Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A15 |
Coñecer e utilizar os principios da teoría de circuítos e máquinas eléctricas. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B5 |
Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta. |
C5 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C6 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C7 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñece os fundamentos da teoría de circuitos y das máquinas eléctricas. |
A15
|
B1 B4 B5
|
C5 C6 C7
|
Comprende os principios da teoría de circuitos y das máquinas eléctricas e teñe habilidade para
aplicarlos ao análise dos problemas sinxelos dos circuitos eléctricos e das máquinas eléctricas. |
A15
|
B1 B4 B5
|
C5 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Circuítos, leis e elementos.
|
Teoría de circuítos. Introdución.
Elementos de circuítos.
Introdución á análise topolóxica.
|
Análise de circuítos. Exemplos en DC.
|
Generalización da asociación de elementos pasivos.
Métodos de análises.
Teoremas fundamentais. |
Análise de circuítos en AC. (Contidos: Análise de circuítos) |
Circuíto simple en réxime permanente sinusoidal.
Validez dos métodos de análises e dos teoremas fundamentais. Exemplos.
Potencia e enerxía en AC. |
Sistemas trifásicos.
|
Análise do circuíto trifásico.
Potencia nos sistemas trifásicos. |
Introdución ás máquinas eléctricas.
|
Máquinas estáticas e rotativas. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A15 B4 C5 C6 C7 |
30 |
42 |
72 |
Proba obxectiva |
A15 B1 B4 B5 C5 |
4 |
12 |
16 |
Prácticas de laboratorio |
A15 B1 B5 C5 C6 |
10 |
5 |
15 |
Solución de problemas |
A15 B1 B4 B5 C5 |
20 |
24 |
44 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral teórica-practica dos capítulos do programa que se realiza para transmitir coñecementos, complementada co uso de medios audiovisuais/multimedia. No caso de temas compendio de definicións teóricas solicitásese a lectura como traballo persoal do alumno e darase un día e tempo para resolver as dúbidas. A fin de facilitar a aprendizaxe exporanse cuestións e recomendásense lecturas das cales se deducirán as respostas para que figuren no portafolio do alumno.
|
Proba obxectiva |
A proba de avaliación final escrita de carácter práctico, sobre os contidos da materia. Consistirá na solución de dez exercicios. |
Prácticas de laboratorio |
Realización de diversas montaxes de circuítos eléctricos uns softwares de simulación que ilustren os resultados obtidos nas clases teóricas e de problemas. O alumno disporá na plataforma Moodle das follas de tomas de datos si como vídeos complementos as prácticas. O alumno realizará a lectura comprensiva da práctica, tomase datos e resolverá os cálculos asociados e as cuestións que se expoñan, nalgúns casos comprobarase a solución do circuíto médante o uso da ferramenta de simulación Orcad Pspice Lite. Na súa memoria final o alumno valorará o resultado obtido. |
Solución de problemas |
Seminarios en grupos de tamaño intermedio destinados a resolver exercicios e problemas. Expostos con antelación ou no mesmo día. Entregarase con antelación os enunciados de problemas que deban formar parte do caderno de traballo cuxa solución corresponda desenvolver por parte do alumno. Durante a sesión resolveranse as dúbidas ou dificultades que xurdisen. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba obxectiva |
Prácticas de laboratorio |
Solución de problemas |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Durante a sesión maxistral atenderanse as dúbidas no transcurso da clase ou se fose necesario emprazarase ao alumno a tutorías, sendo non presencial por mor do número de matriculados habilitarase foro temático de discusión.
Atenderanse as dúbidas no transcurso da clase en grupo mediano para a solución de problemas, se fose necesario emprazarase ao alumno a tutorías.
No horario establecido polo profesor para as tutorías, o alumno que acuda a título individual poderá expor as dúbidas que lle xurdan no estudo da materia, ou no desenvolvemento da solución dun exercicio. O alumno que acuda á tutoría, deberá presentar o texto consultado obxecto de dúbida ou o desenvolvemento realizado na procura da solución do exercicio que “no sae”. Tamén o profesor poderá convocar persoalmente ao alumnado se así o estimase. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A15 B1 B4 B5 C5 |
Ao final do cuadrimestre e nas datas fixadas oficialmente polo centro, realizarase a proba obxectiva final.
A proba obxectiva constará dun máximo de 10 preguntas sobre problemas e cuestións conceptuais teóricas.
Esta proba obxectiva representa o 70% da nota final da materia. |
70 |
Prácticas de laboratorio |
A15 B1 B5 C5 C6 |
As sesións de prácticas de laboratorio son de obrigada asistencia e imprescindible superalas para poder aprobar a materia
As prácticas de laboratorio poderán ser o 15% da nota final da materia, e que se sumará cando a nota obtida na proba obxectiva sexa igual ou superior a 4.0 puntos sobre 10.0 puntos. |
15 |
Solución de problemas |
A15 B1 B4 B5 C5 |
Resolución de exercicios propostos e participación activa na aula. Interese e actitude do alumno.
A solución de problemas poderá ser o 15% da nota final da materia, e que se sumará cando a nota obtida na proba obxectiva sexa igual ou superior a 4.0 puntos sobre 10.0 puntos. |
15 |
|
Observacións avaliación |
Para poder sumar os puntos das
actividades denominadas como Solución de problemas" e "Prácticas de
laboratorio", na nota da "Proba obxectiva" o alumno terá que ter alcanzado un
mínimo de 4.0 puntos.
Segunda oportunidade: a avaliación nesta ocasión será a mesma que
a primeira oportunidade, mantendo os pesos das actividades.
Convocatoria avanzada: nesta convocatoria o 100% da cualificación
corresponderá á obtida na Proba Obxectiva.
O alumnado con reconoñecemento de dedicación a tempo parcial e
dispensa académica de exención de asistencia deberá realizar a totalidade das
actividades obrigatorias nalgún dos horarios establecidos de antemán.
A realización fraudulenta das probas ou actividades de
avaliación, unha vez comprobada, implicará implicará que o/a estudante será
cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do
curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira
oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa
cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
7. Usaola García, J. (2002). Circuitos eléctricos: problemas y ejercicios resueltos.. Madrid: Prentice Hall
5. Fraile Mora, L.I. (2004). Electromagnetismo y circuitos eléctricos.. Madrid: MacGraw-Hill
1. Boylestad, R. L. ( 2009). Electrónica: teoría de circuitos y dispositivos electrónicos . Naucalpán de Juárez : Prentice Hall
8. Gerrero Fernandez, Alberto (1995). Electrotecnia. Madrid: MacGraw-Hill
7. Queijo García, Gumersindo (2018). Fundamentos de Tecnología Eléctrica. Madrid: UNED
4. Fraile Ardanuy, J. (2004). Problemas resueltos de electromagnetismo y circuitos eléctricos.. Madrid : Colegio de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos, Servicio de Publicaciones
3. Eguiluz Morán, Luis I.. (2001). Pruebas objetivas de circuitos eléctricos. Madrid: EUNSA
2. Eguiluz Moran, Luis I. (1997). Pruebas objetivas de ingeniería eléctrica.. Santander, T.G.D.S.L.
6. Ras i Oliva, Enric. (1987). Teoría de circuitos fundamentos. Barcelona [etc.] : Marcombo, D.L. |
BÁSICA:
1. Boylestad, R. L. Electónica: teoría de circuitos y dispositivos electrónicos / Robert L. Boylestad, Louis Nashelsky. 10ª ed. Naucalpán de Juárez : Prentice Hall, 2009. SIGNATURA: BR ET 30 |
2. Eguiluz Moran, Luis I. Pruebas objetivas de ingeniería eléctrica. [Santander] : T.G.D.S.L., [1997] SIGNATURA: BR EL 34 |
3. Eguiluz Morán, Luis I.. Pruebas objetivas de circuitos eléctricos. Madrid: EUNSA, 2001 SIGNATURA: BR EL 14 |
4. Fraile Ardanuy, J. Problemas resueltos de electromagnetismo y circuitos eléctricos. Madrid : Colegio de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos, Servicio de Publicaciones, 2004 SIGNATURA: BR EL 46 |
5. Fraile Mora, L.I. Electromagnetismo y circuitos eléctricos.4ª ed. Madrid: MacGraw-Hill, 2005 SIGANTURA: BR EL 15 |
6. Ras i Oliva, Enric. Teoría de circuitos fundamentos. 4ª ed. renovada. Barcelona [etc.] : Marcombo, D.L. 1987 SIGNATURA: BR EL 47 |
6. Usaola García, J. Circuitos eléctricos: problemas y ejercicios resueltos.Madrid: Prentice Hall, 2002 SIGNATURA: BR EL 41 |
|
Otros libros de interés:
* Hayt, Kemmerly, Dubrin (2002). Análisis de Circuitos en Ingeniería. Madrid. McGraw-Hill
* W. Nilson, Ana Riedel (2001). Circuitos Eléctricos. Prentice Hall
* Bruce Carlson (2002). Teoría de Circuitos. Madrid. Thomson
* Parra V., Ortega J., Pastor A., Pérez A. (1992). Teoría de Circuitos.Tomos I y II. Madrid. U.N.E.D
* Boix, Oriol(2009). Tecnología Eléctrica. Cano Pina S.L. Ediciones Ceysa | |
Bibliografía complementaria
|
|
Otros libros de interés:
* Hayt, Kemmerly, Dubrin (2002). Análisis de Circuitos en Ingeniería. Madrid. McGraw-Hill
* W. Nilson, Ana Riedel (2001). Circuitos Eléctricos. Prentice Hall
* Bruce Carlson (2002). Teoría de Circuitos. Madrid. Thomson
* Parra V., Ortega J., Pastor A., Pérez A. (1992). Teoría de Circuitos.Tomos I y II. Madrid. U.N.E.D
* Boix, Oriol(2009). Tecnología Eléctrica. Cano Pina S.L. Ediciones Ceysa |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Fisíca II/770G01007 | Cálculo/770G02001 | Alxebra/770G02006 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Sistemas Eléctricos/770G01021 | Instalacións Eléctricas e Industriais/770G01032 | Fundamentos de Electrónica/770G02018 |
|
Observacións |
Son necesarios coñecementos previos de: electromagnetismo, sistemas lineais, ecuacións diferenciais, cálculo complexo e representación vectorial. Como se indicou na descrición xeral, a materia está relacionada con todas aquelas de o Grao Enxeñaría Eléctrica Industrial e Automática que traballan con circuítos eléctricos e electrónicos, en particular coa materia Fundamentos de Electrónica que se imparte no seguinte cuadrimestre e dando continuidade para Circuítos Eléctricos de Potencia, Instalacións, Máquinas eléctricas I e II do terceiro curso e outras optativas e de cuarto curso. Para unha contorna sostible e cumprir co obxectivo da actuación núm. 1: a entrega dos traballos documentais que se realicen na materia: 1.1. Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático. 1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos. 1.3. De realizarse en papel: - Non empregaranse plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores. |
|