Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os fundamentos da electrónica |
A11
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9
|
C1 C2 C4 C5 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Compoñentes electrónicos |
Tipoloxías e características de compoñentes activos e pasivos |
2. Circuitos con semiconductores |
Mecánica do semiconductor: Unión PN
Diodos de unión
Tipos de diodos
Circuitos con diodos
|
3. Amplificadores convencionais |
Transistores bipolares
Transistores Mosfet |
4. Amplificadores operacionais. Circuitos lineais e non lineais |
Modelo Ideal. Parámetros Fundamentais
Circuitos lineais (inversor, non inversor, seguidor de tensión, etc)
Circuitos non lineais (comparadores, amplificadores logarítmicos
e antilogarítmicos, rectificadores de precisión, etc)
Amplificadores diferenciais e de instrumentación
|
5. Circuítos lineais e non lineais básicos. Xeradores de sinal e multivibradores. |
Aestables
Monoestables
Biestables
Circuito integrado 555
|
6.Técnicas de análises e simulación de circuítos electrónicos analóxicos |
Aspectos xerais sobre simulación electrónica.
Introducción ó análise de circuitos electrónicos
Filtros analóxicos activos e pasivos
Sensores e transductores.
Optoelectrónica
Convertidores AD/DA
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas a través de TIC |
A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C4 C5 C6 |
3 |
4.5 |
7.5 |
Prácticas de laboratorio |
A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C4 C5 C6 |
10 |
2 |
12 |
Sesión maxistral |
A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C4 C5 C6 |
30 |
33 |
63 |
Proba mixta |
A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C4 C5 C6 |
0 |
5 |
5 |
Traballos tutelados |
A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C4 C5 C6 |
3 |
5.5 |
8.5 |
Solución de problemas |
A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C4 C5 C6 |
20 |
30 |
50 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas a través de TIC |
Durante o curso propoñeranse problemas para que os alumnos os resolvan de foma teórica e práctica mediante simulación. A súa realización é voluntaria e avaliable. Unha solución detallada de cada problema proposto publicarase na FV para a autoevalución do alumno. Unha das prácticas de laboratorio realízase de forma non presencial realizando un titorial para a aprendizaxe básica de creación e análise de circuítos electrónicos con Orcad Pspice. |
Prácticas de laboratorio |
Consistirá na montaxe real e simulación de circuítos electrónicos básicos utilizando os aparatos de medida e de alimentación básicos (osciloscopio, funete alimentación, xerador de sinal e polímetro) e o programa de simulación electrónica Orcad Pspice. |
Sesión maxistral |
Nas sesións maxistrais desenvólvense os contidos da materia tanto a nivel teórico como práctico. |
Proba mixta |
Unha exame con contidos teórico-prácticos da asignatura |
Traballos tutelados |
Elaboración e exposición dun traballo sobre contidos da asignatura a propoñer polo profesor |
Solución de problemas |
Durante as sesións maxistrais formúlanse supostos prácticos para a súa resolución. Na devandita resolución foméntase a participación do alumno. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Prácticas a través de TIC |
Solución de problemas |
Sesión maxistral |
Proba mixta |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Nesta asignatura, dado o nivel de virtualización, admítese a dispensa académica e a dedicación a tempo parcial, sin esquecer a obrigatoriedade de aprobar as prácticas de laboratorio.
Asociadas ás leccións Maxistrais, presentación oral e as sesións prácticas, cada alumno dispón para a resolución das súas posibles dúbidas e/ou problemas, das correspondente sesións de titoría personalizada.
Aqueles alumnos e alumnas con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e
dispensa académica de exención de asistencia deberán poñerse en contacto co profesor responsable para que lle proporcione materiais e unha guía de seguimento da materia, que lle permita a superación da mesma.
Estes materiais poderán ser, así mesmo, publicados na contorna virtual da materia.
Ademáis, proporanse unhas tutorías específicas para as personas que teñan dispensa académica, de cara a preparar o examen de laboratorio. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C4 C5 C6 |
A súa realización con asistencia e aproveitamento axeitado, terá unha valoración de 6 puntos (se o alumno/a non tivo ningunha falta de asistencia), 5 puntos (se o alumno/a tivo unha falta de asistencia) e en caso de ter 2 ou máis faltas obterá un No Apto, (terá dereito a un exame de prácticas, unha vez que realice o exame final e obteña unha cualificación suficiente nese final).
Na última práctica incluiranse uns exercicios de prácticas puntuables dende 0 a 2 puntos máximo, a realizar polos alumnos que obtivesen un aprobado nas prácticas.
O aprobado en prácticas é imprescindible para aprobar a materia.
A nota obtida nas Prácticas de Laboratorio gárdase para o curso seguinte. |
8 |
Prácticas a través de TIC |
A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C4 C5 C6 |
Durante o curso propoñeranse problemas para que os alumnos os resolvan de forma teórica e práctica mediante simulación.
A nota obtida nas Prácticas a través de TIC, non se garda para o curso seguinte. |
15 |
Proba mixta |
A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C4 C5 C6 |
Farase un examen parcial aparte do examen final de xuño e da oportunidade de xullo. Ese examen é liberatorio ate a convocatoria de xullo (inclusive) |
70 |
Traballos tutelados |
A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C4 C5 C6 |
Farase unha presentación oral do traballo realizado. Puntuaranse os contidos e a propia exposición |
7 |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar a materia hai que obter unha puntuación mínima de 50 puntos sobre 100. A nota final obterase sumando as puntuacións obtidas en Prácticas a través de TIC, Prácticas de laboratorio, traballos tutelados, Proba mixta, a condición de que se cumpran as seguintes condicións: Que se realizaron e superaron as prácticas de laboratorio e ademais: - Obter polo menos 14 puntos no exame parcial (sobre 35), polo menos 14 (sobre 35), na segunda parte da materia no exame de primeira oportunidade e que a suma total de ambos valla 35 puntos. - No caso de non obter polo menos 14 puntos no exame parcial, deberá repetirse esta parte no exame de primeira oportunidade e aplicarase o devandito no apartado anterior. No caso de obter polo menos 17.5 puntos (sobre 35) nunha parte na convocatoria de primeira oportunidade ou no parcial e non se superase a materia, gardarase esa parte como aprobada na segunda oportunidade, si ben a cualificación na acta de primeira oportunidade, será de suspenso. Neste caso, a nota da acta se baremará sobre a cualificación máxima da proba obxectiva, cun máximo de 4.5 puntos se a suma das dúas partes superase os 35 puntos, sen alcanzar 14 puntos en cada unha delas. Tendo en conta que a asistencia e realización das prácticas é obrigatoria para superar a materia, os alumnos e alumnas con recoñecemento de dedicación a tempo parcial / dispensa académica, con exención de asistencia que non as superaron, así como aqueles/as que non estivesen na situación antes citada pero que non as aprobaron, terán que realizar un exame extraordinario de laboratorio, tras superar o exame da materia na primeira oportunidade e a condición de que o soliciten. A datas das prácticas serán comunicadas ao comezo do curso. Remítese ás persoas que se atopasen nalgún dos ao apartado 6 da guía, para preparar o exame de laboratorio. Esa mesma norma aplicarase a persoas que non se atopasen en situación de dispensa ou tempo parcial O mesmo é aplicable para a segunda oportunidade . Os traballos tutelados non poderían entregarse ou repetirse en segunda oportunidade, xa que se trata de exposicións realizadas en clase. Non caso das práctica TIC, tampouco se repite nin recupera xa que ten unha interacción co desenvolvemento presencial ou síncrono das actividades. Na convocatoria adiantada só realízase unha proba mixta global cunha puntuación máxima de 70 puntos. En caso de alcanzar polo menos 35 puntos, sumaranse as cualificacións da avaliación continua do último do curso pasado (tivésellas). En caso de non superar o laboratorio, deberá realizar un exame en data a concretar co profesor. Respecto a traballos tutelados e prácticas TIC non realizadas, aplícase o mesmo que na segunda oportunidade Todos os aspectos relacionados có fraude académico rexiranse dacordo coa normativa académica de la UDC. .
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Hambley, Allan (2002). Electrónica. Prentice-Vestíbulo Norbert R. Malik, Circuítos Electrónicos Análise, Simulación e Deseño, Prentice Hall, 1998. Pallas Areny. Sensores e acondicionadores de sinal. Marcombo. Boylestad,R & Nashelsky, L. Electrónica: Teoría de Circuitos. Pearson. Recursos dispoñibles na Facultade Virtual de a UDC (titoriais, problemas, software, FAQ, tutorias online etc.) |
Bibliografía complementaria
|
|
Maloney, Timothy J(1997). Electrónica Industrial Moderna.Prentice-Hall, 3ª Ed. Roy W. Godoy, OrCAD PSpice para Windows Volume I: Circuítos DC e AC, Prentice Hall, 2003, Capítulo de libro, Roy W. Godoy, OrCAD PSpice para Windows Volume II: Dispositivos, circuítos e amplificadores operacionais, Prentice Hall, 2003, Capítulo de libro, Roy W. Godoy, OrCAD PSpice para Windows Volume III: Datos e comunicacións dixitais, Prentice Hall, 2003, Capítulo de libro, |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
FÍSICA I/730G03003 | FÍSICA II/730G03009 | FUNDAMENTOS DA ELECTRICIDADE/730G03012 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
FUNDAMENTOS DE AUTOMÁTICA/730G03015 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": A entrega dúas traballos documentais feitos neste asunto: • Pedirase en formato virtual e / ou soporte informático • Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimir • Se é necesario facelos en papel: - Vos plásticos non utilizaranse - As impresións dobre cara realizaranse. - Usarase ou papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores. Debe ter en conta a importancia dous principios éticos relacionados cos valores dá sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse
accións e medidas para corrixilas. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais,
psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario
e proveitoso á vida universitaria. |
|