Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Caracterización de Materiais Téxtiles Código 730554013
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Industrial
Física e Ciencias da Terra
Coordinación
Nicolas Costa, Gines
Correo electrónico
gines.nicolas@udc.es
Profesorado
Martín Pérez, Jaime
Nicolas Costa, Gines
Correo electrónico
jaime.martin.perez@udc.es
gines.nicolas@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo desta materia é facer unha breve introdución aos fundamentos da tecnoloxía láser e as súas principais aplicacións na industria, incidindo especialmente nas aplicacións dispoñibles no noso laboratorio.
A orientación da docencia ten un alto contido práctico e de inicio á investigación que se desenvolve mediante un traballo tutelado.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Resolver problemas con iniciativa e tomar decisións, con creatividade e razoamento crítico. AI1
Comprender a natureza dos téxtiles, as súas estruturas, modos de fabricación e propiedades. AI7
Distinguir as tendencias de desenvolvemento industrial e de mercado no sector téxtil. AI8
Identificar as propiedades de fibras e fíos e saber aplicar as súas tecnoloxías de fabricación. AI9
Investigar novos materiais para a súa aplicación no sector téxtil e desenvolver materiais compostos, optimizando as súas propiedades e procesos de produción de maneira que se garanta a súa calidade e seguridade. AI17
Desenvolver e caracterizar novos produtos téxtiles segundo a normativa aplicable para o seu desenvolvemento. AI22

Contidos
Temas Subtemas
Introdución aos métodos de análises e ensaios Métodos e técnicas utilizadas na caracterización de materiais
Propiedades fisico-químicas dos materiais
Caracterización de téxtiles a través de microscopía Microscopía óptica
Microscopía de forzas atómicas
Microscopía electrónica de varrido
Microscopía electrónica de transmisión
Microscopía confocal
Microscopía de efecto túnel
Caracterización de téxtiles a través de difracción de raios X Difracción de raios X
Caracterización de téxtiles a través de métodos térmicos Termogravimetría
Análise Térmica Diferencial
Calorimetría Diferencial de Varrido
Caracterización de téxtiles a través de análises físicas e mecánicos Reología
Espectroscopia de plasmas inducidos por láser
Espectroscopia de fluorescencia inducida por láser
Espectroscopia de enerxía por raios X
Espectroscopia Raman
Espectroscopia UV-VIS-IR

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A7 A8 A17 A22 18 36 54
Prácticas de laboratorio A1 A9 10 20 30
Traballos tutelados A1 A7 A8 A9 A17 A22 3.5 22 25.5
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clases de teoría
Prácticas de laboratorio Sesión de prácticas de laboratorio
Traballos tutelados Realización dun traballo bibliográfico, teórico, numérico e/ou práctico.
A entrega realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilo.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Prácticas de laboratorio
Descrición
Resolución de dúbidas da teoría e dos traballos prácticos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 A7 A8 A9 A17 A22 Presentarase unha memoria de traballo 100
 
Observacións avaliación

Requirirase asistir ao 75% das clases maxistrais e á totalidade das prácticas de laboratorio.

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial NON ten
dispensa académica de exención de asistencia para as Prácticas de laboratorio,
aínda que se lle darán facilidades en canto ás datas de realización previa
comunicación. Os criterios e actividades de avaliación para este alumnado serán
os mesmos que para o resto de alumnos.

Os criterios de avaliación na 2ª oportunidade e na convocatoria adiantada son os mesmos que os da 1ª
oportunidade. 

Todos os aspectos relacionados con dispensa académica, dedicación ao estudo, permanencia e fraude académico rexeranse dacordo coa normativa académica vixente da UDC.


Fontes de información
Bibliografía básica W. Demtröder (1996). Laser spectroscopy basic concepts and instrumentation. Berlin: Springer

Bibliografía complementaria D.A. Cremers y L.J. Radziemski (2006). Handbook of Laser-induced Breakdown Spectroscopy. Chichester: Wiley
H. H. Telle (2007). Laser chemistry: spectroscopy, dynamics and applications . West Sussex, John Wiley & Sons


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol", realízanse as seguintes recomendacións: 

Facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural

A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

  • Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 
  • En caso de ser necesario realizalos en papel: 

    • Non se empregarán plásticos
    • Realizaranse impresións a dobre cara.
    • Empregarase papel reciclado.
    • Evitarase a impresión de borradores.

En xeral, farase un uso sostible dos recursos e evitaranse na medida do posible impactos negativos sobre o medio natural. 

Ademais, terase en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais.

Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria incorporarase a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…).

Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 

Detectaranse situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.

Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías