Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Tratamentos da auga na Industria Téxtil Código 730554014
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Química
Coordinación
Rodriguez Guerreiro, Maria Jesus
Correo electrónico
maria.guerreiro@udc.es
Profesorado
Muniategui Lorenzo, Soledad
Rodriguez Guerreiro, Maria Jesus
Correo electrónico
soledad.muniategui@udc.es
maria.guerreiro@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia aborda a problemática da contaminación das aguas xeradas na industria textil, considerando os aspectos legis, accións de control e medidas de reducción do seu impacto ambiental. Abárcanse aspectos teóricos e prácticos da materia.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
COMP-01 - Resolver problemas con iniciativa e tomar decisións, con creatividade e razoamento crítico. AI1
CON-05 - Recoñecer os distintos procesos de tintura, acabado e estampaxe. AI11
CON-08 - Recoñecer os problemas medioambientais relacionados coa industria textil e as tecnoloxías e sistemas de xestión medioambiental dispoñibles para afrontalos na línea do recollido nos ODS. AI14
CON-09 - Interpretar a lexislación e normativa no ámbito textil. AI15
HAB-05 - Garantir o cumplimento dos estándares de calidade e la lexislación aplicable na producción de innovaciones textiles. AI21
HAB-06 - Desarrollar e caracterizar novos productos textiles según a normativa aplicable para o seu desarrollo. AI22

Contidos
Temas Subtemas
Contaminación de augas industriais Introducción. Definiciones

Augas residuais na industria téxtil Xeración de augas residuais. Procesos característicos da industria téxtil. Contaminantes asociados
Xestión da auga na industria téxtil Xestión de augas residuais. Tratamentos de augas na industria téxtil: tratamentos primarios e biolóxicos (EDAR)
Lexislación de augas residuais Marco legal europeo e nacional. Lei de Prevención e Control Integrado da Contaminación na Industria Téxtil.
Control analitico Parámetros de calidade. Toma e conservación da mostra. Determinacións analíticas. Outros contaminantes de interese.
Pegada ecolóxica Impacto ambiental. Mellores técnicas dispoñibles na industria téxtil.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Solución de problemas A1 A11 A14 A15 A21 3.5 10.5 14
Traballos tutelados A14 A15 A21 2 8 10
Proba obxectiva A1 A11 A14 A15 A21 A22 2 12 14
Saídas de campo A14 A21 4 2 6
Prácticas de laboratorio A14 6 13.5 19.5
Sesión maxistral A11 A14 A15 A21 A22 14 35 49
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Solución de problemas Resolución de exercicios e actividades dirixidas. Os estudiantes traballan individualmente o en grupo, dudas y/o cuestiones e dan conta do aprendido
Traballos tutelados Realización dun traballo dirixido. Presentación e corrección
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a evaluación do aprendizaxe do estudiante
Saídas de campo Visitas Técnicas relacionadas con Depuradoras de Augas Residuais
Prácticas de laboratorio Lectura compresiva da práctica. Leva a cabo o traballo experimental. Plantea e resolve os cálculos numéricos asociados, así como as cuestiones que se le planteen. Examina e valora o resultado final
Sesión maxistral Ten unha función expositiva complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. O alumno/para asimila, toma apuntamentos, expón dúbidas e cuestións

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Solución de problemas
Traballos tutelados
Proba obxectiva
Saídas de campo
Prácticas de laboratorio
Descrición
Na atención personalizada tratarase de resolver dúbidas e cuestións puntuais que, normalmente, impídenlle ao alumnado o seguimento xeral da materia.

Realizarase un seguimento do traballo do estudante no laboratorio, tomarase en consideración as súas suxestións e prestaráselle axuda para aclarar as dúbidas.

Nas sesións de solución de problemas prestaráselles axuda para aclarar conceptos e resolver posibles dúbidas.

Na elaboración dos traballos tutelados facilitaráselles a asistencia que precisen para a súa preparación e exposición.

O/a estudante con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia será atendido en réxime de horas de titorías (previa cita).

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Solución de problemas A1 A11 A14 A15 A21 Resolución de exercicios e actividades dirixidas. Os estudantes traballan individualmente ou en grupo, dúbidas e/o cuestións e dan conta do aprendido. 20
Traballos tutelados A14 A15 A21 Elaboración dun traballo tutelado e exposición oral do mesmo 15
Proba obxectiva A1 A11 A14 A15 A21 A22 Exame final de toda a materia dada, teoría e problemas 50
Saídas de campo A14 A21 Entrega da memoria sobre a/as visita/as 5
Prácticas de laboratorio A14 Realización, participación activa nas prácticas, entrega do informe. Capacidade para traballar de forma colaborativa 10
 
Observacións avaliación

A avaliación do alumnado a tempo
completo desta materia farase mediante a avaliación continua e a realización
dun exame final presencial, que só poderá realizar o alumno/a que participa nun
mínimo do 80% das actividades docentes presenciais de asistencia obrigatoria
(sesións de traballos tutelados, solución de problemas e prácticas de
laboratorio).

 Os alumnos/as (estudantes de tempo
completo e estudantes con dispensa académica) que obtiveron un xustificante de
non asistencia ás prácticas de laboratorio, realizarán un exame da/as
práctica/as suspensas o día da proba obxectiva da primeira convocatoria e/o
segunda convocatoria e/o convocatoria anticipada.

 Para aprobar a materia será obrigatorio
entregar un traballo (formato Word) e expoñelo (Power point ou formato similar)
no día establecido polo profesorado, publicado en Moodle ao comezo do curso
para todos os alumnos/as (alumnos/as de tempo completo e alumnos/as con
dispensa académica). A nota do traballo gardarase para todas as convocatorias
do curso (1ª, 2ª e anticipada) e para cursos posteriores para todos os
alumnos/as (alumnos/as a tempo completo e alumnos/as con dispensa académica).

 Para todos os alumnos/as (estudantes a
tempo completo e estudantes con dispensa académica), será necesario obter un
mínimo de 2 puntos na proba obxectiva (5 puntos) para avaliar o resto de
actividades e poder sumar 5 puntos como mínimo entre proba obxectiva e
actividades para aprobar a materia. Estas condicións son para todas as
convocatorias do curso (1ª, 2ª e anticipada).

 Os alumnos/as con dispensa académica deberán
realizar todas as entregas das actividades da metodoloxía “solución de
problemas” nas datas e horarios establecidos para todos os alumnos/as na
plataforma Moodle ao comezo do curso, aínda que non asistan a clase, para poder
sumar a puntuación obtida nas devanditas actividades á nota da proba obxectiva.
Os alumnos/as con dispensa académica deberán realizar
obligatoriamente como mínimo o 80% das prácticas de laboratorio.

 Os estudantes (estudantes a tempo
completo e estudantes con dispensa académica) que se presenten ao exame de
segunda oportunidade e/o convocatoria anticipada deberán cumprir os mesmos
criterios especificados para a primeira convocatoria.

 Todos os aspectos relacionados con
“dispensa académica”, a “dedicación ao estudo”, a “permanencia” e a “fraude
académica” rexeranse de acordo con a normativa académica vixente da UDC.

 


Fontes de información
Bibliografía básica Patel, H., Vashi, R. T. (2015). Characterization and treatment of textile wastewater. 1st Edition, Elsevier,
Orozco C.; Pérez A.; González M.N.; Rodríguez F.J. y Alfayate J.M. (2003). Contaminación Ambiental. Una visión desde la Química. MADRID: Thomson
Lopez-Grimau, V., & Crespi Rosell, M. (2015). Gestión de los efluentes de la industria textil. Buenos Aires, Argentina: Instituto Nacional de Tecnología Industrial, INTI. https://upcommons.upc.edu/handle/2117/87574
Sans Frofría, R (1989). Ingeniería Ambiental: contaminación y tratamientos. BARCELONA: PRODUCTICA
Kiely, Gerard (1999). Ingeniería ambiental: fundamentos, entornos, tecnologías y sistemas de gestión. MADRID: McGraw-Hill
Seoane Calvo M. (2012). Manual de las Aguas Residuales Industriales. MADRID: McGraw-Hill
Ghaly, A., Ananthashankar, R., Alhattab , M., & Ram, V. V. (2014). Production, Characterization and Treatment of Textile Effluents: A Critical Review. Chemical Engineering & Process Technology, 5(1), 18. doi:http://dx.doi.org/10.4172/2157-7048.100
Wanga, X., Jianga, J., Gaoa, W. (2022). Reviewing textile wastewater produced by industries: characteristics, environmental impacts, and treatment strategies. Water Science & Technology Vol 85 No 7, 2076 doi: 10.2166/wst.2022.088.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

 1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático 

 1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

2. Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural

3.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais

 4.- Segundo recóllese nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…)

 5.- Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade

 6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas

 7. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías