Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Marketing en Moda Sostible Código 730554017
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Escourido Calvo, Manuel
Correo electrónico
manuel.escourido@udc.es
Profesorado
Escourido Calvo, Manuel
Correo electrónico
manuel.escourido@udc.es
Web http://estudos.udc.es/es/study/detail/4554v01
Descrición xeral O obxectivo principal desta materia é que o alumnado aprenda a aplicar os principios do marketing e os fundamentos da investigación de mercado nunha industria e as súas empresas cuxa estratexia ten a sustentabilidade como un dos seus piares básicos.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecer os fundamentos básicos de xestión dunha empresa téxtil/moda, tanto a nivel estratéxico como operativo e funcional. AI3
Coñecer os aspectos da contorna que inflúen na evolución do mundo da moda e as súas empresas, con especial incidencia no impacto das cuestións económicas e legais. AI5
Desenvolver destrezas para as relacións interpersoais e a interactuación con axentes do contorno e interno (clientes, provedores, medios, colaboradores...). AI15
Coñecer e manexar as ferramentas necesarias para a realización, conceptualización e lanzamento de coleccións. AI16
Coñecer a realidade e os condicionantes sociais que inflúen no mundo da moda, con perspectiva de evolución histórica. AI23
Ser capaz, con base no coñecemento do contorno social, de deseñar e pór en marcha estratexias de márketing eficaces, que consideren especialmente as variables de comunicación e distribución: mensaxes, medios, canles, relación co cliente etc... AP1
Ter unha perspectiva internacional do sector da moda e dominar ferramentas de planificación e xestión das estratexias de internacionalización posibles. AP1
Coñecer o impacto da tecnoloxía nos distintos procesos da industria téxtil. AP1
Coñecer e asumir a perspectiva ética e os valores imprescindibles en que debe descansar o mundo da moda e as súas empresas. AP1
Incorporar criterios de sostibilidade nos procesos de toma de decisión da empresa (e por extensión aos mercados de moda). AP1
Saber implantar programas de responsabilidade social corporativa (nos mercados de moda). AP1
Capacidade para a recollida, selección e análise de fluxos de información, integración destes nos sistemas e procesos de xestión da información da empresa, e aplicación á toma de decisións estratéxicas e operativas, sempre desde unha perspectiva ética. AP1

Contidos
Temas Subtemas
MARKETING SOSTIBLE NA INDUSTRIA TÉXTIL E DA MODA MARKETING NO SÉCULO XXI.
AS BASES DO MARKETING DE SOSTIBILIDADE.
COMPORTAMENTO SOSTIBLE DO CONSUMIDOR: RETOS SOCIAIS E ECOLÓXICOS.
VALORES E OBXECTIVOS DO MARKETING DE SOSTIBILIDADE.
MARKETING ESTRATÉXICO DE SUSTENTABILIDADE.
MARKETING OPERATIVO DE SUSTENTABILIDADE.
O FUTURO DO MARKETING DE SUSTENTABILIDADE: OPORTUNIDADES E RETOS.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos A8 A11 A13 A15 A16 A17 A19 A3 A5 5 25 30
Traballos tutelados A8 A11 A13 A15 A16 A17 A19 A15 A16 5 25 30
Proba obxectiva A8 A11 A16 A17 A19 A15 A16 A23 1.5 15.5 17
Sesión maxistral A1 A2 A3 A6 A7 A8 A11 A13 A15 A16 A17 A19 20 10 30
 
Atención personalizada 5.5 0 5.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos Análise e estudo de casos de mercadotecnia e sustentabilidade (pode haber actividade complementaria aos mesmos: conferencias, seminarios, obradoiros, etc.). O alumnado debe reflexionar sobre o contido e elaborar unha análise, que facilite a toma de decisións que serán avaliadas.
Traballos tutelados Traballo en equipo. Traballo final da materia con exposición oral e defensa na clase.
Proba obxectiva Proba individual de opción múltiple. Cada resposta incorrecta diminuirá a nota da proba.
Sesión maxistral Os contidos do programa teórico da materia presentaranse en sesións maxistrais, con carácter xeral coa axuda de medios audiovisuais. As diapositivas estarán a disposición dos alumnos. O profesor supervisará a asistencia á sesión. A asistencia regular é un requisito no procedemento de avaliación.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Estudo de casos
Traballos tutelados
Descrición
Os estudantes poderán resolver calquera dúbida mentres se traballan en casos prácticos e traballos tutelados, así como solicitar axuda sobre contidos teóricos e clases maxistrais. Asignarase á profesora dispoñibilidade para realizar titorías.

ATENCIÓN Á DIVERSIDADE:
A materia poderá adaptarse ao alumnado que requira a adopción de medidas destinadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionadas coa saúde mental). Se é o caso, deberán dirixirse aos servizos dispoñibles na UDC/no centro: nos prazos oficiais estipulados con anterioridade a cada cuadrimestre, coa Unidade de Atención á Diversidade.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Estudo de casos A8 A11 A13 A15 A16 A17 A19 A3 A5 20% Nota final. O grupo designado polo profesor deberá presentar as actividades sinaladas e a análise dos casos asignados. A avaliación baséase na calidade e claridade da presentación, na precisión e calidade das respostas, na calidade das fontes primarias e secundarias utilizadas e na revisión da literatura relevante. 20
Traballos tutelados A8 A11 A13 A15 A16 A17 A19 A15 A16 30% Nota final. O grupo designado polo profesor deberá levar a cabo un Plan de Marketing Sostible para unha empresa téxtil/moda. Os membros do grupo deben escribir e entregar dita Plna, presentala e defendela na clase. A avaliación inclúe a comprobación da inclusión e aplicación da parte teórica, da calidade e claridade da exposición, da precisión e calidade das respostas, da calidade das fontes primarias e secundarias utilizadas e da revisión da literatura correspondente. 30
Proba obxectiva A8 A11 A16 A17 A19 A15 A16 A23 50% da nota final. Proba ou proba de opción múltiple individual (catro/cinco opcións). Cada resposta incorrecta reducirá a puntuación final. 50
 
Observacións avaliación

Avaliación de 1a oportunidade. No desenvolvemento da parte práctica (traballo en equipo/proxectos) (nota do 40%) valoraranse: aplicación das bases teóricas, calidade da exposición, precisión e claridade da presentación e calidade das respostas, fontes primarias e secundarias. utilizado e revisión bibliográfica.

Para a avaliación da parte teórica empregarase unha proba multiobxecto (nota 50%) con varias alternativas de resposta, onde os erros reducirán a puntuación para evitar o “efecto lotería”. A fórmula é NOTA = (respostas correctas x 1) - (erros / k-1), con k = número de opcións de resposta. Os puntos netos obtidos transfírense a unha valoración nunha escala de 0 a 10.

Dedicación a tempo parcial e exención académica (exención de asistencia): no caso de estudantes con dedicación parcial e exención académica de exención de asistencia, utilizaranse as plataformas Moodle e MS Teams, así como o correo electrónico como principal vehículo de comunicación. xestión de contidos, titorías e entrega de tarefas. Ao comezo do curso acordarase un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, pero terán a mesma obriga de realizar actividades e asistir a calquera tipo de proba de avaliación que o alumnado a tempo completo. Agás as datas aprobadas polo Consello de Facultade nas que corresponda a proba obxectiva, para o resto das probas acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación.

O proceso de avaliación para a 2a oportunidade é exactamente o mesmo que para a 1a oportunidade: gárdase a nota práctica (obtida en traballos/proxectos) e @ alumno@ realizará un novo exame tipo test, con características idénticas ás descritas anteriormente.

No caso dunha convocatoria extraordinaria/adiantada avaliación só será cunha proba de resposta múltiple (proba suxeita a resposta múltiple) (nota 100%) con varias alternativas de resposta, onde os erros descontarán puntos en función da fórmula PUNTOS NETOS = ( respostas correctas x 1 ) - (erros / k-1) con k = número de opcións de resposta. Os puntos netos obtidos transfírense a unha escala de 0 a 10.

Considerarase “Non Presentado” (NP) o alumno que, mentres estea matriculado, non participase nas diferentes actividades de avaliación (continua/práctica e/ou exame/proba) que se establezan para o curso académico.

Todos os aspectos relacionados coa dispensa académica, a dedicación ao estudo, a permanencia e a fraude académica rexeranse segundo a normativa académica vixente da UDC.

PLAXIO/COPIA. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso (0) na materia da convocatoria correspondente, quedando sen efecto calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación da convocatoria extraordinaria.


Fontes de información
Bibliografía básica

Belz, F-M.; Peattie, K. y Gali, J. P. (2013): “Marketing de sostenibilidad: Una perspectiva global”, Profit Editorial.

Kotler, P. y Keller, K. L. (2016): “Marketing Management”, 16ª ed., Ed. Pearson.

Solomon, M.R. (2018): “Consumer Behavior: Buying, Having, and Being”, 12ª ed., Ed. Pearson.

Bibliografía complementaria

Bourn, M. y Munden, S. (2024): “Sustainable Advertising: How Advertising Can Support a Better Future”, Kogan Page.

Carvill, M.; Butler, G. y Evans, G. (2021): “Sustainable Marketing: How to Drive Profits with Purpose”, Bloomsbury Business.

Kotler, P.; kartajaya, H. y Setiawan, I. (2021): “Marketing 5.0. Tehcnology for Hukmanity”, Wiley John and Sons Inc.

Kotler, P.; kartajaya, H. y Setiawan, I. (2023): “Marketing 6.0. The Futures is Inmmersive”, Wiley John and Sons Inc.

Randle, P. y Eyre, A. (2023): “Sustainable Marketing: The Industry’s Role in a Sustainable Future”, Kogan Page.

Reffstrup, N. y Roberts-Islam, B. (2024): “The GANNI Playbook: How to Get Started Creating a Responsible Business”, Penguin Business.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Para contribuír á consecución dunha contorna inmediata sostible e ao cumprimento do obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación ambiental e social saudables e sostibles” do Plan de Acción Campus Verde Ferrol, solicitarase a entrega de traballos documentais nesta materia en formato virtual e / ou soporte informático (a entrega realizarase a través de Moodle ou correo electrónico, en formato dixital sen necesidade de imprimilos). Se é necesario facelos en papel: non se empregarán plásticos, empregarase impresión a dobre cara, empregarase papel reciclado, evitarase a impresión de borradores e a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da Sostibilidade. ser tidos en conta nos comportamentos persoais e profesionais.

Facilitarase a plena integración do alumnado/profesorado con diversidade funcional.

Tal e como recollen as distintas normativas aplicables á docencia universitaria, nesta materia deberá incorporarse a perspectiva de xénero (utilizarase unha linguaxe non sexista, empregarase bibliografía de autores de ambos sexos, fomentarase a participación na clase de alumnos e alumnas). . ...). Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influír no medio para modificalos e promover valores de respecto e igualdade. Deben detectarse as situacións de discriminación de xénero e propor accións e medidas para corrixilas.

Aspectos da normativa académica vixente da UDC: Todos os aspectos normativos relacionados coa “exención académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” réxense de acordo coa normativa académica vixente da UDC.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías