Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Técnicas e Métodos Código 771528011
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 9
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Enxeñaría Civil
Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
Perez Rodriguez, Jose Antonio
Correo electrónico
jose.antonio.perez@udc.es
Profesorado
Domínguez Feijóo, Gerardo
Martínez Rodríguez, Rodrigo
Perez Rodriguez, Jose Antonio
Correo electrónico
g.dominguez@udc.es
rodrigo.martinez.rodriguez@udc.es
jose.antonio.perez@udc.es
Web http://www.eudi.udc.es
Descrición xeral Técnicas e Métodos é unha asignatura proxectual de 2º curso que cerra o módulo Deseño e Desenvolvemento, con un proxecto exclusivamente persoal. A principal razón é confirmar que os proxectos realizados en equipo dentro do módulo durante o 1º curso, capacitaron ó alumno para plantexa-lo deseño dun concepto innovador persoal como antesala ou incluso como introducción e apoio ó seu Proxecto de Fin de Master.

Técnicas e Métodos é unha asignatura eminentemente aplicada centrada nos procedementos, as ferramentas e a adquisición das habilidades e capacidades técnicas e expresivas no marco dun proxecto individual de automoción, mobiliario ou complementos, centrado no traballo creativo persoal e nas exigencias técnico-productivas destes sectores.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Os contidos céntranse na adquisición de habilidades e capacidades técnicas e expresivas no marco dun proxecto individual de automoción, mobiliario ou complementos e están enmarcados no traballo creativo persoal e nas esxencias técnico-productivas destes sectores. AP1
AP2
AP3
AP5
AP6
AP9
AP10
AP13
AP14
AP15
AP18
AP19
AP21
AP22
AP23
AP24
AP26
AP27
AP28
AP29
AP30
BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
BP7
BP8
BP9
BP10
CP1
CP2
CP3
CP6
CP7
CP8

Contidos
Temas Subtemas
Técnicas e Métodos Técnicas de creatividade
Técnicas de representación
Modelización e optimización numérica
Benchmarking
Q.F.D. (Quality Function Deployment)
Análise modal de fallos
Xestión do Valor
Deseño para fabricación - Tecnología de grupos
Proceso de innovación sistemática - TRIZ
Proxecto experimental específico individual

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A3 A5 A6 A9 A10 A13 A14 A15 A18 A19 A21 A22 A23 A24 A26 A27 A28 A29 A30 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C2 C3 C6 C7 C8 25 0 25
Traballos tutelados A2 A3 A6 A10 A14 A23 A27 A28 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 10 27 37
Prácticas a través de TIC A2 A3 A27 A28 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C2 C3 C6 C7 C8 7.5 22.5 30
Saídas de campo A2 A3 A6 A9 A10 A14 A18 A19 A21 A23 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C2 C3 C6 C7 C8 4 6 10
Investigación (Proxecto de investigación) A1 A2 A3 A5 A6 A9 A10 A13 A14 A15 A18 A19 A21 A22 A23 A24 A26 A27 A28 A29 A30 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C2 C3 C6 C7 C8 9 81 90
Seminario A1 A2 A3 A6 A9 A10 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C2 C3 C6 7.5 22.5 30
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introducción de preguntas dirixidas ós estudantes, coa finalidad de transmitir coñecementos e facilita-la aprendizaxe.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promove-la aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe de cómo face-las cousas. Constitúe unha opción basada na asunción polos estudantes da responsabilidade da súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensinanza basease en dous elementos básicos: a aprendizaxe independiente dos estudantes e o seguemento desa aprendizaxe polo profesor-tutor.
Prácticas a través de TIC Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións mediante ouso de aplicacións informáticas CAD-CAE-CAM.
Saídas de campo Actividades vinculadas a un contexto externo ó contorno académico universitario (empresas, institucións, organismos, monumentos, etc.) relacionadas co ámbito de estudo da materia. Estas actividades céntranse no desenvolvemento de capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a recollida de información, o desenvolvemento de productos (bocetos, deseños, ...), etc.
Investigación (Proxecto de investigación) Método de ensinanza-aprendizaxe no que os estudantes llevan a cabo un proxecto nun tempo determinado para resolver un problema ou abordar unha tarefa mediante a planificación, deseño e realización dunha serie de actividades e todo eso a partir do desenvolvemento e aplicación de aprendizaxes adquiridas y do uso efectivo de recursos.
Seminario Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e a extracción de conclusións por parte de tódolos componentes do seminario.

Atención personalizada
Metodoloxías
Saídas de campo
Seminario
Investigación (Proxecto de investigación)
Prácticas a través de TIC
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Descrición
Plantexamento xeral dos proxectos e atención e revisión de resultados segundo cada fase do proceso.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Saídas de campo A2 A3 A6 A9 A10 A14 A18 A19 A21 A23 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C2 C3 C6 C7 C8 Actividades vinculadas a un contexto externo ó contorno académico universitario (empresas, institucións, organismos, monumentos, etc.) relacionadas co ámbito de estudo da materia. Estas actividades céntranse no desenvolvemento de capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a recollida de información, o desenvolvemento de productos (bocetos, deseños, ...), etc. 2
Seminario A1 A2 A3 A6 A9 A10 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C2 C3 C6 Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e a extracción de conclusións por parte de tódolos componentes do seminario. 2
Investigación (Proxecto de investigación) A1 A2 A3 A5 A6 A9 A10 A13 A14 A15 A18 A19 A21 A22 A23 A24 A26 A27 A28 A29 A30 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C2 C3 C6 C7 C8 Método de ensinanza-aprendizaxe no que os estudantes llevan a cabo un proxecto nun tempo determinado para resolver un problema ou abordar unha tarefa mediante a planificación, deseño e realización dunha serie de actividades e todo eso a partir do desenvolvemento e aplicación de aprendizaxes adquiridas y do uso efectivo de recursos. 75
Prácticas a través de TIC A2 A3 A27 A28 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C2 C3 C6 C7 C8 Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións mediante o uso de aplicacións informáticas CAD-CAE-CAM. 15
Traballos tutelados A2 A3 A6 A10 A14 A23 A27 A28 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 Metodoloxía deseñada para promove-la aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe de cómo face-las cousas. Constitúe unha opción basada na asunción polos estudantes da responsabilidade da súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensinanza basease en dous elementos básicos: a aprendizaxe independiente dos estudantes e o seguemento desa aprendizaxe polo profesor-tutor.
4
Sesión maxistral A1 A2 A3 A5 A6 A9 A10 A13 A14 A15 A18 A19 A21 A22 A23 A24 A26 A27 A28 A29 A30 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C2 C3 C6 C7 C8 Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuales e a introducción de preguntas dirixidas ós estudantes, coa finalidad de transmitir coñecementos e facilita-la aprendizaxe. 2
 
Observacións avaliación
Os contidos céntranse na adquisición de habilidades e capacidades técnicas e expresivas no marco dun proxecto individual de automoción, mobiliario ou complementos e están enmarcados no traballo creativo persoal e nas exixencias técnico-productivas destes sectores.

Fontes de información
Bibliografía básica J. A. Pérez (2020). Calidad Total. Técnicas y Métodos. Reprografía Noroeste S.L.
L. Cuatrecasas (2017). Gestión Integral de la Calidad. Profit Editorial
Project Management Institute, Inc. (2017). Guía de los fundamentos para la dirección de proyectos (Guía del PMBOK®) -- Sexta edición. Project Management Institute, Inc.
J. A. Pérez, J. L. Ocaña y C. Molpeceres (2007). Monitorización y Control Avanzado de Procesos de Tratamiento de Materiales con Láser. Sección de Publicaciones de la E. T. S. I. I. Universidad Politécnica de Madrid
M. Sangüesa, R. Mateo, L. Ilarbe (2006). Teoría y Práctica de la Calidad. . Thomson
UNE (2013). UNE ISO 21500:2012 - Directrices para la Dirección y Gestión de Proyectos. AENOR

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías