Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Máquinas mariñas e sistemas de propulsión 1 Código 730G05027
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
Ferreño González, Sara
Correo electrónico
sara.ferreno@udc.es
Profesorado
Ferreño González, Sara
Correo electrónico
sara.ferreno@udc.es
Web
Descrición xeral Esta asignatura abarca todo o referido a utilización a bordo dos motores de combustión interna alternativos. Estudianse todos os equipos relativos a este sistema propulsivo así como gran parte dos seus equipos auxiliares.

Nesta materia encontraselle aplicación práctica a gran parte dos coñecimentos teóricos adquiridos en asignaturas cursadas en cursos anteriores.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecer o funcionamento, partes, ciclos, parámetros e equipos dos sistemas de propulsión de buques baseados en motores de combustión interna alternativos. Conocer todos aqueles servicios auxiliares necesarios para a propulsión e sua disposición a bordo A32
B1
B5

Contidos
Temas Subtemas
Bloque I Introducción: Máquinas de fluido. Máquinas e motores térmicos
Bloque II Clasificación dos motores. Partes dos motores. Cinemática. Dinámica.
Bloque III Ciclos ideais. Potencias. Ciclos reais.
Bloque IV Parámetros fundamentais e curvas características. Bancos de ensaios.
Bloque V Refrigeración. Lubricación. Inyección. Arranque. Inversión de giro.
Bloque VI Renovación da carga. Sobrealimentación

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados B1 0 15 15
Sesión maxistral A32 B1 B5 30 30 60
Proba mixta A32 B1 B5 5 5 10
Solución de problemas A32 B1 B5 30 30 60
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Metodoloxía diseñada para promover o aprendizaxe autónomo dos estudiantes, baixo a tutela do profesor
e en escenarios variados (académicos e profesionales). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe de o ¿cómo facer as cousas?.
Constitue unha opción baseada na asunción polos estudiantes da responsabilidade polo seu propio aprendizaxe. Este sistema de ensinanza basease en dous elementos básicos: o aprendizaxe independiente dos estudiantes e o seguimento de ese aprendizaxe polo profesor tutor.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Proba mixta Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
Solución de problemas Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Solución de problemas
Proba mixta
Descrición
A atención personalizada articúlase a través das titorías. O profesorado está dispoñible para atender a o alumnado e solucionarlle todas as súas consultas relativas á materia dentro do horario de tutorías asignado polo centro.Trátase dunha actividade voluntaria e non avaliable. De todos os xeitos, anímase a o alumnado a facer uso dela tanto como estimen convinte. O/a alumno/a en todo momento pode contar coa colaboraciión dos profesores, tanto de forma individual como en equipo.

Esta asignatura acepta a dispensa académica daqueles alumnos matriculados a tempo parcial.

Os/as alumnos/as con dispensa académica poden seguir a asignatura sen asistir a clase e contan co apoio do profesorado en tutorías cando o necesiten. Serán evaluados pola nota obtida no examen.


Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Solución de problemas A32 B1 B5 Ver observaciones 20
Proba mixta A32 B1 B5 Ver observaciones 80
 
Observacións avaliación

Esta asignatura acepta a dispensa académica daqueles alumnos/as matriculados a tempo parcial.

Os/as alumnos/as con dispensa académica poden seguir a asignatura sen asistir a clase e contan co apoio do profesor en tutorías cando o necesiten. Serán evaluados exclusivamente pola nota obtida no examen tanto na primeira como na segunda oportunidade.


Para todos os/as alumnos/as, os requisitos da segunda oportunidade son iguais aos da primeira oportunidade.

Todo o alumnado (tanto o de tempo completo como o que solicite dispensa académica) da convocatoria adiantada será evaluado exclusivamente pola nota obtida no exame.

“La realización fraudulenta de las pruebas o actividades de evaluación implicará directamente la cualificación de suspenso '0’ en la materia en la convocatoria correspondiente, invalidando así cualquier cualificación obtenida en todas las actividades de evaluación de cara a la convocatoria extraordinaria"


Fontes de información
Bibliografía básica

Payri,F.; Desantes, J.M. (2011). Motores de combustión interna alternativos. Reverté

Álvarez Flórez, J.A.; Callejón Agramunt, I; y otros (2005). Motores alternativos de combustión interna. Ediciones UPC / POLITEST

Mataix, Claudio (2000). Turbomáquinas térmicas. Edit. Dossat

Cabronero Mesas, Daniel (2003). Motores de combustión interna. C.Cabronero-Barcelona

López Sánchez, José Javier (2008). Cuestiones y problemas resueltos de motores de combustión interna alternativos. UPV. Valencia

Muñoz Domínguez, Marta (2008). Problemas resueltos de motores térmicos y turbomáquinas térmicas. UNED

Bibliografía complementaria

Moran, M.J.; Shapiro, H.N. (2004). Fundamentos de Termodinámica técnica. Edit. Reverté


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Termodinámica técnica/730G05015

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción 

número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción 

Green Campus Ferrol" precisase incluir nas nosas guías docentes o seguinte:

1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático

1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

1.3. De se realizar en papel:

- Non se empregarán plásticos.

- Realizaranse impresións a dobre cara.

- Empregarase papel reciclado.

- Evitarase a impresión de borradores.

2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio 

natural



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías