Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Composición y organización de los seres vivos.
Biología celular.
Histología humana y principios de anatomía patológica.
Principios de Genética |
A67
|
|
C9
|
Patología celular, alteraciones del crecimiento celular y reparación tisular. Nomenclatura y clasificación de las neoplasias |
A72
|
|
C9
|
Principios físicos aplicables á marcha humana |
A69
|
B29
|
|
Cinemática e dinámica |
A69
|
B29
|
|
Tecnoloxías de análisis de movimiento 3D, captura de movimiento y medición de fuerzas |
A69
|
B23
|
C11
|
Trabajo, energía y potencia mecánica |
A69
|
B35 B39
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE I. BIOLOXÍA DE CÉLULAS E TECIDOS |
Composición e organización dos seres vivos.
Bioloxía celular.
Principios de histoloxía humana e anatomía patolóxica.
Principios de xenética.
Patoloxía celular, alteracións do crecemento celular e reparación de tecidos. Nomenclatura e clasificación das neoplasias.
|
BLOQUE II. BASES FÍSICAS DO MOVEMENTO HUMANO |
Principios físicos aplicables á marcha humana.
Cinemática.
Dinámica.
Traballo, enerxía e potencia mecánica.
Tecnoloxías de análises de movemento 3D, captura de movemento e medición de forzas. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A67 A69 B39 C9 |
9 |
4.5 |
13.5 |
Solución de problemas |
A69 B23 B29 |
2 |
4 |
6 |
Traballos tutelados |
A67 A69 A72 B23 B29 B35 B39 C9 C11 |
3 |
10.5 |
13.5 |
Proba mixta |
A67 A69 A72 B23 C9 |
5 |
10 |
15 |
Sesión maxistral |
A67 A69 A72 B23 B29 |
40 |
60 |
100 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Bases Biolóxicas: Observación de tecidos ó microscopio óptico.
Bases Físicas: Os alumnos asistirán a unha sesión de análise de marcha. Observarán en primeiro lugar como se colocan os marcadores reflectores e os eléctrodos de EMG sobre o corpo, como se sitúan as placas de forza, e como se realiza a captura. A continuación, observarán que resultados obtéñense e cal é a análise dos mesmos. Posteriormente, deberán realizar, por grupos, un informe no que expliquen o que é a análise de marcha, coas súas propias palabras, tomando recursos da internet, etc. |
Solución de problemas |
Resolución de problemas. Os alumnos toman notas. |
Traballos tutelados |
Bases Biolóxicas: Por grupos, os alumnos realizarán una presentación na clase sobre as bases celulares e/ou xenéticas dunha patoloxía.
Bases Físicas: Os alumnos deberán realizar un traballo, por grupos, no que se mostre algunha aplicación da análise de marcha. Posteriormente, devandito traballo será presentado en clase durante unha das sesións prácticas.
|
Proba mixta |
Bases físicas: consistente na resolución de problemas.
Bases biolóxicas: identificación de estructuras en imaxes histolóxicas, preguntas tipo test con 3 opciones donde únicamente unha delas é verdadeira e preguntas curtas.
Se realizará unha proba a mediados do primeiro cuatrimestre e outra proba final. |
Sesión maxistral |
Expóñense os contidos da materia, con axuda de material dixital. Os alumnos toman notas, e estudan a materia pola súa conta, con apoio do profesor/as grazas a tutorías. Para valorar a asimilación dos conceptos por parte do alumnado, realizaranse tamén algunas actividades breves na aula. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Bases biolóxicas: Nas prácticas de laboratorio de estudos de tecidos, o alumno contará coa axuda do profesor para manexar o microscopio e o resto do material empregado, así como para identificar estruturas nas diversas mostras analizadas. Para plantexar preguntas sobre o desenvolvemento do traballo supervisado ou a teoría das bases biolóxicas do movemento humano, os estudantes poden ir a titorías. O estudante tamén poderá asistir a titorías para plantexar dúbidas sobre os contidos expostos nas clases maxistrais.
Bases físicas: Na práctica de laboratorio de análise de marcha, o alumno terá a dispoñibilidade do profesor para aclarar calquera dúbida que poida xurdir, xa sexa durante a sesión práctica ou posteriormente, para a preparación do informe. Do mesmo xeito, terás a dispoñibilidade do profesor para responder ás túas preguntas durante a preparación do traballo supervisado. Nos dous casos pode ir ás titorías. Ademais, nestas titorías, o alumno tamén poderá plantexar as dúbidas que xurdiron durante o estudo da teoría e a preparación dos problemas.
A atención poderá ser tanto presencial como non presencial (email, Teams).
No caso de estudantes con dispensación académica e a tempo parcial, facilítase ao alumno o material necesario para estudar a materia e o profesor atenderá ao alumno durante as titorías sempre que o solicite, ou noutro momento se non pode asistir á titoría. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A67 A69 A72 B23 C9 |
Avaliaranse as respostas do alumno aos exames que constarán de dúas partes:
Bases biolóxicas: preguntas de proba e preguntas curtas; identificación de estruturas en imaxes histolóxicas.
Bases físicas: resolución de problemas.
|
70 |
Prácticas de laboratorio |
A67 A69 B39 C9 |
Avaliarase o informe que han de entregar os alumnos ao profesor. |
15 |
Traballos tutelados |
A67 A69 A72 B23 B29 B35 B39 C9 C11 |
Avaliarase a súa presentación en clase. |
15 |
|
Observacións avaliación |
Bloque Bases Biolóxicas: a evaluación consistirá en prácticas de
laboratorio (5%), traballos tutelados (5%) e proba mixta (40%). Bloque Bases Físicas: a evaluación consistirá en prácticas de laboratorio (10%), traballos tutelados (10%) e proba mixta (30%). O sistema de avaliación será o mesmo na primeira e na segunda oportunidade. Na segunda oportunidade, a exposición oral pode substituírse por traballo escrito. Na oportunidade adiantada, realizarase unha proba mixta que cubra todos os contidos da materia. No caso de estudantes con matrícula a tempo parcial, o sistema de avaliación será o mesmo que para o resto do alumnado. Isto é certo tanto para a primeira como para a segunda oportunidade. Os alumnos con dispensa académica poderán optar por evaluación basada nos exames. Para superar a materia, os estudantes deben alcanzar unha calificación igual ou superior a 5 no examen/es do Bloque de Bases Biolóxicas e unha nota igual ou superior a 4 no Bloque de Bases Físicas. Aos alumnos/as de
segunda matricula e posteriores conservaránselles as calificacións das
actividades individuais superadas e/ou da totalidade do bloque da
asignatura superado (nas condicións anteriormente indicadas), de ser o caso. Para a concesión do "Matrícula de Honra" priorizaranse os estudantes que superen a materia na primeira oportunidade. Na primeira oportunidade considérase "Non presentado" cando o alumno non realizara as probas mixtas e/ou os traballos supervisados. Na segunda oportunidade, considérase "Non presentado" se o alumno non realiza a proba mixta. A
realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha
vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na
convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con
“suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso
académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira
oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa
cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario".
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- Biología Celular: - Curtis,
H; Barnes, NS; Schnek, A; Massarini, A. Biología. Ed. Médica
Panamericana. - Freeman,
S. (2010). Fundamentos de Biología. Ed. Pearson Internacional. - Biología Celular e Histología: - Paniagua,
R; Nistal, M; Sesma, P; Álvarez-Uria, M; Anadón, R; Fraile, B; Sáez, FJ.
Citología e Histología Vegetal y Animal. Ed. Interamericana
McGraw-Hill. - Histología: - Geneser,
F. Histología . Ed. Médica Panamericana. - Junqueira,
LC; Carneiro, J. Histología Básica. Texto y atlas. Ed. Elsevier. - Ross, MH;
Pawlina W. Histología. Texto y Atlas Color con Biología Celular y
Molecular. Ed. Médica Panamericana. - Welsch, U Histología. Ed. Médica Panamericana. 3ª edición. - Young, B;
Heath, JW. Wheater´s Histología Funcional. Texto y Atlas en color. Ed.
Elsevier. - Mecánica: - Beer, FP; Johnston, ER; Clausen, WE. Mecánica Vectorial para Ingenieros. Ed. McGraw-Hill. 7ª edición. - Meriam, JL; Kraige, LG. Mecánica para Ingenieros. Ed. Reverté. 3ª edición. - Análise de Marcha: - Whittle, MW. Gait Analysis, An Introduction. Ed. Elsevier. 4ª edición. |
Bibliografía complementaria
|
|
- Biología General y Celular: -
Campbell, NA; Reece, JB; Taylor, MR; Simor, EJ; Dickey
JL. (2009). Biology. Concepts and connections. Ed. Pearson. - Mader, SS. “Essentials of Biology”. Editorial McGraw Hill International.Welsch, U.
(2008). Histologia. Ed. Médica Panamericana. - Histología: - Cui, D. Histología con correlaciones funcionales y clínicas. Ed. Wolters
Kluver. - Kierszenbaum,
A (2008). Histología y Biología Celular. Introducción a la anatomía patológica.
Ed. Elsevier Mosby. - Sepúlveda
Saavedra, J. Texto Atlas de Histología, Biología Celular y Tisular. Ed.
McGraw-Hill. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Fisioloxía Humana/750G02101 | Microbioloxía e parasitoloxía /750G02107 | Biomecánica do Membro Inferior/750G02111 |
|
Observacións |
Recomendase aos alumnos tomar apuntes/notas nas clases e realizar un seguimiento da asignatura ao longo do curso. Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": A entrega de traballos que se realicen nesta materia: - Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático. - Realizarase a través da web da materia, en formato dixital, sen necesidade de imprimilos. - En caso de ser necesario realizalos en papel: non se empregarán plásticos; realizaranse impresións a dobre cara; empregarase papel reciclado; evitarase a impresión de borradores. Débese facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.
-Segundo
se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia
universitaria, deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia
(usarase linguaxe non sexista, propiciarase a intervención en clase de alumnos e
alumnas...) -Traballarase
para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e
influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e
igualdade. -Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.”
|
|