Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Tendencias. Deseño Industrial. Sociedade e Empresa Código 771555001
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Civil
Coordinación
Méndez Salgueiro, José Ramón
Correo electrónico
j.r.mendez@udc.es
Profesorado
Fernández Galdo, Pablo
Méndez Salgueiro, José Ramón
Correo electrónico
pablo.galdo@udc.es
j.r.mendez@udc.es
Web http://https://estudos.udc.es/es/subject/4555V01/4555001/2024
Descrición xeral Esta é unha materia obrigatoria do Master en Enxeñería en Deseño Industrial.
Nesta materia o alumno aprenderá a analizar as tendencias a nivel social e objetual e a utilizar esta análise para xerar formulacións proyectuales para xerar novos produtos.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Nesta materia o alumno adquirirá os coñecementos para captar, analizar, sintetizar e utilizar estratexicamente os valores vixentes na sociedade e as novas tendencias, co obxectivo de aplicalos nas súas futuras formulacións creativas e proyectuales. Desde a perspectiva de que a maioría das persoas que compoñen a sociedade apenas son capaces de apreciar eses cambios, o profesional do Deseño Industrial está obrigado a comprender como devanditos valores cambiantes afectarán de forma decisiva á aceptación futura dos seus proxectos, aplicando os métodos correspondentes. Como consecuencia, debe coñecer e dominar, por medio dos coñecementos teóricos e a experimentación práctica, as técnicas básicas de investigación de tendencias como referencias imprescindibles para formular as características formais/perceptivas adecuadas e saber anticipalas e integralas adecuadamente, como factor estratéxico de primeira orde, nos seus proxectos de Enxeñería en Deseño Industrial. AP1
AP4
AP5
AP6
AP7
AP8
AP9
AP10
AP14
AP16
AM1
AM2
AM3
AI1

Contidos
Temas Subtemas
TENDENCIAS Investigación de Tendencias
Percepción e Linguaxe Formal
O Deseño Industrial na Estratexia Empresarial
Proxecto Experimental Específico

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A17 A4 A22 A18 A5 A6 A7 A8 A19 A9 A10 A14 A16 20 20 40
Investigación (Proxecto de investigación) A1 A17 A4 A22 A18 A5 A6 A7 A19 A9 A10 A14 A16 16 40 56
Traballos tutelados A1 A17 A4 A22 A18 A5 A6 A7 A8 A19 A9 A10 A14 A16 5 30 35
Seminario A1 A17 A4 A22 A18 A5 A6 A7 A8 A19 A9 A10 A14 A16 9 10 19
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Investigación (Proxecto de investigación) Método de ensino-aprendizaxe no que os estudantes levan a cabo a realización dun proxecto, nun tempo determinado e baixo a dirección dun responsable, para resolver un problema ou abordar unha tarefa mediante a planificación, deseño e realización dunha serie de actividades e todo iso a partir do desenvolvemento e aplicación de aprendizaxes adquiridas e do uso efectivo de recursos.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios académicos e profesionais variados. Está referida prioritariamente á aprendizaxe do como facer as cousas. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade da súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Seminario Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e a extracción de conclusións por parte de todos os compoñentes do seminario.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Investigación (Proxecto de investigación)
Seminario
Descrición
Os alumnos poderán consultar co profesor as dúbidas que xurdan na realización dos traballos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 A17 A4 A22 A18 A5 A6 A7 A8 A19 A9 A10 A14 A16 Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios académicos e profesionais variados. Está referida prioritariamente á aprendizaxe do como facer as cousas. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade da súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. 45
Investigación (Proxecto de investigación) A1 A17 A4 A22 A18 A5 A6 A7 A19 A9 A10 A14 A16 Método de ensino-aprendizaxe no que os estudantes levan a cabo a realización dun proxecto, nun tempo determinado e baixo a dirección dun responsable, para resolver un problema ou abordar unha tarefa mediante a planificación, deseño e realización dunha serie de actividades e todo iso a partir do desenvolvemento e aplicación de aprendizaxes adquiridas e do uso efectivo de recursos. 45
Seminario A1 A17 A4 A22 A18 A5 A6 A7 A8 A19 A9 A10 A14 A16 Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e a extracción de conclusións por parte de todos os compoñentes do seminario. 10
 
Observacións avaliación
Os alumnos con dispensa académica terán que realizar os traballos avaliables na materia e non poderán optar ao 10 se non asisten aos seminarios.

A convocatoria adiantada require do coñecemento dos profesores para expor un traballo que implique a superación da materia. Se xa asistiu aos seminarios o ano anterior poderá optar ao 10.

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías