Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
O alumnado coñece o concepto de Saúde e Enfermedad e o concepto de Patoloxía |
A70
|
B23 B25 B29 B39
|
C11 C14 C16
|
O alumnado coñece a fisiopatoloxía e os fundamentos etiolóxicos dos procesos patolóxicos |
A70
|
B23 B25 B29 B30 B37
|
C9 C11 C14 C16
|
O alumnado recoñece as consecuencias dos diferentes procesos patolóxicos sobre o funcionamento dos órganos e sistemas. |
A70 A71
|
B25 B26 B29 B30
|
C9 C11 C16
|
O alumnado coñece como evaluar as manifestacións secundarias as alteracións de órganos e sistemas |
A70 A71
|
B25 B29 B30
|
C9 C11 C16
|
O alumnado coñece a Semioloxía médica |
A70
|
B25
|
C11 C16
|
O alumnado coñece as patoloxías sistémicas con repercusions no pe |
A71
|
B25 B29 B30 B39
|
C9 C11 C16
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
UNIDADE DIDÁCTICA I : Concepto e fundamentos etiolóxicos da Patoloxía no ser humano |
Tema 1. Concepto de Patoloxía. Saude e enfermidade.
Tema 2. Manifestacións clínicas das enfermidades. Dolor. Febre.
Tema 3. Patoloxía inducida por axentes externos: tóxicos, microorganismos, factores ambientais
Tema 4. Xenética médica.
Tema 5. Inmunoloxía clínica.
Tema 6. Principios xerais das enfermidades infecciosas.
Tema 7. Principios xerais das enfermidades neoplásicas
|
UNIDADE DIDÁCTICA II: Patoloxía sistémica e relación ca patoloxía do membro inferior |
TEMA 8 Manifestacións da patoloxía do corazón. Semioloxías arterial, venosa e linfática . Grandes síndromes.cardiocirculatorios. Insuficiencia cardíaca. Arterioesclerosis. 8.1: Alteracións vasculares do membro inferior: Conceptos xerais, principios diagnósticos.
TEMA 9. Patoloxía osteoarticular: lesións articulares e óseas. Artrose, artrite. Trastornos do remodelamento óseo. 9.1: Alteracións traumatológicas e reumatológicas no membro inferior: Conceptos xerais, principios diagnósticos. 9.2: Alteracións musculares e tendinosas do membro inferior: Conceptos xerais, principios diagnósticos.
TEMA 10. Patoloxía do sistema nervioso. Semioloxía y patoloxía do sistema nervioso. Grandes síndromes do sistema nervioso: da función motora, síndromes de primeira e segunda neurona motora. Patoloxía da coordinación motora. Patoloxía extrapiramidal. Patoloxía da sensibilidade xeral e trastornos sensoriais. Alteración das funcións cerebrais superiores. Patoloxía do sistema nervioso autónomo. 10.1: Alteracións neurológicas do membro inferior: conceptos xerais, principios diagnósticos.
TEMA 11 Trastornos endocrino- metabólicos. Grandes síndromes. Diabetes mellitus.
TEMA 12 Patoloxía do aparello dixestivo: deglución, ulcus, alteracións do tránsito intestinal. Síndrome de malabsorción.
Tema 13. Bases fisiopatolóxicas do sistema respiratorio. Signos e síntomas da patoloxía pulmonar e pleural. Grandes síndromes de la patoloxía pulmonar e pleural. Insuficiencia respiratoria ea
s súas consecuencias.
TEMA 14. Patoloxía do sistema nefrourinario: semioloxía renal e das vías urinarias. Grandes síndromes.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A71 B23 B26 B29 B39 C9 C11 C16 |
9 |
9 |
18 |
Estudo de casos |
A71 B23 B25 B29 B30 C9 C16 |
4 |
28 |
32 |
Proba mixta |
A70 A71 B23 B26 B29 C9 C11 |
2 |
23 |
25 |
Presentación oral |
A70 B23 B25 B26 C9 C11 |
3 |
8 |
11 |
Sesión maxistral |
A70 A71 B23 B25 B30 B37 C14 C16 |
45 |
18 |
63 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Realización de traballos en grupo de temas sinalados polo profesor. Realizarase unha tutorización continua do proceso de documentación, redacción, elaboración escrita do traballo e exposición do mesmo.
Os traballos serán expostos na aula ante todos os alumnos matriculados na materia e os contidos formarán parte do coñecemento a avaliar no exame final.
|
Estudo de casos |
O estudo da Unidade didactica III irá vinculado a metodoloxía de estudos de casos. O alumno deberá recoñecer as diferentes patoloxías sistémicas con repercusión podolóxica analizando síntomas e signos, así como datos de probas complementarias facilitadas. A materia dos casos, será avaliada no exame final.
|
Proba mixta |
Proba ou exame final, que poderá integrar preguntas tipo redacción e/ou preguntas tipo obxectivo. En canto ás preguntas de redacción, recompila preguntas abertas de desenvolvemento. As preguntas obxectivas serán preguntas de opción múltiple onde só 1 é correcta. As preguntas obxectivas pódense formular noutro formato a criterio do profesorado. |
Presentación oral |
Exposición oral na aula dos traballos tutelados coa utilización dos medios necesarios.
|
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas ao alumnado, co fin de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
Presentación oral |
Proba mixta |
Estudo de casos |
|
Descrición |
O profesorado da materia realizará diferentes sesións programadas de atención personalizada ao alumnado para a titoría dos traballos da materia.
O alumnado poderá consultar co profesorado durante o horario de titoría todas aquelas inquietudes ou dúbidas que atope na materia.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A71 B23 B26 B29 B39 C9 C11 C16 |
Avaliarase o proceso de elaboración dos traballos e os resultado final do mesmo. |
10 |
Presentación oral |
A70 B23 B25 B26 C9 C11 |
Calificación das capacidades do alumnos para transmitir os contidos principais sintetizados do traballo realizado. |
5 |
Proba mixta |
A70 A71 B23 B26 B29 C9 C11 |
Proba ou examen final, que poderá integrar preguntas tipo de ensaio e/ou preguntas tipo obxectivas. En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenrolo. As preguntas obxectivas serán tipo test con varias opcións onde soamente 1 é correcta. Poderían plantexarse preguntas obxectivas con algún outro formato a discreción do profesorado. |
75 |
Estudo de casos |
A71 B23 B25 B29 B30 C9 C16 |
Avaliarase o razoamento do alumnado e os coñecementos dos contidos traballados a través do estudo de casos. O día da proba mixta, realizaranse cuestións tipo test, referente ós casos clínicos. |
10 |
|
Observacións avaliación |
* As metodoloxías presentación oral e estudo de casos vincularanse á metodoloxía Actividades e traballos tutelados. As cualificacións dos
traballos tutelados, da sua exposición e do estudo de casos, so computarán na cualificación final,
se se supera o 50% da cualificación da proba mixta. Para superar a proba mixta, o alumnado deberá obter, cando menos, o 50% de preguntas correctas. Non existen partes nesta proba... e será considerada como unha proba única. No estudo de casos a avaliación se realizará a través dunha proba de casos (preguntas tipo test) realizada xunto coa proba mixta final da materia. O estudo de casos é sumativo, non sendo necesario obter o 50% das preguntas acertadas para aprobar a asignatura. No caso de non presentarse
ou non superar a proba mixta na primeira oportunidade, as cualificacións dos
traballos tutelados e a súa presentación e do estudo de casos, computarán nas seguintes
oportunidades se se supera o 50% da calificación da proba mixta.
A cualificación de Non Presentado, outorgarase no caso de que non se presente á
proba mixta ou non realice os traballos tutelados e a súa presentación.
A cualificación de Matricula de Honra, dado o seu caracter graciable,
concederase automaticamente ao alumnado que obteña 10 na cualificación media da
materia. De haber mais alumnos/as con esa cualificación que matriculas se
poidan outorgar pola cota oficial establecida, convocaranse a todos eles para a
realización dunha proba específica de desempate. A proba consistirá nun novo
exame de características similares ás da proba mixta. O exame fixaráse en data
e hora de acordo cos interesados.
Alumnado en matrícula parcial que lle fora concedida a dispensa académica. O/A alumno/a debe de
comunícalo a profesora responsable da materia, no caso de obter a dispensa académica debe informar a responsable da materia nos primeiros 15 días do cuatrimestre para acollerse a un plan de actividades específico que non precisan presencialidade, coa excepción da asistencia as sesións de casos clínicos.Para este alumnado é obrigatório a realización do 100% dos traballos tutelados e do estudo de casos.
Oportunidade adiantada de avaliación. O alumnado que se atope nos supostos
recollidos na normativa de xestión académica da UDC, disporá desta opción para
superar a materia mediante unha proba escrita de características similares á a
recollida no proceso de avaliación que terá un peso do 100% da cualificación
final.
"A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario".
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Olazabal Ulacia, JC (2013). Averroes, Manuel de terapia en atención primaria. Salamanca: Evisciencce
Muñoz Calvo, B (2009). Cliniguía; actualización de diagnóstico y terapeútica. Eviscience
S. Porter, Robert (2010). Manual Merk de signos y síntomas del paciente. Madrid, Panamericana |
 Castro del Pozo, Sisinio
(2003). Manual de patología general : etiología-fisiopatología. Masson, S.A  Pérez Arellano, J.L. y Castro
del Pozo, S (2006). Manual de Patología General. 6ª. ed. . Masson;  GARCIA-CONDE J., MERINO
SANCHEZ J., GONZALEZ MACÍAS (2000). Patología general. Semiología clínica y
fisiopatología. Mac- Graw- Hill. Interamericana  Farreras Valentí, P. y Rozman,
C (1997). Tratado de Medicina Interna.. Salvat Ediciones No desenvolvemento dos temas, facilitarase ao alumnado bibliografía específica, de ser o caso. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Anatomía xeral/750G02103 | Anatomía específica do membro inferior/750G02104 | Fisioloxía Humana/750G02101 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Cirurxía Podolóxica Avanzada/750G02130 | Cirurxía Podolóxica 2/750G02129 | Dermatoloxía/750G02124 | Prácticum I/750G02134 | Patoloxía Podolóxica I/750G02119 | Terapéutica Farmacolóxica/750G02122 |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": - A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia realizarase entregaranse en formato dixital e en papel sen empregar plásticos, con impresións a dobre cara, empregando papel reciclado e evitando a impresión de borradores.
- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural tendo en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais
- Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria
- Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade, no caso de detectar situacións de discriminación por razón de xénero tomaranse medidas para corrixilas.
Na realización dos traballos da materia, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través da internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, será cualificado con suspenso (0,0) na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber lugar tras o correspondente procedemento. "Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...) -Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. -Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas." |
|