
Planificar e coordinar tarefas en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares ofrecendo propostas que contribúan á eficacia do traballo colaborativo. TIPO: Competencias. AI6
Distinguir as tendencias de desenvolvemento industrial e de mercado no sector téxtil. TIPO: Coñecementos ou contidos. AI8
Identificar as tecnoloxías ambientais e de sustentabilidade no ámbito do deseño e tecnoloxía téxtil. TIPO: Coñecementos ou contido. AI12
Investigar novos materiais para a súa aplicación no sector téxtil e desenvolver materiais compostos, optimizando as súas propiedades e procesos de produción de maneira que se garanta a súa calidade e seguridade. AI17
Aplicar tecnoloxías de fabricación avanzada, para a xeración de téxtiles funcionais, interactivos e intelixentes. AI18
Desenvolver e caracterizar novos produtos téxtiles segundo a normativa aplicable para o seu desenvolvemento. AI22
Detectar as sinerxías dos produtos téxtiles noutros ámbitos de aplicación. AI23

Contidos
Temas Subtemas
Tecnoloxías emerxentes na industria téxtil (RFID, etc.). Explicación das tecnoloxías emerxentes na industria téxtil (RFID, etc.).
Materiais emerxentes na industria téxtil. Explicación dos materiais emerxentes na industria téxtil.
Produtos emerxentes na industria téxtil. Explicación dos produtos emerxentes na industria téxtil.
A innovación como estratexia empresarial no sector téxtil. Explicación da innovación como estratexia empresarial no sector téxtil.
Lectores ópticos na identificación de téxtiles. Explicación dos lectores ópticos na identificación de téxtiles.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A3 A4 A6 A8 A12 A17 A18 A22 A23 6 24 30
Solución de problemas A3 A4 A6 A8 A12 A17 A18 A22 A23 6 18 24
Aprendizaxe colaborativa A3 A4 A6 A8 A12 A17 A18 A19 A22 A23 3 11 14
Investigación (Proxecto de investigación) A3 A4 A6 A8 A12 A17 A18 A22 A23 3 18 21
Sesión maxistral A3 A4 A6 A8 A12 A17 A18 A19 A22 A23 12 10 22
 
Atención personalizada 1.5 0 1.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes.
Solución de problemas Técnica mediante a que ha de resolverse unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución.
Aprendizaxe colaborativa Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e o dos outros membros do grupo.
Investigación (Proxecto de investigación) Proceso de ensino orientado á aprendizaxe do alumnado mediante a realización de actividades de carácter práctico a través das que se expoñen situacións que requiren ao estudante identificar un problema obxecto de estudo, formulalo con precisión, desenvolver os procedementos pertinentes, interpretar os resultados e sacar as conclusións oportunas do traballo realizado.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Solución de problemas
Descrición
Na aula, nas horas destinadas á materia, realizarase presencialmente un seguimento de forma guiada do traballo do alumno e resolveranse as dúbidas. Isto implica unha participación presencial obrigatoria para o alumnado.

Se se acepta dispénsaa nesa materia e neste caso as medidas de atención personalizada específicas (dinámicas de traballo) que se desenvolverán con este alumnado para o estudo da materia serán as mesmas que as establecidas para o resto dos alumnos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Traballos tutelados A3 A4 A6 A8 A12 A17 A18 A22 A23 Avaliación continua para superar a materia o alumnado ten que ter aprobados todos os traballos propostos. 50
Solución de problemas A3 A4 A6 A8 A12 A17 A18 A22 A23 Avaliación continua proporanse na aula diversos traballos e probas relacionados cos temas do programa. 50
 
Observacións avaliación
1ª Convocatoria: seguirase a avaliación continua.  O alumnado que non siga a avaliación continua poderá optar a unha proba mixta que terá unha cualificación do 100%. 

2ª Convocatoria: a proba mixta terá unha cualificación do 100%. 

Convocatoria adiantada (decembro): a proba mixta terá unha cualificación do 100%. 

Os alumnos con dispensa académica e a tempo parcial as probas serán as mesmas que as establecidas para o resto dos alumnos. Na segunda oportunidade e adiantada de decembro deberán facer unha proba mixta cunha cualificación do 100%.

Todos os aspectos relacionados coa dedicación ao estudo, permanencia e fraude académica rexeranse coa normativa académica vixente da UDC.

Fontes de información
Bibliografía básica

Artigos científicos accesibles desde a UDC.

Bibliografía complementaria Cristina Garre Sánchez, et al. (2023). Fabricación de materiales textiles como herramienta para concienciar sobre sostenibilidad medioambiental en el aula. Spain: Dykinson
Innovación y Cualificación, S. L. (2018). Iniciacio?n en materiales, productos y procesos textiles : MF0177_1. Antequera, Ma?laga : IC Editorial


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostido e cumprir cos obxectivos do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

  • Realizarase a través do campus virtual, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
  •  En caso de ser necesario realizalos en papel:
- Non se empregarán plásticos

- Realizaranse impresións a dobre cara.

- Empregarase papel reciclado.

- Evitarase a impresión de borradores.

Ademais:

  • Débese de facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural
  • Débese ter en conta a importancia delos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais
  • Incorpórase perspectiva de xénero na docencia desta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas?)
  • Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.
  • Deberanse detectar situacións de discriminación e proporanse accións e medidas para corrixilas.
  • Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, teñan dificultades para    ter un acceso adecuado, igualitario e proveitoso para a vida universitaria.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías