Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Nesta asignatura o alumno adquirirá os coñecementos necesarios para a organización, planificación e xestión de proxectos complexos de deseño de produto en equipos multidisciplinares, a través de metodoloxías contrastadas, poñendo de manifesto o papel relevante da Enxeñaría en Deseño Industrial na mellora non só da calidade do produto final, senón tamén dos procesos produtivos e o devir xeral da empresa. |
AP2 AP5 AP8 AP9 AP10 AP11 AP16 AM1 AM2 AM3 AI1
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Xestión do Deseño e a Innovación |
• Organización da Producción
• Dirección e Xestión de Proxectos: ISO 21500
• Xestión da Calidade Total. Técnicas e Métodos
• Sistemas de Xestión da Calidade: ISO 9000
• Excelencia. Modelo EFQM
• Estudio de Casos
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A17 |
0.5 |
0 |
0.5 |
Sesión maxistral |
A2 A17 A22 A18 A5 A8 A19 A9 A10 |
25 |
12 |
37 |
Traballos tutelados |
A17 A22 A18 A5 A9 A11 A16 |
6 |
18 |
24 |
Estudo de casos |
A5 A16 |
4.5 |
9 |
13.5 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A17 A22 A18 A5 A8 A9 A11 A16 |
6 |
37 |
43 |
Seminario |
A22 A18 A5 A8 A19 |
9 |
18 |
27 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación da asignatura. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de preguntas dirixidas ós estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilita-la aprendizaxe. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promove-la aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor en escenarios académicos e profesionais variados. Está referida prioritariamente á aprendizaxe de como face-las cousas. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade da súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensinanza baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-tutor. |
Estudo de casos |
Estudo e análise de problemas e situacións representativas de forma metódica e estruturada, co objexo de profundizar en aspectos clave da asignatura. |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Método de ensinanza-aprendizaxe no que os estudantes levan a cabo a realización dun proxecto, nun tempo determinado e baixo a dirección dun responsable, para resolver un problema ou abordar unha tarefa mediante a planificación, deseño e realización dunha serie de actividades e todo iso a partir do desenrolo e aplicación de aprendizaxes adquiridas y do uso efectivo de recursos. |
Seminario |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudio intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e a extracción de conclusións por parte de tódolos participantes no seminario. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Estudo de casos |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Para a consulta de calquera aspecto que consideren oportuno, os alumnos terán a súa disposición as horas semanais que os profesores dedican con carácter xeral a titorías, así como os tempos de descanso entre clases.
Entre outros aspectos de interese, cabe destacar á organización xeral das distintas actividades e proxectos a realizar e a revisión de resultados segundo cada fase do proceso.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
A22 A18 A5 A8 A19 |
Como parte da avaliación continua, valorárase a asistencia e participación activa nas actividades desenvolvidas. |
3 |
Traballos tutelados |
A17 A22 A18 A5 A9 A11 A16 |
Metodoloxía deseñada para promove-la aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor en escenarios académicos e profesionais variados, referida prioritariamente á aprendizaxe de como face-las cousas. |
15 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A17 A22 A18 A5 A8 A9 A11 A16 |
Consiste no deseño y desenvolvemento dun proxecto que pode entregarse durante ou ó final da docencia da asignatura. Pode implementarse en grupos, tanto cun número reducido de alumnos no que cada un deles se faga cargo directamente dun proxecto, ou en grupos cun maior número de alumnos, que se subdividen a súa vez en pequenos equipos, cada un responsable dun proxecto ou subproxecto específico. |
70 |
Estudo de casos |
A5 A16 |
Como parte da avaliación continua, valorárase a asistencia e participación activa nas actividades desenvolvidas. |
7 |
Sesión maxistral |
A2 A17 A22 A18 A5 A8 A19 A9 A10 |
Como parte da avaliación continua, valorárase a asistencia e participación activa nas actividades desenvolvidas. |
5 |
|
Observacións avaliación |
Valores en %. A asistencia e participación en clase ó longo das
distintas actividades celebradas durante o curso será valorada conxuntamente nun
único bloque, ponderadas de acordo coa táboa anterior.
Para supera-la asignatura, o
alumno deberá alcanzar unha puntuación total igual ou superior a cinco puntos
(50%), como suma de tódolos conceptos, sen que se teña establecido unha
puntuación mínima necesaria en ningún dos conceptos.
Aqueles alumnos que conten
con dispensa académica que os exima da asistencia a clase, deberán comunicalo ós
profesores a principio de curso e para supera-la asignatura deberán entregar nos
prazos establecidos as distintas actividades e proxectos, cunha valoración do
100%, ponderada de acordo coas proporcións anteriores.
A realización fraudulenta das probas ou
actividades de avaliación implicará directamente a calificación de suspenso '0'
na asignatura na convocatoria correspondente, invalidando asimesmo calquera
calificación obtida en tódalas actividades de avaliación de cara á convocatoria
extraordinaria.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
J. A. Pérez (2020). Calidad Total. Técnicas y Métodos. Rep. Noroeste S. L.
L. Cuatrecasas y J. González. (2017). Gestión Integral de la Calidad, 5ª ed. . Profit Editorial
PMI, Project Management Institute Inc. (2021). Guía de los Fundamentos para la Dirección de Proyectos (Guía del PMBOK), 7ª ed. . Project Management Institute Inc.
M. Sangüesa, R. Mateo y L. Itzarbe. (2019). Teoría y Práctica de la Calidad, 2ª ed.. Paraninfo |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|