Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Python para Enxeñeiros Introdutorio Código 730556010
Titulación
Máster Universitario en Informática Industrial e Robótica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Coordinación
Mallo Casdelo, Alma María
Correo electrónico
alma.mallo@udc.es
Profesorado
Mallo Casdelo, Alma María
Correo electrónico
alma.mallo@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo desta materia é que o alumno aprenda a programar en Python, facendo unha especial énfase en todo momento na eficiencia, e coñeza as ferramentas fundamentais que lle permitirán aplicalo posteriormente á resolución de problemas cunha importante carga matemática.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título
A33 HAB05 - Programar e despregar sistemas de supervisión en sistemas de automatización.
A34 HAB06 - Programar un sistema embebido exprofeso para unha aplicación de control industrial.
A47 OPT-COMP4 - Representar graficamente datos en 2D.
A63 OPT-CON4 - Identificar as estruturas de datos máis adecuadas para as diferentes aplicacións.
A81 OPT-HAB4 - Programar en Python tanto desde unha perspectiva da programación estruturada como desde o punto de vista da orientación a obxectos.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Programar en Python tanto desde unha perspectiva da programación estruturada como desde o punto de vista da orientación a obxectos. AI81
Representar graficamente datos en 2D. AI47
Identificar as estruturas de datos máis adecuadas para as diferentes aplicacións. AI63
Programar e despregar sistemas de supervisión en sistemas de automatización. AI33
Programar un sistema embebido exprofeso para unha aplicación de control industrial. AI34

Contidos
Temas Subtemas
Os bloques ou temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da memoria de verificación. - Que é Python. Intérpretes.
- Operadores, variables, expresións e sentenzas. Tipos de datos básicos. Control de fluxo. E/S básica.
- Coleccións. Comprensións de listas. Iteradores. Xeradores.
- Funcións vs. orientación a obxectos. Clases e obxectos. Herdanza. Excepcións.
- Ficheiros.
- Librerías para a programación eficiente con arrays.
- Visualización de datos en 2D.
Introdución a Python. Introdución.
Intérpretes.
Elementos fundamentais da linguaxe. Tipos de datos.
Valores e variables.
Operadores e operandos.
Expresións e sentenzas.
E/S básica.
Control de fluxo.
Secuencias inmutables: tuplas, cadeas de caracteres.
Secuencias mutables: listas.
Tipos de datos avanzados. Listas por comprensión.
Xeradores.
Dicionarios.
Conxuntos.
Vectores e matrices.
Pilas e colas.
Funcións Definición.
Devolución de resultados.
Variables locais e globais.
Argumentos por posición e por nome.
Argumentos con valor por defecto e lista variable de argumentos.
Funcións incorporadas.
Funcións lambda.
Decoradores.
Recursividade.
Programación orientada a obxectos. Clases e obxectos.
Herdanza e especialización.
Propiedades.
Atributos e métodos de clase.
Redefinición de operadores.
Excepcións.
NumPy Arrays: definición e utilización.
Módulos de uso frecuente.
Visualización de datos. Matplotlib:
- Características.
- Utilización.
Seaborn:
- Características.
- Utilización.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Proba mixta A47 A63 A81 2.5 0 2.5
Sesión maxistral A33 A34 A47 A63 A81 11 15.4 26.4
Prácticas de laboratorio A47 A63 A81 10 15.4 25.4
Traballos tutelados A47 A63 A81 0 18.7 18.7
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba mixta Proba de avaliación que se realizará nas correspondentes oportunidades das convocatorias oficiais. Consistirá nunha proba escrita coa finalidade de comprobar o afianzamento dos conceptos teóricos máis importantes vistos na materia.
Sesión maxistral Actividade presencial na aula que serve para establecer os conceptos fundamentais da materia. Consiste na exposición oral facendo uso profuso de medios audiovisuais e buscando a participación dos alumnos mediante a formulación de casos prácticos e a realización de preguntas, co fin de facilitar a aprendizaxe e fomentar o espírito crítico.
Prácticas de laboratorio Mediante esta actividade os alumnos implementarán no laboratorio pequenos programas / sistemas que exemplificarán os conceptos vistos nas sesións maxistrais, de forma que poidan probar no mundo real algúns dos métodos e técnicas, e valorar de primeira man os problemas (e as súas implicacións) que xorden na implementación. Durante a súa realización, o alumno poderá expor dúbidas ao profesor ou consultar os materiais que estime oportuno.
Traballos tutelados Realización dun ou varios traballos ao longo do cuadrimestre, de forma autónoma e titorizados polos profesores, que implicarán levar á práctica os conceptos vistos nas sesións maxistrais. Polo menos o traballo final será realizado en grupo e os alumnos entregarán, en soporte informático, unha memoria e terán que realizar tamén unha presentación ante o profesor e os seus compañeiros de clase.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Traballos tutelados
Descrición
Trátase de orientar ao alumno naquelas cuestións relativas á materia impartida e que resulten de especial dificultade para a súa comprensión ou realización. As canles de información e contacto serán correo electrónico, Moodle e Teams. As titorías individualizadas se desenvolven durante as horas de titoría establecidas polo profesor.

Prácticas de laboratorio: a atención personalizada nas clases prácticas consistirá en resolver as dúbidas conceptuais ou procedementais que poidan xurdir durante a súa realización, modulando o tempo de atención a cada alumno en función das súas necesidades individuais.

Traballos tutelados: a atención personalizada nos traballos consistirá en titorías intermedias, durante o prazo habilitado para a súa realización, que se centrarán na revisión do traballo realizado ata ese momento, suxerindo cambios e aclarando dúbidas.

Consideracións para os alumnos con matrícula a tempo parcial: acordarase con cada un deles unha atención personalizada en todas as metodoloxías anteriores compatible coa dispoñibilidade horaria do profesor.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Traballos tutelados A47 A63 A81 Desenvolvemento dun ou varios proxectos individuais ou en grupos reducidos. Será necesario entregar os materiais en tempo e forma seguindo as indicacións do enunciado. Polo menos o traballo final requirirá a exposición oral por parte de todos os integrantes do grupo de traballo, empregando para iso a presentación entregada. A non realización da presentación supoñerá unha nota de cero nesta actividade.

Nomenclatura empregada na sección de observacións para esta actividade:
TT: nota obtida no traballo tutelado.
60
Proba mixta A47 A63 A81 Proba final da materia que consistirá na realización dun exame individual. Esta proba terá preguntas de tipo teóricas e prácticas relacionadas cos conceptos estudados nas clases maxistrais, nas prácticas de laboratorio ou cos contidos dos traballos / proyectos tutelados.

Nomenclatura empregada na sección de observacións para esta actividade:
PM: nota obtida nesta proba.
40
 
Observacións avaliación
Para poder aprobar a materia o estudante deberá cumprir os seguintes requisitos (puntuación entre 0 e 10 en todas as actividades):
  1. Que a nota nos traballos tutelados sexa maior ou igual que 5.
  2. Que a nota na proba mixta sexa maior ou igual que 5.
Se non se cumpren todos os requisitos anteriores a cualificación será de suspenso e a nota numérica máxima que se poderá obter, na oportunidade correspondente, será de 4,5 puntos. Se se cumpren os requisitos esixidos, a nota final calcularase da seguinte forma:
  • NOTA FINAL = 0,4*PM + 0,6*TT
Notas sobre as actividades:
  • No caso dos alumnos matriculados a tempo parcial, ofreceráselles a posibilidade de pasar a parte da puntuación dos traballos tutelados á proba mixta. Igualmente cos alumnos que se presenten na convocatoria de decembro. Por iso, é necesario que os estudantes se poñan en contacto cos profesores ao comezo do curso.
  • No caso de que o alumno non supere a materia na convocatoria ordinaria, deberá repetir na convocatoria extraordinaria aquelas actividades que non foron superadas coas modificacións que se indiquen. 

Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”“dedicación ao estudo”“permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.





Fontes de información
Bibliografía básica Saha, A. (2015). Doing Math with Python: Use Programming to Explore Algebra, Statistics, Calculus, and More!.. No Starch Press.
Agarwal, B., & Baka, B. (2018). Hands-On Data Structures and Algorithms with Python: Write complex and powerful code using the latest features of Python 3.7. Second Edition.. Packt Publishing Ltd.
Lubanovic, B. (2019). Introducing Python: Modern Computing in Simple Packages. Second Edition.. O'Reilly Media, Inc.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Python para Enxeñeiros Avanzado/770538012

Observacións

Para axudar a conseguir unha contorna sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5 ("Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social") do "Plan de Acción Green Campus Ferrol" a entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

  1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático.
  2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos.
  3. De realizarse en papel:
    • Non se empregarán plásticos.
    • Realizaranse impresións a dobre cara.
    • Empregarase papel reciclado.
    • Evitarase a impresión de borradores.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías