Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Nesta materia o alumno adquirirá os coñecementos necesarios para xestionar e desenvolver a creatividade e o deseño, prestando especial atención á importancia da cultura emprendedora e os medios e recursos ao alcance, transladando todo iso a un plan ou modelo de negocio técnica e economicamente viable.
Dun modo complementario, abordarase o marco conceptual e as normas e aspectos xurídicos básicos no ámbito da Enxeñería en Deseño Industrial, centrándose entre outros na normalización e a certificación, a responsabilidade por danos causados por produtos defectuosos, as patentes e marcas e o réxime xurídico do deseño industrial. |
AP1 AP2 AP3 AP4 AP7 AP8 AP9 AP10 AP11 AP13 AP14 AP15 AP16 AP17 AP18 AP19 AP20 AP21 AP25 AP26
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP8 BP9 BP10
|
CP1 CP2 CP3 CP4 CP5 CP6 CP7 CP8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Observatorio de Emprendemento en España |
- Sistema emprendedor
- O proxecto GEM |
Ecosistema do emprendemento |
- Concepto de emprendedor
- Tipos de emprendedores
- O proceso emprendedor
- Instrumentos de financiación
- Recursos de asesoramento
|
Búsqueda de oportunidades |
- Concepto: Oportunidade de negocio
- A necesidade: Procura novas oportunidades de mercado.
- Procedementos |
Xeración e Maduración de Ideas |
- Xeración da Idea e perfil do proxecto
- Técnicas e Ferramentas para a xeración de Ideas |
Modelo de Negocio |
- Análise de Mercado
- Deseñar o modelo de Negocio
- Validación |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A7 A25 A26 B1 B2 B10 C4 C5 C8 |
20 |
0 |
20 |
Traballos tutelados |
A20 A21 B3 B4 B5 C1 C3 |
8 |
20 |
28 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A11 A13 A14 A17 A18 B6 B8 C6 |
8 |
54 |
62 |
Estudo de casos |
A8 A9 A10 A15 A16 A19 B9 C2 C7 |
6 |
31 |
37 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
|
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do como facer as cousas.
Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade da súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Método de ensino-aprendizaxe no que os estudantes levan a cabo a realización dun proxecto nun tempo determinado para resolver un problema ou abordar unha tarefa mediante a planificación, deseño e realización dunha serie de actividades e todo iso a partir do desenvolvemento e aplicación de aprendizaxes adquiridas e do uso efectivo de recursos. |
Estudo de casos |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo de casos reais. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e a extracción de conclusións por parte dos alumnos.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Investigación (Proxecto de investigación) |
Estudo de casos |
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Planteamiento general de los proyectos y atención y revisión de resultados según cada fase de desarrollo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Investigación (Proxecto de investigación) |
A11 A13 A14 A17 A18 B6 B8 C6 |
Método de ensino-aprendizaxe no que os estudantes levan a cabo a realización dun proxecto nun tempo determinado para resolver un problema ou abordar unha tarefa mediante a planificación, deseño e realización dunha serie de actividades e todo iso a partir do desenvolvemento e aplicación de aprendizaxes adquiridas e do uso efectivo de recursos.
|
50 |
Estudo de casos |
A8 A9 A10 A15 A16 A19 B9 C2 C7 |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo de casos reais. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e a extracción de conclusións por parte dos alumnos. |
30 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A7 A25 A26 B1 B2 B10 C4 C5 C8 |
Seguimento proveitoso das sesións maxistrais e participación activa nas mesmas |
0 |
Traballos tutelados |
A20 A21 B3 B4 B5 C1 C3 |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do como facer as cousas.
Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade da súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Segunda oportunidade Os criterios de avaliación son os mesmos que os da primeira oportunidade. Cualificación '"Non presentado" Será cualificado con "Non Presentado" o alumnado que non asista ao exame final que terá lugar na data establecida no calendario oficial de exames da facultade. Este criterio aplicará tanto na primeira como na segunda oportunidade de avaliación, así como na convocatoria adiantada. Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia deberá comunicar ao inicio do curso a súa situación ao profesorado da materia, á fin de establecer un plan e calendario de traballo. O sistema de avaliación será o descrito no apartado de avaliación. Información adicional O comportamento fraudulento en calquera dos apartados sometidos a avaliación suporá a cualificación de "Suspenso (0)" na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Está prohibido acceder á aula na que se desenvolvan as distintas probas de avaliación con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de información (móbiles, reloxos intelixentes...).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Gorostegui, E. P. (1992). Economía de la Empresa . Madrid España: Centro de estudios Ramón Areces
Edward de Bono (1994). El pensamiento creativo. El poder del pensamiento lateral para la creación de nuevas ideas. Barcelona: Paidós Ibérica
MICHALKO, Michael (2000). Thinker toys. Cómo desarrollar la creatividad en la empresa. Barcelona: Gestión |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase a revisión e seguimento do curso da materia no campus virtual, onde se deixarán os materiais e se informará das actividades a realizar. Tamén se recomenda a lectura frecuente da prensa económica e a asistencia ás clases con ordenador portátil ou tableta electrónica. Os traballos da materia entregaranse a través da aula virtual, en soporte dixital; e se non é posible, recoméndase a impresión en papel reciclado, a dobre cara e evitando o uso de materiais plásticos. Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos,...). Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Facilitarase a plena integración do alumnado que, por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|