Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Política de Produto e Estratexia de Marca Código 730554015
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Calvo Dopico, Domingo Javier
Correo electrónico
domingo.calvo.dopico@udc.es
Profesorado
Blazquez Lozano, Felix
Calvo Dopico, Domingo Javier
Correo electrónico
felix.blazquez@udc.es
domingo.calvo.dopico@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo fundamental da materia é que o estudante comprenda a importancia das variables estratéxicas do produto e da marca na xestión das novas tecnoloxías e acabados téxtiles funcionais, intelixentes e interactivos no contexto da moda sostible. Por tanto, trátase de xestionar e comercializar produtos deseñados, producidos, fabricados ou elaborados baixo criterios ambientais e de sustentabilidade tanto no uso de materias primas como en procesos produtivos baseados na economía circular no sector téxtil. Por iso, poténcianse as competencias, coñecementos e habilidades directamente relacionadas coa xestión das fontes de valor do produto e da marca considerando tanto os requirimentos do mercado como os derivados da novo paradigma de produción sostible en termos económicos, sociais e medio-ambientais. Ademais, quérese fomentar o espírito emprendedor e a capacidade desenvolver un negocio ou idea de negocio no sector téxtil. Por último, capacítase ao estudante para saber segmentar e posicionar adecuadamente os produtos e marcas que compoñen unha determinada carteira e valorar o potencial de crecemento dos denominados segmentos.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Saber identificar as fontes de valor nos produtos de moda AI5
Saber recoñecer os custos de deseño e os custos non económicos dos produtos de moda tendo en conta tanto os requerimentos do mercado como da normativa vixente AI15
AI21
Saber xestionar o proceso de creación e desenvolvemento de produto de acordo a requirimentos técnicos e de mercado AI16
Saber xestionar adecuadamente a carteira de produtos e marcas da empresa ou grupo empresarial AI1
Saber segmentar os mercados de moda, avaliar o potencial de crecemento e posicionar as marcas correctamente neles AI1
Saber xestionar a cadea de valor de acordo ás prescricións do produto baixo as premisas da novo paradigma do desenvolvemento sostible AI1

Contidos
Temas Subtemas
PARTE I. INTRODUCION TEMA 1. Creación de valor: Fundamentos, retos e tendenzas
PARTE II. POLITICA DE PRODUTO TEMA 2. Fonntes de valor do produto: Conceptualización e desenvolvemento.
TEMA 3. Decisions de produto: atributos, carteira de producto e marketing mix.
TEMA 4. Decisións de produto e segmentación de mercados
PARTE III. ESTRATEXIA DE MARCA TEMA 5: Marca: Conceptos fundamentais.
TEMA 6: Marca: Posicionamento, canle dixital e sustentabilidade.
TEMA 7: Estratexias de marca.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Seminario A16 3 4.5 7.5
Traballos tutelados A1 A5 A15 A21 7 28 35
Solución de problemas A1 2 4.5 6.5
Proba de resposta múltiple A1 1.5 6 7.5
Sesión maxistral A1 A5 18 36 54
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Seminario Técnica de traballo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema relevante do sector. O seminario serve como exemplo para visualizar os retos aos que se enfronta o sector da moda e ademais para orientar ao alumnado sobre como pode desenvolver o traballo tutelado. Por iso, previamente exponse por parte do docente un seminario intensivo sobre unha empresa do sector de téxtil e confección. Caracterízase pola discusión, a presentación do documento e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario.
Traballos tutelados É o traballo tutelado que debe desenvolver o alumnado unha vez se presentase o seminario por parte do docente. O traballo terá unhas cuestións ou apartados fundamentais que son os que deberá ir desenvolvendo o alumnado segundo se vaia desenvolvendo os contidos da materia.

Aconséllase que se traballe semanalmente e se vaia realizando un seguimento dos diferentes apartados de forma gradual segundo avance o docente a explicación dos diferentes contidos.

Hai un apoio por parte do docente. Anímase ao alumnado a que faga o seguimento do traballo semanalmente. Pódese consultar co docente nas horas de titoría.

Estimúlase ao alumnado desenvolver o traballo en grupo, á aprendizaxe colaborativa e a favorecer o intercambio de ideas. Facilitarase por parte do docente o seguimento do mesmo utilizando ferramentas, medios telemáticos e titorías para facilitar o desenvolvemento do traballo. Para aqueles casos nos que haxa condicionantes como a dispensa académica ou algunha circunstancia excepcional se ofrecerán outras alternativas.
Solución de problemas Técnica mediante a que se resolve unha situación problemática concreta. Para a correcta aplicación dos fundamentos explicados na aula exponse problemas que se expoñen como complemento aos fundamentos teóricos ou conceptos explicados en clase.
Proba de resposta múltiple Preguntas tipo test de catro opcións onde unha soa opción é verdadeira. As preguntas mal contestadas penalizan un terzo do valor da pregunta.
Sesión maxistral A clase maxistral supón unha elaboración orixinal e baseada no uso da palabra e o apoio de material de transparencias e outro material de apoio (vídeos, referencias bibliográficas específicas etc.)/ etc.) como vía de transmisión da información á audiencia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Co fin de facilitar o seguimento do traballo tutelado o alumnado pode expor as dúbidas que lle xurdan durante as titorías que se celebrarán nas titorías establecidas polo persoal docente ou nunha hora para convir entre o alumnado e o docente.

Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao comezo do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 A5 A15 A21 Trátase de realizar un traballo práctico por parte do alumnado que versará sobre os retos que ten o sector da moda, os cales son expostos ao principio da materia.

Constará de dous partes claramente diferenciadas como son a política de produto e a estratexia de marca.

Acordarase a data de entrega de cada unha das partes do traballo entre o alumnado e o docente responsable de cada unha das partes da materia.

O resultado e conclusións destes proxectos presentarase en sesión presencial e plenaria na data acordada polos docentes e o alumnado da materia. Unicamente cualificarase ao alumnado que participe activamente na elaboración do proxecto e na presentación do mesmo.
50
Proba de resposta múltiple A1 Test de preguntas de resposta múltiple de catro opcións onde só unha opcion é verdadeira. Cada pregunta mal contestada resta un terzo do valor da pregunta. 50
 
Observacións avaliación

A) NORMATIVA DE AVALIACIÓN: 

 1. Condicións de avaliación: Está prohibido acceder á aula do exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/o almacenamento de información.

 2. Identificación do estudante: O estudante ha de acreditar a súa identidade de acordo con a normativa vixente.

 

B) TIPOS DE CUALIFICACIÓN:

Alumnos e alumnas con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, aínda que terán o mesmo deber de realizar actividades e de acudir a calquera tipo de proba de avaliación que o alumnado a tempo completo. Excepto para as datas aprobadas na Xunta de Escola no que compete á proba obxectiva, para as restantes probas acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación.

 

C) OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN 

1. Primeira oportunidade: aplicaranse os criterios de avaliación anteriormente indicados. 

2. Segunda oportunidade: A segunda oportunidade de avaliación realizarase nas datas establecidas no calendario académico para a realización dos exames. No caso de que o alumno/a non puidese facer o proxecto práctico por algunha razón obxectiva, o alumno/para deberá presentar un traballo individual sobre un caso práctico que lle será asignado polos docentes que, xunto co exame test, representan as dúas metodoloxías de avaliación. O peso relativo de cada unha das probas será o mesmo que se estableceu anteriormente. O exame test terá un peso do 50% e o traballo un peso do 50%. 

D) De acordo á normativa vixente da UDC establecerase a cualificación de suspenso (nota numérica de 0) na convocatoria en que se cometese a infracción. O/a estudante será cualificado con suspenso tanto se a falta prodúcese na primeira ou segunda oportunidade. Por iso, procederíase a modificar a súa cualificación na acta da primeira oportunidade, se fose necesario


Fontes de información
Bibliografía básica Santesmases, M. (2005). Marketing: conceptos y estrategias. Pirámide, Madrid

Pode facilitarase bibliografía específica tanto básica como recomendada para atender a algún tema ou epígrafe dos temas de cada unha das diferentes partes (política de produto e estratexia de marca)

Bibliografía complementaria Posner, H. (2016)). Marketing de moda (2a ed. act.). Gustavo Gili.
Martínez Navarro, G. (2017). Marketing y comunicación de moda. ESIC.
Olmo Garre, J. L. (2017). Marketing y comunicación de moda, lujo y lifestyle. CEU.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Materiais. Fíos e Fibras Téxtiles/730554001
Deseño Dixital e Desenvolvemento de Produtos Téxtiles/730554006
Economía Circular/730554007

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Innovación na Industria Téxtil/730554011

Materias que continúan o temario

Observacións
Todos os aspectos normativos relacionados con dispensa académica, dedicación ao estudo e permanencia rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.

Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sustentabilidade e nos comportamentos persoais e profesionais. 

Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitude sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 

No caso de que se detecten situacións de discriminación por razón de xénero propoñeranse accións e medidas para corrixilas Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso idóneo, igualitario e proveitoso á vida universitaria. 

 A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 
 • Solicitarase en formato virtual e/o soporte informático.
 • Realizarase a través do correo electrónico institucional, en formato dixital sen necesidade de imprimilos.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías