Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
B5 |
CB05 - Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B7 |
B5 - Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
B9 |
B8 - Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os principais sensores e actuadores |
|
B5 B9
|
|
Capacidad para seleccionar os sensores e actuadores en función da aplicación |
|
B5 B7 B9
|
|
Construcción de un sistema autónomo |
|
B5 B7 B9
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación, que son: |
Adquisición, tratamento e xeración de sinais
Sensores
Actuadores
Controladores e algoritmos de control |
1. Adquisición, tratamento e xeración de sinais |
Sinais analóxicos e dixitais
Tratamento e filtrado de sinais
Conversión A/D e D/A |
2. Sensores |
Sensores de posición e velocidade
Sensores de tensión e deformación
Sensores de vibración e aceleración
Sensores de temperatura
Sensores de presión |
3. Actuadores |
Motores eléctricos (DC, paso a paso)
Actuadores hidráulicos e pneumáticos |
4. Controladores e algoritmos de control |
Microcontroladores e Microordenadores
Algoritmos de control (bucle aberto, realimentación)
Control baseado en modelo |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
B9 |
18 |
36 |
54 |
Solución de problemas |
B5 B7 B9 |
7.5 |
17 |
24.5 |
Prácticas de laboratorio |
B5 B7 B9 |
15 |
30 |
45 |
Proba obxectiva |
B5 B7 B9 |
1 |
0 |
1 |
Traballos tutelados |
B5 B7 B9 |
3.5 |
21 |
24.5 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Iranse describindo en clase, mediante utilización de medios audiovisuais, os diferentes elementos que aparecen nos contidos (sensores, actuadores, sistemas de control)
Cando sexa posible, utilizaranse os propios dispositivos durante a exposición. |
Solución de problemas |
Resolveranse problemas prácticos para reforzar as ideas introducidas nas clases teóricas. |
Prácticas de laboratorio |
Realizaranse prácticas simples utilizando diferentes tipos de sensores, actuadores, circuítos de adquisición, microcontroladores, etc. |
Proba obxectiva |
Para os alumnos de segunda oportunidade ou convocatoria adiantada que non realicen as prácticas de laboratorio, farase un exame teórico sobre os conceptos abordados nas mesmas. |
Traballos tutelados |
Os alumnos, en grupos de 2 ou 3, deberán levar a cabo un proxecto completo (incluíndo a construción) dun sistema, aplicando todos os coñecementos adquiridos en clase. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
Todas as prácticas serán realizadas baixo a tutela do profesor. Tamén se poderán resolver dúbidas durante o horario de titorías.
No caso de estudantes con dispensa académica, proporcionarase ao estudante unha lista do material que deberá adquirir para realizar as prácticas, e o profesor atenderao durante as titorías sempre que este solicíteo, ou noutro horario se non puidese acudir no horario de titorías.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
B5 B7 B9 |
Avaliarase a capacidade do alumno para resolver os problemas prácticos plantexados. |
20 |
Traballos tutelados |
B5 B7 B9 |
Avaliarase o grado de consecución dos obxectivos do proxecto, de acordo á complexidade do mesmo. |
80 |
Proba obxectiva |
B5 B7 B9 |
Avaliarase o nivel de conocimento sobre os conceptos utilizados nas prácticas de laboratorio. |
0 |
|
Observacións avaliación |
Todos os aspectos normativos relacionados con
“dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude
académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente dá UDC. Os alumnos de segunda oportunidade ou convocatoria adiantada, así como os que teñan dispensa académica, terán que realizar o traballo tutelado de maneira individual. Se non realizaron as prácticas de laboratorio, terán que facer un exame teórico sobre os conceptos abordados nas mesmas, que terá un peso do 20% sobre a nota final.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
David G. Alciatore, Michael B. Histand (2007). Introducción a la mecatrónica y los sistemas de medición. Madrid: McGraw-Hill |
|
Bibliografía complementaria
|
(). http://arduino.cc/.
(). http://beagleboard.org/.
(). http://www.bricogeek.com/.
(). https://www.sparkfun.com/.
Clarence W. de Silva (2007). Sensors and Actuators - Contron System Instrumentation. Boca Raton: CRC Press
Ernest E. Doebelin (2005). Sistemas de medición e instrumentación - Diseño y aplicación. México: McGraw-Hill |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
INFORMÁTICA/730G03004 | FUNDAMENTOS DA ELECTRICIDADE/730G03012 | FUNDAMENTOS DE AUTOMÁTICA/730G03015 | FUNDAMENTOS DE ELECTRÓNICA/730G03016 | TEORÍA DE MÁQUINAS/730G03019 | ELEMENTOS DE MÁQUINAS/730G03029 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
HIDRÁULICA E NEUMÁTICA/730G03039 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co
obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e
sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":
A entrega de traballos que se realicen nesta materia:
- Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático. - Realizarase a través da web da materia, en formato dixital, sen necesidade de imprimilos. -
En caso de ser necesario realizalos en papel: non se empregarán
plásticos; realizaranse impresións a dobre cara; empregarase papel
reciclado; evitarase a impresión de borradores.
Débese facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. |
|