Competencies / Study results |
Code
|
Study programme competences / results
|
B5 |
CB5 Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B7 |
B5 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
B9 |
B8 Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Aproximar o modelado matemático de sistemas e procesos complexos no ámbitos da economía enerxética. |
|
B5 B7 B9
|
|
Investigación, desenvolvemento e innovación en produtos, procesos e métodos industriais cara á racionalización do consumo enerxético e á redución do seu impacto ambiental asociado. |
|
B5 B7 B9
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Introdución e conceptos básicos |
1.1. Introdución.
1.2. Enerxía primaria, enerxía secundaria e cadeas enerxéticas.
1.3. Recursos e reservas.
1.4. As fontes de recursos enerxéticos e a cuestión das unidades.
1.5. Contabilidade enerxética: a base de datos e o balance enerxético.
1.6. O balance enerxético.
1.6.1. O balance de enerxía primaria.
1.6.2. O balance de enerxía final.
1.6.3. O balance de enerxía útil.
1.6.4. Particularidades do balance enerxético.
1.7. Contabilidade enerxética aplicada.
1.8. Planificación enerxética.
1.9. Custos enerxéticos.
|
2. Enerxía e economía.
|
2.1. Aspectos particulares da economía enerxética.
2.2. Elasticidade da demanda.
2.3. A análise coste-beneficio.
2.3.1. Evolución histórica da análise coste-beneficio.
2.3.2. Fundamentos económicos da análise coste-beneficio.
2.3.3. Criterios de decisión.
2.3.4. Criterios cuantitativos de economicidade.
2.3.5. Estructura dos problemas de decisión.
2.3.6. Aplicabilidade da análise coste-beneficio.
2.4. A enerxía e o desenvolvemento económico.
2.5. Evolución da demanda e procesos de substitución.
2.6. Distribución espacial da produción e o consumo enerxéticos.
2.7. A crise enerxética.
|
3. As fontes enerxéticas.
|
3.2. O petróleo.
3.1. O carbón.
3.3. O gas natural.
3.4. A enerxía nuclear.
3.5. A enerxía hidroeléctrica.
3.6. Outras fontes enerxéticas.
|
4. A enerxía en España.
|
4.1. Aspectos xerais.
4.2. O carbón.
4.3. O petróleo.
4.4. O gas natural.
4.5. A enerxía nuclear.
4.6. O sector eléctrico.
4.7. Os recursos renováveis.
|
5. A planificación enerxética.
|
5.1. A planificación enerxética en España.
5.2. As liñas estratéxicas da planificación enerxética a escala rexional.
5.3. Programas de investigación e desarrollo enerxético.
5.4. Planes de aforro e eficiencia enerxética.
5.5. Optimización e control ambiental na utilización da enerxía.
5.6. O contexto europeo.
5.7. Métodos de planificación.
|
6. Energía y control ambiental.
|
6.1. Xeralidades.
6.2. A interrelación entre os usos da enerxía e a contaminación.
6.3. Enerxía e ambiente na Unión Europea.
|
7. Aspectos particulares.
|
7.1. Tarifación e prezo da enerxía.
7.2. Demanda e facturación de electricidade e gas.
7.3. Produción de electricidade en réxime especial.
7.4. Plan de fomento de enerxías renováveis.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Supervised projects |
B5 B7 B9 |
10 |
30 |
40 |
Guest lecture / keynote speech |
B5 B7 B9 |
30 |
60 |
90 |
Mixed objective/subjective test |
B5 B7 B9 |
2 |
8 |
10 |
|
Personalized attention |
|
10 |
0 |
10 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Supervised projects |
Se utilizarán documentos bibliográficos (artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Empregarase como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas e como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico. |
Guest lecture / keynote speech |
Consistirá na exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
|
Mixed objective/subjective test |
Será unha proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, coñecementos, capacidades, e destrezas. Combinará preguntas de resposta múltiple e de resposta breve. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Guest lecture / keynote speech |
|
Description |
The attention will be tutorials, email and Teams.
Academic dispensation is allowed. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
B5 B7 B9 |
A utilización das fontes aconselladas e mesmo calquera ampliación da información de aplicación será tida en conta. |
40 |
Mixed objective/subjective test |
B5 B7 B9 |
É a partida metodolóxica de mais peso na avaliación do aproveitamento do curso. |
60 |
|
Assessment comments |
For the students of academic exemption the evaluation will be executed in the same way as for the rest of the students.
The evaluation criteria for the 2nd and extra opportunity will be the same as those for the 1st opportunity.
Todos os aspectos relacionados con "dispensa académica", "dedicación ao estudo", "permanencia" e "fraude académica" rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.
|
Sources of information |
Basic
|
Cartelle Barros, J., Lara Coira, M., de la Cruz, M.P., del Caño A. (2015). Assessing the global sustainability of different electricity generation systems. Energy
Cartelle Barros, J., Lara Coira, M., de la Cruz, M.P., del Caño A. (2017). Comparative analysis of direct employment generated by renewable and non-renewable power plants. Energy
Kleinpeter, M. (1995). Energy Planning and Policy. Chichester. John Wiley & Sons
Department of Development and Planning (Aalborg University) (2022). EnergyPLAN: Advanced Energy System Analysis Computer Model (https://www.energyplan.eu/). Denmark
Albi Ibáñez, E. (1989). Introducción al Análisis Coste-Beneficio. Madrid. Instituto de Estudios Fiscales
García Alonso, J.M. e Iranzo Martín, J.E. (1989). La energía en la economía mundial y en España. Madrid. Editorial AC
Furfari, S. (2007). Le Monde et l'Énergie. Enjeux géopolitiques. Paris, Editions Technip
Cartelle Barros, J., Lara Coira, M., de la Cruz, M.P., del Caño A. (2021). Probabilistic assessment of offshore wind energy potential along the Spanish coast for 10-MW wind turbines. Dyna
Cartelle Barros, J., Lara Coira, M., de la Cruz, M.P., del Caño A. (2016). Probabilistic life-cycle cost analysis for renewable and non-renewable power plants. Energy
Cartelle Barros, J., Lara Coira, M., de la Cruz, M.P., del Caño A., Soares, I. (2020). Probabilistic multicriteria environmental assessment of power plants: A global approach. Applied Energy
Cartelle Barros, J., Filgueira Vizoso, A., Castro Santos, L., Lamas Galdo, I. (2022). Sustainability evaluation of power systems using MCDM techniques. Springer |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Renewable Energies/730G04049 | Power Stations/730G04052 | XESTIÓN EMPRESARIAL/730G04010 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": a) A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia solicitarase preferentemente en formato virtual ou soporte informático, e poderá realizarse a través de Moodle, en formato dixital, sen necesidade de imprimilos. No caso de se realizar en papel, non se empregarán plásticos, as impresións serán a dobre cara en papel reciclado, e evitarase a impresión de borradores. b) Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas, socioculturais ou de xénero, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.
Para axudar a acadar un
ambiente inmediato sostido e cumprir o obxectivo da acción número 5:
"Educación e investigación ambiental e social sa e sostible" do
"Plan de Acción do Campus Verde de Ferrol":
A entrega dos traballos
documentais feitos neste asunto:
- Pedirase en formato
virtual e / ou soporte informático
- Realizarase a través de
Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimir
- Se é necesario facelos en
papel:
Os plásticos non serán
utilizados
As impresións dobre cara
realizaranse.
Usarase o papel reciclado.
Evitarase a impresión de
borradores.
- Debe realizarse o uso
sostenible de recursos e prevención de impactos negativos sobre o medio natural
- Hai que ter en conta a
importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade
nos comportamentos persoais e profesionais
- A perspectiva de xénero
incorpórase á docencia desta materia (usarase a lingua non sexista, a
bibliografía dos autores de ambos sexos será utilizada, a intervención na clase
dos alumnos será incentivada ...)
- Realizarase o traballo
para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase o
medioambiente para modificar e promover valores de respecto e igualdade.
- Deben detectarse situacións
de discriminación e propoñerán accións e medidas para corrixilos.
- Facilitarase a plena
integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou
socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e
proveitoso á vida universitaria.
Segundo se recolle nas
distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase
incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista,
utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a
intervención en clase de alumnos e alumnas...). Traballarase para identificar e
modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para
modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Deberanse detectar
situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas
para corrixilas.
Todos os aspectos relacionados con "dispensa académica", "dedicación ao estudo", "permanencia" e "fraude académica" rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.
|
|