Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
C01 - Relacionar as distintas disciplinas que conflúen no deseño para colectividades (enxeñería, arquitectura, psicoloxía ambiental, ecoloxía etc..) que lle permitirán integrarse en equipos interdisciplinares. TIPO: Coñecementos ou contidos |
A4 |
CMP01 - Integrar as metodoloxías propias da Enxeñería en Deseño Industrial e Desenvolvemento de Produto, expondo solucións apropiadas desde o punto de vista industrial, técnico e económico. TIPO: Competencias |
A5 |
CMP04 - Deseñar, innovar e xestionar novos produtos, centrándose no usuario e os estilos de vida. TIPO: Competencias |
A6 |
CMP05 - Deseñar, planificar e xestionar o deseño e a enxeñería en espazos públicos e arquitectónicos destinados ao uso colectivo: contornas e eventos urbanos, espazos expositivos, elementos de mobiliario urbano, transporte público e instalacións eventuais, a partir dos factores dimensionales xenerais e os factores específicos de uso que presentan. TIPO: Competencias |
A7 |
CMP06 - Deseñar tendo en conta factores humanos e criterios ergonómicos, aplicando modelos mecánicos, cinemáticos e dinámicos, considerando a accesibilidade universal e a integración das persoas con diversidade funcional e necesidades particulares de adaptación. TIPO: Competencia |
A8 |
CMP07 - Xestionar o ciclo de vida do produto, PLM (Product Lifecycle Management), aplicando criterios de ecodiseño, sustentabilidade e eficiencia dentro do sistema de xestión da empresa, en liña cos Obxectivos de Desenvolvemento Sostible (ODS). TIPO: Competencias |
A9 |
CMP09 - Xestionar o coñecemento en deseño aplicado ao modelo empresarial e ao deseño de produtos industriais, aplicando técnicas de análises de novas demandas e de preferencias de usuario. TIPO: Competencias |
A10 |
CMP10 - Planificar, deseñar, xestionar e dirixir de forma eficaz equipos e proxectos complexos de enxeñería en deseño, resolvendo os aspectos conceptuais, técnicos e organizativos do proxecto. TIPO: Competencias |
A14 |
H06 - Aplicar na actividade proyectiva variables compositivas e perceptivas. TIPO: Habilidades ou destrezas |
A16 |
H08 - Xestionar e resolver problemas de carácter innovador de forma eficiente e organizada, capacidade fundamental na formulación, dirección e desenvolvemento de proxectos de Enxeñería en Deseño Industrial conducentes á conceptualización de novos produtos viables industrial e empresarialmente. TIPO: Habilidades ou destrezas |
A17 |
C03 - Identificar e comprender conceptos e nomenclaturas relativos ao mundo da Enxeñería en Deseño Industrial. TIPO: Coñecementos ou contidos |
A18 |
CMP03 - Aplicar técnicas de xestión do deseño a nivel operativo e estratéxico para lograr a interlocución entre estratexia empresarial e deseño. TIPO: Competencias |
A19 |
CMP08 - Incorporarse a departamentos de enxeñería e deseño colaborativo, así como a oficinas técnicas e departamentos de I+D+i. TIPO: Competencias |
A22 |
CMP02 - Integrar os métodos de investigación de tendencias nos proxectos. TIPO: Competencias |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Nesta materia o alumno adquirirá os coñecementos para captar, analizar, sintetizar e utilizar estratexicamente os valores vixentes na sociedade e as novas tendencias, co obxectivo de aplicalos nas súas futuras formulacións creativas e proyectuales.
Desde a perspectiva de que a maioría das persoas que compoñen a sociedade apenas son capaces de apreciar eses cambios, o profesional do Deseño Industrial está obrigado a comprender como devanditos valores cambiantes afectarán de forma decisiva á aceptación futura dos seus proxectos, aplicando os métodos correspondentes.
Como consecuencia, debe coñecer e dominar, por medio dos coñecementos teóricos e a experimentación práctica, as técnicas básicas de investigación de tendencias como referencias imprescindibles para formular as características formais/perceptivas adecuadas e saber anticipalas e integralas adecuadamente, como factor estratéxico de primeira orde, nos seus proxectos de Enxeñería en Deseño Industrial.
|
AP1 AP4 AP5 AP6 AP7 AP8 AP9 AP10 AP14 AP16 AM1 AM2 AM3 AI1
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TENDENCIAS |
Investigación de Tendencias
Percepción e Linguaxe Formal
O Deseño Industrial na Estratexia Empresarial
Proxecto Experimental Específico
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A17 A4 A22 A18 A5 A6 A7 A8 A19 A9 A10 A14 A16 |
20 |
20 |
40 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A1 A17 A4 A22 A18 A5 A6 A7 A19 A9 A10 A14 A16 |
16 |
40 |
56 |
Traballos tutelados |
A1 A17 A4 A22 A18 A5 A6 A7 A8 A19 A9 A10 A14 A16 |
5 |
30 |
35 |
Seminario |
A1 A17 A4 A22 A18 A5 A6 A7 A8 A19 A9 A10 A14 A16 |
9 |
10 |
19 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Método de ensino-aprendizaxe no que os estudantes levan a cabo a realización dun proxecto, nun tempo determinado e baixo a dirección dun responsable, para resolver un problema ou abordar unha tarefa mediante a planificación, deseño e realización dunha serie de actividades e todo iso a partir do desenvolvemento e aplicación de aprendizaxes adquiridas e do uso efectivo de recursos. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios académicos e profesionais variados. Está referida prioritariamente á aprendizaxe do como facer as cousas. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade da súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Seminario |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e a extracción de conclusións por parte de todos os compoñentes do seminario. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Seminario |
|
Descrición |
Os alumnos poderán consultar co profesor as dúbidas que xurdan na realización dos traballos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A17 A4 A22 A18 A5 A6 A7 A8 A19 A9 A10 A14 A16 |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios académicos e profesionais variados. Está referida prioritariamente á aprendizaxe do como facer as cousas. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade da súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
45 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A1 A17 A4 A22 A18 A5 A6 A7 A19 A9 A10 A14 A16 |
Método de ensino-aprendizaxe no que os estudantes levan a cabo a realización dun proxecto, nun tempo determinado e baixo a dirección dun responsable, para resolver un problema ou abordar unha tarefa mediante a planificación, deseño e realización dunha serie de actividades e todo iso a partir do desenvolvemento e aplicación de aprendizaxes adquiridas e do uso efectivo de recursos. |
45 |
Seminario |
A1 A17 A4 A22 A18 A5 A6 A7 A8 A19 A9 A10 A14 A16 |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e a extracción de conclusións por parte de todos os compoñentes do seminario. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Os alumnos con dispensa académica terán que realizar os traballos avaliables na materia e non poderán optar ao 10 se non asisten aos seminarios.
A convocatoria adiantada require do coñecemento dos profesores para expor un traballo que implique a superación da materia. Se xa asistiu aos seminarios o ano anterior poderá optar ao 10.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|