Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
Capacidade para realizar medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritaxes, estudos e informes. |
A4 |
Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión. |
A17 |
Coñecer os fundamentos dos automatismos e métodos de control. |
A31 |
Coñecementos de regulación automática e técnicas de control e a súa aplicación á automatización industrial. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
B3 |
Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B5 |
Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta. |
B6 |
Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría. |
B7 |
Capacidade para traballar de forma colaborativa e de motivar un grupo de traballo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C3 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Sabe modelizar os sistemas de control automático |
A3 A4 A17 A31
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C5 C7
|
Coñece as propiedades da realimentación de sistemas de control automático |
A4 A17 A31
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C3 C5 C7
|
Sabe analizalos no dominio temporal e frecuencial |
A4 A17 A31
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C3 C5 C7
|
É capaz de estudar a súa estabilidade mediante diferentes criterios tanto en dominio temporal como frecuencial |
A3 A4 A17 A31
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C5 C7
|
Sabe analizar a súa precisión |
A3 A17 A31
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C5 C7
|
Coñece as accións básicas de control e é capaz de aplicar técnicas de axuste de reguladores |
A3 A4 A17 A31
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C5 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución aos sistemas de Automatización |
Arquitectura e compoñentes.
Etapas da Automatización.
|
Modelado de sistemas de control, retroalimentación |
Modelos matemáticos de sistemas.
Linealización
Función de transferencia e diagramas de bloques
Sistemas de retroalimentación.
|
Análise temporal de sistemas, estabilidade e precisión |
Resposta transitoria e estacionaria.
Criterio de estabilidade de Routh.
Erros en estado estacionario.
|
Lugar das raíces |
Gráficos do lugar das raíces
Deseño de sistemas de control a través do lugar das raíces
|
Análise de frecuencia de sistemas, estabilidade |
Diagrama polar.
Diagramas de Bode
Estabilidade relativa e criterio de Nyquist.
Compensación por demora-adianto
|
Accións básicas de control e técnicas de axuste do regulador |
Tipos de reguladores
Método de Ziegler-Nichols
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A4 B1 B3 B5 B6 C1 C3 C7 |
30 |
20 |
50 |
Solución de problemas |
A4 A31 B3 |
20 |
40 |
60 |
Prácticas de laboratorio |
A3 B7 C1 C5 |
10 |
5 |
15 |
Proba obxectiva |
A3 A17 B1 B2 B4 B5 C1 C2 C5 |
4 |
18 |
22 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Presentación oral do contido da materia complementada co uso de medios audiovisuais.
Faranse preguntas aos estudantes para mellorar a transmisión de coñecementos e facilitar a aprendizaxe |
Solución de problemas |
Proporanse exercicios e problemas que permitan a asimilación dos conceptos desenvolvidos nas clases. |
Prácticas de laboratorio |
Esta metodoloxía permite verificar e consolidar os fundamentos teóricos da materia, mediante a realización de actividades prácticas |
Proba obxectiva |
Permitirá comprobar se os alumnos adquiriron as competencias fixadas como obxectivo da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Solución de problemas |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Asociado ás clases teóricas e á resolución de problemas, cada alumno dispón das correspondentes titorías personalizadas para resolver as súas dúbidas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A3 B7 C1 C5 |
Avaliarase a adquisición de habilidades desenvolvidas durante as mesmas. Representan o 10% da materia. |
10 |
Proba obxectiva |
A3 A17 B1 B2 B4 B5 C1 C2 C5 |
Consistirá na resolución de cuestións teórico-prácticas, exercicios e problemas. Esta proba representa o 70% da nota final do curso. |
70 |
Solución de problemas |
A4 A31 B3 |
Proporanse exercicios ou problemas, cuxa resolución pode ser presencial ou como tarefa proposta a través da secretaria virtual. Esta metodoloxía representa o 20% da nota final do curso |
20 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Katsuhiko Ogata (2003). Ingeniería de Control moderna. Prentice Hall
Jesus Fraile Mora y Otros (2018). Ingenieria de control. Aplicaciones con MATLAB. Garceta
DORF/BISHOP (2005). Sistemas de control moderno. Prentice Hall
Francisco Oliver Charlon (2000). Teoría abreviada y problemas resueltos de Sistemas Lineales de Control. UDC |
Outra fonte de información son as notas de clase. A bibliografía básica serve para completalos e profundar no asunto |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Cálculo/770G01001 | Física I/770G01003 | Alxebra/770G01006 | Fisíca II/770G01007 | Ecuacións Diferenciais/770G01011 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Fundamentos de Electrónica/770G01018 |
|
Materias que continúan o temario |
Automatización I/770G01024 | Enxeñaría de Control/770G01028 | Automatización II/770G01037 | Control Avanzado/770G01042 |
|
Observacións |
- Recoméndase a asistencia á clase para un mellor uso das prácticas da materia.
- Para axudar a conseguir un entorno inmediato sostenido e cumplir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":
A entrega dos traballos documentales que se realicen nesta materia: • Se solicitarán en formato virtual y/o soporte informático • Se realizará a través do campus virtual, en formato dixital sin necesidad de imprimirlos • En caso de ser necesario realizalos en papel: - Non se emplearán plásticos - Se realizarán impresiones a doble cara. - Se empleará papel reciclado. - Se evitará a impresión de borradores. • Débese facer un uso sostenible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural |
|