Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
COMP-01 - Resolver problemas con iniciativa e tomar decisións, con creatividade e razoamento crítico. |
AI1
|
|
|
CON-05 - Recoñecer os distintos procesos de tintura, acabado e estampaxe. |
AI11
|
|
|
CON-08 - Recoñecer os problemas medioambientais relacionados coa industria textil e as tecnoloxías e sistemas de xestión medioambiental dispoñibles para afrontalos na línea do recollido nos ODS. |
AI14
|
|
|
CON-09 - Interpretar a lexislación e normativa no ámbito textil. |
AI15
|
|
|
HAB-05 - Garantir o cumplimento dos estándares de calidade e la lexislación aplicable na producción de innovaciones textiles. |
AI21
|
|
|
HAB-06 - Desarrollar e caracterizar novos productos textiles según a normativa aplicable para o seu desarrollo. |
AI22
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Contaminación de augas industriais |
Introducción. Definiciones
|
Augas residuais na industria téxtil |
Xeración de augas residuais. Procesos característicos da industria téxtil. Contaminantes asociados |
Xestión da auga na industria téxtil |
Xestión de augas residuais. Tratamentos de augas na industria téxtil: tratamentos primarios e biolóxicos (EDAR) |
Lexislación de augas residuais |
Marco legal europeo e nacional. Lei de Prevención e Control Integrado da Contaminación na Industria Téxtil. |
Control analitico |
Parámetros de calidade. Toma e conservación da mostra. Determinacións analíticas. Outros contaminantes de interese. |
Pegada ecolóxica |
Impacto ambiental. Mellores técnicas dispoñibles na industria téxtil. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
A1 A11 A14 A15 A21 |
3.5 |
10.5 |
14 |
Traballos tutelados |
A14 A15 A21 |
2 |
8 |
10 |
Proba obxectiva |
A1 A11 A14 A15 A21 A22 |
2 |
12 |
14 |
Saídas de campo |
A14 A21 |
4 |
2 |
6 |
Prácticas de laboratorio |
A14 |
6 |
13.5 |
19.5 |
Sesión maxistral |
A11 A14 A15 A21 A22 |
14 |
35 |
49 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
Resolución de exercicios e actividades dirixidas. Os estudiantes traballan individualmente o en grupo, dudas y/o cuestiones e dan conta do aprendido |
Traballos tutelados |
Realización dun traballo dirixido. Presentación e corrección |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a evaluación do aprendizaxe do estudiante |
Saídas de campo |
Visitas Técnicas relacionadas con Depuradoras de Augas Residuais |
Prácticas de laboratorio |
Lectura compresiva da práctica. Leva a cabo o traballo experimental. Plantea e resolve os cálculos numéricos asociados, así como as cuestiones que se le planteen. Examina e valora o resultado final |
Sesión maxistral |
Ten unha función expositiva complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. O alumno/para asimila, toma apuntamentos, expón dúbidas e cuestións |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
Traballos tutelados |
Proba obxectiva |
Saídas de campo |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Na atención personalizada tratarase de resolver dúbidas e cuestións puntuais que, normalmente, impídenlle ao alumnado o seguimento xeral da materia.
Realizarase un seguimento do traballo do estudante no laboratorio, tomarase en consideración as súas suxestións e prestaráselle axuda para aclarar as dúbidas.
Nas sesións de solución de problemas prestaráselles axuda para aclarar conceptos e resolver posibles dúbidas.
Na elaboración dos traballos tutelados facilitaráselles a asistencia que precisen para a súa preparación e exposición.
O/a estudante con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia será atendido en réxime de horas de titorías (previa cita). |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A1 A11 A14 A15 A21 |
Resolución de exercicios e actividades dirixidas. Os estudantes traballan individualmente ou en grupo, dúbidas e/o cuestións e dan conta do aprendido. |
20 |
Traballos tutelados |
A14 A15 A21 |
Elaboración dun traballo tutelado e exposición oral do mesmo |
15 |
Proba obxectiva |
A1 A11 A14 A15 A21 A22 |
Exame final de toda a materia dada, teoría e problemas |
50 |
Saídas de campo |
A14 A21 |
Entrega da memoria sobre a/as visita/as |
5 |
Prácticas de laboratorio |
A14 |
Realización, participación activa nas prácticas, entrega do informe. Capacidade para traballar de forma colaborativa |
10 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación do alumnado a tempo
completo desta materia farase mediante a avaliación continua e a realización
dun exame final presencial, que só poderá realizar o alumno/a que participa nun
mínimo do 80% das actividades docentes presenciais de asistencia obrigatoria
(sesións de traballos tutelados, solución de problemas e prácticas de
laboratorio). Os alumnos/as (estudantes de tempo
completo e estudantes con dispensa académica) que obtiveron un xustificante de
non asistencia ás prácticas de laboratorio, realizarán un exame da/as
práctica/as suspensas o día da proba obxectiva da primeira convocatoria e/o
segunda convocatoria e/o convocatoria anticipada. Para aprobar a materia será obrigatorio
entregar un traballo (formato Word) e expoñelo (Power point ou formato similar)
no día establecido polo profesorado, publicado en Moodle ao comezo do curso
para todos os alumnos/as (alumnos/as de tempo completo e alumnos/as con
dispensa académica). A nota do traballo gardarase para todas as convocatorias
do curso (1ª, 2ª e anticipada) e para cursos posteriores para todos os
alumnos/as (alumnos/as a tempo completo e alumnos/as con dispensa académica). Para todos os alumnos/as (estudantes a
tempo completo e estudantes con dispensa académica), será necesario obter un
mínimo de 2 puntos na proba obxectiva (5 puntos) para avaliar o resto de
actividades e poder sumar 5 puntos como mínimo entre proba obxectiva e
actividades para aprobar a materia. Estas condicións son para todas as
convocatorias do curso (1ª, 2ª e anticipada). Os alumnos/as con dispensa académica deberán
realizar todas as entregas das actividades da metodoloxía “solución de
problemas” nas datas e horarios establecidos para todos os alumnos/as na
plataforma Moodle ao comezo do curso, aínda que non asistan a clase, para poder
sumar a puntuación obtida nas devanditas actividades á nota da proba obxectiva.
Os alumnos/as con dispensa académica deberán realizar
obligatoriamente como mínimo o 80% das prácticas de laboratorio. Os estudantes (estudantes a tempo
completo e estudantes con dispensa académica) que se presenten ao exame de
segunda oportunidade e/o convocatoria anticipada deberán cumprir os mesmos
criterios especificados para a primeira convocatoria. Todos os aspectos relacionados con
“dispensa académica”, a “dedicación ao estudo”, a “permanencia” e a “fraude
académica” rexeranse de acordo con a normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Patel, H., Vashi, R. T. (2015). Characterization and treatment of textile wastewater. 1st Edition, Elsevier,
Orozco C.; Pérez A.; González M.N.; Rodríguez F.J. y Alfayate J.M. (2003). Contaminación Ambiental. Una visión desde la Química. MADRID: Thomson
Lopez-Grimau, V., & Crespi Rosell, M. (2015). Gestión de los efluentes de la industria textil. Buenos Aires, Argentina: Instituto Nacional de Tecnología Industrial, INTI. https://upcommons.upc.edu/handle/2117/87574
Sans Frofría, R (1989). Ingeniería Ambiental: contaminación y tratamientos. BARCELONA: PRODUCTICA
Kiely, Gerard (1999). Ingeniería ambiental: fundamentos, entornos, tecnologías y sistemas de gestión. MADRID: McGraw-Hill
Seoane Calvo M. (2012). Manual de las Aguas Residuales Industriales. MADRID: McGraw-Hill
Ghaly, A., Ananthashankar, R., Alhattab , M., & Ram, V. V. (2014). Production, Characterization and Treatment of Textile Effluents: A Critical Review. Chemical Engineering & Process Technology, 5(1), 18. doi:http://dx.doi.org/10.4172/2157-7048.100
Wanga, X., Jianga, J., Gaoa, W. (2022). Reviewing textile wastewater produced by industries: characteristics, environmental impacts, and treatment strategies. Water Science & Technology Vol 85 No 7, 2076 doi: 10.2166/wst.2022.088. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:
1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático
1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
2. Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural
3.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais
4.- Segundo recóllese nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…)
5.- Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade
6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas
7. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria |
|