Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A24 |
TEE9 Capacidade para o deseño de centrais eléctricas. |
B2 |
CB2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
CB3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo |
B5 |
CB5 Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
B3 Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades |
B7 |
B5 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
C1 |
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C5 |
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C6 |
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Saber deseñar centrais enerxéticas.
|
A24
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C4 C5 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os bloques ou temas seguintes desenrolan os contidos establecidos na Memoria de Verificación, que son: |
Tipos de centrais
Compoñentes de centrais
Deseño de elementos de centrais |
1. Análise exerxético
|
Introducción á exerxía. Balance de exerxía para un sistema cerrado. Balance de exerxía para un volume de control. Exerxía de fluxo. Disponibilidade. Eficiencia exerxética e termoeconomía. |
2. Ciclos de potencia: vapor, gas e combunados. Análise enerxética e exerxética.
|
Ciclo de Rankine. Ciclo de Brayton. Ciclos combinados. |
3. Psicrometría |
Principios básicos de psicrometría. Diagramas psicrométricos. Análises de procesos de acondicionamento de aire. Torres de refrixeración. |
4. Centrais enerxéticas |
Introducción. Tipos. Clasificación. |
5. Sistema eléctrico español |
Introducción. Participación das distintas fontes de enerxía na producción eléctrica. |
6. Centrais térmicas |
Descripción xera. Sistema aire-gases. Sistema auga-vapor. Sistema de refrixeración. Sistema de combustión. |
7. Caldeiras |
Clasificación. Fundamentos de xeración de vapor. Economizadores, sobrecalentadores e recalentadores. Equipos auxiliares. Transferencia de calor en caldeiras. Tratamento de auga para caldeiras. |
8. Tratamento de gases |
Principais contaminantes. Reducción de partículas. Reducción de NOx. Reducción de SOx. |
9. Condensadores e calentadores |
Condensación. Tipos de condensadores. Tipos de calentadores. Desaireación. Transferencia de calor en concensadores e calentadores. |
10. Turbinas de vapor e gas |
Turbinas de vapor. Turbinas de gas. |
11. Coxeneración |
Principio de funcionamento. Configuracións máis habituais. Trixeneración. Situación da coxeneración en España. |
12. Combustión |
Proceso de combustión. Combustión teórica e real. Entalpía de formación, reacción, combustión e poder calorífico. Análise da 1ª ley en sistemas reactivos. Temperatura adiabática de chama. Entropía en sistemas reactivos. Análise da 2ª ley en sistemas reactivos. Equilibrio. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
A24 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C4 C5 C6 |
30 |
43 |
73 |
Proba mixta |
A24 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C4 C5 C6 |
4 |
6 |
10 |
Sesión maxistral |
A24 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C4 C5 C6 |
24 |
39 |
63 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
Resolución de problemas |
Proba mixta |
Examenes para evaluar coñecementos adquiridos |
Sesión maxistral |
Exposición da materia |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba mixta |
Solución de problemas |
|
Descrición |
O profesor estará a disposición dos alumnos para aclarar dúbidas.
Permítese dispensa académica. Os alumnos que a soliciten deberanse de poñer en contacto co profesor para compensar. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A24 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C4 C5 C6 |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa. |
70 |
Solución de problemas |
A24 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C4 C5 C6 |
O alumno entregara resoltos os problemas propostos. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Criterios de avaliación para 1ªoportunidade: - Proba obxectiva: É unha proba escritacon consulta de 210 minutos de duración. Con esta proba avaliarase o 70% danota final. - Problemas resoltos: Ao longo do curso,aos alumnos asignaránselles tarefas para realizar e entregar nun prazodeterminado. Estas tarefas consistirán na resolución de problemas propostos econ elas avaliaráselles o 30% da nota final. Estas tarefas non sonobrigatorias, se non se avalían, poderase aprobar a materia se a nota obtida naproba escrita é igual ou superior ao 71,4%. Criterios de avaliación para 2ªoportunidade, convocatorias extraordinarias e dispensa académica: - Os criterios de avaliación para 2ªoportunidade e convocatorias extraordinarias serán os mesmos que para a 1ªoportunidade. - Para os alumnos dedispensa académica a avaliación consiste unicamente na proba escrita. Tódolos aspectos relacionados co fraude académico regiranse acorde ca normativa académica da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Enrique Pallarés Huici (). Apuntes de Sistemas Energéticos. Tomo I y tomo II.
ASINEL (). Calderas de vapor.
Gaffert (). Centrales de Vapor.
Evaristo Rodríguez, Mª Sonia Zaragoza (2008). Centrales Energéticas. Reprografía Noroeste
Pedro Fernández Díez (). Centrales Térmicas.
Santiago Sabugal (). Centrales Térmicas de Ciclo Combinado.
Rolf Kehlhofer (). Combined-Cycle Gas and Steam Turbine Power Plants.
Irvin Glassman, Richard A. Setter and Nick G. Glumac (). Combustion.
Joseph G. Singer (1991). Combustion Fossil Power. Combustion Engineering Inc
ASINEL (). Condensación, vacío y refrigeración.
ASINEL (). Desgasificador.
ASINEL (). Extracciones y Precalentadores de Agua.
Moran, M.J y Shapiro H.N. (). Fundamentos de Termodinámica Técnica. John Willey & Sons
Consejería de Economía y Hacienda de la Comunidad de Madrid (). Guía de la Cogeneración.
Charles E. Baukal Jr ( 2000 ). Heat Transfer in Indutrial Combustion. CRC Press New York
A.G. Blokh, R. Viskanta (). Heat Transfer in Steam Boiler Furnaces. Hemisphere Publishing co
Chase, Malcolm W. (). NIST-JANAF thermochemical tables.
Steven C. Stultz, and J.B. Kitto (). Steam its Generation and Use. Babcock & Wilcox
Barberton (). Steam: its Generation and Use.
Consuelo Sánchez Naranjo (). Tecnología de las Centrales Termoeléctricas Convencionales.
Cohen y Rogers (). Teoría de las Turbinas de Gas.
Cengel, Y.A y Boles, M.A. (). Termodinámica. McGraw-Hill
Pedro Fernández Díez (). Turbinas de Gas.
ASINEL (). Turbinas de Vapor.
Pedro Fernández Díez (). Turbinas de Vapor.
Edwin F. Church (). Turbinas de Vapor.
Lucien Vivier (). Turbinas de Vapor y Gas.
Eduardo Brizuela (). Turbomáquinas.
Claudio Mataix (). Turbomáquinas Térmicas. |
|
Bibliografía complementaria
|
M. A. Glinkov, G. M. Glonkov (1990). A General Theory of Furnaces. Moscu. Mir
P. Chattopadhyay (2001). Boiler Operation Engineering. McGraw-Hill
A. L. Kohan (1998). Boiler Operator’s Guide. McGraw-Hill
R. M. Clapp (1990). Boilers and Ancillary Plant. Pergamon Press
S. Kabac (1991). Boilers, Evaporators and Condensers. J. Wiley & Sons
V. Ya. Rizking (1979). Centrales Termoeléctricas. Vol. 1 y 2. Moscu. Mir
J. A. Orlando (1991). Cogeneration Planner’s Handbook. The Fairmont Press
F. J. Barclay (1995). Combined Power and Process. An Exergy Approach. Mechanical Engineering Publications, Ltd
R. Kehlhofer (1999). Combined-Cycle Gas Steam Turbine Power Plants. PennWell
A. Bürkholz (1989). Droplet Separation. CVH Weinheim (Germany)
H. A. Sorensen (1983). Energy Conversion Systems. Wiley
W C. Turner (2001). Energy Management Handbook. The Fairmon Press
Dr. C. Beggs (2002). Energy: Management, Supply and Conservation. Butterworth Heinemann
M. J. M., and H. N. S (1995). Fundamentals of Engineering Thermodynamics. Wiley
A. L. Lydersen (1993). Mass Transfer in Engineering Practice. Willey
A. Sherry (1979). Modern Power Station Practice. Vol. 2 and 3. Pergamon Press
G. G. Rajan (2003). Optimizing Energy Efficiencies in Industry. McGraw-Hill
E. Rodríguez, M. S. Zaragoza (2007). Tecnología Energética. SANTIAGO. Reprografía Noroeste
A. Bejan (1998). Thermodynamic Optimization of Complex Energy Systems. NATO Sciences Series
A. V. Schegliaiev (1978). Turbinas de Vapor. Vol. 1 y 2. Moscu. Mir
P. Hambling (1991). Turbines, Generators and Associated Plant. Pergamon Press |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
CÁLCULO/730G04001 | TERMODINÁMICA/730G04014 | MECÁNICA DE FLUÍDOS/730G04018 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
CALOR E FRIO INDUSTRIAL/REFRIXERACIÓN/730G04020 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para
axudar a acadar un ambiente inmediato sostido e cumprir o obxectivo da
acción número 5: "Educación e investigación ambiental e social sa e
sostible" do "Plan de Acción do Campus Verde de Ferrol": A entrega dos traballos documentais feitos neste asunto: • Pedirase en formato virtual e / ou soporte informático • Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimir • Debe realizarse o uso sostenible de recursos e prevención de impactos negativos sobre o medio natural •
Hai que ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados
cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e
profesionais •
A perspectiva de xénero incorpórase á docencia desta materia (usarase a
lingua non sexista, a bibliografía dos autores de ambos sexos será
utilizada, a intervención na clase dos alumnos será incentivada ...) •
Realizarase o traballo para identificar e modificar prexuízos e
actitudes sexistas e influirase o medioambiente para modificar e
promover valores de respecto e igualdade. • Deben detectarse situacións de discriminación e propoñerán accións e medidas para corrixilos. • Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|