Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer o proceso para realizar a historia clínica Podolóxica e rexistrar a información obtida na anamnesis e exploración podolóxica. |
A87 A88 A89 A90
|
B23 B24 B25 B26 B27 B28 B30 B33 B37 B39
|
C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 C16 C17
|
Describir as técnicas xerais e a actuación podolóxica no ámbito sanitario. Coñecer os principios da ergonomía no desenrolo das técnicas podolóxicas |
A87 A90
|
B25 B27 B28 B33 B37 B39
|
C16
|
Iniciar o alumno nas capacidades de elaborar e utilizar a historia clínica e emitir e interpretar informes clínicos. |
A87 A89 A90
|
B27 B30 B33
|
C9 C11 C12
|
Coñecer o procedimento para mantener e utilizar os registros con información do paciente para a sua posterior análisis preservando a confidenclidade dos datos. |
A87
|
B25 B28 B33
|
C11
|
Adquirir a capacidade de desenrrolla as técnicas de exploración clínica e física, identificando os parámetros clínicos normales do aparato locomotor en decúbito, bipedestación, estática e dinámica. |
A87 A88 A89 A90
|
B30 B33
|
C9 C15
|
Coñecer o marco conceptual e histórico da profesión podolóxica e os fundamentos da podoloxia. |
A87 A89 A90
|
B25 B26
|
C9 C15 C17
|
Coñecer o marco profesional, os dereitos e obligacions profesionales. |
A87
|
B33 B37 B39
|
C9 C11
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE TEMÁTICO 1
FILOGENIA DO APARELLO LOCOMOTOR
ESTRUTURA, MORFOLOXÍA E FUNCIÓNS DO PÉ |
Tema 1: Filogenia do pé.
1.1. A orixe da vida.
1.2. O limiar da evolución humana. Perspectivas.
1.3. O pé ata os primates.
1.4. Pé primate.
1.5. Cambios evolutivos do pé derivados da bipedestación.
Tema 2: Orientación espacial da extremidade inferior.
2.1. Planos de movemento.
2.2. Eixos de movemento.
2.3. Anatomía funcional.
2.4. Interacción das forzas na extremidade inferior.
2.5. Terminoloxía xeral.
Tema 3: Estrutura e funcións do pé.
3.1. Concepto e definición do Pé. Gramatical. Anatómica. Funcional. Biónica.
3.2. Deseño estrutural e estático do pé.
3.3. Concepto de arco plantar. Concepto de bóveda. Arcos lonxitudinais e transversais.
3.4. Fórmula metatarsal. Fórmula dixital.
3.5. Funcións do pé. Pé estático. Triángulo de sustentación. Pé Dinámico. Triángulo de propulsión.Columna lateral e medial do pé.
3.6. Consideracións xerais das novas correntes emerxentes en biomecánica do pé. Achegas ao concepto diagnóstico e terapéutico.
3.7. Nomenclatura técnica. |
BLOQUE TEMÁTICO 2
EXPLORACIÓN CLÍNICA DO PÉ
|
Tema 4: Sala de exploración clínica.
4.1. Distribución e organización ergonómica.
4.2. Áreas de traballo.
4.3. Descrición do mobiliario.
4.4. Material e instrumental podológico.
4.5. Nomenclatura técnica.
Tema 5: Inspección e palpación do pé.
5.1. Anatomía palpatoria do pé.
5.2. Coloración. Temperatura. Pulsos.
5.3. Edemas. Dermatopatías. Queratopatías. Onicopatías.
5.4. Alteracións da sudoración.
5.5. Fórmula dixital. Fórmula metatarsal.
5.6. Técnicas de palpación e a súa interpretación semiológica.
5.7. Nomenclatura técnica empregada en ciencias da saúde II.
Tema 6: Exploración articular do pé.
6.1 . Valoración do percorrido articular das articulacións: Tibio-peroneo-astragalina (TPA). Subastragalina. Chopart. Lisfranc. Metatarsofalángica. Interfalángica.
6.2. Normas e secuencia exploratoria.
6.3. Balance articular normal.
6.4. Nomenclatura técnica empregada en ciencias da saúde.
Tema 7: Somatometría e antropometría..
7.1. Medidas do pé.
7.2. Goniometría. Proxeccións máis comúns no diagnóstico podológico. Radiogonometría. Teoría e técnica da medición das principais angulaciones e liñas de referencia nas principais proxeccións radiolóxicas do pé.
7.3. Cronoloxía da osificación no pé.
Tema 8: Exploración muscular.
8.1. Musculatura extrínseca. Esquema de Ombredanne.
8.2. Musculatura intrínseca.
8.3. Sistemática exploratoria. Rexión dorsal. Rexión plantar interna. Rexión plantar externa. Rexión plantar media.
8.4. Balance muscular. Claves de valoración muscular. Terminolóxica e numérica.
8.5. Músculos agonistas, antagonistas e sinergistas..
Tema 9: Exploración neurolóxica en podoloxía.
9.1. Arcos reflexos. Reflexos osteo- tendinosos ( patelar, aquíleo). Reflexo cutáneo-plantar.
9.2. Dermatomas. Descrición topográfica. Sensibilidade táctil, térmica.
9.3. O miotoma como unidade funcional. Técnicas de exploración. Probas de estabilidade bípeda e coordinación motora.
9.4. Coordinación neuromotora e propiocepción. |
BLOQUE TEMÁTICO 3
EXPLORACIÓN CLÍNICA DA PELVIS, CADEIRA E XEONLLO
|
Tema 10: Exploración articular e muscular do xeonllo.
10.1. Inspección. Palpación. Exploración articular. Parámetros de normalidade. Técnicas específicas (Lachman test, McMurray, Cabot, Apley).
10.2. Exploración muscular. Parámetros de normalidade. Probas para a súa valoración.
10.3. Valores normais ángulos fémoro-tibiales. Trastornos da aliñación fémoro-tibial, genu- varum, genu-valgus, genu-flexus, genu- recurvatum.
Tema 11: Exploración física da cadeira.
11.1. Inspección. Exploración articular. Parámetros de normalidade. Probas específicas (Ortolani, Barlow, Telescopio). Exploración muscular de cadeira. Parámetros de normalidade. Probas para a súa valoración.
Tema 12: Exploración física da pelvis.
12.1. Inspección: basculación pélvica, anteversión e retroversión pélvica.
12.2. Dismetría real e funcional da extremidade inferior.
Repercusións a nivel da columna vertebral.
|
BLOQUE TEMÁTICO 4
PEGADA PLANTAR
CARACTERÍSTICAS
OBTENCIÓN, INTERPRETACIÓN E VALORACIÓN
|
Tema 13: Pegada plantar.
13.1. Características. O pé humano preandante, durante a infancia e durante a idade adulta.
13.2. Interpretación evolutiva da pegada.
13.3. Valoración: Índice de Chippaux- Smirak; Índice de Staheli; Índice de vallo; Ángulo de Clarke.
Tema 14: Técnicas de captación e almacenamento da imaxe da pegada plantar.
14.1. Podograma graxo.
14.2. Podograma de tinta.
14.3. Fotopodograma.
14.4. Radiofotopodograma.
14.5. Podoscopio. Banco de marcha. Pedigrafías estático-dinámicas.
14.6. Valoración antropométrica da pegada: Metodos cuantitativos. |
BLOQUE TEMÁTICO 5
A HISTORIA CLÍNICA EN PODOLOXÍA
|
Tema 15: Historia clínica en podoloxía.
151. Concepto de Historia Clínica. Gramatical. Concepto
Médico. Concepto Legal.
15.2. Natureza e propiedade da Historia Clínica.
15.3. A Historia Clínica no dereito español. Regulación Legal. Estrutura.
15.4. Modelo de historia clínica en podoloxía.
15.5. Entrevista clínica. Filiación. Anamnesis. Enfermidade actual. Antecedentes persoais. Antecedentes familiares.
15.6. Exploración clínica en decúbito, sedestación e bipedestación estático-dinámica.
15.7. Prognóstico. Diagnóstico. Tratamento. Curso clínico.
15.8. O consentimento informado e a receita en podoloxía. |
BLOQUE TEMÁTICO 6
HISTORIA DA PROFESIÓN E MARCO CONCEPTUAL.
CONCEPTO DE PROFESIÓN.
|
Tema 16: A podoloxía pasado, presente e futuro.
16.1. Evolución histórica da podoloxía.
16.2. A profesión de podoloxía.
16.3. Marco lexislativo da podoloxía.
16.4. O podólogo no equipo multidisciplinar.
16.5. Estudo das técnicas e forma de actuación podológica no ámbito sanitario. |
PRÁCTICAS DE LABORATORIO
|
CONTIDOS PRÁCTICOS:
BLOQUE 1.
INTRODUCIÓN. XENERALIDADES. SALA DE EXPLORACIÓN. EQUIPAMENTO.
INTRODUCIÓN NO MANEXO E UTILIZACIÓN DO INSTRUMENTAL DE EXPLORATORIO.
BLOQUE 2.
GONIOMETRÍA DOS PRINCIPAIS PARÁMETROS
RADIOLÓXICOS DO PÉ E A EEII. RADIOGONOMETRÍA.
INTERPRETACIÓN RADIOGRÁFICA. PROXECCIÓNS.
BLOQUE 3.
SOMATOMETRÍA PODAL. CENTROS DE GRAVIDADE.
BASE DE SUSTENTACIÓN ANATÓMICA. ANATOMÍA POSTURAL. ERGONOMIA.
BLOQUE 4
LOCALIZACIÓN, PALPACIÓN E EXPLORACIÓN DA
MUSCULATURA EXTRÍNSECA DO PÉ.
BALANCE MUSCULAR.
LOCALIZACIÓN, PALPACIÓN E EXPLORACIÓN DA
MUSCULATURA INTRÍNSECA DO PÉ.
BALANCE MUSCULAR.
BLOQUE 5
ANATOMÍA PALPATORIA. INSPECCIÓN E PALPACIÓN DO PÉ.
EXPLORACIÓN ARTICULAR.
GONIOMETRÍA DO PERCORRIDO ARTICULAR.
CALIDADE DO PERCORRIDO ARTICULAR.
BLOQUE 6
EXPLORACIÓN NEUROLÓXICA.
REFLEXOS SENSITIVO-MOTORES.
DERMATOMAS E MIOTOMAS.
PROCESOS DE EXPLORACIÓN EN PACIENTES CON ALTERACIÓNS DA SENSIBILIDADE.
PROCESO DE EXPLORACIÓN DO CONTROL MOTOR.
PROBAS DE COORDINACIÓN MOTORA E DE ESTABILIDADE.
EXPLORACIÓN VASCULAR. DOPPLER. ITB.
BLOQUE 7
EXPLORACIÓN MUSCULAR DA PERNA.
EXPLORACIÓN ARTICULAR E MUSCULAR DO XEONLLO.
MEDICIÓN, GONIOMETRÍA DO PERCORRIDO ARTICULAR.
CALIDADE DO PERCORRIDO.
BLOQUE 8
EXPLORACIÓN ARTICULAR E MUSCULAR DA CADEIRA E PELVIS.
MEDICIÓN, GONIOMETRÍA DO PERCORRIDO ARTICULAR.
CALIDADE DO PERCORRIDO.
BLOQUE 9
TÉCNICAS DE CAPTACIÓN DA PEGADA PLANTAR: PEDIGRAFÍAS. PODOBAROGRAMAS.
PODOSCOPIO E BANCO DE MARCHA.
ANÁLISE ESTÁTICA DINÁMICA DA PEGADA PLANTAR. VALORACIÓN DE PARAMETROS MORFOESTRUCTURALES.
ESTUDO CINEMÁTICO OBSERVACIONAL DA MARCHA. SEMIOLOGÍA.
BLOQUE 10
HISTORIA CLÍNICA ESTRUTURA.
ENTREVISTA CLÍNICA EN NENOS, ADULTOS E ANCIÁNS.
IMPORTANTE:
- A distribución dos estudantes en grupos realizarase o día da presentación).
- Os contidos prácticos poderán sufrir variación na secuencia de realización práctica, para poder ser adaptados ao desenvolvemento dos contidos teóricos.
-Os alumnos deberán de realizar e superar todas e cada unha das prácticas.
-Non está contemplada a posibilidade de recuperar os días de ausencia ás prácticas.
-Acudir ás prácticas coa indumentaria indicada (Bata clínica e/o pixama). Para a realización dalgunhas prácticas será necesario acudir coa roupa deportiva que se indicará no seu momento.
-Necesario acudir ás prácticas con caderno para notas, así como con bolígrafo, rotuladores de diversas cores. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A87 A88 A89 A90 B23 B24 B25 B26 B27 B28 B30 B33 B37 B39 |
21 |
74 |
95 |
Prácticas de laboratorio |
C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 C16 C17 |
18 |
16 |
34 |
Lecturas |
A87 A88 A89 B25 |
0 |
1 |
1 |
Actividades iniciais |
C15 |
5 |
2 |
7 |
Traballos tutelados |
C13 C15 C17 |
1 |
2 |
3 |
Presentación oral |
C15 C17 |
1 |
0 |
1 |
Proba práctica |
A89 |
1 |
0 |
1 |
Proba de resposta múltiple |
A87 A88 A89 A90 B23 B24 B33 C17 |
2 |
4 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral realizada polo profesor e aberta á participación do alumno con introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. Será complementada coa utilización dos medios audiovisuais necesarios e bibliografía documental. Esta metodoloxía desenvolverase nos horarios establecidos. |
Prácticas de laboratorio |
Traballo en grupo a través da participación activa do alumno, mediante a realización metodolóxica de manobras/procedementos e discusión para o estudo dos diferentes aspectos relacionados cos contidos da materia. |
Lecturas |
Profundización na materia mediante textos de diferentes fontes documentais escollidos e seleccionados previamente polo profesor |
Actividades iniciais |
Actividades que levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/o motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativas, que partan dos saberes previos do alumnado. |
Traballos tutelados |
Aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor a través de traballos de grupo, onde se traballa a sistemática de procura de información e manexo de ferramentas telepáticas. |
Presentación oral |
Intervención inherente a os procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da cal estudantes e docentes interactúan de maneira ordenada, propoñendo preguntas, aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Proba práctica |
Proba na que se busca que o alumno desenvolva total ou parcialmente algunha práctica que previamente fixese durante as clases prácticas. A proba práctica pode incluír previamente a resolución dunha pregunta/problema que teña como resultado a aplicación práctica dunha determinada técnica ou práctica aprendida. |
Proba de resposta múltiple |
Proba obxectiva que consiste en formular unha pregunta directa con varias opcións de resposta ou alternativas que acheguen posibles solucións, das cales só unha é válida. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Proba práctica |
Sesión maxistral |
Prácticas de laboratorio |
Lecturas |
Actividades iniciais |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
METODOLOXÍAS DOCENTES:
LECTURAS: Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos trabaiados.
PRACTICA DE LABORATORIO: Actividade formativa que permite que os estudantes aprendan de forma efectiva a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
SESIÓN MAXISTRAL: Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é tamén coñecida como conferencia. método expositivo ou lección maxistral. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
SIMULACIÓN: Consiste na representación que permite unha análise máis sinxela. Póñense ao suxeito #ante unhas condicións hipotéticas nas cales se proba o seu comportamento #ante situacións concretas, os seus coñecementos, a súa capacidade de analizar alternativas e as súas consecuencias. Baséase, por tanto, na configuración de situacións similares ás que se producen nun contexto real, coa finalidade de utilizalas como experiencias de aprendizaxe ou como procedemento para a avaliación.
A atención personalizada que se describe en relación a estas metodoloxías concíbese
como momentos de traballo presencial co profesor que implican unha participación e reforzo da relación profesor alumno. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba práctica |
A89 |
Proba na que se busca que o alumno desenvolva total ou parcialmente algunha práctica que previamente fixese durante as clases prácticas. A proba práctica pode incluír previamente a resolución dunha pregunta/problema que teña como resultado a aplicación práctica dunha determinada técnica ou práctica aprendida. |
15 |
Proba de resposta múltiple |
A87 A88 A89 A90 B23 B24 B33 C17 |
Proba obxectiva que consiste en formular unha pregunta directa con varias opcións de resposta ou alternativas que acheguen posibles solucións, das cales só unha é válida. |
60 |
Sesión maxistral |
A87 A88 A89 A90 B23 B24 B25 B26 B27 B28 B30 B33 B37 B39 |
Desenvolvemento dos contidos do programa da materia en sesión maxistral, nos horarios establecidos pola facultade. |
5 |
Prácticas de laboratorio |
C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 C16 C17 |
Realizaranse prácticas daqueles contidos que así o requiran, como se especifica no programa da materia.
Traballásese de forma individualizada, en parella e grupos as diversas probas exploratorias propias dos contidos da materia. |
10 |
Traballos tutelados |
C13 C15 C17 |
Os alumnos deberán elaborar un traballo o longo do curso cun contenido relacionado coa materia. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Os estudantes con matrícula a tempo parcial, dispensa académica ou outros supostos recolleitos na norma que regula o réxime de dedicación ao estudo, permanencia e progresión, deberán enviar un e-mail ao profesor indicando a súa situación ao comezo do curso académico.
Se un estudante matriculouse en materias dun curso superior que por solapamento de horas impídelle acudir ás prácticas e seminarios, ten que ter en conta que dita situación non lle exime de asistir a materia de Podoloxía Xeral.
Para o aprobado na materia será necesario:
- Asistir á totalidade dos seminarios.
- Presentar os traballos e asistir á exposición dos mesmos na data sinalada.
- Realizar a totalidade das prácticas.
- Os estudantes con dispensa académica, entregarán os traballos e as actividades dirixidas, acordadas previamente co docente, en modalidade en liña e nas datas establecidas.
- Os alumnos con matrícula parcial, dispensa académica para superar a materia, terán que obter un 6 na cualificación do exame teórico e un 6 no exame práctico.
- A cualificación de non presentado: outorgarase a aqueles estudantes que non se presentan ao exame.
- Para a matrícula de honra a cualificación obtida será de 10 sobre 10 puntos.
- Unha vez finalizado o curso académico, non se gardarán ningunha das notas obtidas nos diferentes apartados.
- Acudir ás prácticas coa indumentaria indicada (Bata clínica e/o pixama). Para a realización dalgunhas prácticas será necesario acudir coa roupa deportiva indicada no seu momento.
- O estudante deberá esta debidamente identificado no campus virtual, cunha fotografía tamaño carné recente.
O formato do exame: - Teórico: tipo test e de resposta múltiple (4 ó 5 posibles respostas por pregunta).
- Práctico: desenvolverase de modo teórico/práctico nos laboratorios do centro. O alumno deberá responder e realizar as probas clínico/ exploratorias que se lle soliciten.
- Deberase superar de modo independente a proba teórica e a proba práctica para aprobar a materia.
- Obrigatoriedade de superar os 5 puntos sobre 10 para superar a materia, tanto no apartado teórico como no práctico.
Tamén será necesario a realización de todas e cada unha das prácticas de laboratorio para superar a materia.
O non presentado outórgase ao non presentarse á convocatoria. A matrícula de honra aplicásese naqueles casos que se alcancen os 10 puntos.
Cando o alumno non supere de maneira independente una ou máis probas supoñerá a cualificación de SUSPENSO en acta. Se a media aritmética supera o 5, ao non superar algunha das avaliacións, figurará coa nota da parte teórica por ter unha maior porcentaxe no global das cualificacións.
O feito de non presentarse a algunha das probas implica figurar en acta como NON PRESENTADO.
As probas superadas na primeira oportunidade conservaranse para a segunda oportunidade, coa cualificación obtida. Unha vez finalizado o curso académico, non se conservará ningunha cualificación dos diferentes apartados.
Os alumnos con Matrícula Parcial , Dispensa Académica, SICUE/ERASMUS/DANUDC poderán elixir o día para expoñer individualmente o traballo da materia. Tamén poderán solicitar elixir o día de prácticas co grupo #de acordo con o docente e realizarán de forma individual os traballos adicionais que substitúan a asistencia ás clases maxistrais/seminarios. Os estudantes con matrícula a tempo parcial, dispensa académica ou outros supostos recolleitos na norma que regula o réxime de dedicación ao estudo ( SICUE/ERASMUS/DANudc), permanencia e progresión, deberán enviar un e-mail ao profesor indicando a súa situación ao comezo do curso académico. PODERÁN OPTAR A PRESENTAR EN MODALIDADE NON PRESENCIAL/EN LIÑA Os TRABALLOS QUE SE REALICEN NA aula.
FRAUDE E RESPONSABILIDADES DISCIPLINARIAS:
Segundo o establecido na normativa da UDC:
1.- Se durante a realización dunha proba de avaliación os profesores responsables teñen coñecemento da quebra dos principios de decoro, legalidade ou mérito individual tales como o uso de documentos ou instrumentos non permitidos, a copia ou intento de copia dos resultados obtidos por compañeiros, a comunicación entre estudantes ou un comportamento impropio, procederase á expulsión inmediata do estudante da proba de avaliación e redactarase unha acta cos motivos, que se enviará ao decano ou director xunto coas verificacións documentais que estime oportunas para a súa valoración. Todo, sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese proceder #de acordo con a cualificación da falta cometida polo alumno infractor.
2.- Queda prohibido o acceso á realización das probas de avaliación con instrumentos electrónicos ou dispositivos móbiles acesos, non expresamente autorizados polo profesorado responsable, o cal será causa suficiente de expulsión da proba, despois de redactar a acta correspondente que se enviará ao centro.
3.- A expulsión dunha proba de avaliación implicará a cualificación de suspenso (nota numérica de 0) na convocatoria da materia.
4.- Na realización de traballos, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través de internet, sen indicación expresa da súa orixe e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación de suspenso na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber lugar tras o correspondente procedemento.
5.-Cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
LLANOS ALCÁZAR, L. ; ACEBES CACHAFEIRO, J. (1997). El pie.. Barcelona: Masson
BICKLEY, LYNN S. (2013). Guía de exploración física e historia clínica. Barcelona: Wolters Kluwer/Lippincott Williams & Wilkins
HENRY M. SEIDEL. (2011). Guía Mosby de exploración física. Madrid: Elsevier,
YVES BLANC, G. A.; CASILLAS, J.; ESNAULT, M. (2000). La marcha humana la carrera y el salto. Biomecánica, exploraciones, normas y alteraciones. . Barcelona : Elsevier
BOUCHET, A. ; CUILLERET, J. (1987). Anatomía descriptiva, topográfica y funcional: miembros inferiores.. Buenos Aires: Panamericana
ALEXANDER, IAN J. (1992). El Pie. Exploración y diagnóstico. . Barcelona: Editorial Jims
CARLSON, B. M. (2000). Embriología humana y biología del desarrollo. Madrid: Harcourt
KAPANDJI, I. A. (1999). Fisiología articular. Volumen II. Miembro inferior. . Madrid: Panamericana
LOUDON, J.; BELL, S.; JHONSTON, J. (2011). Guía de la valoración ortopédica clínica. . Barcelona: Masson;
CUTTER, N.; KEVORKIAN, C.G. (2000). Manual de valoración muscular.. Madrid: McGraw-Hill- Interamericana de España, S.A.U
KENDAL, F.P.; KENDAL MC CREARY, E. (1985). Músculos pruebas y funciones. . Barcelona. Jims
VILADOT PERICÉ, A. (2000). Patología del Antepié.. Springer-verlag ibérica
LELIVRE, JEAN; LELIVRE, JEAN-FRANCOIS. (2000). Patología del Pie.. Barcelona: Masson
GREENSPAN, A. (2000). Radiología en Ortopedia.. Madrid: Marban Libros
DAZA LESMES, J. (1996). Test de movilidad articular y examen muscular de las extremidades. . Editorial Medica Panamericana |
|
Bibliografía complementaria
|
|
As faltas na integridade académica (ausencia de citación de fontes, plaxios de traballos ou uso indebido/prohibido de información durante os examenes), así como asinar na folla de asistencia por outro estudante que non estea en clase, implicarán a perda da avaliación continua, sen prexuízo das accións sancionadoras que estean establecidas.
Non se permite o uso de dispositivos electrónicos durante as clases, tanto teóricas como prácticas.
Así mesmo, queda restrinxido o emprego da documentación facilitada polo profesor a través do portal do campus virtual (presentacións, preguntas, exercicios, seminarios, cadernos de prácticas etc.)/ etc.) á preparación da materia. O profesor resérvase o dereito de facer uso das medidas recollidas na lexislación vixente sobre Propiedade Intelectual, nos casos nos que se detecte un uso e/o divulgación non autorizada do devandito material. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Anatomía específica do membro inferior/750G02104 | Fisioloxía Humana/750G02101 |
|
Materias que continúan o temario |
Patoloxía Podolóxica I/750G02119 | Patoloxía Podolóxica II/750G02120 | Biomecánica do Membro Inferior/750G02111 |
|
Observacións |
- Recoméndase a asistencia continuada ás clases teóricas, así como o repaso continuado dos contidos teóricos para dese modo facilitar a evolución nas prácticas, dotándoas dun maior dinamismo e fluidez.
- Será fundamental superar a materia neste primeiro curso por tratarse dunha materia básica para a adquisición de coñecementos en materias que se cursarán posteriormente en 2º,3º e 4º do Grao.
|
|