Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A5 |
Capacidade de visión espacial e coñecemento das técnicas de representación gráfica, tanto por métodos tradicionais de xeometría métrica e xeometría descritiva como mediante as aplicacións de deseño asistido por ordenador |
B1 |
Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo |
B5 |
Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
C1 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida |
C2 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C5 |
Asumir como profesionais e cidadáns a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
C6 |
Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer, entender e utilizar as técnicas de representación gráfica, concepción espacial, normalización, fundamentos de deseño naval, trazado de planos e aplicacións asistidas por computador que permitan resolver gráficamente problemas de aplicación técnica. |
A5
|
B1 B2 B4 B5 B6
|
C1 C2 C5 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os bloques ou temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación, que son: |
Técnicas de desenvolvemento de visión espacial. Xeometría métrica e descritiva. Sistemas de representación gráfica. Introdución á normalización e y representación industrial. Debuxo asistido por computador. |
1. TEMARIO DA MATERIA |
1.1 Obxectivos
1.2 Concepto da materia
1.3 Exposición da metodoloxía
1.4 Exposición do programa
1.5 Instrumentos de debuxo |
2. TÉCNICAS DE EXPRESIÓN GRÁFICA BÁSICAS |
2.1 Revisión de Xeometría métrica e xeometría proxectiva
2.2 Xeometría descritiva |
3. TÉCNICAS DE REPRESENTACIÓN. NORMALIZACIÓN |
3.1 Presentación de planos
3.2 Presentación dos dibujos
3.3 Croquización
3.4 Vistas ortogonales
3.5 Vistas normalizadas
3.6 Cortes e seccións
3.7 Acotación
3.8 Tolerancias dimensionales
3.9 Presentacións gráficas |
4. SISTEMA DIÉDRICO |
4.1 Punto e recta
4.2 Planos e pertenza entre punto recta e plano
4.3 Intersección, paralelismo e perpendicularidad
4.4 Abatementos, xiros e cambios de plano
4.5 Distancias e ángulos |
5. APLICACIÓNS DA ENXEÑARÍA |
5.1 Debuxo na Enxeñaría Mecánica
5.1.1 Conxuntos mecánicos. Representación de conxuntos mecánicos. Despezamentos. Planos e definición de cada peza. Pezas normalizadas. Conxuntos estourados
5.2 Elementos de unión.
5.2.1 Unións desmontables: Unións roscadas: Terminoloxía. Formas dos perfís da raia. Simboloxía e representación. Anotación. Buracos roscados. Tornillería: tipos, representación. Porcas. Sistemas de fixación. Unións enchavetadas: Tipos. Representación e anotación
5.2.2 Unións fixas: Soldadura. Tipos. Representación
5.3 Molas: Tipos: de compresión, de tracción, de torsión. Molas planas. Representación. Anotación
5.4 Rodamentos: Soportes de deslizamiento e de rodaxe. Elementos dun rodamento. Clasificación. Representación. Anotación. Normalización. Lubricación. Obturación. Fixacións
5.5 Engrenaxes: utilización. Representación. Anotación |
6. TRAZADO DE DEBUXOS TÉCNICOS POR ORDENADOR |
6.1Introdución ao software
6.2 Sistema de coordenadas
6.3 Estudo de ordénelas de debuxo, modificación e visualización.
6.4 Representación de pezas |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A5 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C2 C5 C6 |
18 |
18 |
36 |
Prácticas a través de TIC |
A5 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C5 C6 |
10 |
20 |
30 |
Prácticas de laboratorio |
A5 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C2 C5 C6 |
16 |
24 |
40 |
Solución de problemas |
B1 B2 B4 B5 B6 C1 C2 C5 C6 |
19 |
19 |
38 |
Proba mixta |
A5 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C2 C5 C6 |
1 |
1 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a
introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir
coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
|
Prácticas a través de TIC |
Formúlase a realización dun conxunto de exercicios en autocad. |
Prácticas de laboratorio |
Solución de problemas. Exponse a realización dun conxunto de exercicios, que se entregarán semanalmente |
Solución de problemas |
Solución de problemas. Exponse a realización dun conxunto de exercicios, que se entregarán semanalmente |
Proba mixta |
Exponse unha proba a final de curso, de carácter eminentemente práctico, na que se reflictan o criterio e destreza adquiridos. Os exercicios para a avaliación serán aplicacións de casos nos que a resposta debe plasmarse, fundamentalmente, de modo gráfico. Non se expoñen avaliacións parciais, aínda que poderán establecerse sistemas que permitan a liberación de parte da materia.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Proba mixta |
|
Descrición |
Desenvolverase de forma presencial na aula e nas tutorías de despacho. Tamén se realizará de forma non presencial a través da plataforma Moodle e mediante o correo electrónico.
Así mesmo, ao longo do curso o profesorado estará a disposición do alumnado durante as horas de tutorías para aclarar todas as dúbidas que se lle poidan presentar. É posible concertar unha cita noutro horario a través do correo electrónico do profesor.
Nas prácticas a través das TIC o alumnado contará con tutorías personalizadas e en grupo para o seguimiento do seu traballo.
Para os alumnos con dispensa académica desenvolverase de forma presencial nas tutorías de despacho e poderán concertar unha cita noutro horario a través do correo electrónico do profesor.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A5 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C2 C5 C6 |
Geometría descriptiva + dibuxo industrial +Probas
Na modalidade de evaluación continua realizaranse diversos traballos e probas relacionados cos temas do programa.
|
10 |
Prácticas a través de TIC |
A5 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C5 C6 |
Prácticas con autocad.
Evaluación continua. |
10 |
Proba mixta |
A5 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C2 C5 C6 |
As probas avaliarán a adquisición de criterios, que se derivan dunha adecuada asimilación dos coñecementos adquiridos, así como a consecución da destreza necesaria para unha correcta representación gráfica. O seu carácter será eminentemente práctico. O nivel de execución esixido será o mesmo que nos traballos realizados ao longo do curso.
|
60 |
Solución de problemas |
B1 B2 B4 B5 B6 C1 C2 C5 C6 |
Geometría descriptiva + dibuxo industrial +Probas
Na modalidade de evaluación continua realizaranse diversos traballos e probas relacionados cos temas do programa.
|
20 |
|
Observacións avaliación |
1ª convocatoria: seguirase a avaliación continua. Para superar a materia o alumnado ten que participar obrigatoriamente de forma presencial na aula no seguimento guiado de todas as actividades propostas. Na metodoloxía proba mixta realizaranse un conxunto de probas ao longo do período de avaliación continua que irán incrementando en dificultade a medida que se vaia avanzando na mesma. 2ª convocatoria: a proba mixta terá unha cualificación do 100%. Convocatoria adiantada (decembro): a proba mixta terá unha cualificación do 100%. Todas as actividades que se expoñan, en todas as metodoloxías, durante a avaliación continua terán carácter non recuperable fóra da mesma por estar deseñadas para que o alumno demostre aprender dunha forma graduada e continuada durante ese período. Por ese motivo tanto na segunda convocatoria como na convocatoria adiantada a proba mixta terá unha cualificación do 100%. Para os alumnos con dispensa académica e a tempo parcial as probas seran as mesmas que as establecidas para o resto de alumnos. Na segunda oportunidade e adiantada de decembro deberán facer unha proba mixta cunha cualificación do 100%. "A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación rexirase por o artigo 14.4.donde dice:” Na realización de traballos, o
plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través
da internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o
permiso do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación de
suspenso na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades
disciplinarias ás que puidese haber lugar tras o correspondente procedemento "
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Montaño La Cruz, F. (2015). AutoCAD 2015. Madrid: Anaya Multimedia
ontaño La Cruz, Fernando (2023). AutoCAD 2023 : manual imprescindible. Madrid : Anaya Multimedia
Rodríguez de Abajo , F.J.; Álvarez Bengoa, V (2003). Dibujo industrial. San Sebastián. Donostiarra
Chevalier, A. (2009). Dibujo industrial. Madrid : Limusa
AENOR (2000). Dibujo técnico. Normas básicas. Madrid. AENOR
Saldaña Albillos, Marcelino. (1992). Dibujo técnico: 60 ejercicios resueltos (típicos del 1er curso). Madrid :ETSII, Sección de Publicaciones
Gomis Martí, José María. (1993). Ejercicios de dibujo técnico "curvas y superficies". Valencia : Universidad Politécnica, Servicio de Publicaciones, D.L.
Defez García, Beatriz. (2010). Ejercicios de planos acotados en ingenieria. Valencia : Editorial de la UPV
Cobos Gutiérrez, C. (2003). Ejercicios de representación gráfica en ingeniería. Madrid : Tébar
Jiménez, I.; Calavera, C. (2011). Sistema Diédrico. Madrid: Paraninfo S.A. |
|
Bibliografía complementaria
|
Rodríguez de Abajo, F.J. (1994). Curso de Dibujo Geométrico y de Croquización. San Sebastián. Donostiarra
González Vázquez, A.; Izquierdo Asensi, F.; Navarro de Zuvillaga, J. y Placencia Valero, J. (1983). Dibujo Técnico. Madrid, Anaya
Leiceaga, J. (1994). Normas básicas de dibujo técnico. Madrid. AENOR |
Además de los textos que se indican, se proporcionan direcciones de
páginas Web, elaboradas por otros docentes, que contienen material
docente de utilidad, y son de acceso libre |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Nesta materia, xunto coa adquisición de coñecementos básicos que permitan actuar con criterio, é imprescindible a exercitación persoal. Esta non pode ser substituída, nin o tempo necesario para adquirir a destreza pode ser acurtado. Por iso é necesario respectar o tempo programado para esta actividade. De feito, o número de horas que se indica é o mínimo que se considera imprescindible. Dada a importancia da orde e a continuidade no traballo, pódese consultar co profesor o enfoque e distribución do tempo dispoñible. Aínda cando o que se indica acontinuación correspóndese cos criterios de comportamento e actitude ante os asuntos expostos por parte dos profesores encargados desta docencia durante todos os anos nos que impartimos este curso, por imperativo legal vémonos obrigados a especificar en concreto o seguinte: Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostido e cumprir co obxectivo da acción número 5: Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: · Realizarase a través do campus virtual, en formato dixital sen necesidade de imprimilos · En caso de ser necesario realizalos en papel: - Non se empregarán plásticos - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores. Ademais: · Débese de facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. · Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais. · Incorpórase perspectiva de xénero na docencia desta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…). · Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respeto e igualdade. · Deberanse detectar situacións de discriminación e proporanse accións e medidas para corrixilas. . Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|