Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Recoñecer, diagnosticar e orientar o manexo das principais patoloxías do pé |
A100 A103 A105
|
B27 B28 B29 B30 B39
|
C9 C10 C16 C17
|
Coñecer o desenrolo da extremidade inferior e as características da marcha nas diferentes etapas da vida. |
A100 A103 A105
|
B24 B25 B28 B30 B39
|
C9 C10 C16 C17
|
Coñecer as alteracions morfolóxicas do raquis e membro inferior e recoñecer, diagnosticar e orientar no manexo das alteracións que causan no pé. |
A100 A103 A105
|
B24 B25 B28 B29 B30 B39
|
C9 C10 C15 C16
|
Coñecer e identificar as deformidades morfolóxicas e estructurais do pe que afectan as diferentes etapas da vida. |
A100 A103 A105
|
B24 B25 B27 B28 B29 B30 B39
|
C9 C10 C15 C16 C17
|
Coñecer, utilizar e interpretar os parámentros clínicos, as técnicas de exploración e as probas complementarias en Podoloxía necesarias para o diagnóstico dos procesos patolóxicos, morfolóxicos e funcionais do pé. |
A100 A103 A105
|
B24 B25 B27 B28 B29 B30
|
C9 C10 C15 C16
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
UNIDAD DIDÁCTICA I: Bases do diagnóstico Podolóxico |
Tema 1: Conceptos teóricos do diagnóstico en Podoloxía
Tema 2: Conceptos xerais de las patoloxías podolóxicas
Tema 3: Bases conceptuais e Modelos teóricos da función del pe |
UNIDAD DIDÁCTICA II: Desenrolo da extremidade inferior e marcha humana |
Tema 4: Embrioloxía y desenrolo morfolóxico da extremidade inferior.
Tema 5: A marcha humana nas diferentes etapas da vida: Características de normalidade e determinantes da marcha |
UNIDAD DIDÁCTICA III: ALTERACIONS MORFOLÓXICAS Y ESTRUCTURAIS DEL PE |
Tema 6: Deformidades morfolóxicas y estructurais da articulación Tibioperoneaastragalina: Tobillo equino e Talo
Tema 7: Deformidades morfolóxicas y estructurais de retrope conxénitas e adquiridas
Tema 8: Deformidades morfolóxicasy estructurais de antepe conxénitas e adquiridas.
Tema 9: Deformidades morfolóxicas y estructurais dos arcos plantares: Pe plano y Pe cavo
Tema 9: Deformidades morfolóxicas y estructurais de primero radio
Tema 10: deformidades morfológicas y estructurales de los dedos. |
UNIDAD DIDÁCTICA IV: ALTERACIONS MORFOLÓXICAS E ESTRUCTURAIS DO RAQUIS, COXA E XEONLLO |
Tema 11: Alteracions de la columna vertebral:valoración e abordaxe podológico
Tema 12: Alteracions de coxa: Valoración e abordaxe podolóxico
Tema 13: Alteracions do xeonllo: Valoración e abordaxe podolóxico
Tema 14: Alteraciones rotacionais y lonxitudinais del membro inferior, valoración e abordaxe podolóxico. |
UNIDAD DIDÁCTICA V: EXPLORACIÓN PODOLÓXICA DA EXTREMIDADE INFERIOR: TÉCNICAS E INTERPRETACIÓN CLÍNICA |
Tema 15: Semioloxía da exploración física
Tema 16: Parámetros clínicos anormais da exploración en descarga.
Tema 17: Parámetros clínicos anormais da exploración en bipedestación e dinámica
Tema 18 : análise da pegada plantar e a marcha en situacións patolóxicas
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A100 A103 B24 B25 B28 B30 |
9 |
14 |
23 |
Seminario |
A103 A105 B24 B27 B28 B39 |
8 |
32 |
40 |
Estudo de casos |
A103 A105 B24 B25 B27 B30 C9 C10 |
6 |
24 |
30 |
Proba mixta |
A100 A103 A105 B24 B25 B27 B28 B29 B30 C10 C16 C17 |
2 |
20 |
22 |
Proba práctica |
A103 B24 B28 B30 C9 C16 C17 |
1 |
8 |
9 |
Sesión maxistral |
A100 A103 A105 B24 B27 B28 B29 B30 C9 C15 C16 |
21 |
0 |
21 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Actividade formativa que permite aos estudantes aprender con eficacia a través
realización de actividades de carácter práctico, como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Será obrigatoria (excepto a presentación da certificación médica) a asistencia ás prácticas presenciais para todos os alumnos. |
Seminario |
Actividade formativa orientada á aplicación da aprendizaxe, na que se desenvolven diversas metodoloxías e
probas, mediante as cales o alumno desenvolve tarefas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Será obrigatoria (agás a presentación da certificación médica) a asistencia a seminarios presenciais para todos os alumnos a excepción dos alumnos de matrícula parcial e exención académica que deberán realizar as actividades propostas polo profesorado da materia. As actividades de seminario serán realizadas nas instalacións da Facultade de Enfermaría e Podoloxía. |
Estudo de casos |
Metodoloxía na que o suxeito se enfronta á descrición dunha situación específica que suscita a
problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O estudante enfróntase ao problema concreto, que describe unha situación real na vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referíndose a un determinado campo de coñecemento ou acción, para chegar a unha decisión razoada despois dun proceso de discusión en pequenas dimensións. grupos de traballo.
Será obrigatoria (agás a presentación da certificación médica) a asistencia ás sesións de estudos de casos presenciais para todos os alumnos a excepción dos alumnos de matrícula parcial que deberán realizar as actividades propostas polo profesorado da materia. |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas de proba estándar e preguntas de proba estándar. En canto a
Preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, como preguntas obxectivas, podes combinar preguntas de
resposta múltiple, ordenación, resposta curta, discriminación, finalización e / ou asociación |
Proba práctica |
Proba na que o alumno debe demostrar a adquisición de habilidades prácticas relacionadas coa materia |
Sesión maxistral |
Presentación oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgúns
preguntas dirixidas ao alumnado, co fin de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral étamén coñecido como charla, método expositivo ou lección maxistral. Esta última modalidade pode reservarse para un tipo lección especial impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que implica unha elaboración orixinal e baseado no uso case exclusivo da palabra como medio de transmisión de información á audiencia.
As sesións impartiranse de xeito presencial nas instalacions da Facultade de Enfermaría e Podoloxía |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Prácticas de laboratorio |
Seminario |
Estudo de casos |
|
Descrición |
O alumnado disporá de atención persoalizada durante as sesións presenciais de prácticas e estudos de casos.
Ademáis o profesorado da materia porá a súa disposición o horario de titorias para tratar todos os temas relacionados coa materia que precisen.
O alumnado contactará co profesorado da materia para concertar as datas e horarios das sesións de atención persoalizada que poderán ser individuais ou en grupo e manterse de xeito presencial ou virtual. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A100 A103 B24 B25 B28 B30 |
O alumnado deberá asistir o 100% das prácticas, con excepción dos casos de enfermidade xustificados de forma axeitada. A asistencia as prácticas e obrigatoria para superar a materia.
O alumnado deberá presentar un boletín das práticas de xeito obrigatorio que computará un 5% da calificación final da materia.
|
5 |
Seminario |
A103 A105 B24 B27 B28 B39 |
O alumnado deberá realizar as actividades propostas nos seminarios, a presencialedade nas sesions presenciais programadas computara un 2% na calificación final da materia.
A entrega de actividades realizarase na Plataforma Moodle a entrega e obtención do 50% da calificación das mesmas será obrigatoria para superar a materia. As actividades propostas computarán un 8% da calificación final da materia.
O alumnado de matricula parcial deberá entregar as actividades e obter o 50% da puntuación que nestos casos será o 10% da puntuación total da materia.
En segunda oportunidade e oportunidade adiantada o alumnado deberá contestar a preguntas especícas dos temas traballados nos seminarios e alcanzar o 50% da puntuación das mesmas para superar a materia. |
10 |
Estudo de casos |
A103 A105 B24 B25 B27 B30 C9 C10 |
O alumnado deberá realizar as actividades propostas nos estudos de casos, a presencialidade nas sesions presenciais programadas computara un 2% na calificación final da materia.
A entrega de actividades realizarase na Plataforma Moodle a entrega e obtención do 50% da calificación das mesmas será obrigatoria para superar a materia.
As actividades propostas computarán un 8% da calificación final da materia.
O alumnado de matrícula parcial con dispensa académica deberá entregar as actividades e obter o 50% da puntuación que nestos casos será o 10% da puntuación total da materia.
Na proba mixta incluirase un caso que o alumnado debe resolver de forma individual e obter 0 50% da puntuación da mesma para superar a materia. A proba de estudo de caso computará un 15% da puntuación final da materia.
En segunda oportunidade e oportunidade adiantada de non ter entregadas e superadas as actividades no cursa anterior o caso a resolver na proba mixta final computará o 25% da calificación final da materia. |
25 |
Proba mixta |
A100 A103 A105 B24 B25 B27 B28 B29 B30 C10 C16 C17 |
AVALIACIÓN TRADICIONAL DA TEORIA:
O alumnado deberá realizar unha proba mixta, con preguntas test obxectivas e preguntas de desarrollo na data fixada polo calendario oficial da FEP.
Nas preguntas test incluiranse os contidos das sesions maxistrais e seminarios.
Nas preguntas de desarrollo so se incluirá a materia impartida nas sesións maxistrais.
O alumnado deberá superar o 50% de ambas probas para poder superar a materia. So se procederá a corrección das preguntas cortas cando se acade a metade da puntución nas preguntas tipo test,
Na segunda oportunidade e oportunidade adiantada o exame terá a mesma metodoloxia e puntuación.
AVALIACIÓN PERIÓDICA:(Non compatible coa dispensa académica)
O alumnado que o solicite poderá acollerse a avaliación periódica da materia, que consistirá na realización de 4 probas tipo test ao longo do cuatrimestre. A Calificación mínima para superar cada proba será de 6 puntos sobre 10, o alumnado que supere (calificación >6) todas as probas e obteña unha calificación maior o igual a 6,5 na media das citadas probas estará excluido de realizar o exame tipo test ( a calificación do mesmo será a calificación media das probas realizadas durante a avaliación periódica) e únicamente realizará na proba final o examen de pregunta corta.
O alumnado que acollendose a avaliación periódica non alcance superar as probas cunha calificación maior a 6, poderá ir ó examen final da materia coas mesmas condicions que a xente que escolla avaliación final tradicional, máis con unha merma de 1 punto na calificación final da materia. |
50 |
Proba práctica |
A103 B24 B28 B30 C9 C16 C17 |
Na mesma data do exame final da materia realizarase unha proba práctica na que ó alumnado deberá demostrar a adquisición de competencias das prácticas (10%)
Na segunda opotunidade e Oportunidade adiantada deberá realizarse a proba práctica de xeito obrigatorio.
O ALUMNADO QUE ELIXA AVALIACIÓN TRADICIONAL DA TEORIA realizará a proba de prácticas de forma escrita.
O Alumnado que elixa AVALIACIÓN PERIÓDICA DA TEORIA terá que relizar a proba práctica no laboratorio de forma oral. |
10 |
|
Observacións avaliación |
- Para superar a materia é obrigatorio asistir ás prácticas de laboratorio e superar (50% do seu valor total) as actividades propostas nos seminarios e casos clínicos así como a proba mixta e a proba práctica.
- As cualificacións das prácticas, estudos de casos e os seminarios só computarán na cualificación final se se supera o 50% da cualificación da proba mixta. No caso de non presentarse ou non superar a proba mixta na primeira oportunidade, as cualificacións das prácticas, estudo de casos e os seminarios computarán na segunda oportunidade se se supera nesa oportunidade o 50% da cualificación da proba mixta.
- A cualificación que figurará no acta en caso de non superar a proba mixta, será a cualificación do exame calculada sobre o 100% da avaliación.
- En segunda e sucesivas matrículas só computarán as cualificacións das prácticas dos cursos anteriores. O alumnado deberá facer unha proba práctica e superar a proba mixta que inclúe o estudo de casos e materia dos seminarios.
- A cualificación de Non Presentado outorgarase cando o alumnado non sexa evaluado nalgunha das actividades de avaliación continua, sempre que o alumnado realice as practicas da materia obterá unha calificación na mesma na primeira oportunidade.
- A cualificación de matrícula de honra, dado o seu carácter graciable, concederase automáticamente ao alumnado que obteña un 10 na cualificación media da materia. De darse o caso de que haxa máis alumnos/as con esa cualificación que matrículas se poidan outorgar pola cota oficial establecida, convocarase a todos os alumnos/as para a realización dunha proba específica de desempate, que consistirá en unha proba de características similares ás da proba mixta, exame que se fixará en data e hora de acordo cos interesados/as. En caso de non existir ningún alumno/a con cualificación de 10, todo o alumnado que obteña unha cualificación media igual ou superior a 9.5, poderán optar á matrícula de honra previa solicitude ao profesor e mediante a superación da proba anteriormente descrita. No caso de que non existan solicitudes expresas de opción a matrícula, o profesor se reserva a potestade de otórgalas naqueles casos que, cumprindo o requisito de cualificación media, pudiesen ser merecedores de matrícula pola aptitude e a atitude demostradas durante o desenvolvemento da materia
- Alumnado en matrícula parcial e o alumnado de SICUE/ERASMUS que tengan que cursar materias en otros cursos: O alumnado en matrícula parcial que obteña a dispensa académica debe de comunícalo obligatoriamente ao profesor responsable da materia ao comezo do curso. Para este alumnado é obrigatório ao 100% a realización das prácticas.O alumnado entregará as actividades propostas para cada metodoloxía en tempo e forma.
- Oportunidade adiantada de avaliación: O alumnado que se atope nos supostos recollidos na normativa de xestión académica da UDC disporá desta opción para superar a materia mediante unha proba escrita e proba práctica de características similares á recollida no proceso de avaliación que terá, nesta oportunidade, un peso do 100% da cualificación final ( proba de estudo de casos 25%, Proba práctica 10% e proba mista 65%)
- PLAXIO: Na realización dos traballos da materia, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través da internet sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, será cualificado con suspenso (0,0) na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que pudiese haber lugar tras o correspondente procedemento.
- A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
MICHAUD, T.C. Foot Orthoses and Other Forms of Conservative Foot Care. Baltimore: Williams Wilkins, 1993. MICHAUD, T.CHuman Locomotion. The conservative Management of Gait_related disorders.Massachusetts. Newton Biomechanics.2011 VALMASSY, RL. Clinical Biomechanics of the lower extremities. St. Louis: Mosby, 1996 TACHDJIAN, M.O. Ortopedia Clínica Pediátrica. Diagnóstico y tratamiento. Buenos Aires: Médica Panamericana, 1999 M. O. SEIBEL, Función del pie: texto programado, Madrid, Ortocen, 1994 ROOT M, Normal and abnormal function of the foot, Vol. 2, Clinical Biomechanics Corporation, 1997 Root. M. Función Normal y Anormal del pie. Ed. Base. Barcelona. 2012 ROOT M. Exploración biomecánica del pie, Vol 1. Madrid: Ortocen Editores, 1991 MUNUERA P. El primer radio: Biomecánica y ortopodología. Santander :EXA Editores, 2008 A. DIMEGLIO 1999 ORTOPEDIA INFANTIL COTIDIANA Barcelona: Masson Tachdjian 1999 Ortopedia Clinica Pediatríca Madrid: Panamericana Drenann 2010 The child´s Foot & Ankle Philadelphia: Wolters Kluwer Minguella 2003 Malformaciones del Pie Barcelona: Masson Thomson & Volpe 2001 Introduction to podopediatrics London: Churchill livingstone Angela M Evans 2010 The Pocket Podiatry Guide. Paediatrics London: Churchill Livingstone MCRAE R. Exploración clínica ortopédica. Madrid: Ed Harcourt Brace, 1998 |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Anatomía xeral/750G02103 | Anatomía específica do membro inferior/750G02104 | Fisioloxía Humana/750G02101 | Biomecánica do Membro Inferior/750G02111 | Patoloxía Xeral Aplicada en Podoloxía /750G02102 | Bases para a Interpretación do Coñecemento Científico/750G02108 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Ortopodoloxía II/750G02116 |
|
Materias que continúan o temario |
Patoloxía Podolóxica II/750G02120 | Ortopodoloxía Clínica/750G02118 | Podoloxía Deportiva/750G02123 | Podoloxía Física/750G02121 |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": - A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia realizarase entregaranse en formato dixital e en papel sen empregar plásticos, con impresións a dobre cara, empregando papel reciclado e evitando a impresión de borradores.
- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural tendo en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais
- Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria
- Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade, no caso de detectar situacións de discriminación por razón de xénero tomaranse medidas para corrixilas.
Na realización dos traballos da materia, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través da internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, será cualificado con suspenso (0,0) na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber lugar tras o correspondente procedemento. |
|