Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A9 |
Capacidade de visión espacial e coñecemento das técnicas de representación gráfica, tanto por métodos tradicionais de xeometría métrica e xeometría descritiva como mediante as aplicacións de deseño asistido por ordenador. |
A34 |
Capacidade para deseñar sistemas de control e automatización industrial. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B5 |
Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta. |
B6 |
Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría. |
C2 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C5 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
É capaz de traballar nunha contorna BIM e xerar a documentación gráfica e informes de datos.
|
A9
|
B4 B5 B6
|
C2 C5
|
Coñece e aprende a usar os sistemas domóticos.
|
A34
|
B4 B5 B6
|
C2 C5
|
Sabe interconectar un sistema domótico coas instalacións para deseñar un edificio intelixente. |
A34
|
B4 B5 B6
|
C2 C5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Fundamentos da metodoloxía BIM. |
|
Creación de modelos BIM. |
|
Interoperabilidade e traballo colaborativo nunha contorna BIM. |
|
Instalacións típicas en edificios e vivendas. |
|
Domótica, inmótica e a súa aplicación ás instalacións. |
|
Mellora da eficiencia e confort en edificios intelixentes. |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A34 B5 C5 |
15 |
8 |
23 |
Solución de problemas |
A34 B4 B5 B6 C2 C5 |
9 |
12 |
21 |
Prácticas de laboratorio |
A9 A34 B4 B5 B6 C2 |
24 |
18 |
42 |
Traballos tutelados |
A9 A34 B4 B5 B6 C2 C5 |
9 |
55 |
64 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A orde dos temas impartidos non terá que ser o descrito na guía docente. Ademais, haberá temas que se poidan ver conxuntamente no desenvolvemento doutros, xa que a división entre eles pode non ser estrita.
A parte da materia relativa a BIM impartirase en módulos teórico-prácticos. Cada tema iniciarase coa exposición do profesor, que introducirá os aspectos teóricos imprescindibles para fundamentar os contidos prácticos, que prevalecerán. |
Solución de problemas |
Resolución de exercicios e problemas concretos na aula, a partir dos coñecementos que se explicaron. |
Prácticas de laboratorio |
Realización de prácticas de laboratorio na medida do posible; ou, na súa falta, a resolución de exercicios e problemas concretos na aula, a partir dos coñecementos que se explicaron.
Na parte da materia relativa a BIM as prácticas realizaranse en aula informática, co programa REVIT desde o primeiro día, co obxectivo de familiarizarse coa metodoloxía BIM. |
Traballos tutelados |
Realización de traballos individuais de temas concretos da materia e posta en común en grupo para compartir coñecemento |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
Solución de problemas |
|
Descrición |
O profesor fará de guía para o traballo, eminentemente persoal do estudante, que terá tamén a posibilidade de acudir a tutorías para aclarar as súas dúbidas.
A realización dos traballos poderá ser de carácter individual, de maneira que cada alumno poderá asistir ás sesións de tutorías que considere oportunas para resolver as dúbidas que lle xurdan ao efecto. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A9 A34 B4 B5 B6 C2 |
Realización de prácticas de laboratorio na medida do posible.
Na parte da materia relativa a BIM as prácticas realizaranse en aula informática, co programa REVIT. |
65 |
Traballos tutelados |
A9 A34 B4 B5 B6 C2 C5 |
Realización de traballos individuais. |
35 |
|
Observacións avaliación |
Todos os aspectos normativos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académico” rexeranse de acordo con a normativa académica vixente da UDC. Na segunda oportunidade o estudante deberá avaliarse da parte non superada con anterioridade. As situacións especiais das/os estudantes que con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia ou por outros motivos debidamente xustificados, non poidan cursar a materia de maneira presencial, deben ser comunicadas ao comezo do cuadrimestre e xustificadas adecuadamente. Daranse as instrucións oportunas para que o/a estudante siga a materia sen problemas, substituíndo as metodoloxías presenciais por traballos individuais coa mesma puntuación. Os criterios de avaliación serán os mesmos para a 1ª e 2ª oportunidade e a convocatoria adiantada. Debido a que a materia está dividida en dous grandes bloques diferentes (BIM e Edificios Intelixentes), o alumno deberá aprobar cada parte para superar a materia. BIM: A nota resultará da cualificación das prácticas correspondentes aos tres primeiros temas do contido da materia. EDIFICIOS INTELIXENTES: A avaliación incluirá un traballo ("Traballos tutelados", 70%) e "Prácticas de laboratorio" (35%). Para a segunda oportunidade non haberá un segundo prazo de entrega de traballos.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Romero Morales, Cristóbal (2010). Domótica e inmótica: viviendas y edificios inteligentes.. Madrid: Ra-Ma
Junestrand, Stefan (2004). Domótica y hogar digital.. Madrid: International Thomson Editores
Huidobro, José Manuel (2008). Domótica: edificios inteligentes.. Segovia: Copyright |
Es.BIM https://www.esbim.es/es-bim/ es.Bim é un grupo aberto a todos os axentes implicados (administracións, enxeñarías, construtoras, universidades, profesionais?) cuxo obxectivo é a implantación de BIM en España. Building SMART Spain https://www.buildingsmart.es/ BuildingSMART Spanish Chapter é unha asociación sen ánimo de lucro cuxo principal obxectivo é fomentar a eficacia no sector da construción a través do uso de estándares abertos de interoperabilidad sobre BIM (Building Information Modeling) para alcanzar novos niveis en redución de custos e tempos de execución e aumento da calidade. BIMcommunity www.bimcommunity.com O principal recurso que poderás atopar nesta web é INFORMACIÓN en contorna BIM: software, aplicacións móbiles, guías, servidores BIM, libros, compoñentes BIM, etc. E por suposto, links ás principais webs que ofrecen todos estes recursos. |
Bibliografía complementaria
|
Moreno Gil, José (2000). Instalaciones automatizadas en viviendas y edificios.. Madrid: Paraninfo
obajas García, Carlos (2011). Instalaciones domóticas.. Barcelona: Cano Pina: CEYSA |
bimobject www.bimobject.com BIM Object é unha das máis potentes webs de descargas gratuítas de obxectos BIM. Unha vez rexistrado, podes descargar todo o que queiras. Tamén podes descargarche compoñentes BIM para ArchiCAD, Allplan, Rhinoceros, Sketchup, etc. polantis www.polantis.com Polantis é unha biblioteca BIM. Nela poderás atopar multitude de obxectos BIM en multitude de formatos, compatibles cos principais softwares de arquitectura actuais: Revit, Allplan, Rhinoceros, ArchiCAD, Autocad, Artlantis, Microstation, etc. E por suposto, en formato IFC. bimstore https://www.bimstore.co.uk/ É unha libraría BIM para Revit, ademais dunha fábrica de obxectos BIM. Bimstore Eye, o seu visor de realidade aumentada, permíteche ver en 3D os compoñentes BIM dos fabricantes. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recomendacións sobre
sostibilidade e medio ambiente: - Débese ter en conta a importancia
dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade no comportamento persoal e profesional.
- ·
Débese facer un uso sostible dos recursos e a
prevención de impactos negativos sobre o medio natural.
- ·
A entrega dos traballos que se realicen nesta
materia farase en formato dixital a través de Moodle.
· Traballaráse para identificar e modificar
prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e
fomentar valores de respecto e igualdade. Deberanse detectar situacións de
discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para
corrixilas. Facilitarase a plena integración
do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais,
experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida
universitaria. |
|