Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A25 |
TEE10 Coñecemento aplicado sobre enerxías renovables. |
B2 |
CB2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
CB3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B7 |
B5 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
C1 |
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C5 |
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñece os diversos sistemas de enerxía que poden ser empregados para obter enerxía eléctrica Comprende os procesos de xeración eléctrica a partires de fontes de enerxía renovables. Coñece, sabe seleccionar e dimensionalr o conxunto de elementos que conforman o sistema de xeración eléctrica das instalacións de enerxía renovable. Coñece, sabe seleccionar y dimensionar os diversos sistemas auxiliares que forman parte das instalacións de enerxía renovable. Sabe avaliar o recurso eólico e solar. Coñece os principios de transformación da enerxía eólica e solar a enerxía eléctrica. Es quen de comprender os principios de transformación de outras fontes de enerxía de orixe renovable. Coñece, sabe seleccionar y dimensionar os sistemas Eléctricos que conforman os parques de xeración renovable. Coñece os principios de funcionamento dos sistemas de almacenaxe asociados a xeración renovable. Distingue entre las diversas tecnoloxías correspondentes a sistemas illados o conectados a rede. Ten capacidade para distinguir as restricións de deseño e conexión a rede das fontes de orixe renovable. Ten coñecemento da existencia de regulamentación específica asociada as enerxías renovables. Todo isto redactado na memoria do título concretase nos seguintes puntos. |
A25
|
B2 B3 B7
|
C1 C4 C5
|
É quen de avaliar o potencial renovable (fase previa no análise de viabilidade para futuras implantacións de plantas transformadoras de enerxías renovables) |
A25
|
B2 B3 B7
|
C1 C4 C5
|
Proxecta instalacións fotovoltaicas para entornar a produción de enerxía eléctrica na rede, ase como para ser a fonte de enerxía eléctrica en sistemas illados. |
A25
|
B2 B3 B7
|
C1 C4 C5
|
Proxectar instalacións para obtención de auga quente sanitaria mediante colectores de placa plana. |
A25
|
B2 B3 B7
|
C1 C4 C5
|
Proxectar a nivel de estudo previo unha central minihidráulica. |
A25
|
B2 B3 B7
|
C1 C4 C5
|
Saber e entender o comportamento aerodinámico das pas do aeroxerador, coñecer e familiarizarse coas partes constitutivas dun parque eólico. |
A25
|
B2 B3 B7
|
C1 C4 C5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os bloques ou temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na Memoria da Titulación |
Aproveitamento da enerxía de orixe solar. Instalacións solares térmicas. Instalacións de produción. Compoñentes
Aproveitamento da enerxía de orixe solar. Instalacións fotovoltaicas. Instalacións de produción
Aproveitamento da enerxía de orixe eólico. Instalacións eólicas de produción de enerxía eléctrica.
Instalacións de produción eléctrica con outras fontes renovables. Almacenamento de electricidade.
|
Instalacións de enerxía solar térmica |
- Aproveitamento da enerxía solar. Radiación solar.
- Instalacións solares térmicas. Fundamentos, instalacións e compoñentes.
- Normativa de aplicación |
Instalacións de enerxía solar fotovoltaica |
- O efecto fotovoltaico. Células fotovoltaicas.
- Instalacións solares térmicas. Fundamentos, instalacións e compoñentes.
- Normativa de aplicación |
Instalacións de enerxía eólica |
- O recurso eólico. Potencial eólico.
- Instalacións eólicas. Fundamentos, instalacións e compoñentes.
- Normativa de aplicación |
Instalacións minihidráulicas |
- Potencial hidroeléctrico
- Instalacións eólicas. Fundamentos, instalacións e compoñentes.
- Normativa de aplicación |
Outras instalacións de enerxías renovables |
- Instalacións de enerxía de biomasa
- Instalacións de enerxía xeotérmica
- Instalacións de enerxía mariña
|
Almacenamento de enerxía
|
- Formas de almacenamento de enerxía |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A25 B2 B3 C1 C4 C5 |
22 |
33 |
55 |
Solución de problemas |
A25 B7 |
20 |
39 |
59 |
Proba obxectiva |
A25 |
4 |
12 |
16 |
Prácticas de laboratorio |
A25 B3 |
9 |
9 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Actividade presencial na aula, onde se realizará unha exposición dos contidos teóricos da materia, utilizando no seu caso os medios audiovisuais axeitados. O obxectivo é transmitir coñecementos ao alumnado, orientando sobre os conceptos a desenvolver durante o seu tempo de traballo autónomo. |
Solución de problemas |
O profesor explicará sistematicamente os métodos e recursos necesarios para resolver problemas típicos. O alumnado resolverá os problemas propostos polo profesor. |
Proba obxectiva |
Proba de avaliación onde o alumno deberá demostrar o seu grao de aprendizaxe de forma obxectiva. Constará dun número de entre 6 e 12 preguntas, nas que se alternarán problemas e cuestións teóricas. |
Prácticas de laboratorio |
As prácticas de laboratorio serán expositivas e interactivas. Consistirán en aplicacións prácticas dos coñecementos desenvolvidos nas clases maxistrais, que serán realizadas polo alumnado segundo as indicacións do profesor. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Durante todo período de clases, o profesor conta cunhas horas de titoría nas que se resuelven cuestións dos alumnos de forma personalizada. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A25 B7 |
Resolución de exercicios propostos e participación activa na aula.
A resolución de problemas supón o 20% da nota final da materia, pero só se considerará como suma á nota obtida na "Proba Obxectiva" cando esta sexa igual ou superior a 4 puntos sobre 10 puntos.
|
20 |
Prácticas de laboratorio |
A25 B3 |
As prácticas de laboratorio son obrigatorias e deben ser superadas para aprobar a materia.
As prácticas de laboratorio representan o 10% da nota final da materia, pero só se considerarán como complemento á nota. |
20 |
Proba obxectiva |
A25 |
Estará formado por un total de entre 6 e 12 preguntas. Parte das preguntas versarán sobre cuestións teóricas, e outra parte sobre resolución de problemas.
Nesta proba deberá obterse unha cualificación mínima de 4 puntos sobre 10 puntos, para que na puntuación final se teñan en conta as puntuacións obtidas nas probas de "Prácticas de laboratorio" e "Resolución de problemas". |
60 |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar a materia é necesario ter aprobados "Prácticas
de laboratorio" e "Resolución de problemas". Os criterios de avaliación serán os mesmos para a 1a e a 2a
oportunidade, e ambas as probas serán similares. A realización fraudulenta de probas ou actividades de avaliación,
unha vez acreditada, implicará directamente unha cualificación de suspenso na
convocatoria na que se cometa: o alumno será cualificada con “sustento” (no
numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico , se a comisión
da infracción se produce na primeira ocasión ou na segunda. Para iso
modificarase a súa cualificación no informe de primeira oportunidade, se é o
caso.
Todos os aspectos normativos relacionados con
“dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude
académica” rexeranse pola normativa vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
CENSOLAR (1994). Instalaciones de energía solar. Sevilla. Progensa
Salvador Cucó Pardillos (2017). Manual de energía eólica desarrollo de proyectos e instalaciones . Universitat politécnica de Valéncia
Celso Penche (1998). Manual de pequeña hidráulica. Celso Penche U.P.M. (DG XVII)
Pilar Pereda Suquet (2006). Proyecto y Calculo de Instalaciones Solares Térmicas. ea! edicionesde arquitectura
Eduardo Lorenzo (2006). Radiación solar y dispositivos fotovoltaicos (vol-II). Progensa
John Twidell, Tony Weir (1996). Renewable Energy Resources . Cambridge. University Press
J. L. Rodríguez, J. C. Burgos, S Arnalte (2003). Sistemas eólicos de producción de energía eléctrica . Madrid. Rueda |
|
Bibliografía complementaria
|
Colmenar Santos / Calero Pérez / Carta González / Castro Gil (2009). Centrales de energía renovables. Pearson educación
Mario A. Rosato (1991 ). Diseño de máquinas eólicas de pequeña potencia. PROGENSA
ASIT (2010). Guía ASIT de la energía solar Térmica. Asociación de la industría solar térmica
Eduardo Lorenzo (2004). Ingeniería fotovoltaica (vol-III). Progensa
Burton Sharpen Jenkins Bossanyi (2001). Wind energy Handbook . Wiley |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
CALOR E FRIO INDUSTRIAL/REFRIXERACIÓN/730G04020 | MÁQUINAS TERMICAS E HIDRAULICAS/730G04023 | MÁQUINAS ELÉCTRICAS/730G04050 | FUNDAMENTOS DE ELECTRICIDADE/730G04012 | TERMODINÁMICA/730G04014 | MECÁNICA DE FLUÍDOS/730G04018 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
CENTRALES ENERXÉTICAS/730G04052 |
|
Materias que continúan o temario |
PLANIFICACIÓN ENERXÉTICA/730G04055 |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol", a entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: • Solicitaranse en formato virtual e/o soporte informático • Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos • En caso de ser necesario realizalos en papel: • Non se empregarán plásticos • Realizaranse impresións a dobre cara. • Empregarase papel reciclado. • Evitarase a impresión de borradores. |
|