Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Identificar os sistemas de procura e recuperación da información científica en ciencias da saúde. |
A10
|
B1 B2 B3 B4 B9 B11 B17 B19 B21
|
C2 C3 C6 C7 C8
|
Identificar a estructura e tipoloxía dos traballos científicos nos seus diferentes soportes |
A10
|
B3 B4 B8 B9 B11 B21
|
C6 C8 C10 C11
|
Describir a estrutura, localización e finalidade das guías de práctica clínica |
|
B1 B2 B3 B4 B8 B9 B13 B17 B21
|
C2 C6 C7 C8 C10 C11
|
Identificar as Tecnoloxías da Información e Comunicación aplicadas a Ciencias da Saúde |
A10
|
B1 B19
|
C3
|
Describir los sistemas de información clínica |
A10
|
B1 B2 B3 B4 B8 B9 B11 B13 B19 B21
|
C3 C6 C7 C8 C10 C11
|
Emplear os sistemas de información na área da enfermaría |
A10
|
B1 B2 B9 B11 B13 B19
|
C3 C6 C10 C11
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
MÓDULO 1- INFORMACIÓN E DOCUMENTACIÓN CIENTÍFICA EN CIENCIAS DA SAUDE:
|
Información e comunicación científica en ciencias da saúde.
Sistemas de información científica.
Estrutura dos traballos publicados en revistas científicas. Requisitos de uniformidade do manuscrito.
Enfermería baseada na evidencia (EBE)
Guías de práctica clínica: tipos, preparación e estrutura |
MÓDULO 2- TIC APLICADAS A CIENCIAS DA SAÚDE: |
Conceptos fundamentais na Tecnoloxía da Información e as Comunicacións
Redes telemáticas en Ciencias da Saúde. Teleasistencia e Telecuidados en enfermería
Bases de datos clínicas. Sistemas de Historia Clínica Electrónica
Sistemas de Información en Ciencias da Saúde
Avaliación de Sistemas Informáticos Sanitarios. Estándares en informática clínica
Seguridade en Sistemas Informáticos e Redes telemáticas en Ciencias da Saúde. Sistemas de cifrado e firma electrónica.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
B21 C7 C8 |
21 |
52.5 |
73.5 |
Aprendizaxe colaborativa |
A10 B21 B19 B17 B13 B11 B9 B8 B4 B3 B2 B1 C2 C3 C6 C7 C8 C10 C11 |
7 |
25.4 |
32.4 |
Traballos tutelados |
A10 B21 B19 B17 B13 B11 B9 B8 B4 B3 B2 B1 C2 C3 C6 C7 C8 C10 C11 |
14 |
25 |
39 |
Proba obxectiva |
B2 B3 B8 B9 C6 |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
1.1 |
0 |
1.1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral realizada na aula por parte do profesor e aberta á participación do alumno, que será complementada co uso dos medios audiovisuais necesarios. |
Aprendizaxe colaborativa |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Proba obxectiva |
Probas utilizadas para a avaliación da aprendizaxe en diferentes momentos do proceso formativo. Pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Aprendizaxe colaborativa |
|
Descrición |
Refírese ao traballo presencial do alumno e o profesor implicando a súa participación.
A programación realizarase adecuándoa a cada actividade. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
B2 B3 B8 B9 C6 |
Probas utilizadas para a avaliación da aprendizaxe en diferentes momentos do proceso formativo. Pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
50 |
Traballos tutelados |
A10 B21 B19 B17 B13 B11 B9 B8 B4 B3 B2 B1 C2 C3 C6 C7 C8 C10 C11 |
Para a avaliación de competencias, realizarase unha avaliación continua do estudante, levando a cabo ao longo do curso, diferentes probas e utilizando distintas metodoloxías. |
25 |
Aprendizaxe colaborativa |
A10 B21 B19 B17 B13 B11 B9 B8 B4 B3 B2 B1 C2 C3 C6 C7 C8 C10 C11 |
Para a avaliación de competencias, realizarase unha avaliación continua do estudante, levando a cabo ao longo do curso, diferentes probas e utilizando distintas metodoloxías. |
25 |
|
Observacións avaliación |
CONSIDERACIONS XERAIS - PRIMEIRA OPORTUNIDADE: A avaliación de cada módulo, que aparece detallada máis abaixo, é a establecida para todos os alumnos.
- SEGUNDA OPORTUNIDADE: Aplicaránse os mesmos criterios que para a primeira oportunidade.
- OPORTUNIDADE ADIANTADA: Os alumnos que soliciten OPORTUNIDADE ADIANTADA examinarase por escrito a través dun único exame que se corresponderá coas datas oficiais aprobadas en Xunta de Facultade.
- Os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC
- MATRÍCULA DE HONRA: Os estudantes que desexen optar a matrícula
deberán cumprir os seguintes requisitos:
a.-Obter unha nota media superior a 9 na cualificación
final da materia. b.-Obter al menos un 9 sobre 10 en TICS e un 9 sobre 10 en Documentación.
c.-Remitir as actividades de avaliación continua, que
se expoñan na materia.
Tras a aplicación dos criterios establecidos, a decisión final quedará supeditada á consideración dos
profesores da materia.
- SUMA DE PORCENTAXES: Cando o alumno non supere de maneira independente un dos módulos, supoñerá a cualificación de SUSPENSO en acta. Se a media aritmética supera o 5, ao non superar algunha das avaliacións, figurará cun 4,9 en acta.
- O feito de non presentarse a alguna das probas de avaliación dalgún módulo, implica figurar en acta como NON PRESENTADO.
ESTRUTURA DA MATERIA A materia está dividida en dous módulos, claramente diferenciados. MÓDULO 1- INFORMACIÓN E DOCUMENTACIÓN CIENTÍFICA EN CIENCIAS DA SAÚDE* (65% da cualificación final): A avaliación (sobre un 100%) repartirase da seguinte forma - 50% (Probas obxetivas)
- 25% (Traballos Tutelados)
- 25% (Aprendizaje colaborativa)
Para poder aprobar esta parte da materia será requisito indispensable
cumprir coas seguintes premisas: - Realizar, tanto na primeira como na segunda oportunidade, o 100% de
cada unha das metodoloxías establecidas: proba de ensaio e traballos
tutelados. - Lograr polo menos, a metade da puntuación establecida como máxima, en
cada unha das metodoloxías que computan na avaliación: proba de
ensaio e traballos tutelados. *Aqueles alumnos que no superen a convocatoria de xuño, só deberán
examinarse das partes no superadas na convocatoria de xullo.
MÓDULO 2- TIC APLICADAS A CIENCIAS DÁ SAUDE (35% da cualificación final):
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
A bibliografía necesaria, será ofrecida coa impartición de cada un dos modulos correspondentes |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Bases para a interpretación do coñecemento científico/750G01008 |
|
Materias que continúan o temario |
Traballo fin de grao/750G01033 |
|
Observacións |
Recomendacións para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co
obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e
sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": 1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia
realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de
imprimilos 2.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos
relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e
profesionais 3. Facilitarase a plena integración do alumnado que por
razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten
dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida
universitaria. |
|