Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
COMP-01 - Resolver problemas con iniciativa e tomar decisións, con creatividade e razoamento crítico. |
AI1
|
|
|
COMP-03 - Promover a creatividade, innovación e transferencia de tecnoloxía no sector téxtil. |
AI3
|
|
|
COMP-04 - Elaborar, desenvolver e xestionar proxectos de I+D+i no ámbito téxtil. |
AI4
|
|
|
CON-01 - Comprender a natureza dos téxtiles, as súas estruturas, modos de fabricación e propiedades. |
AI7
|
|
|
CON-02 - Distinguir as tendencias de desenvolvemento industrial e de mercado no sector téxtil. |
AI8
|
|
|
CON-04 - Distinguir as diferentes tecnoloxías de fiado e teceduría para o desenvolvemento de tecidos. |
AI10
|
|
|
CON-06 - Identificar as tecnoloxías ambientais e de sustentabilidade no ámbito do deseño e tecnoloxía téxtil. |
AI12
|
|
|
HAB-06 - Desenvolver e caracterizar novos produtos téxtiles segundo a normativa aplicable para o seu desenvolvemento. |
AI22
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución |
materiais, procesos de fabricación e estruturas téxtiles |
Obtención de fibras naturais, artificiais e sintéticas |
fibras naturais, fibras celulósicas artificiais, extrusión de fibras termoplásticas, outras técnicas de produción de fibras téxtiles |
Sistemas de fiado |
fiado, mestura de fibras, fiado de fibras continuas e discontinuas |
Tecedura |
tecedura plana, punto |
Outras técnicas de fabricación de estruturas téxtiles |
fabricación 3DP, spunlaid, melt-blown |
Operacións de acabado |
importancia da tintura, estampado e acabados dentro dos procesos de fabricación téxtil |
Tecnoloxías de corte |
métodos manuais, métodos automáticos, coitelas de cinta, coitelas alternativas, cortadoras láser, programación de patróns mediante CAD |
Pel natural e sintética |
os procesos da pel natural e sintética na industria téxtil |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A7 A8 A10 |
18 |
45 |
63 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A3 A4 A22 |
8 |
12 |
20 |
Traballos tutelados |
A1 A3 A4 A12 A22 |
2 |
10 |
12 |
Proba mixta |
A1 A7 A8 A10 A12 |
3.5 |
10.5 |
14 |
|
Atención personalizada |
|
3.5 |
0 |
3.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas ao alumnado, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” o “lección maxistral”. Esta última modalidade resérvase a un tipo especial de lección impartida por un/ha docente en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra coma vía de transmisión da información á audiencia. |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que o alumnado aprenda efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales coma demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma do estudantado, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe del “como facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propio aprendizaxe.
Este sistema de ensinanza baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto a preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Respondemos a todas as perguntas específicas que poidan xurdir durante a aula e durante a prática de laboratorio. Ademáis, procuramos axudar sempre que sexa posible. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A1 A3 A4 A22 |
Realización das prácticas e presentación dun informe de prácticas. |
25 |
Proba mixta |
A1 A7 A8 A10 A12 |
Exame de preguntas de resposta curta e outras de resposta algo máis longa. |
50 |
Traballos tutelados |
A1 A3 A4 A12 A22 |
Presentación do documento en formato electrónico e presentación + defensa oral |
25 |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar (5,0) son necesarios 50 puntos resultantes da suma de todos os apartados.
Os criterios de avaliación da segunda oportunidade e convocatoria anticipada son os mesmos que os da primeira oportunidade. Os alumnos con notas "non presentadas" son os que non realizaron as probas obxectivas. Todos os aspectos normativos relacionados coa “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Thangamani, K., & Sundaresan, S. (2022). Fabric Manufacturing Technology: Weaving and Knitting. CRC Press
Yasir Nawab (2016). Textile Engineering. An Introduction. National Textile University. Walter de Gruyter GmbH, Berlin/Boston |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Materiais. Fíos e Fibras Téxtiles/730554001 | Estruturas Téxtiles/730554002 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Tratamento e Acabados Téxtiles/730554009 |
|
Materias que continúan o temario |
Innovación na Industria Téxtil/730554011 |
|
Observacións |
1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático. 1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 1.3. De se realizar en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores. 2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. 3.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais. 4.- Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…). 5.- Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. 7. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|