Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Xestión Tributaria Código 760492005
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Empresa
Coordinación
Escourido Calvo, Manuel
Correo electrónico
manuel.escourido@udc.es
Profesorado
Escourido Calvo, Manuel
Correo electrónico
manuel.escourido@udc.es
Web http://estudos.udc.es/es/study/start/492v01
Descrición xeral Nesta materia tratase dos procedementos que existen nos distintos tributos, explicando cales son os seus principios, como se desenrolan e como acaban. Se explican todos os procedementos tributarios, e tamen como poden ser obxecto de recurso.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
AP4
AP9
AP10
BP1
BP2
BP4
BP9
BP5
BP8
BP10

Contidos
Temas Subtemas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Solución de problemas A4 A9 A10 B1 B2 B4 B5 B8 B9 B10 12 24 36
Sesión maxistral A4 A9 A10 B1 B8 B9 B10 14 28 42
Proba obxectiva A4 A9 A10 B1 B2 B4 B5 B8 B9 B10 2 0 2
Estudo de casos A4 A9 A10 B1 B2 B4 B5 B8 B9 B10 12 24 36
Aprendizaxe colaborativa A4 A9 A10 B1 B2 B4 B5 B8 B9 B10 0 28 28
 
Atención personalizada 6 0 6
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Solución de problemas Técnica mediante hay que resolverse uhna situación problemática concreta, a partir dos coñocementos que se han traballado, que pode ter más de unha posible solución.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais, a introducción de algunhas preguntas dirixidas a os estudantes, co a finalidade de transmitir coñocementos e facilitar o aprendixaxe.
La clase magistral es también conocida como “conferencia”, “método expositivo” o “lección magistral”. Esta última modalidad se suele reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasiones especiales, con un contenido que supone una elaboración original y basada en el uso casi exclusivo de la palabra como vía de transmisión de la información a la audiencia.
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar si as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
Estudo de casos Metodoloxía onde o suxeito enfróntase ante a descrición dunha situación específica que expón un problema que ha de ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Aprendizaxe colaborativa Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e o dos outros membros do grupo.

Atención personalizada
Metodoloxías
Aprendizaxe colaborativa
Solución de problemas
Sesión maxistral
Proba obxectiva
Estudo de casos
Descrición
Os casos son resoltos públicamente sen prexuízo de atención individual.

Existirán titorías, en grupos reducidos, para discusión, análises e solución de caso prácticas.

Para o alumnado con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia acordarase un calendario específico de titorías

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Aprendizaxe colaborativa A4 A9 A10 B1 B2 B4 B5 B8 B9 B10 Realizar un traballo en grupo sobre as materias seguintes, que se propoñen,
ou sobre outra calquera que o alumno propoña, sempre que este relacionada cos impostos. En principio proponse os seguintes traballos :

a) A repartición da fiscalidade dun pais entre impostos directos e indirectos.

b) Importancia dos tributos cedidos ás CCAA

c) A fiscalidade do comercio electrónico.

d) A Unión Europea e a armonización fiscal

e) Estudo dalgún outro modelo tributario doutro pais de Europa e a súa comparación con España
40
Sesión maxistral A4 A9 A10 B1 B8 B9 B10 10
Proba obxectiva A4 A9 A10 B1 B2 B4 B5 B8 B9 B10 Examen práctico. 50
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

1) PROCEDIMIENTOS TRIBUTARIOS

     Centro Estudios Financieros 2023

 2) MEMENTO FISCAL 2023

    Autores. Varios
    Edit. Francis Lefebre

3) TODO FISCAL 2023

         Edit. CiSS

4) SISTEMA FISCAL ESPAÑOL TOMOS I Y II

     Autor. Eduardo Albi.- Editorial Ariel

5) PROCEDIMIENTOS TRIBUTARIOS 2023

      Autores Varios Editorial Francis Lefbvre 2023

6) RECLAMACIONES Y RECURSOS TRIBUTARIOS 

     https://www.agenciatributaria.gob.es/AEAT.../Recursos.../Recursos__reclamaciones__

7) Manuales de la AEAT

8) Guia de recursos y reclamaciones tributarias. Editorial CISS PRAXIS. 

      Autores: Diego Ruiz, Mejias Lopez 

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Para contribuír á consecución dunha contorna sustentable inmediata e ao cumprimento do obxectivo da actuación número 5: “Docencia e investigación ambiental e social saudables e sostibles” do Plan de Acción Campus Verde Ferrol, solicitarase a entrega de traballos documentais nesta materia en formato virtual e / ou soporte informático (a entrega realizarase a través de moodle ou correo electrónico, en formato dixital sen necesidade de imprimilos). Se é necesario facelos en papel: non se empregarán plásticos, se empregará impresión a dobre cara, se empregará papel reciclado, se evitará a impresión de borradores e a importancia dos principios éticos relacionados cos valores. de Sostibilidade debe terse en conta nos comportamentos persoais e profesionais.

Facilitarase a plena integración do alumnado/profesorado con diversidade funcional.

Tal e como recollen as distintas normativas aplicables á docencia universitaria, nesta materia deberá incorporarse a perspectiva de xénero (utilizarase unha linguaxe non sexista, empregarase bibliografía de autores de ambos sexos, fomentarase a participación do alumnado na clase...) . Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influír no medio para modificalos e promover valores de respecto e igualdade. Deben detectarse as situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías