Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Transporte de Enerxía Eléctrica Código 770G02036
Titulación
Grao en Enxeñaría Eléctrica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Tuimil Parapar, Roberto
Correo electrónico
roberto.tuimil@udc.es
Profesorado
Tuimil Parapar, Roberto
Correo electrónico
roberto.tuimil@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.gal
Descrición xeral O obxectivo da asignatura é introducir ó alumnado nos conceptos relativos á transmisión de enerxía eléctrica en alta tensión, así como no deseño de liñas de transporte e o manexo da principal normativa de aplicación.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título
A4 Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión.
A5 Capacidade para analizar e valorar o impacto social e medioambiental das solucións técnicas actuando con ética, responsabilidade profesional e compromiso social, e buscando sempre a calidade e mellora continua.
A28 Capacidade para o cálculo e deseño de liñas eléctricas e de transporte de enerxía eléctrica.
B1 Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico.
B2 Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial.
B3 Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar.
B4 Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa.
B5 Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta.
B9 CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Utilizar métodos e técnicas de cálculo de liñas eléctricas e de transporte de enerxía eléctrica A4
A5
A28
B1
B2
B3
B4
B5
B9
C1
C3
Aplicar os fundamentos sobre rexímenes permanentes e transitorios de sistemas eléctricos de potencia á transmisión de enerxía eléctrica A28
B1
B3
B4
B5
C1
C3
C6

Contidos
Temas Subtemas
Teoría de liñas eléctricas - Parámetros característicos
- Modelo de parámetros concentrados
- Modelo de parámetros distribuidos
- Análise de liñas en réxime permanente
- Análise de liñas en réxime transitorio
Cálculo de liñas eléctricas de transporte - Normativa
- Cálculo Mecánico
- Cálculo Eléctrico
Transporte de enerxía eléctrica en alta tensión

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A4 A5 A28 B4 21 32 53
Prácticas de laboratorio A4 A28 B3 B4 B5 C3 9 9 18
Solución de problemas A5 B5 B9 C1 C3 C6 21 40 61
Proba obxectiva A28 B1 B2 B9 C1 C6 4 12 16
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Actividade presencial na aula, onde se realizará unha exposicion dos contidos teóricos da materia, empregando os medios audiovisuais axeitados no seu caso. O obxectivo é transmitir os coñecementos ó alumnado, orientando sobre os conceptos a desenrolar no seu tempo de traballo autónomo.
Prácticas de laboratorio As prácticas no laboratorio serán de tipo expositivo e interactivo. Consistirán en aplicacións prácticas dos coñecementos desenrolados nas sesións maxistrais, que serán levadas a cabo polo alumnado de acordo ás indicacións do profesor.
Solución de problemas O profesor explicará de xeito sistemático os métodos e recursos necesarios para a resolución de problemas tipo. Os alumnos resolverán os problemas propostos polo profesor.
Proba obxectiva Proba de avaliación onde o alumno deberá demostrar o seu grao de aprendizaxe dun xeito obxectivo. Consistirá nun número comprendido entre 6 e 12 preguntas, que alternará problemas e cuestións teóricas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Solución de problemas
Descrición
Resolución ou aclaración das posibles dúbidas que o alumno plantexe ó profesor.

Tamén se poden realizar a propuesta del profesor, requirindolle que explique ou resolva os problemas que se poidan plantexar nas sesións de Solución de Problemas, ou nas Prácticas de Laboratorio.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba obxectiva A28 B1 B2 B9 C1 C6 Estará composta por un total de entre 6 e 12 preguntas. Unha parte das preguntas tratará sobre cuestións teóricas, e outra parte sobre resolución de problemas.

Deberá de acadarse unha nota mínima de 4 puntos sobre 10 puntos nesta proba, para que se teñan en conta na puntuación final as puntuacións obtidas nas probas de "Prácticas de laboratorio" e "Solución de problemas"
70
Prácticas de laboratorio A4 A28 B3 B4 B5 C3 As sesións de prácticas de laboratorio son de obrigada asistencia, sendo necesario a súa superación para poder aprobar a asignatura.

As prácticas de laboratorio representan o 10% da nota final da asignatura, pero só se considerará como suma á nota obtida na "Proba obxectiva" cando esta última sexa igual ou superior a 4 puntos sobre 10 puntos.
10
Solución de problemas A5 B5 B9 C1 C3 C6 Resolución de exercicios propostos e participación activa na aula.

A solución de problemas representa o 20% da nota final da asignatura, pero só se considerará como suma á nota obtida na "Proba obxectiva" cando esta última sexa igual ou superior a 4 puntos sobre 10 puntos.
20
 
Observacións avaliación

Todas as actividade, que contribúen á nota final do alumno, serán cualificadas sobre 10 puntos.

Para a superación da materia, requírese ter superado as "Prácticas de Laboratorio" e a "Solución de problemas".

Os criterios de avaliación serán os mesmos para a 1ª e 2ª oportunidade, e ámbalas probas serán similares.

A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.


Fontes de información
Bibliografía básica Stevenson, Wilian y Grainger Jonh J. (). Análisis de Sistemas Eléctricos de Potencia.. McGraw Hill.
Pascual Simón, Fernando Garnacho, Jorge Moreno, Alberto González (). Cálculo y Diseño de Líneas Eléctricas de Alta Tensión. Garceta Grupo Editorial
Checa, Luis María. (). Líneas de transporte de energía. Marcombo
D.P. Kothari y I.J. Nagrath. (). Sistemas Eléctricos de Potencia. McGraw Hill.

Bibliografía complementaria Chan-Ki Kim, Vijay K.Sood, Gil-Soo Jang, Seong-Joo LIm, Seok-Jim Lee (). HVDC Transmission. Power Conversion Applications in Power Systems. John Wiley&Sons


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Máquinas Eléctricas I/770G02021
Instalacioós Eléctricas en Baixa Tensión/770G02022
Circuitos Eléctricos de Potencia/770G02023
Centrais Eléctricas/770G02024
Fundamentos de Electricidade/770G02013

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Instalacións Eléctricas en Media e Alta Tensión/770G02027

Materias que continúan o temario

Observacións

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol", a entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

* Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático

* Realizaranse a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

* De se realizar en papel:

- Non se empregarán plásticos

- Realizaranse impresións a dobre cara.

- Empregarase papel reciclado.

- Evitarase a impresión de borradores.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías