Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer o concepto e ámbito de aplicación da Quiropodología e empregar as técnicas de exploración, diagnóstico e tratamento das feridas, úlceras, queimaduras, reaccións cutáneas ao frío e procesos infecciosos que afectan ao pé, así como os mecanismos de reparación e cicatrización tisular. |
A115 A117 A118 A119 A120 A121 A123
|
B24 B25 B29 B30 B34
|
C9 C11 C14 C16
|
Coñecer e utilizar as técnicas e tratamentos quiropodolóxicos e de administración
de fármacos. |
A114 A124
|
B26 B29
|
C11 C14 C16 C17
|
Coñecer e empregar o instrumental en quiropodología e a toma de mostras para cultivos.
|
A117 A118
|
B24 B29 B30 B34
|
C9 C11 C14 C16 C17
|
Coñece, diagnostica e trata as dermatopatías bacterianas e os procesos vasculares e neurolóxicos periféricos que afectan ao pé e susceptibles de tratamento quiropodológico.
|
A113 A114 A115 A118 A119 A120 A121 A123
|
B24 B25 B29 B30 B34
|
C9 C11 C14 C16 C17
|
Coñece e aplica os métodos de reanimación cardiopulmonar e resucitación en casos de emerxencia. |
A123 A128
|
|
C9 C11 C16 C17
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
UNIDADE DIDACTICA I |
Introdución á materia.
- Partes de que consta a materia
· Módulo teórico
· Módulo práctico
- Avaliación
- Bibliografía recomendada |
UNIDADE DIDÁCTICA 2 |
Tema 1: Concepto de Quiropodoloxia. Historia e evolución da quiropodoloxía. |
UNIDADE DIDÁCTICA 3 |
Tema 2: Organización e acreditación dunha consulta de Quiropodoloxía. Aparataxe. Instrumental. |
UNIDADE DIDÁCTICA 4 |
Tema 3: Probas diagnósticas, constantes vitais e Hª Clínica. |
UNIDADE DIDÁCTICA 5 |
Tema 4: Vendaxes. Concepto, clasificación e utilización.
Tema 5: Feridas e curas en quiropodoloxia, concepto, tipos e tratamento. Hemorraxia e Hemostasia.
Tema 6: Reaccións cutaneas ao frito: Perniosis; Conxelación; Pé de Trincheira. Concepto; Tipos e
tratamento.
Tema 7: Estudo das Queimaduras: Concepto; Etiología; Clasificación; Tratamento. Tratamento avanzado. |
UNIDADE DIDÁCTICA 6 |
Tema 8: Recordo Anatomo-fisiológico da pel e os seus anexos.
Tema 9: Estrutura da pel. Funcións. Tipos de pel. Modificacións biolóxicas.
Tema 10: Pel senil. Efectos do sol e os raios UV sobre a pel. Pel do neno e da embarazada. |
UNIDADE DIDÁCTICA 7 |
Tema11: Ulceras e Mal Perforante Plantar. Concepto; Etioloxía; Clasificación; Características;
Tratamento. Técnicas de terapia avanzada.
Tema12: Dermatopatias bacterianas. Concepto; Clínica, Evolución, Tratamento do : Absceso.
Furúnculo. Foliculitis. Antrax. Panadizo. Impétigo. Erisipela. Flemón., Fascite necrotizante.
Linfanxite. Adenite. Celulite. Gangrena.
|
UNIDADE DIDÁCTICA 8 |
Tema 13: Procesos vasculares e neurolóxicos periféricos que afectan ao pé.
Tema 14: Situacións especiais na clínica de quiropodoloxía. Soporte vital básico. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A113 A114 A115 A117 A118 A119 A120 A121 A123 B25 B26 B29 B30 B34 C9 C11 C14 C16 C17 |
21 |
29 |
50 |
Seminario |
A114 A115 A117 A118 A119 A120 A121 A123 A124 A128 B24 B25 C9 C11 C16 C17 |
7 |
7 |
14 |
Prácticas de laboratorio |
A113 A114 A115 A117 A118 A123 A124 A128 B24 B26 C9 C14 C16 C17 |
18 |
18 |
36 |
Traballos tutelados |
A114 A115 A117 A118 A119 A120 A121 A123 A124 A128 B24 B25 B26 B29 B34 C9 C11 C16 C17 |
0 |
26 |
26 |
Proba de resposta múltiple |
A114 A115 A117 A118 A119 A120 A121 A123 A124 A128 B24 B25 B26 B29 B30 B34 C9 C11 C14 C16 C17 |
2 |
20 |
22 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
As sesións maxistrais consisten en clases expositivas-participativas dos contidos básicos da materia, con apoio de imaxes, graficas, esquemas, etc. As sesións maxistrais centraranse nos contidos principais do temario
Facilitarase a o alumnado o temario cos contidos teóricos básicos da materia (sesión maxistral,seminarios e prácticas)
Todo o material estará accesible o alumnado na plataforma Moodle
https:// campusvirtual. udc.es/ moodle/.
|
Seminario |
Nos seminarios abordaranse temas específicos das unidades didácticas do temario da materia, sobre os cales se desenvolverán actividades en grupo.
|
Prácticas de laboratorio |
A asistencia á totalidade das prácticas é obrigatoria e ás mesmas, cada alumno/a deberá ir provisto de EPIS: máscara, lentes de protección, bata. Así mismo deberá portar un cuaderno, bolígrafo e tesoiras multiusos de uso individual.
Nas prácticas, cada alumno/a debe ser capaz de alcanzar os seguintes obxectivos:
· Coñecer o instrumental, aparataxe e mobiliario necesarios para a práctica da quiropodoloxía.
. Adestrarse no funcionamento, utilización e manexo do instrumental e aparataje.
· Confeccionar unha historia clínica quiropodolóxica.
· Coñecer e realizar distintos tipos de vendaxes e tratamentos de curas de feridas, úlceras e lesions térmicas.
· Realizar técnicas de quiropodia.
· Realizar técnicas de exploración e diagnóstico quiropodolóxico.
· Aplicar métodos de reanimación e resucitación cardiopulmonar.
· Realizar técnicas de tratamentos quiropodolóxicos e de administración de fármacos.
Ao finalizar todas as prácticas cada alumno/a deberá entregar unha memoria de prácticas seguindo unhas directrices determinadas marcadas o inicio da materia e nun prazo de entrega fixado o comenzó do curso. |
Traballos tutelados |
Realizarase un traballo en grupo dun tema relacionado coa materia cuxos requisitos e prazo de entrega comunicaranse ao comezo da docencia da materia. |
Proba de resposta múltiple |
Exame de preguntas test relacionadas cos contidos da materia tanto das sesións maxistrais como dos seminarios, prácticas de laboratorio e traballos. O día do exame facilitarase información sobre a puntuación das preguntas |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Proba de resposta múltiple |
Seminario |
Traballos tutelados |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
A atención personalizada desenvolvese de maneira programada mediante acordo previo entre o alumnado e a profesora nun horario planificado de atención o alumnado, ou de forma virtual por correo electrónico, teléfono ou Teams.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta múltiple |
A114 A115 A117 A118 A119 A120 A121 A123 A124 A128 B24 B25 B26 B29 B30 B34 C9 C11 C14 C16 C17 |
Consistirá nun exame de 30 preguntas test, relacionadas cos contidos da materia tanto das sesións maxistrais como dos seminarios, das tarefas, dos traballos tutelados e das prácticas de laboratorio. O día do exame facilitarase información sobre a puntuación das preguntas.
Para superar a proba múltiple, é necesario alcanzar un resultado igual ou superior ao 60% de respostas correctas do test, despois de aplicar o factor de correcció seguinte, "3 respostas incorrectas restan 1 resposta correcta".
Queda terminantemente prohibido acudir e realizar o exame con calquera tipo de dispositivo electrónico (incluíndo teléfono, computador, calculadora, tableta, auriculares, gravadora, reloxo…). Durante o exame todo o alumnado deberá manter o pelo recolleito cos pavillóns auditivos visibles.
|
60 |
Seminario |
A114 A115 A117 A118 A119 A120 A121 A123 A124 A128 B24 B25 C9 C11 C16 C17 |
A avaliación dos seminarios realizarase en función da presencialidade e da participación de cada alumno/a nas actividades realizadas nos mesmos. |
8 |
Traballos tutelados |
A114 A115 A117 A118 A119 A120 A121 A123 A124 A128 B24 B25 B26 B29 B34 C9 C11 C16 C17 |
Cada grupo de alumnos realizará un traballo asignado por sorteo, devandito traballo entregarase, presentará e expoñerá nunha data previamente determinada polo profesorado. Os traballos realizaranse seguindo as directrices proporcionadas polo profesorado. Os contidos, presentación e exposición avaliaranse conforme ás devanditas directrices.
Ao comezo do traballo incluirase unha acta ou documento de compromiso do traballo, onde quedará reflectida a participación do alumnado, a asignación de tarefas, desenvolvemento, planificación dos traballos tutelados e cronograma das reunións de traballo.
Os traballos, a súa presentación e defensa serán avaliados mediante unha rúbrica.
Cada grupo de alumnos realizará unha presentación e exposición do seu traballo.
Para a sua valoración é imprescindible a asistencia, a presentación, a exposición, e a defensa do traballo.
|
15 |
Prácticas de laboratorio |
A113 A114 A115 A117 A118 A123 A124 A128 B24 B26 C9 C14 C16 C17 |
Para superar a materia, a asistencia ás prácticas de laboratorio será obrigatoria na súa totalidade. Na avaliación das prácticas puntuarase a asistencia ás mesmas, avaliación continuada das mesmas, ademais da elaboración, exposición e entrega dunha memoria final de prácticas (describirá os procesos e tratamentos realizados con apoio de imágenes…). A memoria seguirá as directrices correspondentes establecidas polo profesorado, incorporará acta de traballo, enchemento de rúbrica. Irá acompañada dunha análise e valoración das mesmas. |
17 |
|
Observacións avaliación |
PARA SUPERAR A MATERIA: é necesario realizar e superar a
totalidade das prácticas de laboratorio, así como superar a proba de resposta múltiple. A nota desta proba de respostas múltiple supón o 60 % da nota total da materia. Para superar a proba múltiple é necesario alcanzar un
resultado igual ou superior ao 60% de respostas correctas do test, despois de aplicar o factor de corrección 3/1. Unha vez superadas as prácticas e a
proba de resposta múltiple, para superar a totalidade da materia, será necesario obter unha nota media total, igual ou superior ao 50% da calificación total da materia (nota numérica de 5 sobre 10). Esta nota incluirá a avaliación das metodoloxías da proba resposta múltiple,
prácticas de laboratorio, seminarios, rúbricas, tarefas e traballos tutelados. No caso de non superar a proba de resposta múltiple (resultado que supón obter menos do 60% das respostas correctas do test,despois de aplicar o factor de corrección sobre
o 60% da nota total da materia), non se poderán sumar a esta nota, a calificación resultante do resto de metodoloxías avaliadas (prácticas de laboratorio,
seminarios, tarefas, rúbricas, traballos tutelados), mentres non se supere esta
proba. A nota resultante do resto de metodoloxías avaliadas supón o 40%
da nota total da cualificación da materia, puntuación que neste caso é
insuficiente para considerar superada a materia e que só no caso de superar a
proba de resposta múltiple computará sobre a nota final da materia. Para que as actividades propostas de cada metodoloxía poidan ser evaluadas o alumnado entregará estas actividades propostas seguindo o modelo, en tiempo e forma indicados. Os coñecementos que se avalían inclúen os contidos tratados nas clases maxistrais, nos seminarios, nas prácticas de laboratorio, en tarefas, traballos tutelados, así como o material de traballo e o material que a profesora entrega ao alumnado e que está colgado nas plataformas telemáticas dispoñibles para a materia, ademais dos contidos sobre a bibliografía recomendada. Aconsellarase ao alumnado completar toda a información proporcionada anteriormente consultando as fontes de información sobre a materia. No caso de non presentarse ou non superar a proba de resposta múltiple na primeira oportunidade, e ter superadas as prácticas, e o resto de tarefas a avaliar, as cualificacións das prácticas, seminarios e traballos tutelados (que supoñen o 40% da nota total da materia), gardaranse, e estas cualificacións computarán na segunda oportunidade, sempre que nesta segunda oportunidade o alumno/a supere a proba de resposta múltiple (que supón o 60% da nota total da materia, onde será preciso alcanzar un resultado igual ou superior o 60% de respostas correctas do test, despois de aplicar o factor de corrección de respostas 3/1. Modalidade ordinaria de avaliación: O 60% da avaliación total da materia corresponde ao resultado alcanzado na proba de resposta múltiple, despois de aplicar nesta proba tanto a porcentaxe do 60% de respostas correctas, como o factor de corrección de respostas 3/1, necesarios para superar esta parte, o 17% da cualificación depende do resultado alcanzado no apartado de prácticas de laboratorio, o 15% asígnase á avaliación dos traballos tutelados e o 8% da cualificación é para a avaliación dos seminarios. MATRÍCULA DE HONRA. As condicións para a obtención dunha matrícula de honra son que o alumno obteña unha nota igual ou superior a 9,5 da cualificación numérica da materia, sexa a mellor cualificación da clase na oportunidade avaliada e a súa evolución curricular sexa significativa. En caso de empate realizarase unha proba oral obxectiva entre os candidatos. NON PRESENTADO. O alumnado que non realice o 100% das prácticas de laboratorio, será avaliado como “Non Presentado”, independentemente da súa participación noutras actividades incluída a proba mixta. 2ª OPORTUNIDADE: Ao alumnado que se presente a 2ª oportunidade, previa realización e superación das prácticas de laboratorio, e outras actividades (seminarios, traballos tutelados), aplicásenselle os mesmos criterios e porcentaxes que na primeira oportunidade. Para que estas porcentaxes computen na nota final da materia, terá que superar a proba de resposta múltiple, alcanzando unha puntuación do 60% das respostas correctas do exame test, despois de aplicar o factor de corrección. O alumnado que non realizou e superou as prácticas de laboratorio, para poder superar a materia terá que realizar obrigatoriamente e superar estas prácticas no seguinte curso académico. Este alumno/a poderá volver cursar toda a materia novamente ou presentarse só ás partes que non realizou e as que non superou con apto, ademais de ter que facer a proba de resposta múltiple. CONVOCATORIAS DE SEGUNDA E POSTERIORES MATRÍCULAS: Para aqueles alumnos/as que cursen a materia e teñan realizadas e superadas as prácticas obrigatorias de forma completa coa cualificación de apto, e o resto das actividades, gardaranse as notas das partes superadas. Neste caso terá que facer a proba de resposta múltiple, unha vez superada esta proba (que supón o 60% da nota total da materia, onde será preciso alcanzar un resultado igual ou superior o 60% de respostas correctas do test, despois de aplicar o factor de corrección), a nota alcanzada computará co resto das cualificacións superadas. Para superar a materia o estudante deberá realizar e superar as prácticas de laboratorio, a proba de resposta múltiple e o resto das actividades. ALUMNADO CON MATRÍCULA PARCIAL: O alumnado con matrícula parcial
debe comunicalo obrigatoriamente o profesorado responsable da materia ao comezo
do curso. Para este alumnado e o resto dos alumnos é obrigatorio asistir ao
100% da realización das prácticas de laboratorio. Este alumno/a debe ter en
conta que na súa condición a presencialidad e participación nas diferentes
actividades (seminarios, tarefas, traballos tutelados) da materia é opcional,
con todo, a cualificación dos seminarios e traballos tutelados pode obterse
mediante a realización de traballos dirixidos que o alumno/a realizará de
forma individual e autónoma, previo acordo co profesorado ao comezo do curso.
Para que poida ser avaliado o alumnado que cumpra esta condición terá que
entregar as actividades propostas para cada metodoloxía en tempo e forma. Neste
caso o alumnado, pode acollerse á modalidade de avaliación ordinaria, ou optar
pola seguinte opción na que se aplicarán as seguintes porcentaxes: Proba mixta
computará na avaliación o 75%, para superar esta proba o alumno/a terá que
alcanzar un resultado igual ou superior o 60% de respostas correctas do test, despois de aplicar o factor de corrección,
prácticas de laboratorio o 15%, e traballo tutelado o 10%. Estes estudantes
terán que superar a proba de resposta múltiple para que o resto das actividades poidan
computar na nota final da materia. DISPENSA ACADÉMICA: O
alumnado que obteña esta condición terá a obrigación de comunicalo á docente.
Neste caso os seminarios substituiranse pola realización dun traballo sobre un
tema relacionado coa materia, proposto pola profesora ao
comezo do curso. Para este alumnado, igual que para o resto dos alumnos é
obrigatorio asistir ao 100% da realización das prácticas de laboratorio. As
porcentaxes aplicadas na avaliación serán os seguintes: A proba mixta computará
o 75%, para superar esta proba o alumno/a terá que alcanzar un resultado
igual ou superior o 60% de respostas correctas do test, despois de aplicar o factor de corrección, a realización das
prácticas de laboratorio supón un 15% e o traballo tutelado o 10%. Para que as
actividades propostas para cada metodoloxía poidan ser avaliadas o alumnado
terá que entregalas en tempo e forma. Estes estudantes terán que superar a
proba de resposta múltiple para que o resto das actividades poidan computar na nota final da
materia. CONVOCATORIA DA OPORTUNIDADE ADIANTADA DE AVALIACIÓN: Aqueles
alumnos/as que solicitarán a oportunidade adiantada de avaliación, cumpran os
requisitos recolleitos na normativa de xestión académica da UDC, concédaselle e
teñan realizadas e superadas as prácticas, poderán presentarse á proba de resposta múltiple.
Neste caso os criterios de avaliación serán os mesmos que para o resto do
alumnado. ESTUDANTES DE MOVILIDAD-INTERCAMBIO
(SICUE, ERASMUS, BILATERAL): O alumnado en condición de
estudante de mobilidade debe de comunicalo obrigatoriamente ao profesor
responsable da materia ao comezo do curso. Para este alumnado e todos os demais
é obrigatorio asistir e superar o 100% da realización das prácticas de
laboratorio. No caso de que devanditos estudantes teñan que cursar materias
doutros cursos nos que se poden producir solapamento de horarios, a
presencialidad e participación nas diferentes actividades da materia será
opcional, con todo, a cualificación dos seminarios e traballos tutelados poderá
obterse mediante a realización de traballos dirixidos propostos pola profesora
ao comezo do curso. Estas tarefas se levarán a cabo de forma individual e
autónoma. Para poder ser avaliado o alumnado terá que entregar as actividades
propostas para cada metodoloxía en tempo e forma. O alumnado nesta condición poderá
acollerse á modalidade de avaliación ordinaria, ou á de aplicación das
seguintes porcentaxes: Proba de resposta múltiple, computará na avaliación o 75%, para superar
esta proba o alumno/a terá que alcanzar un resultado igual ou superior ao
60% de respostas correctas do test, previa aplicación do factor de corrección, as prácticas de laboratorio o 15%, e traballo
tutelado o 10%. FRAUDE DE PROBAS E ACTIVIDADES DE AVALIACIÓN: Na Realización
fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, aplicarase o artigo
correspondente da Comisión de fraude e responsabilidades disciplinarias segundo
a normativa da UDC sobre avaliación e cualificacións dos estudantes. A
comprobación da fraude implicará directamente a cualificación de suspenso na
convocatoria en que se cometa: o estudante será cualificado con “suspenso”
(nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a
realización da falta prodúcese na primeira oportunidade como na segunda. Para
isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta da primeira
oportunidade, se fose necesario. PLAXIO: Na realización dos traballos
da materia, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel
que se obteña a través de internet, sen indicación expresa da súa orixe e, se é
o caso, o permiso do seu autor/a, será cualificado con suspenso (0,0) na
actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que
puidese dar lugar tras o correspondente procedemento MATERIAL
DOCENTE. Tanto o material empregado
na aula, como o dispoñible no campus Virtual e TEAMS da materia está
protexido pola Lei de Propiedade Intelectual (Real Decreto Lexislativo 1/1996,
do 12 de abril, polo que se aproba o texto refundido da Lei de Propiedade
Intelectual), e ponse ao dispor dos estudantes matriculados na materia,
exclusivamente para o seu uso persoal. Calquera extracción destes materiais para
poñelos ao dispor de terceiros por calquera outro medio (fotocopiadoras, correo
electrónico, páxinas web etc.)/ etc.), é un acto ilícito que conlevará as
medidas legais e disciplinarias pertinentes, considerándose unha falta grave ou
moi grave de acordo ao Regulamento Disciplinar do Estudantado da Universidade da Coruña e
una infracción grave ou moi grave da lei da propiedade intelectual
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- Hill, Marcia J.: Trastornos cutáneos. Mosby/Doyma 1995
- Umbert, P.y Sánchez-Regoña, M. Manual de dermatología práctica. J.R. Prous Editores 1995.MIX,
- GODFREY: Podología. Cuidados del pié. Paraninfo/Thomson Learning.2001.
- Nuñez Samper M, Llanos Alcázar. Biomecanica, Medicina y Cirugía del Pie. Masson: Barcelona, 2000.
- Zalacain A,Ogalla JM,Garcia-palos. Atlas y sinopsis de enfermedades cutaneas del pie. Edikamed 2008.
- Toni Bove. El vendaje funcional. Elservier: 2007
- Aragón/Lázaro. Atlas del manejo práctico del pie diabético. Masson 2004.
- Arcia, A.L./ Fernandez, J.I./ Rodriguez, R. El pie diabético. Ed. Elsevier-Masson: 2004.
- Aragón Sánchez/Ortiz. El pie diabético. Masson: 2001.
- Comisión de Formación del Consejo General de Colegios Oficiales de Podólogos. Guia Práctica de protocolos quirúrgicos en Podología. Consejo General de Colegios Oficiales de Podólogos: 2009.
- Comisión de Formación del Consejo General de Colegios Oficiales de Podólogos. Guía de protocolo del píe diabético. Consejo General de Colegios Oficiales de Podólogo. 2011
- Nuñez Samper M, Llanos Alcázar. Habilidades clínicas para el tratamiento del pie. Elsevier: 2007.
- Turner, W.A., Merriman, L.M. Técnicas Quirúrgicas en Cirugía del Pie. Masson, Barcelona, 2004.
- Alonso Peña D. Atlas de Dermatología del pie. 1ª Edición . Editorial Panamérica. 2007
- Gómez Ortiz, Santiago y Gómez Facundo, Santiago. Guía farmacológica de utilización en podología. Consejo General de Colegios Oficiales de Podólogos. Barcelona: Nexus Médica Editores S.L. 2015
- Viadé Juliá J. Pie diabético: guia práctica para la prevención, evaluación y tratamiento. Editorial Panamérica. 2006
- Consejo General de Colegios Oficiales de Podólogos. Guia de protocolos de pie diabético. Madrid: CGCOP. 2011
- Sociedad Gallega de Heridas . Biblioteca y documentos de consenso.2018. https://sghweb.es/biblioteca/ 2018.
- Asociación Española de Enfermería Vascular y Haridas. Guía de Práctica clínica: Consenso sobre úlceras vasculares y pie diabético. Madrid AEEVH, 2017.
- Rivas Jimenez, M. . Manual de Urgencias. Madrid: Médica Panamericana. 2013
- SemFYC . Manual de urgencias y emergencias. Barcelona:SemFYC 2012
- A.H.A. Recomendaciones RCP. Red. 2015
- Consejo Europeo de Resucitación. Recomendaciones RCP. Red.2015
- Jimenez L. Medicina de urgencias y emergencias: guía diagnóstica y protocolos de actuación. Barcelona: Elsevier, 2009.
- Moya M. Guía rápida de actuación en urgencias. Madrid: ed Médica Panamericana 2008.
- Castillo M. D, León M.T. Signos y síntomas en urgencias y emergencias. Alcalá la Real (Jaén) 2009.
- Prieto, J. Maestre Vera, Juan Ramón. Manual de infecciones del pie. Madrid: Mileto DL 2003.
|
Bibliografía complementaria
|
|
- Romo Sanz, Mª Isabel: Tratamiento progresivo de las heridas en medio ambiente húmedo. Gráficas Cervantes S.A. 1999. - Cordero, Cabreros, Allevato y Domotti: Manifestaciones cutáneas de las enfermedades sistémicas. Panamericana 1997. - Forbes, Jackson, Harcourt, Brace: Atlas de Medicina Interna. 2ª Edición.1997. - Goldcher, A.: Podología. Masson S.A.1992. - Fitzpatrick, Johnson, Wolff, Polona: Atlas de Dermatología Clínica. 3ª edición. Sursmond.1997 - Klein, A.R. (ED.): Enfermería de Urgencias. 4ª Edición. Vol. I, II y IV. McGraw-Hill/Interamericana. 1996 - Goldcher, A.: Podología.. Masson S.A. 1992
REVISTAS CIENTIFICAS RECOMENDADAS. - Revista Española de Podología. Consejo General de Colegios Oficiales de Podólogos de España. - El Peu. Colegio oficial de Podólogos de Cataluña. - Revista Internacional de Ciencias Podológicas - Podología Clínica - British Journal of Podiatrie Medicine, Surgery. - The Chiropodest. The Journal of British Podiatric Medicine |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Anatomía específica do membro inferior/750G02104 | Microbioloxía e parasitoloxía /750G02107 | Conceptos Xerais de Cirurxía/750G02127 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Patoloxía Xeral Aplicada en Podoloxía /750G02102 | Farmacoloxía/750G02109 |
|
Materias que continúan o temario |
Traballo Fin de Grao/750G02133 | Prácticum II/750G02135 | Prácticum III/750G02136 | Dermatoloxía/750G02124 | Prácticum I/750G02134 | Podoloxía Preventiva /750G02114 | Quiropodoloxía 2/750G02126 | Terapéutica Farmacolóxica/750G02122 | Cirurxía Podolóxica 1/750G02128 | Pé de Risco/750G02131 |
|
Observacións |
GRABACIÓ, FOTOGRAFIAS E COPIAS. Non se poderán gravar nin
fotografar, nin as clases, talleres, exposición de traballos, prácticas de
laboratorio nin outros materiais ou actividades relacionados coa docencia da
materia, salvo naqueles casos excepcionais nos que a docente outorgue a súa
autorización expresa e as persoas interesadas dean o seu consentimento. IMPORTANTE PRÁCTICAS DE LABORATORIO Na
primeira clase do curso, estableceranse os grupos de prácticas para configurar
o cronograma de prácticas, polo que será básico asistir a esta primeira clase
da materia. O alumnado terá que asistir ás prácticas de
laboratorio provisto de bata branca, lentes de protección, máscara, bolígrafo,
caderno e tesoiras multiusos. Previamente á realización dalgunha das prácticas
informarase o alumnado para que poida adquirir puntualmente certo material
necesario para efectuar a práctica. Para
un mellor aproveitamento das prácticas é recomendable que o alumno/a dispoña do seguinte instrumental: Mango de bisturí do nº 3 e follas
de bisturí do nº 15, pinzas de disección s/d, mosquito s/d, porta-agullas, cizalla, gubia fixa. Obxectivos de desenvolvemento sostible: Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostible e
cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e
sostible ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": • A
entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia realizarase en
formato dixital sen necesidade de imprimilos, no caso de realizalos en papel,
non se empregarán plásticos, a impresión será a dobre cara, empregando papel
reciclado e evitando a impresión de borradores. • Débese
facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o
medio natural @teniendo en cuenta a importancia dos principios éticos
relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e
profesionais •
Facilitarase a plena integración do alumnado que, por razón físicas, sensoriais,
psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso idóneo,
igualitario e proveitoso á vida universitaria. •
Segundo recóllese nas distintas normativas de aplicación para a docencia
universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia, (usar
linguaxe non sexista, propiciar a participación de alumnos/as en clase, cando
sexa posible utilizar bibliografía de ambos os sexos) e fomentaranse valores de
respecto e igualdade. PLAXIO: Na
realización dos traballos da materia, o plaxio e a utilización de material non
orixinal, incluído aquel que se obteña a través de internet, sen indicación
expresa da súa orixe e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, será cualificado
con suspenso (0,0) na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades
disciplinarias ás que puidese dar lugar tras o correspondente procedemento MATERIAL DOCENTE. Tanto o material empregado na aula, como o dispoñible no campus Virtual e TEAMS da materia está protexido pola Lei de Propiedade Intelectual (Real Decreto Lexislativo 1/1996, do 12 de abril, polo que se aproba o texto refundido da Lei de Propiedade Intelectual), e ponse ao dispor dos estudantes matriculados na materia, exclusivamente para o seu uso persoal. Calquera extracción destes materiais para poñelos ao dispor de terceiros por calquera outro medio (fotocopiadoras, correo electrónico, páxinas web etc.)/ etc.), é un acto ilícito que conlevará as medidas legais e disciplinarias pertinentes, considerándose unha falta grave ou moi grave de acordo ao Regulamento Disciplinar do Estudantado da Universidade da Coruña e una infracción grave ou moi grave da lei da propiedade intelectual. |
|