Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Estudio a nivel xeral dos principios básicos da Física. |
|
B3 B5
|
C1 C4
|
Comprensión e dominio dos conceptos básicos sobre as leis xerais da termodinámica e electromagnetismo, así como da súa aplicación para resolver problemas propios da enxeñaría |
A2
|
|
|
Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
B1 B2 B6
|
C6
|
Aplicar os fundamentos científico-técnicos das tecnoloxías industriais. Analizar os problemas racionalizando e estructurando para chegar a resolver problemas de forma efectiva. |
A2
|
|
C4
|
Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con autonomía. |
A2
|
|
C2 C5 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE 1:Termodinámica |
1. Calor e Temperatura. Propiedades térmicas da materia
2. Primer Principio da Termodinámica
3. Segundo principio da Termodinámica
|
BLOQUE 2: Electromagnetismo |
4. Campo e potencial electrostático
5. Dieléctricos e polarización da materia. Condensadores
6. Circuitos de corriente continua
7. Campo magnético
8. Inducción electromagnética
9. Circuitos de corriente alterna |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A2 B2 C6 |
10 |
10 |
20 |
Sesión maxistral |
A2 A2 B1 B2 B6 |
30 |
30 |
60 |
Solución de problemas |
A2 B3 B5 C1 C2 |
20 |
40 |
60 |
Proba mixta |
A2 B3 B5 C4 C4 C5 |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
7 |
0 |
7 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os/as estudiantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introducción de algunhas preguntas dirixidas ós/ás estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar o aprendizaxe. Realizarase de forma non presencial
|
Solución de problemas |
Técnica mediante a que ha de resolverse unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron. Despois de cada tema proporase unha colección de problemas tipo. Parte de esos problemas resolveranse na pizarra e outros deixaranse como traballo individual e autónomo. |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxetivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxetivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Solución de problemas |
|
Descrición |
As prácticas de laboratorio son obligatorias para superar a materia. Os/as alumnos/as, por grupos pequenos ou individualmente, farán as prácticas propostas. En todo instante terán a supervisión e atención do/a profesor/a.
Durante as clases de problemas resolveranse na aula os problemas recollidos nos boletines previamente entregados. Alguns exercicios deixaranse como traballo individual do alumno/a, tanto dentro como fora da aula. A atención personalizada será tanto presencial como non presencial (por Teams ou mail). |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A2 B3 B5 C4 C4 C5 |
Coincidindo coas oportunidades oficiais realizarase unha proba obxectiva escrita sobre os contidos da materia
|
60 |
Prácticas de laboratorio |
A2 B2 C6 |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico no laboratorio. Valorarase a compresión do traballo de laboratorio. As practicas son obligatorias para aprobala asignatura. |
10 |
Solución de problemas |
A2 B3 B5 C1 C2 |
Como parte da evaluación continua plantearanse a o alumnado durante o curso tres probas de solución de problemas. Cada unha estará relacionada con diferentes contidos da materia e puntuará un 10%. Estes problemas serán resoltos individualmente polos/as alumnos/as e avaliados polo/a profesor/a . |
30 |
|
Observacións avaliación |
- A realización das prácticas de laboratorio é obrigatoria. Con todo, os/as alumnos/as que xa estiveran matriculados na asignatura e realizasen as prácticas de laboratorio
no curso anterior, poderán optar a realizalas novamente ou non
realizalas, conservando a puntuación do curso anterior. - Os criterios de avaliación da segunda oportunidade e da convocatoria adiantada son os seguintes: manterase a puntuación obtida nas prácticas de laboratorio, supoñendo igualmente o 10% da cualificación, manterase tamén a puntuación obtida na solución de problemas, pero supoñendo soamente o 15% da cualificación (é dicir, metade da cualificación que supuña na primeira oportunidade). O 75% restante corresponderá á proba mixta.
- Os/as alumnos/as con cualificación de "non presentado" son aqueles que non se presentaron á proba mixta.
- Para os/as alumnos/as con recoñecemento a tempo parcial e dispensa académica con exención de asistencia, a avaliacion consistira na realizacion dunha proba mixta escrita coa cualificacion do 60%, mais valoracion de traballos propostos de solución de problemas con cualificacion do 30%, e máis a realización de prácticas de laboratorio en versión on-line (cuestionarios baseados en vídeos da practicas de laboratorio) coa cualificación do 10%.
- Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanecia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Tipler-Mosca (2005). Física para la ciencia y la tecnología. Reverte
Sears, Zemansky, Young (1986-1998). Física Universitaria. Addison-Wesley |
|
Bibliografía complementaria
|
Alonso M., Finn, E (1986-95). Fisica. Addison-Wesley
Serway,Raymon A. (1992-). Fisica. McGraw-Hill
Burbano de Ercilla, Enrique Burbano Garcia, Carlos Gracia Muñoz. (2006). Física General. Tebar
Gettys-Keller-Skove (2005). Física para ciencias e ingeniería. McGraw-Hill |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol" realizaránse as seguintes accións:
-Sempre que se teña que utilizar papel empregarase papel reciclado e realizaranse impresións a dobre cara. -Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...) -Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. -Se se detectan situacións de discriminación por razón de xénero, proporanse accións e medidas para corrixilas. -Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|