Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer, diagnosticar e tratar as dermatopatías e queratopatías, o tratamento dos helomas e das suas causas. |
A113 A114 A116 A117 A118 A120 A122 A124
|
B23 B24 B25 B26 B29 B30 B34
|
C9 C11 C14 C16
|
Coñecer, diagnosticar e tratalos papilomas e aplicar métodos de prevención. |
A113 A114 A116 A117 A120 A122 A124
|
B23 B24 B25 B26 B29 B30 B34
|
C9 C11 C14 C16
|
Coñecer a onicoloxía, patoloxía e tratamento conservador do aparato ungueal. |
A113 A117 A118 A120 A122 A124
|
B23 B24 B25 B26 B29 B30 B34
|
C9 C11 C14 C16
|
Coñecer e emplear o instrumental de ciruxía e quiropoloxía, os métodos de esterilización e a toma de mostras para cultivos. |
A113 A114 A117 A122
|
B23 B24
|
C9 C11 C14 C16
|
Coñecer, aplicar e interpretar probas complementarias en quiropodoloxía. Emitir un diagnóstico e pronóstico. Deseñar un plan de intervención integral ou tratamento podolóxico. |
A113 A118 A120 A122
|
|
C9 C11 C14 C16
|
Valorar o paciente candidato a tratamientos quiropodolóxicos. |
A113 A114 A116 A117 A118 A120 A122 A124
|
B23 B24 B25 B29 B30 B34
|
C9 C11 C14 C16
|
Coñecer e utilizar as técnicas e tratamentos quiropodolóxicos, de administración de fármacos e de urxencias. |
A114 A116 A120 A124
|
B24 B25 B26 B30 B34
|
C9 C11 C14 C16
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
UNIDAD DIDÁCTICA 1: Organización e certificación do gabinete de Quiropodoloxía
|
Tema 1. Introdución ao gabinete de Quiropodoloxía.
1.1:Localización, planificación e distribución.
1.2:Material , mobiliario específico e equipamento.
1.3: Identificación, características e funcionamento da cadeira de brazos, equipo de aspiración e iluminación. Seguridade.
1.4: Instrumental específico, utilización e tratamento.
1.5: Control sanitario, xestión do servizo de quiropodoloxía .gabinete, tratamento e recollida de residuos |
UNIDADE DIDÁCTICA 2: Accidentes biolóxicos en Quiropodoloxía. Protolos. |
Tema 2: Prevención de risco biolóxico e actuación en caso de accidente no servizo de Quiropodoloxía.
2.1: Recomendacións das precaucións universais.
2.2: Actuación en caso de emerxencia.
2.3: Protocolo a seguir #ante accidente na CUP e parte de accidente biolóxico. |
UNIDADE DIDÁCTICA 3: Estudo da pel en quiropodología: Patoloxía da pel e anejos.
|
Tema 3: Estudo e patoloxía da pel e anexos.
3.1: Principais anomalías e afeccións da pel.
3.2: Patróns de distribución. |
UNIDADE DIDÁCTICA 4:Proceso de queratinización e alteracions: Diagnóstico, manexo e tratamiento quiropodolóxico das Queratodermias, Queratopatias e Helomas. |
Tema 4: Proceso de queratinización, concepto de queratopatias e tiloma, definición e tipos de hiperqueratosis e orixe:conxénitas e adquiridas.
4.1: Concepto de Heloma. Causas. Características. Evolución. localización, complicacións. Tratamentos, terapia avanzada.
4.2: Tipos de Helomas. Tratamentos. Terapia avanzada.
4.3: Técnicas de deslaminación e enucleación en Quiropodología.Concepto de Tiloma. Características. Localización.
Tratamento.
4.4. Proteccións e descargas en Quiropodoloxía. |
UNIDADE DIDÁCTICA 5: Probas diagnósticas en Quiropidoloxía.
|
Tema 5. Probas diagnósticas en quiropodoloxía.
5.1:Técnicas e probas de visualización: Utilización e características do manexo de lupa, dermatoscopia, vitropresión, luz de Wood.
5.2: Infeccións fúngicas da pel e Onicomicosis.
5.3: Concepto e técnicas de recollida de mostras para cultivo.
5.4: Protocolo de recollida de mostras.
5.4: Biopsia, tipos e metodoloxía de actuación. |
UNIDADE DIDÁCTICA 6: Técnicas de Tratamento Quiropodolóxico e administración de fármacos.
|
Tema 6. Concepto, tipos de tratamento e vías de administración.
6.1: Tratamento tópico.
6.2: Tratamento parenteral, tipos.
6.3: Diferenza , procedemento e Metodoloxías de tratamentos segundo vía parenteral indicada.
6.4: Procedemento de actuación nte unha emerxencia clínica, soporte vital , shock anafiláctico, lipotimia. |
UNIDADE DIDÁCTICA 7: OnIcoloxía. Diagnóstico, manexo e tratamento quiropodolóxico das patoloxías ungueales conxénitas e adquiridas.
|
Tema 7: Onicoloxía. Concepto. Recordo anatomo-fisiolóxico da uña.
7.1: Tipos de lámina ungueal. Características. Alteracións morfolóxicas da lámina ungueal e tratamento.
7.2: Técnica ergonómica de corte e fresado da lámina ungueal. Profilaxe.
7.2: Tipos de reeducación ungueal, características, metodoloxía de aplicación.
7.3:Concepto onicopatía. Clasificación, Conxénitas e adquiridas. Características e tratamento.
7.4: Definición clínica e tratamento de onioicopatias mais habituais na clínica. Protocolo de actuación ante onicocriptosis, onicomicosis, onicogrifosis, hematoma subungueal.
7.5: Reconstrución ungueal, tipos e metodoloxías de tratamento. |
UNIDADE DIDÁCTICA UNIDADE DIDÁCTICA 8: Dermatopatías tumorales.Clasificación. Concepto
|
Tema 8: Concepto, clasificación de tumoraciones benignas e malignas, tratamento. |
UNIDADE DIDÁCTICA 9:Papiloma vírico.
|
Tema 9:Concepto, Etioloxía, Clasificación. Clínica. Prevención, Tratamentos.
9.1: Tratamentos físicos.
9.2: Tratamentos químicos.
9.3: Tratamento farmacolóxico e cirúrxico e outros tratamentos.
9.4: Infeccións víricas da pel. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A113 A114 A116 A117 A118 A120 A122 A124 B23 B24 B25 B26 B29 B30 B34 C9 C11 C14 C16 |
21 |
29 |
50 |
Seminario |
A113 A120 A122 B24 B26 B30 B34 C9 C11 C16 |
7 |
12 |
19 |
Prácticas de laboratorio |
A114 A116 A117 A118 A120 B24 B30 C11 C14 |
18 |
18 |
36 |
Proba de resposta múltiple |
A113 A114 A116 A117 A118 A120 A122 A124 B24 B25 B26 B29 B30 B34 |
2 |
20 |
22 |
Traballos tutelados |
A113 A114 A120 B26 B34 C9 C11 C16 |
0 |
21 |
21 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
As sesións maxistrais consisten en clases expositivas-participativas dos contidos básicos da materia, con apoio de imaxes, gráficos, esquemas, etc. As sesións maxistrais centraranse nos contidos principais do temario.
Facilitarase a o alumnado o temario cos contidos teóricos básicos da materia (sesión maxistral,seminarios e prácticas)
Todo o material estará accesible o alumnado na plataforma Moodle
https:// campusvirtual. udc.es/ moodle/.
|
Seminario |
Nos seminarios abordaranse temas específicos das unidades didácticas do temario da materia, sobre os cales se desenvolverán actividades en grupo.
|
Prácticas de laboratorio |
A asistencia á totalidade das prácticas é obrigatoria e ás mesmas cada alumno/a deberá ir provisto de EPIS: máscara, lentes de protección, bata. Así mismo deberá portar un cuaderno bolígrafo y tijeras multiusos de su uso individual. bata branca, lentes de protección e tesoiras multiusos.
Nas prácticas, cada alumno/a debe ser capaz de alcanzar os seguintes obxectivos:
- Aplicar as recomendacións universais de prevención de risco biolóxico.
- Realizar probas diagnósticas e identificar patoloxías quiropodológicas.
- Aprender e aplicar técnicas de deslaminación e enucleación de queratopatías e adestrarse nestas técnicas mediante prácticas manuais, para adquirir destreza e hábito quiropodológico.
- Confeccionar almohadillas e proteccións.
- Adquirir os coñecementos para a aplicación de tratamentos e técnicas de corrección e reeducación da lámina ungueal.
- Confeccionar uñas de resina con fin terapéutico e/ou estético.
- Realizar técnicas e aplicar protocolos de actuación quiropodológica.
- Aplicar a historia clínica.
- Realizar técnicas de exploración, diagnóstico e tratamento quiropodológico.
- Coñecer e aplicar técnicas de tratamento en patoloxía dérmica.
- Identificar e tratar queratopatías e helomas, alteracións da lámina ungueal, dermatopatías e papilomas.
- Aplicar técnicas de administración de fármacos.
Ao finalizar todas as prácticas cada alumno/a deberá entregar unha memoria de prácticas seguindo unas directrices determinadas marcadas o inicio da materia e nun prazo de entrega fixado o comenzó do curso.
|
Proba de resposta múltiple |
|
Traballos tutelados |
Realizarase un traballo en grupo dun tema relacionado coa materia cuxos requisitos e prazo de entrega comunicaranse ao comezo da docencia da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba de resposta múltiple |
Prácticas de laboratorio |
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
Seminario |
|
Descrición |
A atención personalizada desenvolvese de maneira programada mediante acordo previo entre o alumnado e a profesora nun horario planificado de atención o alumnado, ou de forma virtual por correo electrónico, teléfono ou Teams. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta múltiple |
A113 A114 A116 A117 A118 A120 A122 A124 B24 B25 B26 B29 B30 B34 |
Consistirá nun exame de 30 preguntas test, relacionadas cos contidos da materia tanto das sesións maxistrais como dos seminarios, das tarefas, dos traballos tutelados e das prácticas de laboratorio. O día do exame facilitarase información sobre a puntuación das preguntas.
Para superar a proba múltiple, é necesario alcanzar un resultado igual ou superior ao 60% de respostas correctas do test, despois de aplicar o factor de correcció seguinte, "3 respostas incorrectas restan 1 resposta correcta".
Queda terminantemente prohibido acudir e realizar o exame con calquera tipo de dispositivo electrónico (incluíndo teléfono, computador, calculadora, tableta, auriculares, gravadora, reloxo…). Durante o exame todo o alumnado deberá manter o pelo recolleito cos pavillóns auditivos visibles. |
60 |
Prácticas de laboratorio |
A114 A116 A117 A118 A120 B24 B30 C11 C14 |
Para superar a materia, a asistencia ás prácticas de laboratorio será obrigatoria na súa totalidade. Na avaliación das prácticas puntuarase a asistencia ás mesmas, a avaliación continuada das mesmas, ademais da elaboración, exposición e entrega dunha memoria final de prácticas (describirá os procesos e tratamentos realizados con apoio de fotografías…). Seguirá as directrices correspondentes establecidas pola profesora, coa súa correspondente acta de traballo, enchemento de rúbrica, e irá acompañada dunha análise e valoración das mesmas. |
17 |
Traballos tutelados |
A113 A114 A120 B26 B34 C9 C11 C16 |
Cada grupo de alumnos realizará un traballo asignado por sorteo, devandito traballo entregarase, presentará e expoñerá nunha data previamente determinada pola profesora. Os traballos realizaranse seguindo as directrices proporcionadas pola profesora. Os contidos, presentación e exposición avaliaranse conforme ás devanditas directrices.
Ao comezo do traballo incluirase unha acta ou documento de compromiso do traballo, onde quedará reflectida a participación do alumnado, a asignación de tarefas, desenvolvemento, planificación dos traballos tutelados e cronograma das reunións de traballo.
Os traballos, a súa presentación e defensa serán avaliados mediante unha rúbrica.
Cada grupo de alumnos realizará unha presentación e exposición do seu traballo.
Para a sua valoración é imprescindible a asistencia, a presentacción, a exposición, e a defensa do trabllo. |
15 |
Seminario |
A113 A120 A122 B24 B26 B30 B34 C9 C11 C16 |
Os seminarios avaliarase en función da presencialidade e a participación de cada alumno/a nas actividades a realizar nos mesmos. |
8 |
|
Observacións avaliación |
PARA SUPERAR A MATERIA: é necesario realizar e superar a totalidade das prácticas de laboratorio, así como superar a proba de resposta múltiple. A nota desta proba de respostas múltiple supón o 60 % da nota total da materia. Para superar a proba múltiple é necesario alcanzar un resultado igual ou superior ao 60% de respostas correctas do test, despois de aplicar o factor de corrección 3/1. Unha vez superadas as prácticas e a proba mixta, para superar a totalidade da materia, será necesario obter unha nota media total, igual ou superior ao 50% da calificación total da materia (nota numérica de 5 sobre 10). Esta nota incluirá a avaliación das metodoloxías da proba mixta, prácticas de laboratorio, seminarios, rúbricas, tarefas e traballos tutelados. No caso de non superar a proba de resposta múltiple (resultado que supón obter menos do 60% das respostas correctas do test, sobre o 60% da nota total da materia), non se poderán sumar a esta nota, a calificación resultante do resto de metodoloxías avaliadas (prácticas de laboratorio, seminarios, tarefas, rúbricas, traballos tutelados), mentres non se supere esta proba múltiple. A nota resultante do resto de metodoloxías avaliadas supón o 40% da nota total da cualificación da materia, puntuación que neste caso é insuficiente para considerar superada a materia e que só no caso de superar a proba de resposta múltiple computará sobre a nota final da materia. Para que as actividades propostas de cada metodoloxía poidan ser evaluadas o alumnado entregará estas actividades proostas seguindo o modelo, en tiempo e forma indicados. Os coñecementos que se avalían inclúen os contidos tratados nas clases maxistrais, nos seminarios, nas prácticas de laboratorio, en tarefas, traballos tutelados, así como o material de traballo e o material que a profesora entrega ao alumnado e que está colgado nas plataformas telemáticas dispoñibles para a materia, ademais dos contidos sobre a bibliografía recomendada. Aconsellarase ao alumnado completar toda a información proporcionada anteriormente consultando as fontes de información sobre a materia. No caso de non presentarse ou non superar a proba mixta na primeira oportunidade, e ter superadas as prácticas, e o resto de tarefas a avaliar, as cualificacións das prácticas, seminarios e traballos tutelados (que supoñen o 40% da nota total da materia), gardaranse, e estas cualificacións computarán na segunda oportunidade, sempre que nesta segunda oportunidade o alumno/a supere a proba de resposta múltiple (que supón o 60% da nota total da materia, onde será preciso alcanzar un resultado igual ou superior o 60% de respostas correctas do test, despois de aplicar o factor de corrección de respostas 3/1. Modalidade ordinaria de avaliación: O 60% da avaliación total da materia corresponde ao resultado alcanzado na proba de resposta múltiple, despois de aplicar nesta proba tanto a porcentaxe do 60% de respostas correctas, como o factor de corrección de respostas 3/1, necesarios para superar esta parte, o 17% da cualificación depende do resultado alcanzado no apartado de prácticas de laboratorio, o 15% asígnase á avaliación dos traballos tutelados e o 8% da cualificación é para a avaliación dos seminarios. MATRÍCULA DE HONRA. As condicións para a obtención dunha matrícula de honra son que o alumno obteña unha nota igual ou superior a 9,5 da cualificación numérica da materia, sexa a mellor cualificación da clase na oportunidade avaliada e a súa evolución curricular sexa significativa. En caso de empate realizarase unha proba oral obxectiva entre os candidatos. NON PRESENTADO. O alumnado que non realice o 100% das prácticas de laboratorio, será avaliado como “Non Presentado”, independentemente da súa participación noutras actividades incluída a proba mixta. 2ª OPORTUNIDADE: Ao alumnado que se presente a 2ª oportunidade, previa realización e superación das prácticas de laboratorio, e outras actividades (seminarios, traballos tutelados), aplicásenselle os mesmos criterios e porcentaxes que na primeira oportunidade. Para que estas porcentaxes computen na nota final da materia, terá que superar a proba de resposta múltiple, alcanzando unha puntuación do 60% das respostas correctas do exame test, despois de aplicar o factor de corrección. O alumnado que non realizou e superou as prácticas de laboratorio, para poder superar a materia terá que realizar obrigatoriamente e superar estas prácticas no seguinte curso académico. Este alumno/a poderá volver cursar toda a materia novamente ou presentarse só ás partes que non realizou e as que non superou con apto, ademais de ter que facer a proba de resposta múltiple. CONVOCATORIAS DE SEGUNDA E POSTERIORES MATRÍCULAS: Para aqueles alumnos/as que cursen a materia e teñan realizadas e superadas as prácticas obrigatorias de forma completa coa cualificación de apto, e o resto das actividades, gardaranse as notas das partes superadas. Neste caso terá que facer a proba de resposta múltiple, unha vez superada esta proba (que supón o 60% da nota total da materia, onde será preciso alcanzar un resultado igual ou superior o 60% de respostas correctas do test, despois de aplicar o factor de corrección), a nota alcanzada computará co resto das cualificacións superadas. Para superar a materia o estudante deberá realizar e superar as prácticas de laboratorio, a proba de resposta múltiple e o resto das actividades. ALUMNADO CON MATRÍCULA PARCIAL: O alumnado con matrícula parcial debe comunicalo obrigatoriamente o profesorado responsable da materia ao comezo do curso. Para este alumnado e o resto dos alumnos é obrigatorio asistir ao 100% da realización das prácticas de laboratorio. Este alumno/a debe ter en conta que na súa condición a presencialidad e participación nas diferentes actividades (seminarios, tarefas, traballos tutelados) da materia é opcional, con todo, a cualificación dos seminarios e traballos tutelados pode obterse mediante a realización de traballos dirixidos que o alumno/a realizará de forma individual e autónoma, previo acordo co profesorado ao comezo do curso. Para que poida ser avaliado o alumnado que cumpra esta condición terá que entregar as actividades propostas para cada metodoloxía en tempo e forma. Neste caso o alumnado, pode acollerse á modalidade de avaliación ordinaria, ou optar pola seguinte opción na que se aplicarán as seguintes porcentaxes: Proba mixta computará na avaliación o 75%, para superar esta proba o alumno/a terá que alcanzar un resultado igual ou superior o 60% de respostas correctas do test, despois de aplicar o factor de corrección, prácticas de laboratorio o 15%, e traballo tutelado o 10%. Estes estudantes terán que superar a proba de resposta múltiple para que o resto das actividades poidan computar na nota final da materia. DISPENSA ACADÉMICA: O alumnado que obteña esta condición terá a obrigación de comunicalo á docente. Neste caso os seminarios substituiranse pola realización dun traballo sobre un tema relacionado coa materia, proposto pola profesora ao comezo do curso. Para este alumnado, igual que para o resto dos alumnos é obrigatorio asistir ao 100% da realización das prácticas de laboratorio. As porcentaxes aplicadas na avaliación serán os seguintes: A proba mixta computará o 75%, para superar esta proba o alumno/a terá que alcanzar un resultado igual ou superior o 60% de respostas correctas do test,, despois de aplicar o factor de corrección, a realización das prácticas de laboratorio supón un 15% e o traballo tutelado o 10%. Para que as actividades propostas para cada metodoloxía poidan ser avaliadas o alumnado terá que entregalas en tempo e forma. Estes estudantes terán que superar a proba de resposta múltiple para que o resto das actividades poidan computar na nota final da materia. CONVOCATORIA DA OPORTUNIDADE ADIANTADA DE AVALIACIÓN: Aqueles alumnos/as que solicitarán a oportunidade adiantada de avaliación, cumpran os requisitos recolleitos na normativa de xestión académica da UDC, concédaselle e teñan realizadas e superadas as prácticas, poderán presentarse á proba de resposta múltiple. Neste caso os criterios de avaliación serán os mesmos que para o resto do alumnado. ESTUDANTES DE MOVILIDAD-INTERCAMBIO (SICUE, ERASMUS, BILATERAL): O alumnado en condición de estudante de mobilidade debe de comunicalo obrigatoriamente ao profesor responsable da materia ao comezo do curso. Para este alumnado e todos os demais é obrigatorio asistir e superar o 100% da realización das prácticas de laboratorio. No caso de que devanditos estudantes teñan que cursar materias doutros cursos nos que se poden producir solapamento de horarios, a presencialidad e participación nas diferentes actividades da materia será opcional, con todo, a cualificación dos seminarios e traballos tutelados poderá obterse mediante a realización de traballos dirixidos propostos pola profesora ao comezo do curso. Estas tarefas se levarán a cabo de forma individual e autónoma. Para poder ser avaliado o alumnado terá que entregar as actividades propostas para cada metodoloxía en tempo e forma. O alumnado nesta condición poderá acollerse á modalidade de avaliación ordinaria, ou á de aplicación das seguintes porcentaxes: Proba mixta computará na avaliación o 75%, para superar esta proba o alumno/a terá que alcanzar un resultado igual ou superior ao 60% de respostas correctas do test, previa aplicación do factor de corrección, prácticas de laboratorio o 15%, e traballo tutelado o 10%. FRAUDE DE PROBAS E ACTIVIDADES DE AVALIACIÓN: Na Realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, aplicarase o artigo correspondente da Comisión de fraude e responsabilidades disciplinarias segundo a normativa da UDC sobre avaliación e cualificacións dos estudantes. A comprobación da fraude implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a realización da falta prodúcese na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta da primeira oportunidade, se fose necesario. PLAXIO: Na realización dos traballos da materia, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel que se obteña a través de internet, sen indicación expresa da súa orixe e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, será cualificado con suspenso (0,0) na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese dar lugar tras o correspondente procedemento MATERIAL DOCENTE. Tanto o material empregado na aula, como o dispoñible no campus Virtual e TEAMS da materia está protexido pola Lei de Propiedade Intelectual (Real Decreto Lexislativo 1/1996, do 12 de abril, polo que se aproba o texto refundido da Lei de Propiedade Intelectual), e ponse ao dispor dos estudantes matriculados na materia, exclusivamente para o seu uso persoal. Calquera extracción destes materiais para poñelos ao dispor de terceiros por calquera outro medio (fotocopiadoras, correo electrónico, páxinas web etc.)/ etc.), é un acto ilícito que conlevará as medidas legais e disciplinarias pertinentes, considerándose unha falta grave ou moi grave de acordo ao Regulamento Disciplinar do Estudantado da Universidade da Coruña e una infracción grave ou moi grave da lei da propiedade intelectual
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). . |
- HILL, MARCIA J.: Trastornos cutáneos. . Mosby/Doyma (98?)
- UMBERT, P. Y SÁNCHEZ-REGOÑA., M. : Manual de dermatología práctica. J.R. Prous Editores (1995)
- MIX, GODFREY: Podología. Cuidados del pié. . Paraninfo/Thomson Learning.(2001)
- Martínez Nova. Podología, Atlas de cirugía ungueal . Ed. Panamericana. Madrid, 2006.
- Viadé Juliá J. Pie diabético: guía práctica para la prevención, evaluación y tratamiento . Ed. Panamericana.
- Aragón/Lázaro. Atlas del manejo práctico del pie diabético . Masson 2004;
- Zalacain A, Ogalla JM, Garcia-palos. Atlas y sinopsis de enfermedades cutaneas del pie . Edikamed: 2008.
- Nuñez Samper M, Llanos Alcázar. Biomecanica, Medicina y Cirugía del Pie . Masson: Barcelona, 2000.
- Gómez Ortiz Santiago, Gómez Facundo Santiago. Guía farmacológica de utilización en podología . Nexus medica editores: 2010
- Comisión de Formación del Consejo General de Colegios Oficiales de Podólogos. Guia Práctica de protocolos quirúrgicos en Podología. Consejo General de Colegios Oficiales de Podólogos: 2009
- Nuñez Samper M, Llanos Alcázar. Habilidades clínicas para el tratamiento del pie . Elsevier 2007;
- Turner, W.A., Merriman, L.M. Técnicas Quirúrgicas en Cirugía del Pie . Masson, Barcelona 2001.
- Baran,R et al. Onicología. Biología y alteraciones de la unidad ungueal . Ed. Aula Médica.Madrid. 2006
- Conejo- Mir, et .al. Manual de dermatología . Ed. Aula médica.Madrid. 2010.
- Zalacain. A, Ogalkla J.M, Garcia Patos.V. Atlas y sinopsis de enfermedades cutáneas del pie . Ed.Edika Med. Barcelona. 2008.
- Fitzpatrck. dermatología en medicina general 6ª Edición. Editorial Panamérica. 2005
- Gómez Ortiz, Santiago. Gómez Facundo, Santiago. " Guía farmacológica de utilización en podología 2015 ". Badalona Nexus Médica
- García Carmona, Francisco Javier ed. /Córdoba Fernández, Antonio. " Dermatología podológica ". Barcelona Ediciones Espacializadas Europeas DL 2013.
- Guerra Tapia, A, González Guerra", E. Atlas de Dermatología del Pie ". Madrid Editorial Médica Panamérica, S.A. 2015.
- F.J. Vazquez Doval. Atlas de enfermedades de las uñas.
- Valero SalasJ. Tumores de la piel y de las partes blandas del pie. Santander: Exa 2003.
- García Carmona FJ, Fernández Morato D. Guía práctica de Dermatología podológica. Barcelona: Isdin, Ediciones Mayo. 2005.
- Prieto, J. Maestre Vera, Juan Ramón. Manual de infecciones del pie. Madrid: Mileto DL 2003.
- Cordero, Cabreros, Allevato y Domotti: Manifestaciones cutáneas de las enfermedades sistémicas. Panamericana 1997
- Alonso Peña D. Atlas de Dermatología del pie. 1ª Edición . Editorial Panamérica. 2007
- Gómez Ortiz, Santiago y Gómez Facundo, Santiago. Guía farmacológica de utilización en podología. Consejo General de Colegios Oficiales de Podólogos. Barcelona: Nexus Médica Editores S.L. 2015
- Prieto, J Maestre Vera, Juan Ramón. Manual de infecciones del pie. Madrid: Mileto DL . 2003
- Cordero, Cabreros, Allevato y Domotti: Manifestaciones cutáneas de las enfermedades sistémicas. Panamericana 1997.
Forbes, Jackson, Harcourt, Brace: Atlas de Medicina Interna. 2ª Edición.1997. |
Bibliografía complementaria
|
|
REVISTAS CIENTIFICAS RECOMENDADAS. 1. Revista Española de Podología. 2. El Peu. 3. Revista Internacional de Ciencias Podológicas 4. Podología Clínica. 5.
British Journal of Podiatrie Medicine, Surgery. 6. The Chiropodest.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Anatomía específica do membro inferior/750G02104 | Microbioloxía e parasitoloxía /750G02107 | Quiropodoloxía 1/750G02125 | Conceptos Xerais de Cirurxía/750G02127 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Ortesioloxía Dixital e Calzadoterapia /750G02117 | Diagnóstico por Imaxe/750G02112 |
|
Materias que continúan o temario |
Podoloxía Preventiva [a extinquir]/750G02015 | Cirurxía Podolóxica 2/750G02129 | Traballo Fin de Grao/750G02133 | Prácticum II/750G02135 | Prácticum III/750G02136 | Dermatoloxía/750G02124 | Prácticum I/750G02134 | Técnicas de Anestesia e Reanimación en Podoloxía/750G02138 | Terapéutica Farmacolóxica/750G02122 | Cirurxía Podolóxica 1/750G02128 | Pé de Risco/750G02131 |
|
Observacións |
GRABACIÓ, FOTOGRAFIAS E COPIAS. Non se poderán gravar nin
fotografar, nin as clases, talleres, exposición de traballos, prácticas de
laboratorio nin outros materiais ou actividades relacionados coa docencia da
materia, salvo naqueles casos excepcionais nos que a docente outorgue a súa
autorización expresa e as persoas interesadas dean o seu consentimento. IMPORTANTE PRÁCTICAS DE LABORATORIO Na
primeira clase do curso, estableceranse os grupos de prácticas para configurar
o cronograma de prácticas, polo que será básico asistir a esta primeira clase
da materia. O alumnado terá que asistir ás prácticas de
laboratorio provisto de bata branca, lentes de protección, máscara, bolígrafo, caderno e tesoiras multiusos. Previamente á realización dalgunha das prácticas informarase o alumnado para que poida adquirir puntualmente certo material necesario para efectuar a práctica. Para
un mellor aproveitamento das prácticas é recomendable que o alumno/para
dispoña do seguinte instrumental: Mango de bisturí do nº 3 e follas de bisturí do nº 15, pinzas de disección s/d, mosquito s/d, porta-agullas, cizalla, gubia fixa. Obxectivos de desenvolvemento sostible: Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostible e
cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e
sostible ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": • A
entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia realizarase en
formato dixital sen necesidade de imprimilos, no caso de realizalos en papel,
non se empregarán plásticos, a impresión será a dobre cara, empregando papel
reciclado e evitando a impresión de borradores. • Débese
facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o
medio natural @teniendo en cuenta a importancia dos principios éticos
relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e
profesionais •
Facilitarase a plena integración do alumnado que, por razón físicas, sensoriais,
psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso idóneo,
igualitario e proveitoso á vida universitaria. •
Segundo recóllese nas distintas normativas de aplicación para a docencia
universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia, (usar
linguaxe non sexista, propiciar a participación de alumnos/as en clase, cando
sexa posible utilizar bibliografía de ambos os sexos) e fomentaranse valores de
respecto e igualdade. PLAXIO: Na
realización dos traballos da materia, o plaxio e a utilización de material non
orixinal, incluído aquel que se obteña a través de internet, sen indicación
expresa da súa orixe e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, será cualificado
con suspenso (0,0) na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades
disciplinarias ás que puidese dar lugar tras o correspondente procedemento MATERIAL DOCENTE. Tanto o material empregado na aula, como o dispoñible no campus Virtual e TEAMS da materia está protexido pola Lei de Propiedade Intelectual (Real Decreto Lexislativo 1/1996, do 12 de abril, polo que se aproba o texto refundido da Lei de Propiedade Intelectual), e ponse ao dispor dos estudantes matriculados na materia, exclusivamente para o seu uso persoal. Calquera extracción destes materiais para poñelos ao dispor de terceiros por calquera outro medio (fotocopiadoras, correo electrónico, páxinas web etc.)/ etc.), é un acto ilícito que conlevará as medidas legais e disciplinarias pertinentes, considerándose unha falta grave ou moi grave de acordo ao Regulamento Disciplinar do Estudantado da Universidade da Coruña e una infracción grave ou moi grave da lei da propiedade intelectu |
|