Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
RA6. Realizar procesos de simulación e modelado para o deseño 3D e prototipado de materiais, así como para a simulación de estruturas e procesos de fabricación. |
AP6
|
|
|
RA10. Realizar adaptacións do deseño de obxecto @teniendo en cuenta o método de impresión utilizado e os correspondentes criterios de seguridade, eficiencia e sustentabilidade. |
AP10
|
|
|
RA21. Aplicar técnicas de enxeñería inversa para reproducir elementos mediante impresión 3D. |
|
BP9
|
|
RA28. Deseñar e redefinir obxectos utilizando ferramentas de deseño paramétrico para realizar impresión 3D |
|
|
CP7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. DESEÑO E PRODUTO. |
1.1. PREGO DE CONDICIÓNS DOS PROXECTOS.
1.2. FASE DE INFORMACIÓN.
1.3. FASE DE CONCEPTUALIZACIÓN.
1.4. FASE DE DESENVOLVEMENTO
1.5. FASE FINAL.
1.6. DOCUMENTACIÓN.
1.7. PRESENTACIÓN.
1.8. MAQUETAS. |
2. XEOMETRÍAS NA FABRICACIÓN ADITIVA |
2.1. Captura de xeometrías
2.2. Manipulación de xeometrías
2.3. CAD. Modelado paramétrico e non paramétrico
2.4. Exportación e intercambio entre CAD e CAM
2.5. CAM. Laminado de xeometrías |
3. CALCULO ESTRUTURAL EN FA |
3.1 Formulación xeral do método de elementos finitos.
3.2 Modelización mediante elementos finitos. Familias de elementos finitos. Elementos continuos e estruturais. Materiais e propiedades mecánicas. Ensamblaxe. Imposición de restricións. Interaccións.
3.2 Simulación mediante elementos finitos. Imposición de cargas e condicións de contorno. Resolución de problemas e avaliación de resultados. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A6 A10 B9 C7 |
15 |
15 |
30 |
Estudo de casos |
A6 A10 B9 C7 |
1.5 |
2.7 |
4.2 |
Traballos tutelados |
A6 A10 B9 C7 |
3.7 |
30.3 |
34 |
Proba obxectiva |
A6 A10 B9 C7 |
1.5 |
2.7 |
4.2 |
Sesión maxistral |
A6 A10 B9 C7 |
27.4 |
48.6 |
76 |
|
Atención personalizada |
|
1.6 |
0 |
1.6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Estudo de casos |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do “como facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Proba obxectiva |
Proba baseada na formulación de preguntas, co obxectivo de avaliar os coñecementos, capacidades e destrezas adquiridos na materia a traves das respostas |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Prácticas de laboratorio |
Estudo de casos |
|
Descrición |
O estudante acode ao profesor ou os profesores da materia para consultar as dúbidas que lle xorden durante a realización das prácticas de laboratorio e dos traballos tutelados.
Ademais mediante esta atención personalizada realízase un seguimento e orientación crítica do proceso de traballo que realiza o alumno ou alumna. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A6 A10 B9 C7 |
O seguimento da realización do traballo realízase nas sesións prácticas.
A avaliación realízase mediante a presentación do traballo tutelado |
40 |
Proba obxectiva |
A6 A10 B9 C7 |
Exame de preguntas e respostas estruturado en diferentes partes |
30 |
Prácticas de laboratorio |
A6 A10 B9 C7 |
Hai que asistir sistematicamente ás prácticas e elaboralas durante as sesións prácticas dá materia e nas horas non presenciais asignadas. O seguimento do traballo realízase nestas sesións prácticas.
A avaliación realízase mediante a presentación dos informes das prácticas. |
30 |
|
Observacións avaliación |
En xeral todos os aspectos relacionados con
“dispensa académica”, “dedicación ao estudo” , “permanencia” e “fraude
académico” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente
da UDC. A materia está pensada para asistir sistematicamente ás sesións presenciais e desenvolver as actividades docentes propostas, cun seguimento e/o avaliación das mesmas nas devanditas sesións prácticas. As situacións especiais das/dos estudantes que con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia ou por outros motivos debidamente xustificados, non poidan cursar a materia de maneira presencial, deben ser comunicadas ao comezo do cuadrimestre e xustificalas adecuadamente. Darase as instrucións oportunas para que o/a estudante siga a materia sen problemas, realizando o seguimento das actividades docentes en titorías. Os criterios de avaliación para a segunda oportunidade serán os mesmos que os da primeira oportunidade, salvo para os traballos tutelados, que serán avaliados unicamente na primeira oportunidade, manténdose esa cualificación para a segunda oportunidade, no caso de ter que concorrer a esta. Os criterios de avaliación da convocatoria adiantada de decembro serán os mesmos que os da segunda oportunidade do ano anterior. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto lla comisión da falta prodúcese na primeira oportunidade como na segunda.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Dassault Systèmes Simulia Corp. (2014). Abaqus 2014 documentation . © Dassault Systèmes. Providence, RI, USA.
Munari, Bruno (2016). Cómo nacen los objetos. Editorial GG - Gustavo Gili
Ulrich, K.- T., Eppinger, S.-D. (2013). Diseño y desarrollo de productos. México : McGraw-Hill, 5ª Ed.
R. Gutiérrez, E. Bayo, A. Loureiro, LE Romera (2010). Estructuras II. Reprografía del Noroeste. Santiago de Compostela
Lee, H.-H. (2023). Finite element simulations with ANSYS Workbench 2023: Theory, applications, case studies. Mission, KS : SDC Publications, 9781630576158
Bathe K.J. (2006). Finite Elements Procedures. Prentice-Hall, Pearson Education, Inc. USA
Wong, Wucius (1995). Fundamentos del diseño. Editorial GG - Gustavo Gili
(). http://reprap.org.
Gebhardt, Andreas (2003). Rapid prototyping. Hanser Publishers
Liou, Frank W. (2019). Rapid prototyping and engineering applications: a toolbox for prototype development. CRC Press
Chee Kai Chua y Kah Fai Leong (2017). rapid prototyping principles and applications. World Scientific
Cooper, Kenneth G. (2001). Rapid prototyping technology selection and application. CRC Press
Shen, Janet & Walker, Theodore D (1992). Sketching and rendering for design presentations. Van Nostrand Reinhold
Powell, Dick (1986). Técnicas de Presentación. Editorial Blume |
|
Bibliografía complementaria
|
Eugenio Oñate (1995). Calculo de estructuras por el método de elementos finitos. CIMNE,Barcelona, España
(). Rapid Prototyping Journal. Emerald |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Deseño Avanzado para Impresión 3D/731550010 |
|
Observacións |
Recomendacións Sostenibilidade Medio Ambiente Intentarase transmitir aos/as estudantes a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade para que estos os apliquen non so na aula, senón nos comportamentos persoais e profesionais. Para axudar a acadar un entorno inmediato sostible e cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": A entrega dos traballos documentais que se realicen en esta materia: · Solicitaránse en formato virtual e/ou en soporte informático · Realizarase a traverso de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos · En caso de ser necesario realizalos en papel: o Non se emplearán plásticos o Realizaranse impresións a dobre cara. o Emplearase se papel reciclado. o Evitarase a impresión de borradores Debe facerse un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural Recomendacións sobre Igualdade de Xénero e respeto á diversidade -Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...). -Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. -Detectaránse situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. -Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|