Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Identificar e valorar o uso e indicacións de medicamentos e produtos sanitarios de prescrición independente. |
A4 A5 A6 A38
|
B2 B4 B5
|
C1 C4 C7 C10 C12
|
Describir o uso e indicación de medicamentos e produtos sanitarios de prescrición colaborativa individualizada. |
A4 A5 A6 A38
|
B2 B4 B5
|
C1 C4 C7 C10 C12
|
Describir o uso e indicación de medicamentos e produtos sanitarios de prescrición colaborativa estandarizada. |
A4 A5 A6 A38
|
B2 B4 B5
|
C1 C4 C7 C10 C12
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Farmacoterapia (prescrición independente, prescrición colaborativa individualizada, prescrición colaborativa estandarizada) |
1. Farmacoterapia do sistema nervioso autónomo.
2. Farmacoterapia do sistema nervioso central.
3. Farmacoterapia da dor, inflamación e procesos neoplásicos.
4. Farmacoterapia do aparello dixestivo.
5. Farmacoterapia do aparello respiratorio.
6. Farmacoterapia do aparello cardiovascular, ril e hematología.
7. Farmacoterapia das enfermidades infecciosas e parasitarias.
8. Farmacoterapia das enfermidades endocrinas, metabólicas e inmunolóxicas. |
|
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
C4 C7 |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
A4 A5 A6 B4 C4 C7 C10 C12 |
20 |
40 |
60 |
Obradoiro |
A4 A5 A6 A38 B2 B4 B5 C1 C4 C7 C10 C12 |
20 |
40 |
60 |
Traballos tutelados |
A4 A5 A6 A38 B2 B4 C1 C4 C7 C10 C12 |
1 |
19 |
20 |
Proba obxectiva |
A4 A5 A6 A38 B4 B2 C1 C4 C7 C10 C12 |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación da materia e revisión dos conceptos craves da Farmacoloxía. |
Sesión maxistral |
Exposición oral e con medios audiovisuais dos temas que compoñen o programa da materia. |
Obradoiro |
Sesións sobre os temas expostos na sesión maxistral co fin de aclarar puntos craves e/ou dúbidas dos alumnos. Combinaranse diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, estudio de casos, etc) a través do que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado |
Traballos tutelados |
Realizar un traballo tutelado que integre o coñecemento farmacolóxico seleccionando un fármaco e establecendo a importancia de ese coñecemento para a enfermaría. |
Proba obxectiva |
A proba obxectiva estará composta de dous partes: 1.) Presentación oral, no que se valorará de maneira obxectiva os contidos da materia e 2.) Proba de resposta múltiple: 50 preguntas con 5 respostas das cales só unha é correcta. Non se aplica factor de corrección polas respostas non acertadas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
Obradoiro |
|
Descrición |
Durante as sesións maxistrais poderase expor as dúbidas que xurdan por teams. Posteriormente e vía correo electrónico tamén se poden expor dúbidas sobre os temas expostos en clase. Ademáis en cada tema haberá un foro/chat para as dúbidas.
Durante os talleres realizarase atención personalizada para resolver as dúbidas e problemas que lle xurdan ao alumno.
Para a preparación da proba obxectiva, na apartado presentación oral do traballo tutelado, contarase coa axuda do profesor para elixir o contido que se vai a presentar.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A4 A5 A6 A38 B4 B2 C1 C4 C7 C10 C12 |
A avaliación da proba obxectiva estará composta de dous partes: 1.) Presentación oral do traballo tutelado, supón o 35% da nota final e 2.) Proba de resposta múltiple, que supón o 40% da nota final: O alumno deberá realizar unha proba de 50 preguntas tipo test con resposta múltiple, unha correcta de entre 5 posibles. Non puntúa negativo. O aprobado (5) estará no 70% das respostas correctas, é dicir, o número de respostas correctas para aprobar é de 35. É necesario obter un aprobado no exame para poder sumar a puntuación ao resto da avaliación da materia. As respostas serán evaluadas únicamente na plantilla de respostas do examen. |
75 |
Obradoiro |
A4 A5 A6 A38 B2 B4 B5 C1 C4 C7 C10 C12 |
Puntúase a asistencia do alumno e o resultado das probas realizadas. |
25 |
|
Observacións avaliación |
O sistema de cualificacións expresarase mediante cualificación numérica de acordo co establecido no art. 5 do Real Decreto 1125/2003 de 5 de setembro (BOE 18 de setembro), polo que se establece o sistema europeo de créditos e o sistema de cualificacións nas titulacións universitarias de carácter oficial e validez en todo o territorio nacional Sistema de cualificacións: 0-4.9=Suspenso 5-6.9=Aprobado 7-8.9=Notable 9-10=Sobresaliente 9-10 Matrícula de Honra ( Graciable ) Os alumnos con matrícula ordinaria que non asistan a os obradoiros poderán entregar as actividades polo campus virtual pero terán unha penalización na nota do 40%. Alumnos con matrícula a tempo parcial (con exención ou non da asistencia), ERASMUS/SICUE/DANUDC e dispensa académica(deben mandar e-mail ao profesor indicando a súa situación ao principio do curso) : a avaliación dos talleres realizarase pola entrega dos exercicios expostos en cada taller na plataforma moodle. A avaliación da proba obxectiva realizarase seguindo as indicacións desta guía. Nestes casos, a presentación oral da proba obxectivas será acordada co alumno/a sen ter que ser o día que lle corresponde. Alumnos con segunda matrícula e posteriores (deben mandar e-mail ao profesor indicando a súa situación ao principio do curso) : poden presentar dispensa académica e a avaliación dos talleres manterase da matrícula anterior. Poderase subir a nota volvendo realizar os exercicios expostos nos talleres nesa matrícula. A avaliación da proba obxectiva realizarase seguindo as indicacións desta guía. Considerarase non presentado : aquel alumno que entregue menos do 50% dos exercicios expostos no taller e non realice a proba obxectiva. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto,procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
1. Rang HP, Dale MM, Ritter JM, Flower RJ. Farmacología. 7ª ed.
Madrid: Elsevier, 2012.
2. Flórez J.
Farmacología Humana. 5ª ed. Barcelona: Masson, 2008.
3. Lorenzo-Velázquez B,
Lorenzo Fernández P. Farmacología básica y clínica. 18ª ed. Madrid: Médica
Panamericana, 2013. 4. Goodman & Gilman. Las Bases Farmacológicas De La Terapéutica. 13edición. McGraw Hill. |
Bibliografía complementaria
|
|
1. Silvia Castells Molina, Margarita Hernández Pérez. Farmacología en enfermería. Madrid: Elsevier, 2012. 2. Beatriz Somoza Hernández, María Victoria Cano González, Pedro Guerra López. Farmacología en enfermería: casos clínicos. Madrid: Médica Panamericana, 2012. 3. Bruce D. Clayton, Michelle J. Willihnganz. Basic pharmacology for nurses. St. Louis: Elsevier/Mosby, 2013. 4. Michael Patrick Adams, Leland Norman Holland, Jr., Paula Manuel Bostwick. Farmacología para enfermería: un enfoque fisiopatológico. Madrid: Pearson Prentice Hall, 2009. 5. Judith Hopfer Deglin, April Hazard Vallerand. Guía farmacológica para profesionales de enfermería. México etc.: McGraw Hill , 2009. 6. José Manuel Mosquera González, Pedro Galdós Anuncibay. Farmacología clínica para enfermería. Madrid: McGraw-Hill Interamericana, 2005. 7. Antonio J. Valenzuela Rodríguez et al. Guía de intervención rápida de enfermería en farmacología. Madrid: Difusión Avances de Enfermería, 2004. 8. Pradillo García, Piedad. Farmacología en enfermería. Madrid: Difusión Avances de Enfermería, 2003. 9. José Manuel Mosquera González, Pedro Galdós Anuncibay. Farmacología clínica para enfermería. Madrid: McGraw-Hill Interamericana, 2001. 10. Pacheco del Cerro, Enrique. Farmacología y práctica de enfermería. Barcelona: Masson, 2000. 11. J. Ignacio de Ahumada Vázquez, M.ª Luisa Santana Falcón, José S. Serrano Molina. Farmacología práctica para las diplomaturas en ciencias de la salud: (enfermería, fisioterapia, podología): con Autoevaluación. Madrid: Díaz de Santos, 2002. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Es muy recomendable que el alumno haya superado la asignatura de Farmacología de segundo curso del grado. Na entrega de traballos recoméndase aos alumnos que o presenten no campus virtual. Os alumnos deben estar claros que a aplicación da normativada UDC sobre as situacións de plaxio será revisada polo profesorado.
|
|